Hamilton behúzta, de Räikkönen szenzációsat hajrázott
2015. április 19. 16:36
Lewis Hamilton a szezon negyedik versenyén idei harmadik győzelmét aratta a Bahreini Nagydíjon, de a befutó kicsit szorosabbra sikerült, mint szerette volna, mivel az utolsó körben túlmelegedtek a fékjei, így az óriásit hajrázó Kimi Räikkönen, aki a többi éllovastól eltérően taktikázott, mindössze 3 másodperccel mögötte ért célba. A finn egy körrel korábban előzte meg a szintén fékproblémával küzdő, de addig harcosan versenyző Nico Rosberget, míg Sebastian Vettel a másik Ferrarival szokatlanul sokat hibázott, és egy szárnycsere után végleg beragadt Valtteri Bottas Williamse mögé.
Bár az idei Bahreini Nagydíj nem volt annyira izgalmas a reflektorok fényében, mint a tavalyi, amikor Hamilton és Rosberg az utolsó körökben kiélezett párharcot folytattak a győzelemért, a fináléra azért így is jutott dráma. Még az utolsó körben sem lehetett biztosan tudni, hogy az élen álló Mercedes elvergődik-e a célig, Daniel Ricciardo Red Bullja pedig az utolsó métereken füstölni kezdett, és lendületből gurult el a kockás zászlóig a csapat számára az elérhető maximumot jelentő 6. helyen.
A Mercedes igazgatója, Toto Wolff elismerte, hogy „nagyon megkönnyebbültünk, mert mindkét autónkban megszűnt a fékerő. Kár Nicóért, hiszen addig nagyszerű versenye volt, csodálatos előzéseket mutatott be." Valóban, Rosberg sokkal rámenősebben vezetett, mint az idén bármikor: a rajtnál ugyan elvesztette a 3. helyet is, amikor rossz ritmusban támadta meg Vettelt, így Räikkönen elment mellette, de a 4. körben, a célegyenes végén egy vakmerő manőverrel kifékezte a finnt.
Vettelt pedig háromszor is megelőzte a verseny folyamán. Először az első etapban, ugyancsak egy kifékezéssel, majd a kerékcseréket követően, miután a Ferrarinak mindkétszer sikerült átugrania Mercedesét a bokszban. Ám az utolsó etapban, amikor a közepes keverékű gumik voltak az autóján, nem tudta megtartani az előnyét a lágyakon rohamozó Räikkönennel szemben, és a fékhiba miatt az utolsó előtti körben ki is sodródott a célegyenes végén.
„Ez rendben volt, nagyon élveztem, hogy megelőzhettem a piros autókat" – mondta Rosberg. „Hasonlóan alakult a tempónk Lewisszal, csak a végén egy kicsit elhúzott tőlem, aztán elvesztettem a fékeket, ami sajnos a helyembe került Kimivel szemben. A fékpedál egyszerűen beesett, semmi ellenállása nem volt."
Rosberg egyetlen ponttal így is megelőzte Vettelt az összetettben, viszont már 27 pont a hátránya Hamiltonhoz képest, aki a dobogón nem is titkolta, hogy a harmadik vb-címére hajt. „A Ferrari ma alaposan megfuttatott minket, nehéz volt kímélni a gumikat. Végül sikerült, de keményen kell igyekeznünk tovább, hogy elöl maradjunk" – ismerte el. Hamilton úgy vélte, a fékjei csak „túlmelegedtek kissé a lekörözések közben, komoly gondot azonban nem okoztak", bár menet közben újra kellett indítania a brake-by-wire rendszert.
Wolff ennek ellenére figyelmeztetett, hogy a Mercedesnek a probléma végére kell járnia, amely egy olyan fékgyilkos pályán, mint Montreal, végzetessé válhat. „Az eredményt látva ma nem voltunk nagy fölényben, a Ferrari egyre közeledik hozzánk" – mutatott rá. „Mindent be kell vetnünk, hogy továbbra is legyőzzük őket."
