Bottas új rekorddal zárt az élen, Räikkönen kicsúszott
2017. március 08. 08:52
A megszokottnál hűvösebb időjárás miatt lassan indult az F1-es teszt keddi napja: a reggel mindössze 13 fokos aszfalton sokáig kellett várni reprezentatív időkre, és az ebédszünetig csak a Mercedes és a Williams ment igazán gyorsan Barcelonában. Féltávnál Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak, új tesztrekordot ért el 1:19.310-zel.
Bottas autóján az ultralágy gumik működtek, ahogy üldözője, Felipe Massa is ezeket használta. A Williams versenyzője a délelőtt folyamán egyszer kicsúszott a 13-as kanyarban, de ő és az autója is épségben megúszta a hibát, és később 1:19.420-ig jutott, ami esetükben is egyéni rekord, és mindössze 0,11 másodperccel lassabb Bottas körénél.
„Jobban éreztem magam az autóban, miután változtattunk rajta – mondta Bottas. – Sokat fejlődünk, minden alkalommal egyre otthonosabban érzem magam az autóban. Ma a rövid etapokra összpontosítottunk, délelőtt sok aero tesztet végeztünk a fejlesztések miatt, és úgy tűnik, minden jó irányba megy, de még a maradék két tesztnapból is mindent ki kell hoznunk. A leggyorsabb körök nem számítanak, csak az, hogy amikor Melbourne-be érünk, hol is tartunk valójában.”
A Williamsnél ezúttal Massa és Lance Stroll is jól szerepelt.
„Délelőtt Felipe vezetett, és először próbáltuk ki a szuperlágy gumikat, úgyhogy van némi átnézendő adatunk. Délután Lance ült vissza az autóba, és jó munkát végzett. Ő korábban még soha sem próbálta ki a szuperlágy abroncsokat, de a pálya akkori állapotát is figyelembe véve jól megszokta őket. Mindent összevetve tiszta napot zárunk, 122 kört tettünk meg” – összegzett Rod Nelson, a Williams vezető tesztmérnöke.
Látványosan indult a Ferrari délelőttje, mert annyi aerodinamikai mérőkeretet, antennát és kábelt aggattak az autóra, hogy az már groteszk látványt nyújtott. Erre azért volt szükség, mert éjszaka új fejlesztések érkeztek az autóhoz, alaposan átalakították az oldaldobozok előtti oldallégterelőket, és további, kisebb újításokat is bevetettek.
Räikkönen mindössze 39 kört tett meg a délelőtt során,
mert valamilyen folyadékrendszer működése aggodalmat okozott a Ferrarinál. A 2007-es világbajnok az ebéd előtt nem sokkal tért vissza a pályára, és a 3. helyre jött fel, lágy gumival a legjobb kört futva. Mögötte Max Verstappen zárt, ő mindössze 34 körig jutott az ebédig, és az utolsó órában már nem lépett pályára.
A középmezőnyben az ebédszünetig nem alakult ki váratlan fejlemény, és zavar sem lépett fel, a piros zászlók sem kerültek elő. Említésre méltó, hogy Pascal Wehrlein a délelőtt majdnem egy újabb versenytávot levezetett (bár eleinte csak 1-1 körös részletekben), és megelőzte Fernando Alonsót, aki a délelőtt csak az utolsó lett, és csak 27 kört tette meg.
Délután sem indult nagyobb lendülettel a mezőny, mint az első négy órában, bő negyedóráig semmilyen mozgás nem volt a pályán, de később Lewis Hamilton, Lance Stroll és egy ebédidőben végrehajtott motorcsere után Max Verstappen alaposan belehúzott, és sorra futották a hosszú etapokat. A Red Bull pilótája összesen 102 kört tett meg, Sergio Pérez pedig alig kevesebbet.
Jó, hogy elértük a 100 kört, és egyre jobban megismerjük az autót,
de igen zaklatott napunk volt a piros zászlók miatt, és ezért nem is tudtuk befejezni a programunkat. Fontos volt a délutáni hosszú etap, hogy ráérezzünk a gumik teljesítményére. A gyenge kopás élvezetesebbé teszi a vezetést, kell még óvni őket, de keményebben lehet nyomni, mint az elmúlt években” – összegzett Pérez.
A Mercedes futásteljesítményével most sem vetekedhettek. Bottas délelőtti 70 körét Hamilton további 79-cel növelte, ráadásul teljesített egy 20 körös etapot ultralágy gumikkal. Ez még a Pirelli figyelmét is felkeltette, hiszen a lehető leglágyabb keverékkel ez jóval hosszabb táv, mint amit eredetileg terveztek, és
előre vetíti az egykiállásos versenyek megszaporodását.
„Elég jó nap volt, kellemes és sima, gondok nélkül. Még rengeteg teendőnk van, de mindent összevetve ismét eredményes napja volt a csapatnak. Az F1 mindig élvezetes, az autók is mindig lenyűgözőek, de ez a mostani gyorsabb, és nagyobb kihívás mindent kihozni belőle” – lelkesedett Hamilton, aki Bottashoz hasonlóan rövidebb és hosszabb etapokat is teljesített, valamint már az első nagydíjak beállításaival is foglalkozott.
