Hamilton újabb pocsék rajtja után Rosberg simán nyert Japánban
2016. október 09. 06:42
Nico Rosberg idei kilencedik győzelmét aratta az izgalmas Japán Nagydíjon, és ezzel 33 pontra növelte az előnyét csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben, ami azt jelenti, hogy
a fennmaradó négy versenyen elég mindig a 2. helyen végeznie, akkor is világbajnok lesz.
Hamilton ismét pocsékul rajtolt, azonnal visszaesett a 8. helyre, ahonnan ügyes stratégiával és jól időzített előzésekkel feltornázta magát a dobogóra, a hajrában nagy csatát vívva Max Verstappennel. A Mercedes így sorozatban harmadszor is bebiztosította magának a konstruktőri világbajnoki címet.
A győzelem sorsa gyakorlatilag az első pár másodpercben eldőlt. Míg Rosberg rakétaként lőtt ki a pole pozícióból, Hamilton az idén már sokadszorra beragadt, és hatan elhúztak mellette, a remekül startoló Sebastian Vettel kis híján neki is ment hátulról. Bár az éjszakai eső miatt a rajtrács páros oldala, és különösen az ő rajtkockája még kissé nedves volt, Hamilton elismerte, hogy nem emiatt indult lassan. „Nem hiszem, hogy a vizes folt szerepet játszott benne – mondta. –
Én hibáztam. Utána nehéz volt feljebb kapaszkodnom, de megtettem, ami tőlem telt."
A Mercedes igazgatója, Toto Wolff ugyanakkor nem varrta a versenyző nyakába a felelősséget: azt ígérte, még utánajárnak, mi volt a gond. „Tudjuk, hogy ezen a téren nem voltunk erősek az idén, jövőre muszáj lesz fejlődnünk" – ismerte el.
A rajtnál Hamilton beragadása miatt óriási helyezkedés indult a gyors első kanyarig. A két Ferrari majdnem összeakadt, míg Sergio Péreznek sikerült Daniel Ricciardo elé kerülnie, Verstappen pedig megkaparintotta a 2. helyet. Míg Rosberg az elején nagyon erős tempót diktált, és alig 7 kör alatt 5 másodperces előnyt épített ki, Vettel gyorsan megelőzte Ricciardót és Pérezt, hogy üldözőbe vehesse Verstappent. A többiek viszont nem tudták áthámozni magukat a Force Indiákon, ami segítette az első három helyezettet.
Hamiltonnak csaknem 7 körébe telt, hogy elmenjen Nico Hülkenberg mellett, de addigra már 16 másodperccel le volt maradva az élen álló Rosbergtől.
A versenye a kerékcserék első fordulója során vett lendületet, amikor 3 körrel a Red Bullok és 1 körrel a Ferrarik után állt be a bokszba, és hozzájuk hasonlóan a kemény gumikra váltott. Ezzel sikerült megelőznie a kivezető körében Pérez mögé beragadó Räikkönent, aztán a 15. körben elhúzott Ricciardo, majd a közepes keverékű Pirelliken hosszú első etapot teljesítő Williamsek mellett. Ezzel már 4. volt, de 14 másodpercre Vetteltől. A különbséget a 34. körig 3,9 másodpercre faragta le, aztán másodszor is kiállt a bokszba.
Bár ezzel főleg az volt a célja, hogy a 7 körrel korábban új gumikra váltó, és azokon nagyon erős tempót diktáló Räikkönen elé térjen vissza a bokszból, egyúttal sikerült bevágnia Vettel elé is. A Ferrari versenyzője egy körrel később látogatta meg a szerelőit, és a többi éllovassal ellentétben nem a kemény, hanem a lágy gumikat kapta meg a harmadik, utolsó etaphoz, de így sem tudta vissza előzni Hamiltont. Pár körig ugyan DRS-távolságból üldözte a Mercedest, utána azonban elkezdett lemaradni tőle, és végül 15 másodperccel mögötte szelte át a célvonalat. Vettel így már sorozatban harmadszor maradt le a dobogóról, de azt mondta, nem túl csalódott, és nem tartja a hibásnak a Ferrari stratégiáját sem.
