Verstappen elképesztőt ment a botrányos Brazil Nagydíjon
2016. november 13. 16:51
Az esőben túlélőtúrává változó, 3 órán át tartó Brazil Nagydíjon Lewis Hamilton ismét megtette, ami tőle tellett, győzelmével életben tartotta reményeit a vb-cím megvédésére, de pechére Max Verstappen hiába előzte meg Nico Rosberget gyönyörű manőverrel a verseny közepén, a Red Bull vakmerő húzása balul sült el a gumiválasztással, így a német jött be a 2. helyre.
A pontverseny éllovasa azért is elmormolhat egy imát az esőisteneknek, hogy a 48. körben az utolsó pillanatban visszatáncolt egy megpördülésből, és a vízen felúszó Mercedese valahogy betapadt, nem pedig irányíthatatlanul a falba csapódott. Mások nem voltak ilyen szerencsések:
Marcus Ericsson, Kimi Räikkönen, Felipe Massa és Romain Grosjean lebontotta az autóját,
utóbbi már a rajtrácsra menet. "Nem is nyomtam padlóig a gázpedált. Borzasztóan kipörögtek a hátsó kerekek, és egyszerűen megpördültem. Olyan volt, mintha kikapcsoltak volna a gumik, semmit sem tehettem - mondta az esőgumikat kritizáló francia, aki legjobb idei időmérőjét követőenel sem rajtolhatott.
A többiek ezt 10 perccel az eredetileg tervezett időpont után tehették meg, a Safety Car mögül, mivel a korábbi tervekkel ellentétben végül mégsem engedélyezte a versenyirányítás az állórajtot a csuromvizes pályán. Az eső a futam során hol kevésbé, hol erősebben szakadt, így Charlie Whitingnak és stábjának folyamatosan résen kellett lennie, hogy az adott körülmények közt hagyják-e versenyezni a mezőnyt.
Kényes döntést hozva menet közben kétszer is megszakították a versenyt
– ilyen először fordult elő a Forma-1-ben –, és összesen 28 körön át fogták vissza a tempót a biztonsági autóval, időnként kiváltva a közönség fújolását és néhány pilóta mormogását. Bizonyos időszakokban viszont a mezőny egy része épp azon háborgott, hogy a gyenge látási viszonyok és az aquaplaning miatt egyáltalán miért maradhatnak még a pályán.
Így nyúlt el a Brazil GP
Rajt elhalasztása | +10 perc |
Safety Car, majd repülőrajt | 1-7. kör |
Safety Car | 13-19. kör (Ericsson balesete miatt) |
Safety Car, verseny megszakítása | 20. kör, kb. 35 perc (Räikkönen balesete miatt) |
Safety Car, verseny újabb megszakítása | 21-28. kör, kb. 25 perc |
Safety Car, újraindítás | 29-31. kör |
Safety Car | 49-55. kör (Massa balesete miatt) |
A 2003-as interlagosi káoszban a 3-as kanyarból vált roncstemető, ezúttal a célegyenesre fordító, száraz aszfalton simán padlógázzal vehető ívekből. Itt a dombról le és keresztbe csorgó víz alakította úgy, hogy néha
a puszta véletlenen múlt, kinek az autója maradt a helyes irányban.
Ezt először Grosjean tapasztalta meg, majd Marcus Ericsson, aki a 12. körben csapta falhoz a Sauberjét, eltorlaszolva a bokszutca bejáratát – az oda tartó Daniel Ricciardo kis híján belé is rohant. Az ausztrál azt viszont nem úszta meg, hogy piros lámpánál hajtott be kerékcserére, emiatt 5 másodperces büntetést kapott.
Sergio Pérez és Sebastian Vettel ijedtséggel és pozícióvesztéssel megúszta a kalandját a célegyenes felé tartva, Kimi Räikkönen azonban nem: a 20. körben hiába próbálkozott kétségbeesetten, nem tudta visszaszerezni az uralmat Ferrarija fölött, és a pálya mindkét oldalán leborotválta a palánkot. Óriási mázlija volt, hogy a mögötte érkezők egyikével sem ütközött, és Nico Hülkenberg csak a leszakadt első szárnyába gabalyodott bele. Ekkor szakították meg először a versenyt.