Az Ezüstnyíl tehát egyszerre volt gyors és állóképes szerdán, ez viszont a Ferrarira ma nem volt igaz. Räikkönen délelőtt két órát veszített műszaki hiba miatt, majd délután is alig növelte a körszámát, és idejekorán be is fejezte a tesztnapot, mert a 3-as kanyarban besokallt, megpördült, és a fal fogta meg a Ferrarit. Nem esett nagyot, de már nem tért vissza a pályára, és ma csak 53 kört tett meg.
Räikkönen okozta a nap első piros zászlós szakaszát,
de a teszt végén akadt még alkalom a pihenésre. Verstappen Red Bullja a balszerencsés 13-as kanyarban állt meg, néhány perccel az újraindítás – és egyben a leintés – előtt pedig Marcus Ericsson alatt adta fel a Sauber a mai 106. körében.
„Akadt némi üresjárat, de délután majdnem egy teljes versenytávot teljesítettünk, ez jól jött" – mondta Verstappen, aki biztos abban, hogy az autó gyermekbetegségeit orvosolni lehet. Elismerte, unta magát a hosszú etap során, mert nem volt kivel versenyezni. Guillaume Rocquelin, a Red Bull vezető versenymérnöke szerint a rendellenességeket láttak az adatokban, és elővigyázatosságból cserélték ki a motort, hogy Verstappen biztosan teljesíteni tudja a délutáni szimulációt. Ez majdnem sikerült is.
A délelőtti sorrend érdemben csak Stroll és Hamilton előrelépései miatt változott, de a hosszú etapok miatt ők is jóval lassabbak voltak, mint csapattársaik, akik délelőtt vezethették az autóikat. A szerdai nap során mindenki hosszabb etapokat futott, és Hamilton példáján látható, hogy
még az ultralágy gumik esetében sem csak a nyers tempó optimalizálásával foglalkoztak.
Barcelonában két nap maradt az autók felkészítésére a melbourne-i idénynyitó előtt, 16 óra időtartamot tölthetnek még a pályán a résztvevők, mielőtt csomagolni kezdenek, és elindulnak az ötödik kontinensre.
Szerdán is csak az ellenfelek futásteljesítményének töredékét tudta megtenni a McLaren, és Alonso ezúttal már nem fukarkodott a kritikákkal. Elmondása szerint a McLaren nincs nagyon lemaradva a karosszéria fejlesztése terén, egy gondjuk van csupán, az erőforrás. „Nincs megbízhatóság, és nincs teljesítmény. Minden egyenesben 30 km/órával lassabbak vagyunk.”
Alonso úgy vélte, a helyzet nem olyan rossz, mint 2015-ben volt, és az együttműködés jelentőségét hangsúlyozta, de azonnali válaszreakciót vár mindenkitől. A nyitónapon tapasztalt olajteknő meghibásodást „amatőr problémának” nevezte, és azt mondta, a többiekhez képest még csak a második tesztnapnál járnak, de bizonyos szintre így is fel tudnak készülni a melbourne-i futam előtt.
Kellemes délelőttöt kívánunk az idei F1-es tesztelés hatodik napján! Ezzel együtt már csak háromszor 8 órája van a mezőnynek, hogy felkészüljenek a melbourne-i idénynyitóra, úgyhogy az egyébként is feszített menetrend egyre szorosabbá válik. Bemelegítésként kezdjünk egy tegnapi videóval a pálya széléről!
A múlt héten összetört Williams bizonyult a leggyorsabbnak a második etap első napján. Íme az eddigi tesztnapok összefoglalója!
Nincs meglepetés a keddi menetrendben
Mercedes - Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Red Bull Racing - Max Verstappen
Ferrari - Kimi Räikkönen
Force India - Sergio Pérez
Williams - Felipe Massa, Lance Stroll
McLaren - Fernando Alonso
Toro Rosso - Carlos Sainz
Haas - Romain Grosjean
Renault - Jolyon Palmer, Nico Hülkenberg
Sauber - Pascal Wehrlein, Marcus Ericsson
Volt, és remélhetőleg lesz is még jobb idő a mostaninál Barcelonában. A pálya mindössze 13,3 fokos.
A múlt héten arról kérdeztük Önöket, hogy melyik autót tartják a legszebbnek a 2017-es mezőnyből. Az eddig beérkezett szavazatok alapján a Ferrari és a Mercedes emelkedett ki, a harmadik helyet nagy csatában a Toro Rosso szerezte meg a McLaren előtt.
---- separator ----voting-content-type:68a08a10-ced2-4931-9c1a-4942af4380d3---- separator ----Hétfőn kezdte a tesztelést a Sauber új pilótája, Pascal Wehrlein, aki látványosan felborult egy Polaris Slingshottal a januári Bajnokok tornáján. Wehrlein hátsérülést szenvedett, de az első tesztnap után azt mondta, csak elfáradt, de teljesen jól érzi magát.