A Mercedes eredetileg inkább Vetteltől tartott, ám ő a 2. helyen haladva már a 8. körben elfékezte magát a célegyenes végén, amikor 2 másodperces hátrányból üldözte Hamiltont. Emiatt Rosberg gyorsan ráesett, és Vettel később még kétszer lesodródott a pályáról, ráadásul harmadszor megütötte a Ferrari első szárnyát az utolsó kanyar rázókövén, ezért egy harmadik, nem tervezett bokszkiállásra kényszerült.
„Éreztem, hogy csökkent a tapadás az első tengelyen, ezért úgy döntöttem, kiállok a bokszba, ami helyes lépésnek bizonyult. Kár, hogy utána beragadtam, és nem jutottam előrébb" – mondta. „Cserbenhagytam a csapatot egy kicsit, pedig ebben a versenyben több lett volna. Kimi bebizonyította, hogy a 2. hely elérhető volt, ő remekül ment. Mivel egyforma gumik voltak az autónkon, én nehezen értem volna utol és előztem volna meg Nicót."
Vettel korábbi kiállásai nem bizonyultak nyerő stratégiának. Räikkönen viszont másodszorra a közepes gumikat kapta meg, amelyeken elnyújtották a középső etapját, s mivel így is tartani tudta a lépést a lágy keveréket használó éllovasokkal – beleértve Hamiltont –, a végén kedvező helyzetbe került. Késői, a 40. körre időzített második kerékcseréje után 20,5 másodperces hátrányból kellett Rosberg nyomába erednie, de mivel az ő autóján akkor voltak a gyorsabb lágy gumik, alig 14 kör alatt 2 másodpercen belülre csökkentette a különbséget.
„A 2. hellyel soha nem elégedett az ember, a nehéz szezonkezdet után azonban már egy kicsit jobb eredménynek is örülök" – ismerte el a finn, aki az idén most állhatott fel először a dobogóra. „A végén újra játékba kerültünk, csak kifutottunk a körökből. A rajthelyünkhöz képest így is elégedettnek kell lennünk, de azért ennél jobb eredményekre vágyunk."
Räikkönen egyértelművé tette, hogy a Ferrarinál uralkodó hangulat fontos szerepet játszik a feltámadásában. „Nagyot léptünk előre. A hangulat nagyszerű, megtaláltuk a helyes irányt, és nagyon igyekszünk" – mondta. „Biztos vagyok benne, hogy hamarosan képesek leszünk a győzelmekért harcolni. Csak egy kis idő kell hozzá."
Bottas keze az utolsó 15 körben egyszer sem remegett meg, amikor maga mögött kellett tartania Vettel Ferrariját, jóllehet, ebben a Williams nagyobb végsebessége is segítette. „A Ferrarinak gyorsabb autója van, úgyhogy hamar utolért, de ismertem a védekezéshez szükséges trükköket" – állította a finn, aki eddigi legjobb eredményét érte el az idén.
Felipe Massának viszont nem volt szerencséje: az ő Williamse egy elektromos hiba miatt a rajtrácson ragadt, s mivel csak a bokszban indíthatták újra, onnan kellett nekivágnia a távnak, aztán az egyik féktávon lebombázták, amitől megsérült a diffúzora. „Hátulról eredtem a mezőny után, és több pozíciót sikerült visszaszereznem, de (Pastor) Maldonado sajnos nekem jött a 4-es kanyarban" – mondta a 10. helyen leintett Massa. „Ez bosszantó verseny volt."
Ricciardo Red Bulljában négy verseny alatt már a harmadik motor ment tönkre az idén. A Renault négy autójából három egyébként is elromlott a Bahreini Nagydíjon, a versenyről csak a két Toro Rosso esett ki. Jenson Button McLarenje egy későn felfedezett műszaki hiba miatt fel sem állt a rajtrácsra, csapattársa, Fernando Alonso azonban tizenegyedikként ért célba, a csapat jóslatainak megfelelően legyőzve a három kerékcserével próbálkozó kontingenst.