Másodszor pedig azután, hogy a Safety Car mögött megtett újabb 8 kör elteltével a versenyirányítás ismét visszaparancsolt mindenkit a pályáról, újabb közel fél órás kényszerszünetet okozva. Ezt követően valamelyest normalizálódott a helyzet, Rosberg, Verstappen és Fernando Alonso is megúszta saját ijesztő pillanatait,
az utolsó hazai versenyét futó Felipe Massa azonban csúnyán lerombolta autóját.
Amíg újra a Safety Car vette át az irányítást, Massa egy brazil zászlót a vállára terítve, a könnyeivel küszködve sétált vissza a bokszutcába, ahol a mercedeses és a ferraris szerelők egyaránt kivonultak a garázs elé, és vastapssal fogadták. "Ezt a napot képtelenség elfelejteni. Köszönet a közönség minden tagjának, rengeteg támogatást kaptam a 15 év során" - nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Az igazi száguldás a 8. körben vette kezdetét, és a célegyenes végén Verstappen rögtön beesett Kimi Räikkönen mellé a féktávon, pillanatok alatt megfosztva a 3. helytől. A holland néhány riválisához hasonlóan kisvártatva átváltott az intermediate gumikra, így a Ferrari balesetéig egy helyet visszacsúszott, ám a két piros zászlós szünet után nem sokat teketóriázott, a 32. körben felfalta Rosberget a nyújtott 3-as kanyar külső ívén.
Az élen magabiztosan haladó Hamilton sem tudott 2 másodpercnél jobban eltávolodni tőle, de a különbség megugrott, amikor a 38. körben Verstappen is megcsúszott a célegyenes balos törésében, egy félfordulatból visszarántva autóját. "Szerencsém volt, hogy nem mentem neki a palánknak" - ismerte el. A Red Bull ezután követett el baklövést: Ricciardót és Verstappent is behívták, hogy az extrém esőgumikat interekre cseréljék, de
rosszul kalkuláltak az időjárással, s pilótáik hamarosan tehettek még egy kitérőt a szerelőknél.
"Úgy látszott, eljött az ideje a gumik átváltásának, Daniel lila szektoridőket jegyzett. Az eső azonban felerősödött" - magyarázta a döntést Christian Horner.
"Egy kör múlva zuhogni kezdett az eső, így nem vált be a húzásunk, és újra ki kellett mennünk kerékcserére - mondta Verstappen. - Azt hittem, vége a versenyemnek.
Visszaestem a 16. helyre, de tovább küzdöttem, előztem."
Apja, Jos is csak pislogott, hogy fia milyen menetelést mutatott be innen: amikor a Safety Car, mint utóbb kiderült, végleg megpihent Massa balesete után az 55. körben, Verstappen 14. volt a célvonalnál – a hátralévő 16 körben mégis feltornászta magát a dobogóra, méghozzá önerőből.
Mint kés a vajon, úgy gázolt át az ellenfeleken, csapattársát például az 59. körben fékezte ki az utolsó kanyarnál. Ugyanitt a 66. körben Vettel mellett ment el, s már 5. volt, majd Carlos Sainz megelőzése után egy káprázatos csatában Péreznek sem kegyelmezett, így felállhatott a dobogóra.
Hamilton kimaradt a kavalkádból, egyszer sem botlott, és az embert próbáló feltételek ellenére "nagyon könnyűnek" nevezte a versenyét. Azt ugyanakkor
sajnálja, hogy nem kapott külső segítséget a világbajnoki hadjáratának megmentéséhez.