Eric Boullier kezdi elveszteni a türelmét a McLaren Honda bukdácsolását látva. A versenyigazgató is olvasta, hogy Gary Anderson, az Autosport technikai szakírója szerint az autó küszködik a barcelonai 1-es, 2-es és 3-as kanyarokban, de szerinte "ez kissé olyan, mint Trump álhírei."
Boullier úgy véli, a látottak is a hibrid hajtáslánc jellegzetességére vezethetők vissza.
Nem sokat vártak a pilóták, Alonso, Bottas, Wehrlein és Verstappen már ki is hajtott, hogy megtegyék a napi első, ellenőrző köreiket.
Bottas nem sokat hezitált, rögtön mért kört futott: 1:22.474-et ért el ultralágy gumival, mögötte Verstappen 1:26.024-et ért el lággyal, aztán ki is ment a bokszba.
Egy körrel később Bottas 1:21.327-re gyorsult.
Vajon mit rejt a titokzatos doboz, amit éjnek éjjelén csomagoltak ki?
Bottas közben már 1:21.229-nél tart.
Az idén sem hiányoznak majd a vicces karikatúrák a versenyek után. Teljes lett a MiniDrivers mezőnye.
A Liberty Media eredetileg csak múlt csütörtökig engedte meg a csapatoknak a videózást, de még mindig érkeznek felvételek arról, ahogy az autók kigurulnak a bokszból. A hirtelen jött szabadságot egyelőre csak a Mercedes és a Red Bull tudta érdemben használni, ők készítettek egy-egy látványos klipet a barcelonai szereplésükről.
Közben az F1Today szerint Bottas autójára is felkerült a cápauszony. A finn pilóta egy hatkörös etappal kezdett ultralágy gumikon, most azonban visszállt a bokszba, és Räikkönené a pálya.
Kiment egy installációs körre, most pedig állítanak az autóján. A mexikói pilóta addig lazít egy kicsit.
A fotó alapján alapvetően ugyanolyannak tűnik, mint amivel a múlt hét elején kísérleteztek, a T-szárny viszont megmaradt kétszintűnek.
A német pilóta kezdett a Renault-nál, a délután viszont Jolyon Palmer ül a helyére. Hülkenberg az Autosportnak azt mondta, szerinte így jobb dolgozni, mintha az egész napot az autóban kellene töltenie, mert van idő pihenni és felfrissülni. Ehhez képest Massa tegnap 168 kört levezetett, és ma délelőtt is ő ül a Williamsben.
A holland pilóta 1:22.290-nel, majd 22.172-vel továbbra is a 2. helyezett, lágy gumikon. Édesapja nemrég azt nyilatkozta, aggódik a fia miatt, mert heti hat és fél napot dolgozik, és akármerre megy, mindenhol felismerik.
Alonsónak is van már mért köre, igaz csak jelképes, 1:35-ös, de négyszer már ő is körbe ment a pályán.
A brazil veterán szerint nem szabad bántani a múlt héten többször is hibázó újoncot, mert az idei autókkal nagyon nehéz dolga van a tapasztalatlan pilótáknak. Emlékeztetett, hogy ő maga is sokat hibázott, amikor kezdő volt az F1-ben, ráadásul ő is kicsúszott a múlt héten, és csak szerencséje volt, hogy az autónak nem esett baja. Ha lett volna elég pótalkatrészük, Stroll baleseteivel is be tudták volna fejezni a programjukat.
Már csak a Toro Rosso nem mutatta meg magát a délelőtt során. A Mercedes most lágy gumira váltott, Grosjean viszont közepessel van kint. Alonso épp az ultralágyakat használja.
Bottas legutóbbi körei a lágy gumival eképp alakultak: 1:23.1, 1:22.5, 1:22.0, 1:21.9 és 1:22.0
A Twitteren közben a Ferrari vizuális környezetszennyezése a legfőbb téma, pedig a Sauber is újításokat hozott, a C36-on az oldaldobozok előtti légterelők újultak meg.
A Williams 1:22.628-cal egyelőre a 3. helyre ért oda, mögötte pedig a Renault pilótája következik 1:25.227-tel. Ezek még természetesen csupán jelképes idők, ahogy Alonso korábban futott 1:35-ös köre is.
Ez már kezd egy versenyhétvége szabadedzésére hasonlítani. Hülkenberg rajtgyakorlatra készült a bokszutca végén.
Valószínűleg lebontották a Ferrariról a kerítésrészletet, és a finn pilóta 1:23.622-vel a 4. helyen kezdett Massa mögött, aki 1:22.455-re javított.