A 7. helyen éppúgy Romain Grosjean végzett, mint a múlt hétvégén, Kínában, a másik Lotust vezető Maldonado azonban lefulladt az egyik bokszkiállása során, és a hosszas várakozástól lángra kaptak a fékjei. Massa előtt Sergio Pérezt és Danyiil Kvjatot intették le – a Red Bull orosz pilótája annak ellenére ismételte meg malajziai 9. helyét, hogy tegnap már a Q1-ben elbúcsúzott az időmérőtől, ezért a 17. kockából kellett rajtolnia.
A Forma-1 szezonjában most háromhetes szünet következik, amíg a mezőny Európába hazatérve vesz egy nagy lélegzetet a barcelonai Spanyol Nagydíj előtt.
A Ferrari pilótája a futamon háromszor is lesodródott a pályáról, Rosberg ugyancsak háromszor előzte meg, és első szárnyat is kellett cserélnie. Daniel Ricciardo éppen célba tudott érni a 6. helyen a kockás zászló előtti métereken elfüstölő Red Bull-lal, pontot szerzett még Romain Grosjean, Sergio Pérez, a 17. helyről induló Danyiil Kvjat és a bokszból startoló Felipe Massa is.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Bahreini Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban. Vajon újra megszorongatja-e a Mercedeseket a 2. helyről rajtoló Sebastian Vettel, vagy netán le is győzi őket? Hamarosan kiderül.
Az ERS elektromos hibája miatt Jenson Button nem áll rajthoz a Bahreini Nagydíjon, így a McLaren-Honda színeiben csak Fernando Alonso vesz részt a versenyen, számolt be a Sky Sports. Ron Dennis szerint a telemetria adatai szerint túl nagy esélye van annak, hogy az erőforrás összetevője el fog romlani.
Pályafutása 42. első rajtkockáját szerezte szombaton a világbajnoki címvédő, ami F1-es karriere során az először sikerült neki Bahreinben. Az elmúlt két év során csapattársa, a most 3. Nico Rosberg érte el a legjobb köridőt az időmérőn, de tavaly Hamilton már a rajtnál elment mellette.
A pénteki második szabadedzésen a Ferrari letette a névjegyét, és a futamgyőzelem esélyeseivé léptek előre. Bár a Mercedes egy körön gyorsabb tudott lenni, a világbajnoki címvédő istálló péntek éjszaka változtatott a beállításokon, de azokat nem tudták kipróbálni, mert a harmadik szabadedzés a verseny körülményeitől eltérő időjárás közepette zajlott.
„Szerintem a helyes fejlesztéseket tettük meg a gumik megfelelő üzemeltetése érdekében, de a végső bizonyítékot holnap éjszaka kapjuk meg” – mondta Toto Wolff még szombat este Adam Cooper szakújságírónak. „Ez kisebb kockázat, de nem találgattunk, hanem mérnöki és tudományos megközelítést alkalmaztunk” – jelentette ki a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója.
Szingapúr mellett Bahreinben rendeznek végig éjszakai futamot, Abu-Dzabiban pedig a naplementében versenyeznek a pilóták. Jelenleg a himnuszt játsszák a rendező ország tiszteletére.
Nem különösebben panaszkodtak a versenyzők a gumikopásra Bahreinben annak ellenére sem, hogy a pálya igen poros, és az aszfalt egyébként is a legérdesebb az egész versenynaptárban. A lágy gumival viszont képtelenség olyan hosszú távot megtenni, ami után elég lenne egy szett közepeset feltenni, ráadásul a versenyzők közül többen is próbáltak gumiszettet spórolni vagy megkímélni abroncsaikat a szombati időmérőn.