"Amikor a csapattól hallottam, hogy néhányan kiálltak interekért, arra gondoltam, hogy megőrültek. Egyértelmű volt, hogy nem fogják kihúzni azokon az abroncsokon - nyilatkozta. - Kár érte, nem bántam volna, ha jobb döntéseket hoznak."
Így ugyanis, hogy a Red Bull a stratégiai mellényúlással kivette Verstappent Rosberg elől, a németnek Abu-dzabiban elég a dobogón végeznie ahhoz, hogy ő legyen a világbajnok. Ha fordított lett volna a sorrend a 2-3. helyen, Rosbergnek a szezonzárón nem feltétlenül lenne elegendő a 3. hely.
A Force India lényegében bebiztosította a negyedik pozíciót a konstruktőri tabellán, mivel a Williams pont nélkül maradt a káoszban, Pérez és Hülkenberg ellenben 18-at is termelt. Kettejük közül a német állt jobban a táv első harmadában, de a két piros zászlós szünet közti Safety Car-fázisban egy defekt miatt be kellett iktatnia egy nem tervezett bokszkiállást.
A Ferrari majdnem mindkét pilótáját elvesztette baleset miatt:
Vettel még a 10. körben forgott meg a célegyenes felé tartva, amivel elvesztette esélyét egy jó eredményre. "Jól sikerült a felzárkózás, bár nehéz volt - értékelt. - Küszködtem Carlos megelőzésével, nem tudom, miért tartott ennyi ideig." Végül nagy nehezen, az első kanyarkombinációban lehagyta a Toro Rossót 3 körrel a cél előtt.
A pontszerzők sorát Ricciardo, Felipe Nasr és Alonso egészítette ki. Nasr 9. helye azt jelenti, hogy a Sauber a zavaros körülményekből profitálva megelőzte a Manort a konstruktőri tabellán.
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik a 2016-os idény utolsó előtti futama, a Brazil Nagydíj. Egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a Forma-1-ben ma új világbajnokot avatnak: Nico Rosberg 19 ponttal vezeti a világbajnokságot, ha megnyeri a mai versenyt, matematikailag is behozhatatlan előnyre tesz szert. Sőt a bajnoki címhez nem feltétlenül kell nyernie, ezek az eredmények is neki kedveznének. Az időmérő után azonban Hamiltonnál van az előny, a brit 1 tizedes előnnyel megszerezte a pole pozíciót a csapattársa előtt. A teljes rajtsorrendet itt találják.
Ezúttal nem tévedtek az időjósok, Interlagosban szinte egész délelőtt esett az eső. Most éppen nem esik, de a pálya még nagyon vizes, a pilóták esőgumik hajtanak ki a pályára.
A rajtig még van fél óra, de úgy tűnik, Romain Grosjean versenyének máris vége: a rajtrácsra sem tud felállni, miután az utolsó kanyarban elvesztette az uralmát a Haas felett, és a falban kötött ki. Pedig az időmérőnek ő volt a pozitív meglepetése, a három nagycsapat mögé, a 7. helyre kvalifikált.
Hamilton arra panaszkodott a rajtrácsra vezető körén, hogy nagyon vizes a pálya, szerinte "káosz" lesz a rajtnál. A korábbi tapasztalatok alapján szinte biztosra vehető, hogy ilyen körülmények között nem engedik el állórajttal a mezőnyt. Verstappen is épp most mondja, hogy célszerűbb lenne a Safety Car mögül indulni.
Nem tagadja, hogy nagyon vizes a pálya, de szerinte "nem őrülten", a pilóták megbirkóznának egy állórajttal.
10 percet várnak, hátha javulnak a körülmények. Közben azt is megerősítették, hogy a Safety Car mögül fog elindulni a mezőny.
Ericssonnal közölte a mérnöke, hogy az eső intenzitása csökkent az elmúlt percekben, de a következő fél órában még hasonlóak maradnak a körülmények. A versenyzők már autójukban ülnek, néhány perc múlva elkezdődhet a körözés a biztonsági autó mögött.
