A Mercedes nyitott az élen, a Red Bull megvillant
2017. március 24. 01:49
Nem sokat mutatott a Ferrari az előszezoni teszteken látott tempójából: A Scuderia autói mindössze az 5-6. helyet szerezték meg az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén, de a Mercedesekkel ellentétben Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel egyelőre nem kapta meg az ultralágy abroncsokat. A Ferrari azonban a piros szuperlágy gumikon is elmaradt Valtteri Bottas tempójától.
A köridők terén viszont nem Bottas, hanem Lewis Hamilton tette le a névjegyét. A háromszoros világbajnok több, mint 5 másodpercet vert a tavalyi első szabadedzés legjobb eredményére, ráadásul 0,583 másodperccel gyorsabb volt Bottas, szintén ultralágy gumikkal futott körénél. Bár az első szabadedzésnek még nincs tétje, ez valószínűleg megadja az alaphangot a Mercedesnél.
A Ferrarihoz hasonlóan az Ezüstnyílra és a Red Bullra is felkerültek a legújabb karosszériafejlesztések, és ez elsősorban az utóbbinak jött jól. Daniel Ricciardo és Max Verstappen majdnem tudta tartani a lépést Bottasszal, és a Ferrariknál egyelőre gyorsabban is mentek, de az időknek továbbra sem kell nagy jelentőséget tulajdonítani a folyamatosan javuló állapotú pálya miatt.
A poros aszfalt és az erőforrások futásteljesítményével való takarékoskodás miatt a szabadedzésen többször is volt üresjárat,
de megszakítani egyszer sem kellett a tréninget, sőt még a sárga zászlók sem kerültek elő. Ez egyben azt is jelenti, hogy baleset és említésre méltó műszaki hiba sem történt a pályán, ami elsősorban a McLaren Hondának jó hír.
A BBC tudósítója szerint a Honda hangja még mindig borzalmas a pálya széléről hallgatva, de a fedélzeti kamera képénél ezt nem lehetett hallani. Az viszont látható volt, hogy Stoffel Vandoorne még a teszteléssel foglalkozott az edzés elején, és a végén csak az utolsó helyezett lett, de legalább mindkét autóban működött az erőforrás, ami
a teszteken látottak alapján egy apró győzelem számukra.
A Red Bullnál, a Mercedesnél, a Renault-nál, a Force Indiánál és a Saubernél kisebb javításokra szükség volt műszaki hibák és sérülések, például a bukkanók miatt, de ez csak Esteban Oconnál és Jolyon Palmernél okozott nagyobb veszteséget. A francia pilóta a tréning elejéről hiányzott, Palmer a végén volt kénytelen hamarabb feladni az edzést.
Meglepően nagy különbség alakult ki a Haas pilótái között: Romain Grosjean még odaért Felipe Massa mögé a 8. helyre, újdonsült csapattársa, Kevin Magnussen viszont csak a 17. lett, bár a dán pilóta az edzés végén forgalomba került. Az alsóházban további váratlan események nem történtek, sajnos
a Williams és a többiek jelentős lemaradására is lehetett számítani a tesztek alapján.
Az erőviszonyokkal kapcsolatban lényeges információval nem szolgált az idei szezon első hivatalos szabadedzése, de délután már hosszabb etapokat is futnak majd a pilóták, így képet kaphatunk arról, hogy vajon van-e esélye a Ferrarinak vagy a Red Bullnak a Mercedes, elsősorban Hamilton ellen.
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Véget ér a hosszú böjt, ma végre tényleg elkezdődik a szezon, vajon kiderül-e bármi az erőviszonyokból? Tartsanak velünk!
A tavalyi szezonzáróhoz hasonlóan ismét élő közvetítés volt az F1 Facebook-oldalán, ezúttal a versenyzők érkezéséről. Ennek érdekessége, hogy a kapun kívülről sugároztak, így nem ártanak a tévétársaságoknak azzal, hogy beilleszthetővé is tették a videót.
A csapatoknak és a pilótáknak egyébként a tesztek után a futamokon is megengedik, hogy kézi képalkotó eszközökkel rövid felvételeket készítsenek a közösségi oldalaikra, de csak addig, amíg az autók a bokszban vannak. Személyes bejelentkezések és háttérvideók így is jöhetnek.
Később mégis letiltották a videó beillesztését.
Most derül majd ki igazán, hogy mit is tud az RB13-as.