A Ferrari – Sebastian Vettel elmondása szerint tervezetten – beszerelte autóiba az idei 2. új motort Bahreinben, ami a 4. futamon még korainak tűnhet, de elképzelhető, hogy ez összefüggésbe hozható a Scuderia további terveivel. A Sky Sports szombat este arról számolt be, hogy Kanadában egy új, 20-30 lóerővel erősebb motorváltozattal állhatnak rajthoz, amelyre fejlesztési 4-5 zsetont használnak majd el. A mai futammal kapcsolatban James Allison, az olaszok technikai igazgatója annyit mondott, „nagyon nyitott” küzdelmet vár, és az események alakulása határozza majd meg a stratégiájukat.
Szombaton az idén 4. alkalommal is elmaradt Sebastian Vetteltől csapattársa, Kimi Räikkönen, de a 4. rajtkocka a 2013-as Német Nagydíj óta így is a legjobb hely, ahonnan a finn indulhat. A 2007-es világbajnok érte el eddig a legtöbb (6) dobogós helyet Bahreinben, de győzni még nem tudott.
F1-es pályafutása kezdete óta az Arai sisakjait viselve áll rajthoz Lewis Hamilton, de az idén több szabadedzés, és tegnap először az időmérőn is a Bell fejvédőjét viselte. Adam Cooper szakújságíró megtudta, hogy a brit pilóta érdeklődik a sisakok aerodinamikája iránt, mivel ez is egy apró előny lehet csapattársával, Nico Rosberggel szemben. A német a Schubert modelljeit használja, ők is szeretnék, ha Hamilton kipróbálná a termékeiket. A világbajnoki címvédő a Sky Sportsnak szombat este azt mondta, hogy a következő futamra „remélhetőleg eldől”, mely gyártót választja.
Tavaly a Bahreini Nagydíj az év egyik legjobb csatáját hozta Lewis Hamilton és Nico Rosberg között, az idén pedig Hamilton és a Ferrarival a 2. helyről induló Sebastian Vettel versengése várható. Persze, Rosberg és Räikkönen is beleszólhat a győzelem sorsába.
A rajtvonaltól mindössze 400 méterre található a pálya első kanyarja, ami igen rövidnek számít az F1-es versenynaptárban. Tavaly viszont ennyi is elég volt Lewis Hamiltonnak, hogy a pálya porosabb oldaláról lerajtolja a pole-ból induló csapattársát, Nico Rosberget.
Csak Kanadában kell jobban vigyázniuk a versenyzőknek a fogyasztással, Hamilton máris ezzel kapcsolatban egyeztet mérnökével a rádión.
A mezőny minden tagja gond nélkül el tud indulni a rajtrácsról, kivéve Felipe Massát, akit most le kell tolni a pályáról. Massa a 6. helyről kezdhetett volna. Button hiányzása miatt így csak 18 autó állhat fel a piros lámpák elé.
Az első kerékcsere idején 5 másodpercig kell még a bokszban vesztegelnie Sainznak, mert a rajtrácsra felvezető körén túl lassan ment. Ez biztonsági okokból tilos.
Az utolsó helyen csatlakozhat a mezőnyhöz, a 6. kocka üresen marad Bahreinben.
A brit mögött Vettel, Räikkönen és Rosberg következik, nem volt baleset az 1-es szektor során, Massa is jön a mezőny után.
Rosberg jobban rajtolt Vettelnél, de a német jól helyezkedett, és így Räikkönen is elé tudott kerülni.
8 tizedmásodperccel vezet Vettel előtt, Räikkönen hátránya 1,5 másodperc, Rosbergé már 1,9. A 2. kör 1. szektorában Hamilton volt a leggyorsabb.
Mindkét versenyző folytatni tudta a versenyt, de Verstappen első szárnya megsérült. A holland egyelőre nem állt ki a bokszba cserélni.
A 2. kör végén Hamilton 1,4 másodperccel halad Vettel előtt, aki 1 másodperccel van Räikkönen előtt. Rosberg hátránya Hamilton mögött 3,2 másodperc. Mögöttük Bottas, Ricciardo, Grosjean, Hülkenberg, Ericsson és Sainz halad pontszerző helyen.