Mi lenne, ha a Ferrari ismét úgy nézne ki, mint Alain Prost és Nigel Mansell idején? Ez:
Az állás kicsivel 10 óra után:
1. Bottas (Mercedes W08) 1:21.229 - 13 kör
2. Verstappen (Red Bull RB13) 1:21.172 - 13 kör
3. Massa (Williams FW40) 1:22.455 - 16 kör
4. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:22.926 - 12 kör
5. Hülkenberg (Renault RS17) 1:24.417 - 13 kör
6. Pérez (Force India VJM10) 1:24.566 - 7 kör
7. Alonso (McLaren MCL32) 1:35.717 - 6 kör
8. Grosjean (Haas VF-17) idő nélkül - 9 kör
9. Wehrlein (Sauber C36) idő nélkül - 9 kör
10. Sainz (Toro Rosso STR12) idő nélkül - 1 kör
11. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
12. Hamilton (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
13. Ericsson (Sauber C36) idő nélkül - 0 kör
14. Stroll (Williams FW40) idő nélkül - 0 kör
Résen kellett lenni, mert Sainz mindössze egy kört tett meg eddig a pályán, és rögtön visszatért a bokszba. Kicsivel később korábbi csapattársa, Verstappen 2 ezredmásodpercet (!) lefaragott a mai legjobbjából, közepes keverékű gumikkal.
Közepes gumival 1:23.1, 1:22.3, 1:24.2, 1:22.1 és 1:22.3 állt az időmérésen, most visszatért a bokszba és csak Bottas, Wehrlein és Grosjean köröz a pályán.
A Haas pilótája 1:25.143-at, majd 067-et futott, Wehrlein 1:26.416-tal nyitott, bár már a 17. körében jár. Tegnap is egykörös etapokkal kezdett, mielőtt mért kört teljesített.
A Haas pilótája 1:24.201-re javította a mai legjobbját, és feljött az 5. helyre.
Közepes gumik kerültek a Mercedesre, és Bottas gyorsabb is tudna lenni, de nem rakta össze a legjobb szektorait, pedig abszolút leggyorsabb volt a középső és az 1-es harmadban is.
Jean Todt, az FIA elnöke a szövetség AUTO című magazinjában kijelentette, szerinte "a társadalom nem fogadná el" a hangosabb és nagyobb lökettérfogatú erőforrások visszatérését az F1-ben.
Sainznak is van már mért köre, 1:23.683-mal feljött az 5. helyre, így Alonso a szerény, 1:34-es körével már csak az utolsó a délelőtti mezőnyben. Tegnap David Croft, a Sky Sports kommentátora már azzal kapcsolatban érdeklődött a McLarennél és a Saubernél, hogy melyikük végez előrébb.
Bottas 31, Verstappen 25, Massa 28 körnél tart, így ma is bőven 100 fölé juthatnak. Wehrlein szintén 24 kört megtett már, Räikkönen viszont még csak 15-nél, Alonso pedig 9-nél jár.
A Pirelli nemrég arról tweetelt, hogy a csapatok már Melbourne-re készülnek, de a Red Bull még mindig flow-viz festékkel kutatja az autó körüli légáramlatokat.
Nagyon titkolják az autó diffúzorát, és az alábbi kép szerint minden mást is. Közben Wehrlein 1:24.951-re javított, de még mindig a 9. helyezett, Verstappen viszont 1:20.516-ra gyorsult lágy gumikkal, és átvette a vezetést.
1. Verstappen (Red Bull RB13) 1:20.516 - 29 kör
2. Bottas (Mercedes W08) 1:21.229 - 31 kör
3. Massa (Williams FW40) 1:22.455 - 34 kör
4. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:22.926 - 15 kör
5. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:23.569 - 12 kör
6. Pérez (Force India VJM10) 1:24.059 - 18 kör
7. Grosjean (Haas VF-17) 1:24.201 - 26 kör
8. Hülkenberg (Renault RS17) 1:24.417 - 23 kör
9. Wehrlein (Sauber C36) 1:24.951 - 28 kör
10. Alonso (McLaren MCL32) 1:34.732 - 11 kör
11. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
12. Hamilton (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
13. Ericsson (Sauber C36) idő nélkül - 0 kör
14. Stroll (Williams FW40) idő nélkül - 0 kör
Az F1Today szerint a Williams pilótája a 13-as kanyarnál hagyta el a pályát, de neki és az autójának sem esett baja, folytatni tudta útját. Még a bokszba sem ment ki.
Két körre ismét kimerészkedett a McLaren, de még mindig csak 13 fordulónál járnak. Náluk kevesebbet ma csak Sainz ment, de ő az 5. a listán.
Pérez igyekszik a középmezőnyben, de még mindig a 6. helyezett Sainz mögött 1:23.746-tal, ő viszont még a közepes keverékű gumikat használja, míg a Toro Rossón a szuperlágy volt. Némi késlekedés után Bottas is visszatért a pályára.
A Renault pilótája szuperlágy gumikra váltott, és 1:21.213-mal beugrott a Mercedes elé, de a hátránya Verstappen mögött így is bő 7 tizedmásodperc. Közben az F1Today szerint Bottas megközelítette a saját egyéni legjobb körét, de javítani nem tudott.