Igazából Lewis előtt kellett volna visszatérnünk a pályára, csak a bokszból kifelé túl sok időt vesztettünk a lekörözésekkel
– mondta. – A végső hátrányunkat elnézve ez úgysem számított. Egyébként is a 2. hely lett volna az igazi célunk." Vettel szerint helyes döntés volt, hogy a Ferrari nem reagált, amikor Verstappen a 29. körben kereket cserélt, csak 6 körrel később hívta be őt a bokszba, a lágy gumik azonban a vártnál hamarabb elhasználódtak. Bár a német versenyző Verstappenhez és Räikkönenhez hasonlóan sokszor panaszkodott a rádióban a lekörözendőkre, nem haragudott rájuk. „Csak mindig a kanyaroknál értem utol őket, ahol nem tudtak gyorsan lehúzódni, ezért rengeteg időt vesztettem mögöttük – magyarázta. – Ez pozitív hétvége volt. Ahhoz képest, hogy mindketten büntetést kaptunk, sikerült feljebb kapaszkodnunk, és egy ideig úgy tűnt, még a dobogót is elérhetjük."
Míg ugyanis Vettelt a malajziai rajtbaleset okozásáért 3 hellyel hátrébb sorolták, Räikkönen Ferrarijában a verseny előtt váltót kellett cserélni, ezért ő csak a 8. kockából startolhatott. Onnan a csapattársáétól eltérő stratégiával, egy korai második kiállással, az utolsó két etapra a kemény Pirelliket választva 5. lett, ám ezzel nem volt elégedett. „Jól rajtoltam, de nem volt hova mennem, aztán mindig beragadtam valaki mögé, végig nehéz volt közelről követni másokat – magyarázta. – Amikor épp nem volt előttem senki, az autóm kifejezetten jól ment.
A helyezésem csalódás, mert a tempónk megvolt egy jobb eredményhez, csak előrébbről kellett volna rajtolnunk."
A finn legalább Daniel Ricciardo előtt maradt, jóllehet, a 16 másodperces különbség a verseny leintéséig 5-re csökkent közöttük. A Red Bull versenyzője úgy érezte, sokat vesztett azzal, hogy a startnál visszaesett Pérez mögé. „Räikkönen váltócseréje miatt átkerültem a rajtrács nedves oldalára, és onnan mindannyian rosszul indultunk – mutatott rá. – Nem volt meg a sebességünk az egyenesben az előzéshez, ezért küszködtünk a forgalomban. Úgy érzem, ennél többet nem tudtam volna tenni. A végén, amikor szabad volt előttem a pálya, látszott, hogy milyen gyorsak vagyunk."
Ricciardo az időmérőn időt vesztett az egyenesekben a csapattársához képest, és a Red Bullt irányító Christian Horner szerint az üzemanyag-átfolyásmérő az ő autójában valóban kisebb értékeket is mutatott, de a versenyre megoldódott a probléma.
Horner dicsérte Verstappen érettségét, aki az utolsó tíz körben hiba nélkül tartotta maga mögött a DRS-távolságból támadó Hamiltont.
„A forgalom nagyon sűrű volt, az utolsó etapban spóroltunk a gumikkal – mondta Verstappen. – Mindig örömteli, ha fel tudjuk venni a harcot a Mercedesszel, a 2. helyért köszöntet kell mondanom a csapatnak. Lewis keményen szorongatott hátulról, volt egy necces pillanatunk is, úgyhogy a 2. hellyel elégedett vagyok."
Az a bizonyos „necces pillanat" az utolsó előtti kör végén, a sikánnál jött el, ahol Hamilton megpróbálta kifékezni a Red Bullt. Verstappen a tőle megszokott keménységgel védekezett, csak azután védte le a belső ívet, hogy az ellenfele megkezdte a manőverét.
Nem fogom tárva-nyitva nyitva hagyni előtte az ajtót. Ahogy láttam, hogy jobbra húz, én is mozdultam"
– mondta. Hamilton kénytelen volt balra rántani a kormányt, és a kanyart levágva, a szervizúton tért vissza a pályára.
Bár a sportfelügyelők is vizsgálatra érdemesnek tartották az incidenst, Horner szerint Verstappen még pont a féktáv előtt változtatott irányt. „Nyilvánvaló volt, hogy Lewis belül fog próbálkozni – vélte. – Nagyon későn kezdte meg a manőverét. Én nem láttam semmilyen problémát."
Hamilton így is örült, hogy a 8. helyről felért a 3.-ra, és csak 10 pontot vesztett Rosberggel szemben. „Megtettem mindent, ami ezen a versenyen lehetséges volt. A többin is oda fogom tenni magam, aztán meglátjuk, ez mire lesz elég" – mondta.