Az 1-es kanyarban kifékezte a Ferrarit, de Räikkönen visszatámadott, így csak néhány kanyarral később vált biztossá, hogy a német visszaszerezte a 3. helyet. Hosszú idő óta az első agresszív mozdulat Rosbergtől.
Bár a Rosberggel vívott csata is megnehezítette az életét, Räikkönen 1:42-es köre igen gyengének nevezhető az élmezőnyben. Bottas is elkezdett rá közeledni. Rosberget rádión a fékek óvására szólították fel, "mielőtt támadnád Vettelt".
Nem a pontosan a rajtkockában állt az autója, ezért az első kerékcseréje 5 másodperccel hosszabb lesz.
Lezajlott a verseny első kerékcseréje is, Verstappen a közepes keverékű gumikat kapta meg a Toro Rossóra. Az első szárnyához nem nyúltak a szerelők.
Hamilton 2,3 másodpercre növelte előnyét Vettel előtt, akit utolért a másik Mercedes-pilóta, Nico Rosberg is. A német pilóta az 1-es szektorban aggresszíven kénytelen volt védekezni, a visszajátszás szerint azért, mert elfékezte magát az 1-es kanyarban.
A DRS és a szélárnyék segítségével az 1-es kanyarnál kifékezte Vettelt, Räikkönen közben visszazárkózott mögéjük.
Rosberg hátránya 5,3 másodperc Hamilton mögött, Vettelnél egyelőre Räikkönen is gyorsabbnak tűnik, aki fel tudott zárkózni mögé. Massa közben már a 13. helyen halad a bokszból rajtolva.
Körönként 8 tizedet kap Vettel és Räikkönen Hamiltontól és Rosbergtől, valószínűleg üzemanyagot spórolnak. Közben Hülkenberg és Nasr is kiállt a bokszba.
Hamilton előnye 6,2 másodperc az élen, Sainz alaposan elfékezte magát az 1-es kanyarnál, Ericsson kiállt kereket cserélni. Räikkönen továbbra sem jutott előzési pozícióba Vettel mögött, aki már 7,8 másodpercre van Hamiltontól.
Grosjean, Sainz és Massa is kereket cserélt, és Maldonado is átváltott a lágy gumikra, amelyekkel rögtön a leggyorsabb kört futotta.
Feltették a Ferrarira a sokkal gyorsabb lágy gumikat, ha Rosberg nem reagál rögtön, akár még el is vesztheti 2. helyét.
Bejött a Ferrari taktikája, az 1 körrel korábbi kerékcserével sikeresen Rosberg elé tudtak vágni. Hamilton még mindig vezet, Bottas és Ricciardo is volt kint kereket cserélni.
Így most Räikkönen vezet. Hamilton alig ért vissza Vettel és Rosberg elé. A Mercedes pilótája pont Hamilton visszaérkezésekor visszaveszi a helyét Vetteltől. Látványos manőver szikrázó autókkal.
Két körrel később jött ki, mint Vettel, és alig ért vissza elé a kerékcsere után. Előnye most a 2. helyen 9 tized Rosberg előtt, korábban viszont 6 másodpercnél is több volt. Räikkönen csak a 16. kör végén hajtott a bokszba, nagy hátrányba kerül, de ez később még behozható eltolt kerékcserével.
A kerékcserék első hulláma után Hamilton vezet 1,3 másodperccel Rosberg, és 2,9 másodperccel Vettel előtt. Räikkönen a 3. a közepes keverékű gumival, egyelőre 13,9 másodperc hátránnyal. Őt Bottas üldözi lágy gumival, mögötte Ricciardo, Grosjean, Ericsson, Hülkenberg és Massa a további pontszerző helyeken.
