Bottas legyűrte Hamiltont a bahreini időmérőn
2017. április 15. 16:43
Pályafutása első pole pozícióját szerezte meg Valtteri Bottas, aki egy hajszállal, mindössze 23 ezredmásodperccel gyorsabb volt csapattársánál, Lewis Hamiltonnál a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén. A finn pilóta már a Q3 első mért körében is nagyon közel került az előző három bahreini futam győzteséhez, majd az élre állt, és Hamilton erre már nem tudott reagálni.
A háromszoros világbajnok a középső szektorban vesztett időt, de a 2. helye miatt így sem kellett aggódnia, mert a Ferrari ezúttal nem tudott erős kihívójuk lenni. Sebastian Vettel megszerezte a Scuderiának a 3. helyet, de a második Q3-as mért körében ő sem tudott javítani, a rádión azt mondta, „rázós” köre volt, de az első próbálkozásával elégedett volt.
Vettel majdnem fél másodpercet kapott Bottastól, de így is sokkal jobban szerepelt, mint csapattársa: Kimi Räikkönen már a Q1-ben elpazarolt egy szett szuperlágy gumit, de a Q2-ben ezt kompenzálni tudta, és az első mért körét használt szettel tette meg. Küszködött azonban az autójával, egy alkatrész le is szakadt róla, és a Q3-ban alulkormányzottságra panaszkodott.
Ez is segíthette Daniel Ricciardót, hogy borsot törjön ellenfele orra alá,
hiszen a Red Bull pilótája indulhat Vettel mellől a 4. rajtkockából, míg Räikkönen az ifjú Max Verstappennel osztozhat a harmadik rajtsoron. Mögöttük, meglepetésre Nico Hülkenberg következik a Renault-val, míg csapattársát, Jolyon Palmert a Williams pilótája, Felipe Massa, és a haasos Romain Grosjean is megelőzte.
A két Renault Q3-as szereplése volt az edzés egyik meglepetése, a Force Indiák gyenge eredményei pedig a silverstone-i csapatot aggaszthatják. Esteban Ocon DRS-e már a Q1-ben elromlott, de a francia pilóta a Q2-ig még eljutott, Sergio Pérez viszont belefutott egy dupla sárga zászlós zónába, ezért a Q1 végén nem tudott javítani, és a 18. helyen kiesett.
A figyelmeztetésre Carlos Sainz autójának lerobbanása miatt volt szükség.
A spanyol pilóta mérnöke szerint jó körön volt, de nem ért végig, és a 16. helyen búcsúzott, de így is megelőzte Stoffel Vandoorne-t, Pérezt, Marcus Ericssont és Kevin Magnussent. Nincs ok az örömre a McLarennél sem, mert Fernando Alonso mért kör nélkül, motorhiba miatt búcsúzott a 14. helyen.
Annál látványosabban sikerült Pascal Wehrlein visszatérése: a Sauber pilótája több, mint 1 másodperccel gyorsabb volt a rutinosabb Ericssonnál, és a 13. helyre repítette a tavalyi Ferrari motort használó autót, azonban nem lesz könnyű dolga, mert előtte és utána is Mercedes motorral szerelt autók végeztek Lance Stroll és Ocon révén.
Az időmérőről élőben készült tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Köszöntjük olvasóinkat a Bahreini Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Az edzések egyelőre nem a Mercedesről szóltak, de a hosszabb etapok elemzése alapján őket sem kell félteni. Ezek történtek eddig Bahreinben.
Narancssárga McLarent ígértek Alonsónak az Indy 500-ra, és FelixR1991 megrajzolta, milyen lehet az autó, ha ugyanolyanra fényezik, mint az F1-es MCL32-t.
„Nekem mindig furcsa ez, mert nem értem, hogy egyáltalán minek van első szabadedzés, hiszen a nap legrosszabb időszakában tartják. Nagy a forróság, a pálya 60 fokos, és csak elpazaroljuk az edzést. Kimegyünk, de nagyon megterheljük az autót. A pilótáknak nem gond, de a gumiknak nem tesz jót. Borzalmas ilyenkor vezetni. Nem élvezetes, hiszen elolvadnak a gumik, és az ember csak csúszkál, mert nincs tapadás. Ha egy szelet csokoládét letennénk az aszfaltra, egy pillanat alatt elolvadna, és ez a helyzet a gumikkal is. Semmire nem tudunk rájönni ilyenkor, mert a második szabadedzésen már teljesen más a helyzet."
