Elképesztő körrekorddal Hamiltoné az austini pole
2016. október 22. 19:54
Hiába volt biztató a Red Bullok tempója az USA Nagydíj szabadedzésein, az időmérőn esélyük sem volt harcba szállni a Mercedesekkel. Lewis Hamilton az első pole pozícióját szerezte meg Austinban, miután a Q3-ban mindkét körében gyorsabb volt Nico Rosbergnél, Daniel Ricciardo pedig több mint fél másodperces lemaradással végzett a 3. helyen.
Hamilton pole pozíciós ideje ráadásul óriási pályacsúcs is, az 1:34.999-es körrel mintegy 6 tizeddel gyorsabb volt az eddigi rekordnál. A brit az időmérő után elmondta, a jó szereplés egyik oka az volt, hogy az utóbbi évekkel ellentétben
ezúttal sikerült rendesen bevennie a trükkös 1-es kanyart.
"Az elmúlt években ez volt a gyenge pontom ezen a pályán, de most sikerült eltalálnom azt a kanyart is - magyarázta. "Sokáig próbálkoztam, és most végre megszereztem a pole-t ezen a pályán is, ez nagyszerű érzés. Külön köszönöm a szurkolóknak a biztatást, még hallottam is a hangjukat a célegyenesben."
Rosberg sem volt különösebben elégedetlen a teljesítményével, és bízik benne, hogy a 2. helyről indulva is a győzelemért harcolhat vasárnap. "Semmilyen konkrét problémám nem volt, csak az első szektorban nem voltam olyan gyors, mint a másik kettőben. Úgy éreztem, jól sikerült az utolsó köröm, ezért kicsit csalódott voltam, amikor megláttam Lewis idejét - nyilatkozta a német, aki több mint 2 tizeddel kapott ki Hamiltontól.
Az idei évben már többször láthattuk, hogy nem az időmérő a legfontosabb a hétvégén."
A két Mercedes egyébként a Q2-ben a lágy gumikon teljesítette a leggyorsabb körét, ezért a vasárnapi futamot is ezeken az abroncsokon kell megkezdeniük. Rajtuk kívül még Max Verstappen választotta ezt a taktikát az élmezőnyből, az edzést a 3. helyen záró Daniel Ricciardo viszont a szuperlágyakon fog rajtolni.
"Nem aggódom, eleve arra számítottunk, hogy a Mercedes gyorsabb lesz az időmérőn - mondta Ricciardo, aki a Red Bull versenytempójában bízik, és szeretne harca szállni a Mercedesekkel a futamon.
A jobban tapadó szuperlágy gumik segíthetnek a rajtnál,
ezért rögtön a futam elején megpróbálok előrébb kerülni."
Verstappen több mint 2 tizeddel kikapott Ricciardótól, és elismerte, "nem volt fantasztikus" az utolsó köre. Hozzátette, ő maga döntött úgy, hogy vasárnap a lágy gumikon szeretne rajtolni, mert a szabadedzések tapasztalatai alapján ezt érezte a jobb választásnak. A szuzukai feltámadás után
a Ferrarinak még a Red Bull ellen sem volt esélye az időmérőn,
Kimi Räikkönen 4 tizeddel maradt el Verstappen mögött az 5. helyen, Vettel pedig további 2 tizedes hátránnyal követte őket. "Igazából nem tudom, miért ekkora a lemaradásunk, mert nem éreztem olyan rossznak az autómat - nyilatkozta csalódottan a német.
Nico Hülkenberg remek formában vezet Austinban, a három élcsapat mögött most ő futotta meg a legjobb időt. Csapattársa viszont csalódott lehet az időmérő után, Sergio Pérez meglepetésre nem tudott bekerülni a Q3-ba, csak a 11. helyről rajtolhat. A legjobb tíz között végzett viszont a két Williams, valamint Carlos Sainz is a Toro Rossóval.
A McLarenek közül Jenson Button már a Q1-ben búcsúzott,
miután az utolsó körében forgalomba került, leginkább Jolyon Palmer tartotta fel a Renault-val. A brit bosszús volt, mert úgy érezte, sokkal jobb helyen is végezhetett volna. "Tegnap a 8., ma délelőtt a 9. helyen végeztünk, de most megint rosszul időzítettünk, az utolsó szektorban 4 autót értünk utol" - kesergett. Csapattársa, Fernando Alonso a második szakaszba még bejutott, de ott csak a 12. helyen végzett.
Nem sikerült jól az első hazai nagydíját teljesítő Haas időmérője sem, Romain Grosjean az első etapban búcsúzott, Esteban Gutiérrez pedig 14. lett. A leggyengébben ezúttal is a Manor szerepelt, de Pascal Wehrleinnek sikerült megelőznie az autójával küszködő Felipe Nasrt.
Köszöntjük kedves olvasóinkat, Austinban már az USA Nagydíj időmérőjére készülődnek a csapatok. Tavaly ilyenkor annyira ömlött az eső, hogy vasárnapra kellett halasztani a kvalifikációt, ez a veszély most nem fenyeget. Néhány fokkal melegebb is van, mint tegnap, a levegő 24, az aszfalt 33 fokos.
Már pénteken közel kerültek a Mercedeshez, a szombat délelőtti gyakorláson pedig Verstappen volt a leggyorsabb Ricciardo előtt. A Mercedesek Räikkönen mögött a 4-5. helyre szorultak, de a többiekkel ellentétben ők a lassabb lágy gumikat használták a szuperlágyak helyett, ezért nem lehet komolyabb következtetéseket levonni a köridejükből.