Bár ilyenkor nem lehet túl izgalmas a munka, a takarítás terén is precízen dolgoznak a Mercedes szerelői.
A Mercedes pilótája nemrég zárt egy rövid etapot közepes keverékű gumikkal, így alakultak a körei: 1:21.3, 1:21.2, 1:21.5, 1:21.6, 1:21.4, 1:21.5 és 1:21.4.
Közben végre Alonso is odacsaphatott kissé a lovak közé, lágy gumikkal 1:23.210-et ért el, ezzel feljött Räikkönen mögé a 7. helyre.
Némi üresjárat után megindultak a Mercedes motort használó istállók: először a Williams vette át a vezetést Massa révén Hülkenbergtől, 1:20.244-gyel, lágy gumikkal, aztán jött Bottas az Ezüstnyíllal, és 1:19.310-re szorította le a mai legjobb kört, szuperlágy abroncsokkal.
A finn pilóta 1:19.310-es köre az eddigi legjobb a tesztsorozat múlt hétfői kezdete óta. Alonso egyébként még a múlt héten 1:17-re saccolta a Mercedes valós tempóját, ettől azért még messze vagyunk.
Kora délelőtt körözött így, mérőeszközökkel felvértezve, azóta inkább a bokszban várakozik. 15 kört tett meg, Massa viszont már 45-öt, és 1:20.181-gyel megerősítette a 2. helyét Bottas mögött.
A Force India egyelőre csak a Saubert előzi meg, Pérez 1:23.674-et ért el, és maradt a 9. helyen. Hülkenberg közben aero méréseket végez a Renault-nál.
A 2007-es világbajnok még mindig a bokszban várakozik, így már csak a 7. helyen áll, lassan már a tavalyi motort használó Sauber is megelőzi. Wehrlein legutóbb 1:23.000-t ért el lágy gumikkal.
A sorrend 12 óra után egy kicsivel.
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.310 - 48 kör
2. Massa (Williams FW40) 1:19.909 - 49 kör
3. Verstappen (Red Bull RB13) 1:20.432 - 34 kör
4. Hülkenberg (Renault RS17) 1:21.213 - 34 kör
5. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:21.324 – 19 kör
6. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:22.139 - 28 kör
7. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.428 - 40 kör
8. Wehrlein (Sauber C36) 1:23.000 - 44 kör
9. Alonso (McLaren MCL32) 1:23.210 - 21 kör
10. Pérez (Force India VJM10) 1:23.674 - 37 kör
11. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
12. Hamilton (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
13. Ericsson (Sauber C36) idő nélkül - 0 kör
14. Stroll (Williams FW40) idő nélkül - 0 kör
A Toro Rosso és a Ferrari is az oldaldobozok előtti légterelők fejlesztésével foglalkozik, és a padlólemez is fontos terület számukra.
A Ferrari a keringetőrendszert ellenőrizte, gyaníthatóan a hűtés terén voltak aggodalmaik.
A Williams pilótája 1:19.487-re szorította le a legjobbját ultralágy gumikkal, ez csupán 0,177 másodperccel lassabb Bottas eredményénél. Úgy tűnik, Verstappen közben befejezte a délelőtti etapját.
Ez csak ma legalább a harmadik poszt különböző csapatoktól, ami azt mutatja, hogy a pilóta, aki éppen nem vezet, keményen dolgozik interjúkat ad.
A finn pilóta sokat állt a bokszban, de egy rövid etapra kilátogatott a pályára, és 1:20.472-vel feljött a 4. helyre, lágy gumikkal.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere is interjút adott. Ezt a jelenlegi beosztásában már nem sokáig teheti meg, mert kinevezték az abroncsgyártó latin-amerikai üzletágának ügyvezetőjévé, és Mario Isola veszi át az F1-es teendők kezelését, de Hembery a későbbiekben is rajta tartja majd a szemét az F1-en, és néhány versenyre személyesen is ellátogat majd.
A Mercedes pilótája nemrég abszolút legjobb középső szektort autózott, és 1:19.355-tel alig maradt el az eddigi legjobb körétől. Lassan javítania kell, mert Massa is igyekszik, már 1:19.420-ra is képes volt, így csak 0,110 másodperc a hátránya.
Kvjat ma nem vezet, de a Toro Rosso Twitter csatornája szerint ő is nagyon elfoglalt, mert délelőtt fotózáson volt, most pedig a Codemasters szakemberei rögzítik az arcvonásait az új F1-es videójáték fejlesztéséhez.
A Ferrari kezd magára találni a délelőtti időveszteség után, a finn pilóta lágy gumival a mai legjobb időt autózta 1:20.406-tal, előtte csupán Bottas és Massa szerepel, ultralágyakkal.
Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport tudósítója a múlt héten a Ferrarit és a Williamst vetette össze, most a Mercedesről, a Ferrariról és a Red Bullról készített animált GIF-et.