Ők a legsikeresebbek a jelenlegi mezőnyből a bahreini pole-ok tekintetében. Alonso vagy Massa felzárkózására ma nincs sok esély.
A Twitteren éppen rajongói kérdezz-felelek megy a Williams pályán dolgozó IT szakemberével, Jonathan Fosterrel. Elárulta, ha nincs internet, ő is hajlamos újraindítani a laptopokat és telefonokat, mielőtt komolyabb megoldást keresne.
A harmadik szabadedzésen több pilótát is megleptek a hirtelen széllökések, egyebek mellett Sebastian Vettel is kicsúszott, amikor az autója hátszelet kapott. Ez az időmérőn döntő lehet, bár a sötétedéssel alapvetően megváltoznak a körülmények a sivatagban.
Valószínűleg ez:
A Red Bull eddig meglepően közel került az élmezőnyhöz, Max Verstappen a harmadik szabadedzést be is húzta. Ricciardo tegnap azt mondta, örülne, ha a 3. lenne, de bosszankodna, ha csak néhány századdal maradna le a pole-ról. Tegnap ennyi hiányzott neki a második szabadedzésen.
A Sky Sports szerint dolgoznak a Renault-nál, mert Jolyon Palmer autója egyelőre nem áll készen az időmérő edzésre. A Haasnál viszont sikerült pótolni Romain Grosjean összetört első szárnyát, ugyanolyan alkatrészt kapott, mint ami korábban az autóján volt.
A Barbie-csapat Force India és az ellenfelek is készülődnek már az időmérőre.
Steve Aoki és Lewis Hamilton találkozott az időmérő előtt.
A hőség viszont még ilyenkor is csak nehezen viselhető, főleg, ha nem rövidnadrágban, hanem tűzálló overallban kell kibírni.
A visszatérő Wehrlein halad előrébb, mögötte Ericsson következik a kék Sauberrel, de Stroll is kihajtott a pályára.
A svájci istálló pilótái rögtön szuperlágy gumikkal kezdenek, hiszen nekik a Q1-ből való továbbjutás a cél. Közben Lance Stroll még a közepes keveréket is megengedte magának.
Ez még csak az első mért kör volt, de a visszatérő német pilóta az első sauberes időmérőjén rögtön majdnem fél másodperccel gyorsabb volt rutinosabb csapattársánál, Marcus Ericssonnál.
Még mindig gondok lehetnek a Haas beállításaival, hiszen Grosjean alig tudta bevenni az 1-es kanyart a célegyenes végén. A Mercedes közben Bottas autóján lágy gumikat használ.
A finn pilóta elfékezte magát, és három autót is kénytelen volt megelőzni, de 1:31.041-gyel több, mint 1 másodperccel gyorsabb egyelőre Kvjatnál, Hamilton elvette az első körében, mert elfékezte magát, és kicsúszott a bukótérbe.
A Red Bull rögtön bevetette a szuperlágy gumit, ez az élre repítette Max Verstappent, de Lewis Hamilton 0,090 másodperccel nála is gyorsabb volt, lágyakkal. Az aktuális legjobb kör 1:30.814. A sorrend: HAM, VER, VET, BOT, MAS, RIC, RAI.
Már dolgoznak Ocon autóján, és Péreznek is gyorsulnia kell, mert egyelőre csak a 11. helyezett, bár ha így marad, most még simán továbbjut.
Bár még bő 5 perc hátra van, érdemes figyelni Wehrlein 11. helyére a tavalyi Ferrari motort használó Sauberrel. Közben Ericsson csak a 18. helyezett, és 9 tizedmásodperc köztük a különbség.
A Ferrari szuperlágy gumival küldte ki őt a pályára. Egyelőre csak a 7. helyen áll, 1,2 másodperc az előnye a kiesőhöz képest. Tesztelésnek furcsa lenne, ráadásul elveszítene egy szett értékes gumit is.
A finn pilóta egy apró elfékezéssel kezdte a kört, az első szektorban lassabb is volt Verstappennél, a 2-es szektorban aztán felgyorsult, de az egyik rázókövön leszakadt valami az autójáról, és Pérez Force Indiája mögé is nagyon beragadt.
Nincs hajtás - mondta a rádión, és félreállt a pálya szélén. Ez is szerepet játszhatott abban, hogy kiesett a Q1-ben.