Az előrejelzések alapján a következő 10 percben változatlanok maradnak a körülmények, utána körülbelül 30 percen keresztül kevésbé fog esni, majd újra jöhet egy nagyobb zuhé. Könnyen lehet, hogy a slick gumikat nem is lehet bevetni a mai futamon.
A biztonsági autó mögött megkezdődött a Brazil Nagydíj. Ilyenkor nincs külön felvezető kör, már a verseny 1. körét futja a mezőny.
Hamilton arra panaszkodik, hogy a Safety Car mögött szinte semmit nem lát, még a biztonsági autó lámpáit sem. Ricciardo szerint az utolsó szektorban, főleg az utolsó kanyarban még vizesebb is a pálya, mint a rajtrácsra vezető körökben. Ebben a kanyarban csúszott ki Grosjean.
Továbbra is a Safety Car mögött köröznek a pilóták. Most éppen Button panaszkodik a körülményekre: több kanyarban áll a víz, az 5-ös és az utolsó kanyarban a legrosszabb a helyzet. Kvjat a látási viszonyokkal nem elégedett.
Legalábbis Ricciardo szerint, aki úgy véli, "1-2 körön belül" alkalmas lehet a pálya arra, hogy valóban eleresszék a mezőnyt. A csapatok közben a bokszutcát próbálják használhatóvá tenni.
Szerinte annyit javultak a körülmények, hogy nincs szükség több körre a Safety Car mögött. Az eső intenzitása valóban csökkent, de még nem állt el teljesen.
7 kört töltöttek a pilóták a biztonsági autó mögött, de mostantól szabadon lehet versenyezni. Verstappen ezt rögtön ki is használta, és elvette Räikkönentől a 3. helyet.
Először Magnussen Renault-jára tették fel a köztes abroncsokat, majd Button is kiállt a bokszba. A Safety Car mögött mindenkinek az esőgumikat kellett használnia.
A mezőny második feléből többen, köztük Alonso és a két Williams is intermediate gumikra vált. Az élmezőny egyelőre kitart az esőgumik mellett, Rosberg szerint még korai lenne feltenni az intereket.
Az utolsó kanyarban elvesztette az uralmát az autója felett, óriási szerencséje volt, hogy nem a falban kötött ki. Saját erőből sikerült újra elindulnia, és rögtöna bokszba is hajtott interekért. A 19. helyre állt vissza.
Ericsson összetörte az autóját az utolsó kanyarban, és a Sauberrel pont a bokszutca bajáratánál sikerült keresztben megállnia. Muszáj beküldeni a biztonsági autót. Verstappen és Ricciardo kiállt a bokszba intermediate gumiért, de közben lezárták a bokszutcát, kérdéses, hogy az ausztrál még időben beért-e a kerékcseréjére.
Remek tempót diktált a verseny első szakaszában, és szerencsés időpontban állt ki a bokszba, így a 4. helyen folytatja a versenyt a Safety Car mögött. Az előtte álló három pilóta (Hamilton, Rosberg, Räikkönen) még nem cserélt kereket. Kérdés persze, hogy az intermediate gumik mennyire működnek jól a kövektező körökben, mert most újra intenzívebben esik az eső.
Az autók továbbra is a biztonsági autó mögött körözne. A verseny elején Magnussen váltott először intermediate gumikra, de most arra panaszkodik, hogy mindkét gumitípushoz túl vizes a pálya.
Räikkönen rögtön a falnak ütközött az újraindítás után, még a rajt-cél vonalig sem jutott el. Óriási szerencse, hogy az összetorlódott mezőnyből senki nem találta el az autóját. Újra beküldik a Safety Cart.
Túl veszélyesek a körülmények, leállították a futamot. Vettel szerint ez volt az egyetlen ésszerű döntés, Räikkönen balesete után azt kiabálta a rádióba, hogy a pálya alkalmatlan a versenyzésre.
Az élmezőny után megkavarodott a sorrend, a piros zászló meglengetésekor ez volt az állás: Hamilton, Rosberg, Verstappen, Hülkenberg, Pérez, Sainz, Nasr, Ricciardo, Ocon, Wehrlein.