Eközben Rosberg győzelmét nem fenyegette senki. Miután a verseny elején biztonságos előnyt épített ki az üldözőivel szemben, higgadtan kontrollálta a tempót. Most nyert először Japánban, de egész hétvégén uralta a pályát: az összes szabadedzésen és az időmérőn is ő lett az első. „Nagyon otthon éreztem magam az autóban, tökéletesen sikerült belőnöm a balanszot – ismerte el, hangsúlyozva ugyanakkor, hogy továbbra is egyenként tekint a versenyekre, és nem fog direkt a 2. helyekre hajtani. – A csapattársam még mindig Lewis, vele számolni kell."
A Force Indiáknak remek versenyük volt, megszerezték a 7-8. helyet, a konstruktőri összetettben további 7 ponttal növelve az előnyüket a Williamshez képest.
A két csapat közvetlenül és összecsapott a pályán, és Nico Hülkenberg a rádión egy szemtelen „találkozunk később!" beszólással előzte meg Valtteri Bottast a sikánnál a 21. körben.
A két Williams a közepes keverékű gumikon rajtolt, és egyetlen kiállással teljesítette távot, így hosszú első etapot kellett teljesíteniük, de elcsípték az utolsó két pontszerző helyet, ami Felipe Massa szerint a maximum volt. „A rajtnál mindketten vesztettünk két helyet a keményebb gumik miatt, és az elején nem is volt erős a tempónk – ismerte el. – Az egyetlen esélyünk az volt, hogy későn állunk be a bokszba. Mivel senki nem esett ki előlünk, nem végezhettünk előrébb."
A legkínosabb teljesítményt a McLaren nyújtotta, a Honda hazai pályáján esélyük sem volt labdába rúgni a pontokért. Fernando Alonso a két Renault és Marcus Ericsson Sauberje mögött lett 16., Jenson Button pedig még két hellyel hátrébb ért célba.
Köszöntjük olvasóinkat a Japán Nagydíj élő közvetítésében! Az előző két évhez hasonlóan Nico Rosberg indul az élről, de mindkét alkalommal csapattársa, Lewis Hamilton nyerte meg a versenyt. Vajon az idén hogyan alakul kettejük csatája?
A Ferrari úgy döntött, hogy kicserélik a sebességváltót Kimi Räikkönen autójában, így a 2007-es világbajnok a 3. helyett a 8. pozícióból indul, a McLaren pedig "stratégiai okokból" új erőforrást szerelt Jenson Button autójába, így a brit pilóta a 17. helyett az utolsó pozícióból kezdi meg a futamot.
Szerencsére azonban nem a versenyautó, hanem az, amivel körbevitték volna a versenyzői parádén. A négyszeres világbajnok átült volt csapattársa, Daniel Ricciardo mellé.
Még késő este, bőven sötétedés után is népesek voltak a lelátók a szuzukai célegyenesben. Hogy miért? A szurkolók figyelték, ahogy a csapatok éjszakába nyúlóan dolgoztak a pályán.
A világbajnoki címvédő szombaton kivonult a Mercedes sajtótájékoztatójáról, mielőtt válaszolt volna az újságírók kérdéseire, mert megsértődött, miután többen is tiszteletlennek nevezték az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján mutatott viselkedése miatt. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója azt mondta Hamiltonról a BBC-nek: "Majd a pályán válaszokat ad. Az autóban nyújtott teljesítménye indokol némi járulékos veszteséget" - utalt arra, hogy pilótája a mezőny egyik legjobbja, de olykor megkérdőjelezhetően viselkedik a pályán kívül.
A célegyenesben szakadozott a felhőzet, de a pálya egyéb részein igen szürke az égbolt.
Normális esetben szinte kizárt, hogy 1 bokszkiállással teljesíteni lehessen a futamot, de Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke a Sky Sportsnak elárulta, ők megpróbálják, de ehhez egy jókor érkező Safety Carra lenne szükség. Valtteri Bottas (képünkön) a 11. helyről, Felipe Massa a 12-ről indul.
