Csak egy fokkal volt hasznosabb a csapatok számára a Japán Nagydíj második, péntek délutáni edzése, mint az első: ezúttal is végig vizes maradt az aszfalt, bár a tréning első felében nem esett az eső, így ekkor több időt lehetett a pályán tölteni. A száraz ív megjelenésére és a slick gumik használatára viszont esély sem nyílt a borongós időben, mindenki kénytelen volt az intermediate abroncsokat használni.
A tabellát eleinte Danyiil Kvjat vezette, majd bevágtak elé a Mercedesek. A fiatal orosznak azonban megtetszhetett az 1. hely, amikor egy hete Szingapúrban először végzett az élen egy hivatalos edzésen, és 1:48.277-es körével 23 ezred előnnyel visszaszerezte a pozíciót.
Nagyjából ekkor ismét szakadni kezdett az eső, és a gyakorlás második felében általában legfeljebb két-három autó tartózkodott egyszerre a pályán. A legaktívabb Sebastian Vettel volt, a Williams ellenben nem erőltette a dolgot, Valtteri Bottast például ki sem küldték.
A csapatok egyrészt azért óvatoskodtak, nehogy valamelyik versenyzőjük összetörje az autóját, másrészt a hétvégére szebb idő várható, így az adatokból keveset lehet tanulni. Nem is történt baleset vagy megpördülés, csupán a sikánnál csúszott le néhány versenyző a pályáról.
A tervezett program bepótlása miatt nagyon mozgalmasnak ígérkezik a szombat délelőtti tréning.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözlünk mindenkit a Japán Nagydíj második edzéséről készített tudósításunkban! A helyszín Szuzuka, amely ma barátságtalan arcát mutatja a Forma-1-nek, ugyanis délelőtt szakadt az eső a környéken. Az első edzésen csak 12 pilóta futott mért kört, a nem mérvadó eredménylistát Sainz vezette Kvjat és Rosberg előtt.
De lehet, hogy ez csak pillanatnyi állapot, ugyanis a borús égből bármikor újra eleredhet az áldás. A pályán még bőven áll a víz, egy ideig még esős gumikra lesz szükség. A levegő 21, az aszfalt 24 fokos most, az edzés magyar idő szerint 7-kor veszi kezdetét.
A górék (Niki Lauda és Toto Wolff) rántott húst ebédeltek, láthatóan jó hangulatban:
Nem mintha az első edzés alapból egyértelmű segítséget jelenthetett volna annak megítélésében, hogy a szingapúri fiaskójuk egyszeri botlás volt-e, de a vizes pálya miatt még minimálisan sem oszlott a rejtély köde. Lehet, hogy holnapig várnunk kell a megfejtésre. A Mercedesnél mindenesetre számítottak rá, hogy a kanyargós utcai helyszín nem kedvez majd nekik,
Két perce megy az edzés, autónak viszont nyoma sincs; Stevens Manorjára például még nincsenek felrakva a kerekek. Vettel a Ferrari bokszutcai irányítóközpontjához sétált beszélgetni, a következő percekben ő sem ül a volán mögé.
Pályára hajtott Red Bulljával, egyelőre nincs követője. Intermediate gumik vannak az autóján.
Kvjat nekivágott egy mért körnek, sőt, be is fejezte: 1:49.374. Ez már jobb, mint Sainz délelőtti ideje. Látszik, hogy bőven van még víz a pályán, Kvjat Red Bullja szép vízfüggönyt húz.
Räikkönen, Pérez, Hülkenberg, Ericsson is csatlakozott Kvjathoz, ez jó jel, főleg a helyi nézőknek. Vajon felszárad a pálya az edzés végére?
De a Lotusok, illetve Ricciardo is. A bokszba közben visszatérő Kvjat vezeti egyelőre a tabellát, Räikkönent, Hülkenberget, Ericssont és Pérezt megelőzve.
Hiába nőtt a forgalom, az aszfalt hőmérséklete megállt 24 foknál. A borús idő sem segít a szárításban, úgy tűnik, egy darabig még az inter gumikra lesz szükség.
A célegyenesre vezető sikán jobbosát nem tudta bevenni, kicsit letért a fűre.
Rosberg 1:48.300-zal vette át az 1. helyet, Hamilton hátránya 553 ezred. Ricciardo, Vettel és Kvjat követi őket.
Méghozzá ugyanott, a célegyenes végi gyors dupla jobbosnál. Vettel túl nagy lendülettel érkezett meg ide, így az aszfaltozott bukótérben fordult el, Maldonado pedig a második kanyar kijáratánál tért le a fűre. Szerencséje volt, hogy az alaposan felázott talajon nem pördült meg, és egyenesen ment tovább.