Rádiózásokat játszanak vissza, melyekből kiderül, hogy mindenki túl veszélyesnek tartja a körülményeket. Hülkenberg szerint "egyáltalán nem vicces" a helyzet, a jelenlegi intermediate és esőgumik nem alkalmasak arra, hogy elegendő mennyiségű vizet szorítsanak ki. Räikkönen balesete tényleg nagyon ijesztő volt, többen is belerongyolhattak volna a Ferrariba az egyenesben. Az autójáról lehullott törmelékekbe így is belehajtottak páran.
A visszajátszásból látszott, hogy a hollandnak is volt egy necces pillanata az egyenesben, rögtön azután, hogy Räikkönen a falnak ütközött. Pedig a rádión azt mondta, nem is hajtott keményen.
A brazil még az első Safety Car-fázis végénél volt türelmetlen, és túl korán előzött, az ausztrál pedig a bokszutca lezárása után hajtott be kerékcserére Ericsson balesete után. Mindketten 5 másodperces időbüntetést kaptak.
Ha a versenyt ennél korábban befejezik, csak a pontok felét osztják ki, ami nagyban befolyásolhatja a világbajnokság végkimenetelét. A jelenlegi állás szerint ugyanis Hamilton csupán 3,5 ponttal csökkentené a hátrányát az utolsó futam előtt.
A pilóták visszatértek az autójukhoz, elvileg magyar idő szerint 18:21-kor újraindul a verseny. Hamilton közben megszánt egy fagyoskodó grid girlt, és ráadta a kabátját.
Nem válogathatnak, ezt kötelezően előírja az FIA. Kérdés, ki lesz elég bátor ahhoz, hogy elsőként intermediate abroncsokra vált.
Egyelőre persze a Safety Car mögött. Ocon szerint a látási viszonyok még rosszabbak, mint amikor leállították a futamot. A versenyből elméletileg 50 kör van hátra, kérdés, ebből mennyit fognak valóban teljesíteni.
A Force India figyelmeztette Pérezt, hogy hamarosan újra intenzívebbé válhat az eső, és akár 50 percig tarthat. Ez nem hangzik túl jól...
A verseny elején panaszkodott arra, hogy a sárga színű, Senna tiszteletére viselt sisakjába befolyik a víz. Kihasználta a piros zászló miatti szünetet, és lecserélte a fejvédőjét, most újra egy fehéret használ.
Az 5. helyről állt ki a bokszba egy újabb szett extrém esőgumiért. Később kiderült, hogy a jobb hátsó gumija defektes volt.
Tényleg nagyon rosszak a látási viszonyok: a Safety Car mögött haladva Palmer hátulról belerohant Kvjat Toro Rossójába, és eltörött a jobb első felfüggesztése. Kvjat az utosló helyen folytatja a versenyt, Palmer viszont a bokszba hajtott, és feladta a futamot.
Szerinte már el lehetne engedni a mezőnyt, különösen annak fényében, hogy nemsokára még intenzívebb esőt jósolnak, ezért ki kellene használni a jobb körülményeket. A mezőny elején haladva ő nem szenved annyira, mint a többiek, előtte a legtisztább a pálya.
Pedig úgy tűnt, javultak a körülmények, Hamilton szerint már teljesen rendben volt a pálya. Újra meglengették a piros zászlót, mindenki visszatért a bokszba. Most baleset nem történt, csak az időjárás miatt szakították meg a futamot.
Szerinte nem rosszabbak a körülmények, mint más esőversenyeken, ő szívesen folytatta volna a futamot. Másfél óra telt el az első Safety Car-rajt óta, de még a táv felénél sem járunk.
Az is előfordulhat, hogy egyáltalán nem folytatják a futamot, de erről majd később döntenek. A lelátókon ázó szurkolók már most is nagyon dühösek, ő versenyt szeretnének látni a pénzükért.