Maurizio Arrivabene beszólt neki az olasz Sky-on, szerinte a négyszeres világbajnok nem mindig a saját dolgával foglalkozik. Valószínűleg üzent, hogy Vettel ne akarjon a csapat kulcsembere lenni, és inkább koncentráljon arra, hogy jól szerepeljen. Nos, Vettel szombaton még késő este is a pályán volt a Ferrari szerelőivel, sőt, azokkal a szerelőkkel is eltöltött némi időt, akik Kimi Räikkönen autóján dolgoznak.
Ennyi gumi maradt a versenyzőknél a futam előtt. A new az új, a used a használt szetteket jelöli. A kemény keverék 25, a közepes 21, a lágy gumi 15 körre van hitelesítve.
Ha megnyeri a mai versenyt, a Japán Nagydíjon ők ketten lesznek a legeredményesebbek a jelenlegi mezőny tagjai közül.
Az első 10 helyezett az időmérő alapján lágy gumikkal indul, de a 11-12. helyen lévő Williamsek a közepes keverékre szavaztak. Utána valószínűleg a keményre váltanak, aztán majd meglátjuk.
Hamilton belső kamerás felvételéből egyelőre nem látszanak esőfelhők, zavartalanul elkezdődhet a Japán Nagydíj. A Sky Sports szerint azonban vannak nedves foltok a pályán, például Lewis Hamilton rajtkockája is csúszós.
Rosberg vezet Verstappen, Pérez, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Räikkönen és Hamilton előtt. Vettel is ráfázott a Mercedes gyenge rajtjára.
A Ferrari pilótája feljött a 4. helyre, és üldözőbe vette Pérezt. Hamilton kezd felzárkózni Räikkönen mögé a 8. helyen.
A célegyenesben gyorsabb volt a Ferrari, és beszúrt a védekező Force India mellé. Hamilton közben elnézést kért a csapattól a gyenge rajt miatt. "Ne stresszelj, Lewis" - válaszolták neki.
1:37.331 után 1:37.112-t ért el, mindkettő az aktuális leggyorsabb kör volt. Verstappen és Vettel szinte azonos tempóra képes, előbbi 517-et, utóbbi 511-et ért el. Vettel az első, Verstappen az utolsó szektorban volt abszolút leggyorsabb.
Még a verseny 10%-a sem telt le, de már 9,4 másodperc hátrányban van. Az előző körben 2 másodpercet kapott Rosbergtől.
A DRS segítségével körbeautózta Hülkenberget a célegyenes végén, most jöhet Hamilton is, hiszen a hátránya csak 0,477 másodperc. Az élmezőny közben szétszakadt, mert Rosberg lerázta Verstappent, aki mögött Vettel maradt le.
Hülkenberg a DRS nélkül még védekezett ellene, de a célegyenesben meg sem próbálta ezt. A címvédő mehet Räikkönen után, de a csatározás miatt lemaradt a Ferrari mögött.
Az első 6 kör alatt 16 másodperc hátrányt szedett össze Rosberg mögött. Räikkönen közben utolérte Ricciardót, és a kör végén már támadási helyzetbe is kerülhet. Verstappen kezd küszködni, a tapadásra panaszkodik, de így is csak alig lassabb Vettelnél.
Túlságosan rádobta a Ferrarit a Degner 1 belső kerékvetőjére, a visszajátszás szerint a kavicsra is ráhajtott kissé. Ez Hamiltonnak dolgozik, közelebb is került a 2007-es világbajnokhoz.
Button továbbra is utolsó, és a Sky Sports szerint a kemény gumik felmelegítésével küszködik. Ez fontos információ lehet a valószínűleg alternatív taktikára kényszerülő Hamiltonnak. Szóltak is neki, hogy próbálja minél jobban megóvni a mostani lágy abroncsait.
Eddig nem alakult jól a versenye, már a rajtnál is kiszorították a pályáról. Verstappen szerint ő már nagyon küszködik a hátsó gumikkal, de még mindig csak 3 tizedet kap Vetteltől. A különbség 1,6 másodperc.
Egymás után cserélnek kereket a Red Bullokon. Ricciardo kemény keveréket kapott, és forgalomba jött vissza, jelenleg a 13. helyezett, miután megelőzte Ericssont a hajtűkanyarban. Grosjean és Kvjat is lecserélte az abroncsait.
Hülkenberg és Gutiérrez is kiállt, ők a két Red Bull kerékcseréjére reagálnak. A korai bokszkiállások elsősorban Hamiltonnak kedveznek, de Verstappen is jól járhat, mert abszolút leggyorsabb 1-es szektorral kezdett.