Sergio Pérez pedig kénytelen volt elismerni, hogy fogynia kell a túlsúlyos autó miatt, ráadásul ez nem lesz könnyű számára, mert ellentétes az eddigi edzéstervével.
Ez például a T-szárny, ami először egy, majd kétszintes lett, ezt már inkább 2.1-nek neveznénk.
Megváltozott az S-csatorna bevezetése, kiegészítő szárnyacskák jelentek meg, látványosabb a tükrök rögzítése, és a karosszéria is megváltozott, főleg az oldaldobozok felső részét érdemes figyelni.
Vettel már öltözködik, Hamilton pedig már be is ült a Mercedesbe. Remek az időjárás Melbourne-ben.
Sorban hagyják el a bokszot a versenyzők, de egyelőre valószínűleg csak egy installációs körre látogatnak ki, ahogy ezt a teszteken is tették.
Massának alaposan oda kellett figyelnie, amikor kifordult a garázsból, hogy el tudjon fordulni a Williamsszel a gyors sávba. Ez még a régi autókkal sem volt mindig könnyű.
Vettel sikeresen teljesítette az első körét, és Grosjean is visszatért a bokszba. Hamilton még csak most teljesített próbarajtot, majd lenyomta Strollt, aki Ericsson előtt botorkál a pályán. A Sauber pilótája már mért körön van.
A Reddit F1-es csoportjában készült egy nem hivatalos rajongói kisokos. Új szurkolóknak hasznos segítség lehet. Hülkenbergnek azóta piros sisakja lett, ez még a grafikán nem szerepel.
Jó hír a McLarennél, hogy nem csúsznak az edzés elején, Alonso megtette az első installációs körét. Remélhetőleg a repülőn, útban Ausztrália felé a Honda megtalálta a használható beállításokat a motorhoz.
A Mercedes pilótája egy újabb pár lábbelit próbál ki. Neki legalább még van cipője, a Puma szerint Sebastian Vettel már egy speciális, tűzálló mamuszban vezet. Kvjat közben levette a sisakját, és kiszállt az autóból. Ez nem sok jót sejtet.
Stoffel Vandoorne autóján aerodinamikai mérőkeret jelent meg, mintha csak február vége lenne. Mentségükre legyen mondva, hogy előre szóltak, péntekenként tesztelniük kell a kilométerhiány miatt.
12 perc telt el az edzésből, és mindenki visszatért a bokszba, sokan ki is szálltak az autóból. Räikkönen nem így tett, ő továbbra is az autóbsan ül.
Erős a szél Melbourne-ben, de így is figyelemre méltó, hogy Räikkönen autóján szemmel láthatóan is mozog az iszony uszony, és rajta a T-szárny is. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója csütörtökön azt mondta, neki semmi baja a közönség köreiben nem kedvelt karosszériaelemmel, de szerinte 2018-ra be fogják tiltani, és addig is odafigyelnek arra, hogy a karosszériaelemek ne legyenek hajlékonyak.
A Sky Sports szerint fékhiba ütötte fel a fejét a Force India pilótájánál, Pérez közben arról számolt be, hogy nem rossz a pálya állapota.
...akkor a Haas autóján valósággal hajlong, ahogy a Williamsen is, de ebben az egyenetlen aszfalt is szerepet játszik.
1:33.380-nal kezdett a Williams pilótája, szuperlágy gumikkal. Fontos újítás, hogy az időmérésen már nem csak a három szektor eredménye látható, mindegyiket rövidebb etapokra osztották, így jól látható, hogy a versenyző mikor ér el abszolút legjobb időt (lila) vagy egyéni legjobb időt (zöld).
Ericsson lágy gumikkal a 2. helyezett, az alább látható Stroll mögött. Hamilton most kezdi mért körét.
Jönnek az idők: Ricciardo 1:28.294-gyel vezet, mögötte Massa 1:28.491-gyel. Aztán jött Hamilton, és szuperlágy gumikon 1:26.478-cal kezdett a 2. helyezett Pérez előtt, aki 1:27.588-nál tart.
A Ferrari egyelőre csak a középmezőnyben van, Ricciardo kiszélesítette a pályát, majd forgalomba is került (a Red Bullnál elromlott a GPS), de így is efljött a 2. helyre 1:26.990-nel, majd kicsúszott az 1-es kanyarban, de folytatta az útját. Hamilton közben 1:25.535-re gyorsult.