Mindjárt itt az ebédszünet, Bottas ki is állt a bokszba, de visszatért még egy pár körre még a leintés előtt. Pérez és Sainz egymást előzgeti a 6-7. helyen, egyelőre a mexikói van előrébb, szuperlágy gumikkal.
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.310 - 67 kör
2. Massa (Williams FW40) 1:19.420 - 63 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:20.406 - 35 kör
4. Verstappen (Red Bull RB13) 1:20.432 - 34 kör
5. Hülkenberg (Renault RS17) 1:21.213 - 58 kör
6. Pérez (Force India VJM10) 1:21.297 - 49 kör
7. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:21.872 - 42 kör
8. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.428 - 51 kör
9. Wehrlein (Sauber C36) 1:23.000 - 55 kör
10. Alonso (McLaren MCL32) 1:23.041 - 27 kör
11. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
12. Hamilton (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
13. Ericsson (Sauber C36) idő nélkül - 0 kör
14. Stroll (Williams FW40) idő nélkül - 0 kör
Az ebéd mellé egy kis kitekintést ajánlunk a doningtoni Grand Prix Collectionbe, ahol dezhar1 nemrég látogatást tett, és több legendás versenyautót is lencsevégre kapott.
Az ebédszünetig Bottas összesen 480 kört tett meg Barcelonában, Alonso viszont csupán 128-at. Utóbbi kevesebb, mint két versenytáv, 5 és fél nap alatt.
Joe Saward szakblogger arról számolt be, hogy Marcin Budkowskit nevezte ki az FIA az F1-es technikai részlegének élére, Charlie Whiting helyére. Budkowski 2007 és 2014 között a McLaren aerodinamikai szakembere volt előtte a Ferrarinál és a Prostnál dolgozott. Whiting továbbra is az F1 versenyigazgatójaként dolgozik.
A pilóták még váratnak magukra, viszont előkerült néhány délelőtti fénykép a Williamsről. Leszerelték az alsó T-szárnyat és kipróbáltak egy új majomülést a hátsó szárnynál.
Teljesen áttervezték, hirdeti az F1 twitter-csatornája, lényeges újításokról azonban egyelőre nem érkezett hír.
Az F1Fanatic aktualizálta a megtett kilométerek számát, és egyelőre nem a McLaren (1461,67 km), hanem a Toro Rosso (1438,395 km) ment a legkevesebbet a teszt során Barcelonában. A Mercedes 3500, a Ferrari 3100 fölött jár.
Bő negyedóra csúszással Pérez az első a pályán. Szuperlágy gumikkal kezd, egyelőre a 6. helyen. Nemsokára Stroll is érkezhet, már beszíjazták az autóba.
Lágy keverékű gumikkal indították útjára, remélhetőleg ma nagyobb szerencséje lesz, mint az eddigi napok során, és egyben marad a Williams.
A kanadai tinédzser 1:24.072-vel kezdett, ez egyelőre az utolsó helyre elég, de kezdésnek megteszi. Pérez hosszabb etapra indult, 1:21-es köröket teljesít szuperlágy abroncsokkal.
Repülőtéri stílusban így lehetne összefoglalni a Mercedes legutóbbi tweetjét.
A Mercedesnek csak hívnia kellett Hamiltont, máris ott termett, és a háromszoros világbajnok már pályára is lépett. Szuperlágy gumikkal kezdett installációs kört.
A háromszoros világbajnok első mért köre 1:22.033 lett, ez a szuperlágy gumival is csak a 8. leggyorsabb kör ma, Stroll a lággyal 1:22.814-re javított, ez a 10. idő Wehrlein és Alonso előtt. Előbbi ma már aligha lép előre, mert Ericsson ül a helyére.
Legalábbis az aszfalt hőmérséklete 29 fokra emelkedett, a levegő még mindig csak 18 fok, úgyhogy egy pulóver azért jól jön. De nem Hamiltonnak, aki már a 4. körénél jár, és 2 ezredmásodpercet javított a körén, most 1:22.031-gyel a 8. helyezett.
A Mercedes pilótája már csak 2,061 másodpercre van Bottas ultralágy gumis legjobbjától, de hatkörös etapot teljesített a szuperlágyakkal, ezért még csak 1:21.371-nél a 7. helyen jár.
Rövid bokszkiállás után is folytatja a körözést a mexikói pilóta. Ebben most épp senki sem zavarja. 59 körnél jár.
A csapat ezt állítja a legújabb tweetjükben. Egyelőre nem látjuk, mi az újdonság a videón.
"Michael, még mindig hiányzol" - írták szurkolók az alábbi német zászlóra.
Most viszont a bokszban várakozik, és csak Sainz, valamint Stroll van kint lágy gumikkal.
Motort cserélnek az RB13-asban, ezért Verstappent egy ideig még nem láthatjuk. A holland fiatal ma még csak 34 kört tett meg, már az ebédszünet előtt egy órával abbahagyta a munkát.