A Mercedesre kemény gumit szereltek, a kiállás előtt 18 másodperccel vezetett Hamilton előtt. Vettel után rögtön jött Pérez és Räikkönen is, nem történt helycsere. Ricciardo közben kicsúszott a Spoonban, miközben Palmert próbálta megelőzni, de így is visszajött Pérez elé.
Kemény keveréket kap, és a bokszban megelőzte Räikkönent, aki a pályán kerülte meg Pérezt. Fordulatos percek.
Rosberg továbbra is vezet Verstappen és Vettel előtt, ő az új gumikkal 1:36.782-re gyorsult, és 8 tizedet faragott le a hátrányából Verstappen mögött. Hamilton az előző körben megelőzte Ricciardót és Massát is, így rohan Bottas után az 5. helyen. A Williams pilótái még nem cseréltek kereket.
Massa a 7. helyezett Räikkönen, Pérez és Hülkenberg előtt.
A britek két autója jól tönkreteszi mindenki más, és a saját taktikáját is, mozgó akadályokként kerülgetik őket. Hamilton megelőzte Bottast, és feljött a 4. helyre, Ricciardo és Räikkönen pedig Massát gyűrte le.
Ricciardo a DRS segítségével körbeautózta Bottast az 1-es kanyarban, és ugyanezt tette Pérez is Massával. Változás az 5. és a 8. helyeken.
Ő is megelőzte Bottast, és feljött a 6. helyre. Eddig Hamilton mellett ő a verseny vesztese, a rajtnál sem tudott előrébb jönni, majd a kerékcsere sem jött ki jól neki. Hamilton közben kezd magához térni, és üldözőbe vette Vettelt.
Látótávolságban vannak az első három helyen, de Rosberg most rákapcsolt, és 1:36.753-mal új leggyorsabb kört ért el. Az első négyesből most a Ferrari volt a leglassabb. A Williamsek közben kemény munkával visszaküzdötték magukat a 8. és a 10. helyre, bár Hülkenberg legalább még Bottas mögött van.
Megpróbált beszúrni az egyik Toro Rosso mellé a sikánba, de nem volt hely számára, jobb híján elfékezte magát, és megpördült. A 10. helyről rajtolt, de most a 19. helyen halad. Hülkenberg megelőzte Bottast, és átvette tőle a 8. helyet.
A különbség még mindig számottevő, 11,7 másodperc, de Hamilton stabilan 3 tizedeket farag a Ferrari előnyéből. A dobogós helyekért még nagy csata lehet, mert Vettel is tud néha hozni Verstappenen. A Red Bull versenyzője megint az autó hátuljának tapadására panaszkodik, 2,5 másodperccel van Vettel előtt.
A Honda megint szégyenkezhet, Fernando Alonso csak a 16. helyen áll, és Jenson Button is csak a 19. az utolsó helyről rajtolva. Nem erről álmodtak, az biztos.
Körök óta a DRS-távolság határán üldözi a Red Bullt. Egyelőre változatlan a sorrend az 5-6. helyen. A Red Bull közben a Williamseket figyeli, szóltak Verstappennek, hogy Massa 24 körös etapot teljesített "viszonylag gyenge gumikopással". A brazil versenyző nemrég állt ki a bokszba, a 14. helyre esett vissza.
Nem bírt Ricciardóval, ezért kimentették a Red Bull mögül. Kemény gumit kapott. Mögötte Bottas és Ericsson is kereket cserélt.
A kétszeres világbajnoknak szóltak, hogy sietnie kellene. "Szeretnék, de ezeknek a gumikkal?" - replikázott, majd leszorította Carlos Sainzot a célegyenes végén, és megtartotta az ideiglenes 10. helyet.
A Ferrari pilótája sorra futja a leggyorsabb szektorokat, és 1:36.084-gyel övé a leggyorsabb kör is. Verstappen kiállt a bokszba, Ricciardónak taktikát kell váltania, mert Räikkönen a bokszban megelőzné.
Reagálnak Verstappen bokszkiállására, kemény gumikat szerelnek a Mercedesre. Hamilton közben a 11 másodperces hátrányát 7,2-re csökkentette a futamot ideiglenesen vezető Vettel mögött. Pérez is kiállt a bokszba, közepes keveréket kapott.
"Most komolyan, ez nevetséges, 1 másodpercet veszítettem a semmiért" - morgott, miközben Wehrleint próbálta lekörözni. Igaza van, Hamilton már csak 6 másodpercre van tőle.