Ahogy egy évvel korábban is, de a versenyt mindkétszer Hamilton nyerte meg. A brit imádja a pályát, és az Egyesült Államokban is otthon érzi magát, ezért mindent belead majd, hogy Austinban faragjon a hátrányából a vb-t 33 ponttal vezető Rosberghez képest.
A két Manor nyitotta a sort, de a Sauberek is a pályán vannak, és Pérez is csatlakozott hozzájuk. A Manorok már el is indultak az első mért körükre, rögtön a szuperlágy gumikat vetik be.
1:39.017 az ideje, ennél fogunk ma sokkal gyorsabb köröket is látni. Rajta kívül csak Wehrlein és Nasr futott eddig mért kört, a Manor újonca befért a két Sauber közé.
Erről tájékoztatta a csapatát a rádión. Közben az élcsapatok versenyzői is a pályán vannak, a Mercedesek, a Red Bullok és a Ferrarik is szuperlágy gumit használnak.
Hamilton 1:36.296-os idővel vezet, Rosberg 1 tizeddel marad el mögötte. A két Red Bull követi őket, Verstappen hátránya több mint 3 tized a 3. helyen.
Ő a legjobb a Mercedesek és a Red Bullok mögött, mindkét Ferrarinál gyorsabb volt eddig. Räikkönen a 6., Vettel a 7. helyen áll.
Egyelőre az utolsó előtti helyen áll, miközben Alonso a 11. a másik McLarennel. A jelenlegi állás szerint kiesne Gutiérrez, Ocon, Wehrlein, Ericsson és Nasr is.
A Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a Force India versenyzőin kívül Bottas maradt a garázsban az utolsó percekre, ők biztosnak érzik a helyüket a Q2-ben. A többiek még megpróbálnak javítani.
A Haas első hazai versenyén nem jutott a Q2-be Romain Grosjean, csak a 17. helyről várhatja a rajtot. Kiesett továbbá Magnussen, Button, Wehrlein, Nasr és Ocon is. Button dühösen panaszkodott a rádión arra, hogy feltartották - Palmer haladt előtte, aki szintén mérgesen vonta kérdőre a csapatát, hogy miért engedték ki a forgalomba. A mérnöke elismerte a hibát, és bocsánatot kért tőle.
A Q1 első tíz helyezettje: Hamilton, Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Räikkönen, Vettel, Pérez, Massa, Bottas.
A két Mercedest rögtön a lágy gumikon küldték ki a pályára. Taktikai okokból valószínűleg a lassabb abroncsokon próbálnak meg bejutni a Q3-ba, hogy ezeken kezdhessék meg a holnapi futamot.
1:36.351-es időt futott a lágy gumikon, Hamilton 1 tizeddel marad el tőle a 2. helyen. Rajtuk kívül még csak Péreznek van mért köre.
Az ausztrál a Mercedesekkel ellentétben a szuperlágy gumikon futotta meg a leggyorsabb körét, 1:36.255-ös idővel áll az élen. Verstappen a lágy abroncson körözött, az ideje a 6. helyre volt elég.
A McLaren tempójára panaszkodott a rádión. "Jó lenne, ha nem veszítenénk másfél tizedet az egyenesekben..." - közölte a mérnökével. Most a 10. helyen áll, egyáltalán nem lehet biztos a továbbjutásban. A mostani állás szerint kiesne Sainz, Kvjat, Ericsson, Massa, Gutiérrez és Palmer.
A Red Bullok, a Mercedesek és a Ferrarik nem hajtottak ki a pályára az utolsó percekre. A Mercedesek tehát tényleg a lágy gumikon fogják megkezdeni a futamot, Verstappenhez hasonlóan.
Pérez, Alonso, Kvjat, Gutiérrez, Palmer és Ericsson búcsúzik az időmérőtől. Leginkáb valószínűleg Pérez lesz csalódott, főleg azt figyelembe véve, hogy a másik Force Indiával Hülkenberg 6. let.
Ők jutottak a Q3-ba: Ricciardo, Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg, Verstappen, Sainz, Bottas, Massa.
Elkezdődött a Q3, 10 percen belül megtudjuk, ki rajtolhat a pole pozícióból az USA Nagydíjon. A három élcsapat versenyzői már a pályán vannak.
1:35.370-es körrel vette át a vezetést, Rosberg 7 századdal marad el tőle a 2. helyen. Mögöttük Ricciardo, Verstappen, Vettel, Räikkönen a sorrend.
Bottas, Hülkenberg, Sainz és Massa csak egy mért kört fog teljesíteni, az élmezőny pedig a második próbálkozásra készül a bokszban. 5 perc van hátra az időmérőből.
A Mercedesek közül Rosberg fogja először teljesíteni a körét. Az utolsó percekre mindenki kihajtott a pályára, most az összes versenyző a szuperlágy gumikat használja.
1:34.999-es idővel, több mint 2 tizedes előnnyel szerezte meg az első rajtkockát Rosberg előtt. A sorrend mögöttük: Ricciardo, Verstappen, Räikkönen, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Massa, Sainz. A Ferrari a Red Bullt sem tudta megközelíteni, Vettel hátránya a 3. helyen már több mint 1,3 másodperc.
Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval, a futamról pedig holnap este 9 órától tudósítunk.