Nincs ellenszere a Ferrarinak a Mercedesek tempójára, Hamilton 1,6 másodperccel halad Rosberg, de már 3,2 másodperccel Vettel előtt. Räikkönen viszont ígéretes tempót megy, így a futam végén még meglepetést okozhat.
Az utolsó pontot érő 10. helyért csatázik egymással a Williamsszel versenyző Felipe Massa, és a Sauberrel közeledő Felipe Nasr. Massa a bokszból indulva verekedte magát előre, 23 másodperccel van az 5. helyen közlekedő csapattársa, Valtteri Bottas mögött.
Hamilton apró lépésekkel szakítja le magáról Rosberget (+2,1 mp), Vettel pedig 4,3 másodpercre van az első helyezettől. A Ferrari személyzete a Sky Sportsnak elismerte még a bokszkiállások előtt, hogy nincs problémájuk, a Mercedes egyelőre gyorsabb náluk.
Nasr megelőzte a pályán Massát, majd Maldonadóval együtt a bokszba hajtottak, ahonnan a venezuelai hajtott ki elsőként Massa és Nasr előtt. Bosszankodhatnak a Saubernél.
A bal első gumival meggyűlt a szerelők baja Ericsson kerékcseréjénél, így a svéd pilóta csak jelentős időveszteséggel tudta folytatni a versenyt. KIcsúszhat a pontszerzők közül.
A német pilóta elfékezte magát, és a bukótérből visszatérve folytatta csak a versenyt. Räikkönen az idén először legyőzheti csapattársát, ami dobogós helyet érhet neki.
A Force India ismét demonstrálta a Mercedes motor, a szélárnyék és a DRS együttesének előnyét A McLaren-Hondával szemben, és Hülkenberg átvette a 11. helyet Alonsótól. A spanyol most Massát, Nasrt, és Sainzot tartja fel, Maldonado a 10. helyen 4 másodperccel van előttük.
Sainz közben kiállt kereket cserélni, és Ericsson is üldözi a nagyon lassan haladó spanyolt.
Az előbb még a bokszban járt, de most a 2-es szektorban kénytelen volt félreállni a Toro Rossóval. Úgy tűnik, nem rögzítették rendesen az egyik kerekét.
A 3. helyről állt ki a második kerékcseréjére, a közepes keveréket kapta vissza. Räikkönen közben méltatlankodik, hogy a következő kerékcseréjénél miért akarják feltenni neki a lágyabb keveréket. Mérnöke szerint az első néhány kör során jobban működnek.
Az élről állt ki a közepes gumikra váltani, előtte nem sokkal Bottas is meglátogatta a szerelőket. Vettel a legjobb 1. szektoridőt futotta az új közepes gumikon.
Vettel megint visszaelőzte Rosberget a kerékcserék során, miután a német pilóta a leggyorsabb versenykört futotta meg. Vajon Rosberg ma harmadszor is kénytelen túljutni Vettelen?
A Ferrari pilótája kicsúszott az utolsó kanyarban, így Rosberg ismét elé tudott kerülni. Vettel hiába állt vissza a szélárnyékba, Rosberg védte a belső ívet az 1-es kanyarban.
A bokszban fejeződött be Verstappen futama, egyelőre nem tudni, hogy mi történt az autójával.
"Nem tudom miért, de megsérült az első szárnyam" - mondta Vettel a rádión, és a bokszba hajtott egy új alkatrészért. Látható sérülés nem volt a Ferrarin, de szinte biztos, hogy az előző kicsúszás miatt történhetett valami. Räikkönen ezzel átveszi a tényleges 3. helyet, de egyelőre vezet, mert még nem volt kint kereket cserélni.
Rosberget arra figyelmezteti mérnöke, hogy vigyázzon a gumikra, mert a verseny végén az eltérő stratégia miatt Räikkönen még elkaphatja. A Ferrari közben arról tájékoztatta a finnt, hogy a 3. hely biztos, de "mindent megteszünk, hogy jobb is legyen".