16. Carlos Sainz
17. Stoffel Vandoorne
18. Sergio Pérez
19. Marcus Ericsson
20. Kevin Magnussen
Még mindig nehéz bánni a Haasokkal, ezt mindkét pilóta teljesítménye mutatja.
A legcsalódottabb viszont alighanem Sergio Pérez, akitől váratlan a búcsú a Q1-ben. Örülhet viszont Pascal Wehrlein, aki Marcus Ericssonnal ellentétben továbbjutott a Q2-be, sőt, Fernando Alonsónál is gyorsabb volt.
A hátsó szárnynál elhelyezett "majomülés" repülhetett el. Jó hír, hogy ezt lehet pótolni még az edzés során.
Gerhard Berger ásít egy nagyot, hiszen egyelőre nincs mozgás a pályán. Íme a Q1 végeredménye:
Hamilton és Kvjat hajt ki utána az aszfaltcsíkra, mindannyian szuperlágy gumikat használnak. Így döntött Ricciardo és a Red Bull is, így senki sem készül alternatív taktikára.
Ezekkel a szettekkel akarnak indulni, szóltak Hamilton fülére.
1:29.535-öt futott a brit pilóta, az utolsó szektorban talált 2 századot, amivel legyőzte Bottast. Verstappennek és Ricciardónak nincs válasza a Mercedesek tempójára, 0,8-1 másodpercet kaptak, Vettel viszont 0,061 másodperc hátránnyal ott van a 3. helyen, Räikkönen pedig használt szuperlágy szettel 3 tized hátránnyal a 4. helyezett. A finn pilóta korábban jelezte, hogy az egyik abroncsa nem működik megfelelően, kiderült, hogy valamiért 10 fokkal melegebb a többinél.
Most egy lélegzetvételnyi pihenő jön a hajrá előtt. A sorrend: HAM, BOT, VET, RAI, VER, RIC, MAS, KVY, HUL, PAL.
A McLaren pilótája nem teljesít mért kört a Q2-ben, így a legjobb esetben is csak a 14. helyről rajtolhat majd. Mögötte egyelőre Stroll áll, de még ő sem futott mért kört, viszont már kivezető körön van.
Palmer egy pillanatra kiütötte Hülkenberget a legjobb 10-ből, de a német pilóta az 5. leggyorsabb körrel reagált.
11. Danyiil Kvjat
12. Lance Stroll
13. Pascal Wehrlein
14. Esteban Ocon
15. Fernando Alonso
Alonso a Sky Sportsnak megerősítette, hogy ő szeretett volna menni, de elromlott az erőforrása, úgyhogy képtelen volt erre. Sainz is úgy vélte, hogy az autója ezen a hétvégén nem akar működni.
Dupla sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben Sainz megállása miatt, Pérez azt mondta a Sky Sportsnak, hogy a Q1 végén azért esett ki, mert meg kellett szakítani a mért körét, ami szerinte elég lett volna a Q2-höz.
A 2011-es Japán Nagydíj óta először fordul elő, hogy két Renault is a Q3-ban van.
Verstappen jön utána, mindketten szuperlágy gumikkal kezdenek, ahogy az utánuk érkező Bottas is. A két Ferrari még várat magára.
Az idén 4-5 másodperccel gyorsabbnak kellene lenniük az F1-es autóknak, de a tavalyi pole-t érő 1:29.493 nem biztos, hogy ma megdől.
1:28.844-gyel az élre állt, aztán jött Hamilton 1:28.792-vel, Verstappen és Ricciardo egyelőre csak 29.6-ot és 30.0-t tudott.
Vettel 0,455 másodperccel, Räikkönen 0,892-vel volt lassabb Hamiltonnál, ez a 3-4. helyre elég. Nagy változás kellene, hogy holnap ne Mercedes első sor alakuljon ki.
Most éppen az alulkormányzottsággal küzd. Valami nem stimmel, mert Vetteltől több, mint 4 tizedmásodpercet kapott, és csak 3 ezreddel előzte meg Verstappent.
Grosjean csak a 8. helyre ért oda Massa mögé, Hülkenberg és Palmer még nem fejezte be első, és egyetlen mért körét sem.
Vettel nem tudott labdába rúgni a Mercedesek mellett, de elhozta a 3. helyet, Ricciardo legyőzte Räikkönent, mögöttük Verstappen, Hülkenberg, Massa, Grosjean és Palmer a sorrend.