A finn pilóta a 4. helyen kezd lágy gumikkal, szorosan követve Ricciardót a pályán és az idők terén is. A 2. helyre Räikkönen honfitársa, Bottas lépett elő 1:26.244-nel, de mire leírom, Pérez felugrik a 3. helyre 1:26.892-vel.
Lassan elkészülnek a Force India javításával is.
Ismét egy Ezüstnyíl van az élen, miután Bottas 1:25.142-re javította a legjobbját. Nem sokkal korábban Ricciardo megelőzte Hamiltont, de a különbség mindössze 0,02 másodperc köztük.
A BBC-s Andrew Benson szerint Alonso alatt jól mozog a McLaren a sikánban, de a kigyorsításkor borzasztó hang árad a Honda motortól.
A tavalyi első szabadedzésen Lewis Hamilton volt a leggyorsabb 1:29.725-tel, úgyhogy már nem vagyunk messze az áhított 5 másodperces gyorsulástól.
Kis csúszással felkerültek az első 40 perc utáni eredmények, de azóta nem történt változás. Räikkönen ki is szállt az autóból.
A felirat ne tévesszen meg senkit, még csak az 1. szabadedzésnél tartunk.
... aztán jön Verstappen is. A vártnál csendesebb az első szabadedzés, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezt nemrég azzal indokolta a Sky Sportsnak, hogy az idén csak négy motort használhatnak, ezért spórolni kell a kilométerekkel.
A Mercedes baloldalán dolgoznak a szerelők, előkerült a ragasztószalag és a folyadék is. Hamilton nemrég ült vissza az autóba.
Vandoorne viszont egyelőre reménytelenül lassú, és erről biztosan az autója tehet. Ocon is úgy száguldott el Alonso mellett, mintha más kategóriában lennének, de hozzá kell tenni, hogy ő gyors körön van, még akkor is, ha az 4 másodperccel lassabb Bottas körénél.
Szuperlágy gumi került fel a Red Bullra, és ez meghozta a részsikert. 1:24.886-tal az élre állt, de Bottas máris igyekszik mögötte.
Ez nem tartott sokáig: Bottas visszaszerezte az 1. helyet 1:24.803-mal, de meglepetésre csak az 1-2-es szektorban volt gyorsabb Ricciardo szuperlágyas körével. Hamilton most jön utánuk, és már javít.
Ehhez az ultralágy gumi is kellett, de az 1:24.220 így is 0,583 másodperccel gyorsabb Bottas eddigi legjobbjánál, azonos autóval és gumikon. Ez nagyon sok.
Vettel csak nézelődik a bokszban, a Sky Sports úgy tudja, hogy a Ferrarinál nem tartják reprezentatívnak a még mindig poros pályát, ezért inkább takarékoskodnak a motor élettartamával.
Ilyen eddig nem volt, a bokszon belül építettek irodát a mérnököknek.
A Sky Sports szerint váltóhibával küzd a Renault-ja, ezért lehet, hogy Palmer számára véget ér az első szabadedzés. Bő 20 perc van még hátra.
Legalábbis a várakozásokhoz képest. Alonso eddig 15 kört megtett és a 12. helyen áll. Vandoorne viszont az utolsó, de neki valószínűleg inkább teszteléssel telik a délelőtt.
Räikkönen szuperlágy gumikat kapott, egyelőre az 5. helyezett Hamilton, Bottas, Ricciardo és Verstappen előtt. Ennyit arról, hogy a Red Bull nem elég gyors.
A Ferrarik nem mentek nagy időket a szuperlágy gumikkal, de nem tudni, pontosan milyen programot futnak. Szuperlágy gumikkal csak az 5-6. helyet érték el, szorosan Verstappen mögött.
Az ultralágy gumikkal futott promóciós köröktől eltekintve Bottas 1:25.142-t, Räikkönen 1:25.372-t ért el szuperlágyakkal. Hamilton ismét ultralágyakkal lépett pályára.
Egy plombával akadt probléma a Renault-n.
A Sky Sports szerint az egyik hátsó fékhűtővel van gond, ezért rostokol Wehrlein a bokszban. A német pilóta egyelőre bő 1 másodperccel lassabb csapattársánál.
A Red Bull vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin hallgatja az ausztrál pilótát, nem sokkal később Magnussen próbálta megelőzni Pérezt, sikertelenül.
A Mercedes pilótája az edzés végén szintén ultralágy gumikkal, de gyaníthatóan megtankolt autóval körözött, javítani nem tudott már, de így is fölényesen az élen végzett. Nemsokára jelentkezünk az eredményekkel és az összefoglalóval!