Alábbhagyott az eső, és kicsit világosabb lett. Ez persze nem jelenti azt, hogy hamarosan nem kezd el újra intenzívebben esni. Továbbra is az FIA döntésére várunk.
10 perc múlva, magyar idő szerint 19:02-kor. Reméljük, ezúttal igazi versenyt is láthatunk majd.
Perceken belül folytatódhat a körözés, először nyilván a Safety Car mögött. Niki Lauda szerint "borzasztó" döntés volt másodszorra is megszakítani a futamot, és változtatni kell a "túlszabályozott" F1-en.
A Safety Car mögött kiengedték az autókat a pályára. A sorrend: Hamilton, Rosberg, Verstappen, Pérez, Sainz, Nasr, Ricciardo, Ocon, Wehrlein, Alonso. Azért nagy összegben még nem érdemes fogadni a Manor kettős pontszerzésére.
Hamilton szerint semmit nem változtak a körülmények a leállítás óta, Verstappen szerint egy kicsit rosszabb is a helyzet, de szeretne versenyezni. Készülhetnek, a kör végén lejön a pályáról a Safety Car.
A pilóták már szabadon versenyezhetnek, és Verstappen rögtön támadott: a 3-as kanyarban megelőzte Rosberget. Betartotta az ígéretét, nem kíméli a bajnoki címért küzdő Mercedeseket.
Már 1,8 másodperccel halad a vb-éllovas német előtt, ezzel Hamiltonnak tesz szívességet. Vettel közben Wehrleint előzte meg az utolsó pontszerző helyért.
A brit híresen jól vezet változékony időjárási körülmények között, és most is ő az első, aki kockáztatni mer. Hamarosan kiderül, jól döntött-e a McLaren.
Bottas Wehrleint, Hülkenberg pedig Magnussent, majd szintén Wehrleint előzte meg. A Force India német pilótája most a 12.
Azt mondja a mérnökének, hogy egyik gumitípust sem tudja rendesen működésre bírni. A köridőin ez nem látszik, az intermediate abroncson hasonló köröket fut, mint a középmezőny pilótái az esőgumikon.
A Hamiltont üldöző holland ijesztő pillanaton van túl, de valahogy megúszta: az utolsó kanyar előtt megcsúszott és keresztbe állt az autója, de sikerült még a fal előtt megfognia, így elkerülte az ütközést. Akkora előnye volt Rosberg előtt, hogy így is megtartotta a 2. helyet, Hamilton előnye azonban már 7 másodperc.
Az 5 másodperces időbüntetését is letöltötte, a 11. helyen folytatja a versenyt Hülkenberg mögött.
Keményen megküzdöttek a 7. helyért, a spanyol egy pillanatra le is szaladt a pályáról. A rádión rögtön jelezte, hogy Vettel kiszorította őt a bukótérbe. Ricciardo közben megfutotta a leggyorsabb kört az intermediate gumikon.
Ricciardo tempóját látva a Red Bull őt is kihívta kerékcserére, megkapta az intereket. Az 5. helyre tért vissza a pályára.
Szerinte az autója vezethetetlen az intereken, kiállt a bokszba egy újabb szett extrém esőgumiért. A mérnöke figyelmeztette, hogy a többiek épp most váltanak interekre. "Nem érdekel, én nem tudok vezetni ezeken a gumikon" - válaszolt a brit.
A köridők alapján egyelőre úgy tűnik, a Red Bull túl korán váltott intermediate gumikra. Verstappen a legutóbbi körében 1,8 másodperccel volt lassabb Hamiltonnál, Ricciardo még rosszabb köröket fut. Lehet, hogy újra intenzívebben kezdett esni az eső.
Újra a pályán a Safety Car: most Massa összetört Williamse torlaszolja el a bokszutca bejáratát, úgy járt, mint korábban Ericsson. Massa az utolsó hazai versenyén szerette volna szép eredménnyel megajándékozni a szurkolóit, de nem jött össze. A bokszutcát megint lezárták.