Az 1-es kanyar féktávján fékezte ki Räikkönent, miközben Hülkenberget próbálták lekörözni. A finn pilóta az utóbbi körben elég gyenge, 1:40-es időt futott.
A finn is kereket cserélt ma utoljára, a lágyabb keveréket kapta meg. Korábban arra panaszkodott, hogy nem hallja rendesen csapatát a rádión. Vettel közben Bottast üldözi, de a Williams versenyzője egyelőre 2 másodperccel előtte van.
Lewis Hamilton megingathatatlanul vezet Rosberg előtt (+4,5 mp), a német mögött Räikkönen jön (+23,6 mp Hamiltonhoz képest), Bottas már 34 másodpercre van, Vettel pedig a kicsúszása miatt egyelőre csak az 5. helyen áll. Mögöttük Ricciardo, Grosjean, Maldonado, Massa és Pérez halad még pontszerző helyen.
Rutin kerékcserére érkezett Maldonado a bokszba, de probléma akadt az álló autó motorjánál, és közben az első fékei is túlmelegedtek. Folytatni tudta a futamot, de csak a két Manor van mögötte.
1:36.620-szal a finn volt a leggyorsabb a pályán, hátrányát 6 másodperccel csökkentve 17 másodpercre szorította le Hamilton mögött. Vettel közben utolérte Bottast.
Rosberget arról tájékoztatták, hogy Räikkönen elkaphatja őt még a verseny vége előtt. Vigyáznia kell a gumikra.
Räikkönen az utolsó körében 1,8 másodpercet hozott Hamiltonon, és a hátránya már csak 15,1 másodperc a brit mögött. 11 kör van hátra, Rosberg 10 másodperccel halad a finn előtt.
"Nem akarom hallani a különbséget" - válaszolt Rosberg a rádión, amikor mérnöke közölte vele, már csak 8 másodperccel van Räikkönen előtt. Vettel egyelőre nem bír Bottasszal.
Túljutott több lekörözött versenyzőn - köztük legutóbb Alonsón - is, akik panasza szerint nem engedelmeskedtek eléggé a kék zászlóknak. Rohanhat tovább Rosberg után, Hamiltont biztosan nem fogja utolérni.
A kanyarok kijáratánál a Ferrari alulkormányzottnak tűnik, és bár gyorsabb egy kissé Bottasnál, még a DRS segítségével sem tud támadási helyzetbe kerülni.
Az 1-es kanyar féktávjánál majdnem felöklelte a Williamst, az utolsó pillanatban rántotta el a Ferrarit. Így sem volt előzési pozícióban. A Sky Sports szakértője, Martin Brundle szerint a német akkumulátorával lehet gond, ezért gyengék a kigyorsításai.
1,1 másodperccel van Rosberg mögött, Hamilton is tájékoztatták arról, hogy Rosberg nemsokára védekezésre kényszerül.
Rosberg hibázott a kör elején, a Ferrari pilótája átvette a második helyet, de Rosberg szorosan mögötte maradt. Másfél kör van hátra a versenyből.
A kerékcserék kivételével végig az élen haladva Lewis Hamilton nyerte a Bahreini Nagydíjat, mögötte az idén először dobogóra állhat Kimi Räikkönen a 2. helyen, majd a másik Mercedesszel Nico Rosberg következik. Bottas vissza tudta tartani Vettelt, utánuk Ricciardo, Grosjean, Pérez, Kvjat és Massa szerzett pontokat.
A célvonal előtt néhány méterrel robbant fel Daniel Ricciardo autójában a Renault motor, így az ausztrál pilóta nagy füstöt maga után hagyva gurult be a célba a 6. helyen.
Toto Wolff a Sky Sportsnak megerősítette, hogy Rosberg autójában elromlott a brake by wire rendszer, ezért csúszott ki az utolsó előtti kör elején és veszítette el a 2. helyet Räikkönen ellenében. Niki Lauda szerint az eredmény így is azt mutatja, hogy "Nico visszatért."