Ez a mai gyorsulásának üteme, már csak 1,392 másodperc a hátránya Bottas mögött. Lágy gumikkal 1:20.702-t ért el és az 5. helyet foglalja el. Javított Stroll is, ő 1:22.510-zel a 10. helyezett.
Mért körre viszont nem maradt ideje az ebédszünet utáni első órában. Íme az állás 15:00-kor:
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.310 - 70 kör
2. Massa (Williams FW40) 1:19.420 - 63 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:20.406 - 43 kör
4. Verstappen (Red Bull RB13) 1:20.432 - 34 kör
5. Hamilton (Mercedes W08) 1:20.702 - 13 kör
6. Hülkenberg (Renault RS17) 1:21.213 - 61 kör
7. Pérez (Force India VJM10) 1:21.297 - 61 kör
8. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:21.872 - 51 kör
9. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.428 - 54 kör
10. Stroll (Williams FW40) 1:22.510 - 18 kör
11. Wehrlein (Sauber C36) 1:23.000 - 59 kör
12. Alonso (McLaren MCL32) 1:23.041 - 27 kör
13. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
14. Ericsson (Sauber C36) idő nélkül - 0 kör
A McLaren egy órával ezelőtt azt ígérte, hogy Alonso nemsokára visszatér, de még mindig csak 27 kör áll a neve mellett. Remélhetőleg náluk nem kell megint motort cserélni.
Már csak Palmer nem lépett pályára a mai nap során, de az ebédszünet óta sokan várakoznak még a munka folytatásával. Most senki sincs kint.
A Mercedes pilótája a mai 21. körét futja lágy gumikkal, továbbra is az 5. helyezett. Közben a Sauber feltöltött egy videót Marcus Ericsson mai első métereiről.
Mindketten ebéd után kezdtek, Hamilton már 24-nél jár...
...Stroll pedig 26-nál, ami különösen a Williams számára megnyugtató. Most éppen a bokszban várakozik.
34 kör áll a neve mellett, pont annyi, amennyit már Hamilton is megtett, körülbelül másfél óra alatt. A Mercedes viszont Bottas révén még 70-et is magáénak tudhat, így ők már 100 kör fölött járnak ma. Räikkönen kevesebb, mint a felét, 47-et teljesített.
Egyelőre nem tudni, hogy miért tűnt el majdnem fél napra, de most már két körnél jár délután. Räikkönen és Hamilton is gyűjti a kilométereket.
Túl nagy forgalom nincs a pályán, lehet, hogy a lágy gumi vagy a beállítások ma sem fekszenek neki és a Mercedesnek. A köridők így alakultak:
1:20.8, 1:47.7, 1:21.4, 1:22.8, 1:22.6, 1:22.9, 1:23.2, 1:22.9, 1:23.4, 1:23.3, 1:23.5.
Valószínűleg nem történt vészes baleset, de lehetséges, hogy megsérült a Ferrari orra.
Hamilton gyorsul az ebédszünet óta, de még mindig csak az 5. helyen áll, viszont még nem a gyors körökre hajtott. Räikkönen balesete miatt kényszerszünet van.
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.310 - 70 kör
2. Massa (Williams FW40) 1:19.420 - 63 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:20.406 - 53 kör
4. Verstappen (Red Bull RB13) 1:20.432 - 37 kör
5. Hamilton (Mercedes W08) 1:20.702 - 41 kör
6. Hülkenberg (Renault RS17) 1:21.213 - 61 kör
7. Pérez (Force India VJM10) 1:21.297 - 70 kör
8. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:21.872 - 64 kör
9. Stroll (Williams FW40) 1:22.217 - 33 kör
10. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.428 - 57 kör
11. Wehrlein (Sauber C36) 1:23.000 - 59 kör
12. Alonso (McLaren MCL32) 1:23.041 - 31 kör
13. Ericsson (Sauber C36) 1:25.042 - 16 kör
14. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
Eltakarították Räikkönen Ferrariját, Verstappen, Grosjean és Ericsson rögtön él is a lehetőséggel.
Hiába jobb az új autók tapadása, ez még a szélesebb nyomtávval és szélesebb gumikkal szerelt Ferrarinak is sok volt.
Massa délelőtt 63 kört tett meg, Stroll pedig 38-nál jár, ráadásul 1:21.927-re javított, és már a 9. helyezett. Palmer is megjelent, bő másfél órával a tesztnap vége előtt.
Sokat várt, hogy a motorcsere után visszaülhessen a Red Bullba, de Verstappen ismét egyenletes köröket tud felmutatni, gyaníthatóan magas üzemanyagszinttel, lágy gumikon.
1:25.5, 1:25.5, 1:25.4, 1:25.3, 1:25.3, 1:25.4, 1:25.4, 1:25.7, 1:25.6, 1:26.1.
Palmer is feliratkozott az eredménylistára, 1:26.523-mal egyelőre az utolsó, 14. helyen áll szuperlágy gumival.
"Az érzelmek a pályán néha elragadóak. A Ferrari megölel egy PZero lágy gumit" - írták.