Érzelmes pillanatok a pálya szélén, Massa egy brazil zászlót tartva, sírva köszön el a szurkolóktól. Az idény végén visszavonuló brazilt még a Mercedes szerelői is megtapsolják. A pályán közben a Safety Car mögött köröz a mezőny.
Nem vált be a Red Bull taktikája, megint jobban esik az eső. Az állás a Safety Car mögött: Hamilton, Rosberg, Pérez, Sainz, Verstappen, Vettel, Nasr, Alonso, Hülkenberg, Ocon.
"Még hány balesetet akarnak látni?" - kérdezi a csapatrádióban. Szerinte sokkal rosszabbak a körülmények, mint amikor legutóbb leállították a versenyt. Verstappen be is jött a bokszba, esőgumikra cserélte az intereket. Csak a 16. helyen folytatja a futamot.
Akkor is, ha most leállítanák a versenyt. De Charlie Whitingnak egyelőre nincsenek ilyen szándékai, a kör végén lehajt a pályáról a Safety Car.
Még 15 kört kellene kibírni a leintésig. Alonso megpördült az újraindítás után, de a mezőny végéről folytatni tudja a versenyt.
Sokkal lassabb Hamiltonnál, már több mint 3 másodperc a hátránya. Ne feledjük, hogy a 2. hellyel is ő érkezne esélyesként Abu-Dzabiba, 12 ponttal vezetné a világbajnokságot.
A 10. helyet vette el a csapattársától, majd Kvjatot is megelőzte a 9. pozícióért. A holland elemében van a vizes pályán, de a Red Bull kockáztatása miatt nem versenyezhet a Mercedesekkel.
Most Ocont előzte meg, aki továbbra is pontszerző helyen autózik a Manorral. Hamilton közben körről körre növeli az előnyét Rosberg előtt.
A Sauber idei első pontjaiért hajtó brazilját is maga mögött hagyta, már a 7. helyen áll. Hülkenberg lehet a következő áldozat, utána akár Vettellel is megküzdhet.
A garázsban dühösen falhoz vágta a kesztyűjét, megint egy műszaki hiba fosztotta meg a célba éréstől.
A fiatal spanyol egyelőre szépen tartja a 4. helyet a gyengélkedő Toro Rossóval, de Vettel már ott van a nyomában. Verstappen közben maga mögött hagyta Hülkenberget, és már utolérte Vettelt. Nagy csata várható az utolsó körökben.
A holland megállíthatatlan, az utolsó kanyarban a négyszeres világbajnokot is megelőzte. Vettel arra panaszkodik, hogy Verstappen leszorította őt a pályáról.
Elképesztő tempót diktál, Sainzot könnyedén hagyta maga mögött, és már a 4. Péreznél is sokkal gyorsabb, komoly esélye van rá, hogy az elrontott taktikája ellenére felálljon a dobogóra.
Verstappen ellen ma mindenki tehetetlen, a 19 éves holland egy újabb fantasztikus manőverrel hagyta maga mögött a Force Indiát az utolsó szektorban. A 3. helyre jött fel, a kerékcseréje után csak 16. volt.
A világbajnokság még nem dőlt el, Rosberg előnye 12 pontra csökkent az utolsó futam előtt. A kétszer megszakított, esős Brazil Nagydíj pontszerzői: Hamilton, Rosberg, Verstappen, Pérez, Vettel, Sainz, Hülkenberg, Ricciardo, Nasr, Alonso.
Ez idén először sikerült nekik, és máris megelőzték a Manort a konstruktőri bajnokságban. Nasr 2 pontot kap a 9. helyért, a Manorok közül végül egyik sem lett pontszerző.
Ez az 52. futamgyőzelme, a Forma-1 történetében csak Michael Schumacher nyert nála több versenyt (91-et). Hamilton nagyon boldog, és természetesen Verstappen is, aki elképesztő formában versenyzett Brazíliában.