Vettel morgását alátámasztja, hogy 1:38.737-es kört futott csak, miközben Hamilton 1:37.578-at, Rosberg pedig 1:36.049-et. Most úszhat el Vettel esélye, hogy utolérje Verstappent, de az is lehet, hogy még Hamilton is elveszi tőle a dobogós helyet.
Elrontották a kerékcseréjét, éppen visszaér Pérez elé a 6. helyre. Kemény gumit szereltek az autójára. Ezúttal elszámolhatták a stratégiáját.
Kemény gumit kap, a lágyaknak az túl hosszú etap lenne. Vettelnek most azonnal jönnie kell, különben Hamilton elévághat. Räikkönené a leggyorsabb kör 1:35.990-nel.
Lágy gumikat kap, 18 kör van hátra a versenyből, de Hamilton megelőzte a Ferrarit a pályán. A Scuderia kockáztat, ez egy nagyon hosszú etap a lágy gumikkal.
A világbajnoki címvédő viszont nagyon okosan osztja be a tempóját, így Vettel hiába halad gyorsabb gumikon, tönkre fogja tenni az abroncsait a Mercedes mögött, mielőtt még előzni tudna.
Az előző körben már a Mercedes volt a gyorsabb, és Vettel gumielőnye is nemsokára Hamilton oldalára fog billenni, mert a lágy gumik nemsokára elkopnak. A négyszeres világbajnok arra panaszkodik, hogy Hamilton az egyenesben ott tudja őt hagyni.
A lekörözés is jobban jött ki neki, de 2-3 tizedet minden körben ad ellenfelének. A különbség 1,5 másodpercre nőtt.
A lekörözések miatt 1:37.915-ös kört futott csak, Hamilton viszont 1:36.157-tel rohan utána, és Vettel is tud 1:36.224-et. Csapata azt mondta neki, hogy "dolgoznak a kék zászlós helyzeten", a pilóta szerint "vicc", ami történik.
Mindketten azért vannak kiakadva, mert beragadnak a lekörözött autók mögé. Hamilton közben lendületesen közeledik Verstappenre, körönként olykor több mint 1 másodpercet faragva.
Mérnöke szólt neki, hogy az első abroncsai kezdenek kihűlni. Ez szemcsésedést okozhat, ezért az éllovasnak is oda kell figyelnie. Verstappen az előző körben fél másodpercet hozott rajta.
A Red Bull pilótája az előző körben 1,2 másodpercet vesztett, mérnöke javasolta neki, hogy kapcsoljon rá, mert a lekörözések miatt kihűltek az abroncsai. Ha gyorsul, a tapadása is javulni fog, Hamilton viszont már DRS-távolság közelében van.
Folyamatosan 1 másodpercen belül van már a Mercedes, de igazi támadást még nem tudott indítani. Rosberget tájékoztatták a helyzetről.
Miközben Hamilton utolérte Verstappent, Vettel már teljesen eltűnt mögüle, és körönként 1 másodperccel lassabb a Mercedesnél az elkopó lágy gumikkal. A német pilótánál csak Räikkönen lassabb az első 6 pilóta között.
Az előző körben lassabb volt Verstappennél, de ez csak pillanatnyi megingás lehetett, azonban hiába autózik DRS-távolságon belül körök óta, komoly támadást még nem tudott indítani. Verstappen esetleges hibája vagy egy lekörözés segíthet neki. Ez legutóbb inkább ártott számára, mivel Palmer kicsúszott a hajtűkanyarban, és pont a Mercedes előtt evickélt vissza a pályára.
A kerékcsere óta 9,4 másodperc hátrányba került Hamilton mögött, pedig a kiállás előtt még a 3. helyen haladt, megelőzve a Mercedest. Lehet, hogy szerződtetni kellene egy új stratégát.
A Mercedes közel van, de még mindig nem elég közel. A sikánnál Verstappen megint a fékút során mozdult, ezért Hamilton kénytelen volt a bukótérbe hajtani. Ezzel eldőlt a 2. hely sorsa.
A Mercedes pilótája tovább növelte az előnyét az egyéni pontversenyben a futamot a 3. helyen befejező Lewis Hamilton előtt. Max Verstappen megőrizte a 2. helyet, de az Ezüstnyilak így is bebiztosították az idei konstruktőri világbajnoki címet.