Vettel Alonsót előzte meg szombat délelőtt
2011. július 30. 11:04
A tegnapi borongós idő után ragyogó napsütésben, de erős szélben kezdődött meg a 26. Magyar Nagydíj szombati programja.
Sebastian Vettel elhallgattatta a kétkedőket, akik már azt hitték, hogy egy újabb olyan verseny jöhet, amelyen nem szólhat bele az első helyek sorsába a világbajnok. Vettel 1:21,168-as köre ugyan rosszabb volt annál, amellyel Hamilton tegnap megnyerte a második szabadedzést (a tavaly ilyenkor futott győztes időnél pedig másfél másodperccel volt most lassabb), de a szombat délelőtti edzéselsőséghez azért elég volt. Úgy tűnik kifizetődött, hogy hajnali 5-ig dolgoztak az autójának beállításain a szerelők, ami egyébként azt is jelenti, hogy a Red Bull idén először kihasználta azt, hogy egy évben négyszer meg lehet szegni az "éjszakai munkastop" szabályt. Bár Vettel is kicsúszott többször, a sikánt is levágta párszor, azért most már láthatóan jobban érezte magát az autóban.
Vettel már a keményebbik keverékkel, az edzés első felében magához vette a kezdeményezést, de aztán Alonso rakta fel hamarabb a szuperlágy gumikat, és akkor egy ideig a spanyol is állt a tabella élén. Aztán persze Vettel is feltetette a piros festésű Pirelliket, amitől újra az élre állt, három tizeddel megelőzve Alonsót.
Harmadikként Jenson Button végzett, de a McLarennél aggódhatnak amiatt, hogy Hamilton fékproblémákkal küzdött, a célegyenes végén le is ment a pályáról az első szuperlágy gumis körében, ekkor azt jelentette a csapatának, hogy "nem működött a fékem".
Webber lett a negyedik, Massa az ötödik. A brazil egy alkalommal közel került ahhoz, hogy a falnak csapódjon a Ferrarival a 8-as kanyarban, de a táncoló autót pont a kerítés előtt fogta meg, és a füvön keresztül vissza tudott térni a pályára.
Rosberg lett a hatodik, Hamilton a hetedik (mért szuperlágy gumis kör nélkül), Schumacher a nyolcadik, csapattársától fél másodperccel elmaradva. Rajtuk kívül még Petrov és Di Resta fért be a legjobb 10-be, Heidfeld valószínűleg azért nem, mert gondok adódtak a Renault-ja üzemanyag-ellátási rendszerével, ezért sok időt kellett a bokszban töltenie.
Sem a Hispaniák, sem a Virginek nem tudtak 107 százalékon belülre kerülni, de talán mégsem kell aggódniuk, mert kicsi az esély arra, hogy az élcsapatok feltegyék a szuperlágy gumikat a Q1-ben az időmérőn.
Megkezdődött a Magyar Nagydíj harmadik szabadedzése. Ragyogóan süt a nap, erős a szél, a pálya 32, a levegő 22 fokos.
Vettel autóját hajnali 5-is szerelték a csapat szerelői, ezzel megsértették azt a szabályt, amely tiltja az éjszakai szerelést.
Lewis Hamilton autójának jobb első karbonfékét használja dobként, és vidáman "zenélget" a McLaren bokszában. Hamilton és Button egyedi, matyóhímzéssel díszített versenyzői overált használ most szombaton, kifejezetten a Magyar Nagydíjra készültek a ruhák.
Kamui Kobajasi 1:26.188-al ugrott az élre, de azért ez még gyenge idő.
Nico Rosberg 1:24,464-gyel az élre ugrott, Schumacher mindössze 0,001 másodperccel van mögötte.
1:23,016-os körével Jenson Button ugrott az élre, de a három élcsapatból még csak ő ment mért kört.
Gond nélkül visszatért a pályára a világbajnok. A következő körében 1:22,360-nal az élre ugrott. Mögötte Hamilton, Button Webber a sorrend.
Az új legjobb idő 1:22,021, de ez még mindig elmarad Hamilton tegnapi idejétől egy másodperccel. Webber 6,6 tizeddel van csapattársa mögött a harmadik helyen, Hamilton a második.
Sok versenyző nem találja még a helyes fékezési pontot a sikán előtt, a két élversenyző is így járt.
A Pirelli úgy véli, 0,8 másodperccel lassabb a szuperlágy guminál a lágy egy körön. Utóbbi ugyanakkor 25 körre is képes lehet, míg az olaszok számításai szerint a szuperlágyakat 15 kör után le kell majd cserélni.
A sikán utáni balkanyarban úgy tűnt, mintha nem akarna befordulni Massa Ferrarija. A brazil a fal előtt egy méterrel tudta megfogni az autót, így nem lett baj.
Az orosz azt mondja, sokkal jobban vezethető a Renault, mint tegnap, csak a fékezésnél kell javítani az autó egyensúlyán. Petrov mogyorós M&M-s drazsét majszolt a bokszban, majd kiment egy újabb etapra a piros jelzésű szuperlágy gumikon.
Jarno Trulli a Lotus csapat szerint már sokkal jobban érzi az autót az új szervokormánnyal, és a beállításbeli változásokról is sokkal pontosabb képet tud adni a mérnököknek.
Üzemanyag-ellátási gondok léptek fel az arany-fekete Renault-ban, Heidfeld ezért a bokszban rostokol.
Fernando Alonso lágy gumikkal fél másodpercet adott az egész mezőnynek, ideje 1:21,469.
Öt perc van hátra a szabadedzésből, nagy a forgalom.
Alaposan elfékezte megát az egyes kanyarban, és ki is ment az aszfaltozott bukótérbe Lewis Hamilton. Rádión azt mondta, hogy a fékek nem működtek...
A világbajnok 1:21,168-as körrel visszaállt az élre, de ez az idő még mindig rosszabb Hamilton tegnapi idejénél, pedig a pálya állapota most jobb.
Az első 10 sorrendje: Vettel, Alonso, Button, Webber, Massa, Rosberg, Hamilton, Schumacher, Petrov, Di Resta. Mindkét Hispania és Virgin ismét kint van a 107 százalékon. Sok elfékezés, kicsúszás jellemezte ezt a gyakorlást is, de ez teljesen normális a Hungaroringen, mivel a pálya elég csúszós, poros, de a hétvége alatt folyamatosan tisztul és felgumizódik az aszfalt.