"Fura zajt hallok az autó hátuljából, a motor felől" - jelenti rádión aggódva. Grosjeannal pedig közölte a Lotus, hogy egy szingapúrihoz hasonló műszaki hiba lépett fel az autójában.
Név szerint Alonso, Bottas és Verstappen. Utóbbi autójával a jelek szerint komolyabb baj lehet. A roham most alábbhagyott, a Mercedesek, a Red Bullok és Räikkönen is visszatért a garázsba.
Ezt Ericssonnak mondták rádión. A sorrend: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Kvjat, Vettel, Räikkönen, Sainz, Nasr, Maldonado, Hülkenberg.
Rajta kívül Kvjat, Hülkenberg, Massa, Rossi és Button köröz. Bottas és Alonso ellenben még nem járt a pályán, a spanyol McLarenjét javában szerelik.
Ahogy korábban Räikkönen, a holland lecsúszott az aszfaltról a sikán jobbosában. Kvjat 1:48.277-tel az élre állt, talán új szett intermediate abroncsot kapott.
A McLaren hibát talált, ezért kicserélik az erőforrást. Ezért valószínűleg nem jár büntetés, mert az előző futamokon a csapat több friss egységet is bevetett, hogy legyen miből gazdálkodniuk, miután egyszerre letudtak több büntetést.
Räikkönen, RIcciardo, Button, Hülkenberg és Nasr köröz e pillanatban, miközben az operatőr azt mutatja, hogy Massa és Bottas a bokszutcai irányítóközpontnál beszélget egymással. Úgy látszik, a Williams nem akar gyakorolni vizes pályán, kímélik az autót és spórolnak az esőgumikkal.
A lejtős lassító a legtrükkösebb hely ma délután, ezúttal Ricciardo hibázott itt. Vettel közben visszatért a pályára.
"Egyre hevesebben esik" - jelenti Vettel, akire a Ferrari rászól, hogy semmiképp se kockáztasson. És igen, Alonso is megjelent közben a pályán!
Kvjat, Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Sainz, Verstappen, Nasr, Maldonado az első tíz sorrendje. A Mercedeseket régóta nem láttuk akcióban.
Az eső mindenkit visszaparancsolt a garázsokba. A Williams azt írja, "az előrejelzés kedvezőbb a hétvége további részére, így most csak kevés adatot lehetne gyűjteni."
Az adatok között alig van mit tanulmányozni, a Mercedes mérnöke egykedvűen, a monitoroktól elfordulva nézelődik. Ericsson azért kikukkantott a garázsból, mármint kijött a Sauberrel.
A több bordával ellátott extrém esős gumikat rakták fel Ericsson autójára, vagyis elég sokat romlottak a feltételek. A szombati egyórás tréning mozgalmas lesz.
Az egyre intenzívebb esőben ő sem akar tovább körözni. Lehet, hogy ma utoljára láttak a nézők autót a pályán?
A spanyol a 19. helyet foglalja el, mivel amikor még kedvezőbbek voltak a körülmények, nem tudott pályára hajtani, és relatíve jó időt futni. A McLaren a hétvégén kipróbál egy új megoldást a váltóval, miután az egység túlmelegedett Szingapúrban.
Az extrém esőgumikon 1:57.087-gyel ért körbe, közel 10 másodperccel lassabban, mint Kvjat etalonja. Alonso így a 17.
Japánban nem divat, hogy a szurkolók fütyüljenek, vagy hazamenjenek, ha kevés az akció az időjárás miatt, most is szép számmal kint ülnek a lelátókon. Az egyik hölgy arcára #JB17 felirat van festve, eképp tisztelegve az egy éve itt végzetes fejsérülést szenvedő Bianchi előtt.
Mintha az lenne a szabály, hogy egyszerre csak egy autó lehet a pályán...most Rosberg jön ki, egy próbarajtot is elvégez előtte a bokszutca kijáratánál. Ez sosem árt.
Bizonyára Hamilton és Vettel sem akar hátrányba kerülni Rosberggel szemben, ha a futam esetleg vizes pályán kezdődne, így mindketten végrehajtanak egy-egy próbarajtot. Räikkönen is érkezik mindjárt.
Vettel egyedül maradt a pályán, miután Button visszacsordogált a bokszba. Aztán Hülkenberg megjelent, a Force Indiát is rég láttuk.
Vettelről, aki az egyik legszorgalmasabb délutáni versenyző. Perpillanat Räikkönen és Alonso köröz vele együtt.
Ha egy üzlet beindul: Kvjat egy héten belül két délutáni edzést is megnyert, ezúttal Rosberget és Hamiltont előzte meg. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket a végeredménnyel és az összefoglalóval.