A kanadai fiatal megelőzte a szintén pályán lévő Sainzot, és már a 8. helyezett. A legutóbbi köre 1:21.531 alatt ért véget, lágy gumikkal. Folytatka a körözést, még 90 perce van hátra.
Räikkönen kivételével gyakorlatilag a teljes délutáni mezőny a pályán van, talán rájöttek, hogy fogy az idő?
A Ferrari mellett a másik kivétel Alonso és a McLaren. Ők éppen "adatokat elemeznek".
A középmezőnyben javulnak az idők, de a helyzet alapvetően változatlan.
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.310 - 70 kör
2. Massa (Williams FW40) 1:19.420 - 63 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:20.406 - 53 kör
4. Verstappen (Red Bull RB13) 1:20.432 - 75 kör
5. Hamilton (Mercedes W08) 1:20.702 - 58 kör
6. Hülkenberg (Renault RS17) 1:21.213 - 61 kör
7. Pérez (Force India VJM10) 1:21.297 - 87 kör
8. Stroll (Williams FW40) 1:21.531 - 44 kör
9. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:21.872 - 82 kör
10. Grosjean (Haas VF-17) 1:21.887 - 76 kör
11. Wehrlein (Sauber C36) 1:23.000 - 59 kör
12. Alonso (McLaren MCL32) 1:23.041 - 39 kör
13. Ericsson (Sauber C36) 1:23.384 - 34 kör
14. Palmer (Renault RS17) 1:24.774 - 25 kör
A kanadai pilóta is a félszáz körhöz közelít, ezt a 6. hely megszerzésével ünnepli. 1:21.187-tel majdnem fél másodperccel van Hamilton mögött, aki ultralágy gumikat kapott, de az előző 65 körét lágyakkal tette meg,
Már 4 körnél tart a leggyorsabb és legpuhább keverékkel, de a mai legjobb eredményén még nem javított, és a szektorokban sem hallani csúcsdöntésről.
Az utolsó 40 percre előkerült a McLaren is. 42 körnél tartanak ma, ennél csak a félnapos pilóták futottak kevesebbet, de ők sem mindig. Hamilton például már 71-nél, Stroll 50-nél jár.
A Williams pilótája 1:20.579-re gyorsult szuperlágy gumikkal, most pont Verstappen és Hamilton közé ékelődött be. A Mercedes pilótája Pablo Elizalde, a Motorsport.com hírszerkesztője szerint 20 körös etapot futott az ultralágyakkal, de az időmérő monitor szerint ennél jóval kevesebbet (de lehet, hogy a megjelenítő tévedett).
A Force India közben a mai 100. kör elérésére hajt Pérezzel, és már 93-nál járnak, valószínűleg összejön nekik a terv.
A Force India pilótája a 94. körét tapossa, mögötte Verstappen 93-mal, Grosjean 90-nel és Sainz 88-cal következik. Ez még változhat, de az már aligha, hogy összesítve megint a Mercedes lesz a legtöbbet futó autó, eddig 121 körrel.
Bő 20 perc maradt a mai tesztnapból, úgyhogy meglepetés lett volna az ellenkezője, de a Ferrari megerősítette, hogy Kimi Räikkönen ma már nem lép pályára.
Már nem Pérez a mai csúcstartó az egyedül megtett körök száma terén. Verstappen a déli motorcsere miatti időveszteség ellenére is 101 körnél jár.
Pedig az időmérés szerint ő is a bokszban van, az F1Today viszont úgy tudja, hogy a pálya szélén parkolt le. A Twitteren a 13-as kanyart említi a pálya csatornája.
"Bosszantó", írták a Twitteren, megjegyezve, hogy Hamilton 77 körnél tart. Ez már több, mint amennyit Bottas megtett délelőtt, de lehet, hogy még többre számítottak.
A gumigyártó Twitter-csatornája is elismerte, hogy Hamilton 20 körös etapja "hosszú" volt az ultralágy gumikkal, és "érdekesnek" nevezték a felkészülésnek ezt a formáját Ausztráliára.
Kicsit lassan kapcsoltunk így a nap vége felé, de az idén nagyon babonássá váló Red Bull az RB13-assal a barcelonai 13-as kanyarban robbant le. Lehet, hogy egy fekete macska szaladt át az aszfalton Verstappen előtt?
A piros zászlók miatt 5 perccel meghosszabbították a tesztet, így még 10 percünk maradt a mai napból. Palmer, Sainz, Grosjean, Hamilton és Ericsson él a lehetőséggel.
Ericsson autója nem ért vissza a bokszba, a Sauberrel akadt probléma a 8-as kanyarban.
Ericsson lerobbanása miatt okafogyottá vált a hosszabbítás, Bottas, Massa és Räikkönen zárta az élen a mai tesztnapot, de Hamilton 20 körös, ultralágy gumival megtett etapja az igazi kuriózum. Pillanatokon belül jönnek az eredmények, és nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval is. Köszönjük a figyelmet!