Raikkönen megvédte Vettel győzelmét a Magyar Nagydíjon
2017. július 30. 13:33
Sebastian Vettel az idei negyedik győzelmét aratta a Magyar Nagydíjon, és 14 pontra növelte az előnyét a világbajnokságban Lewis Hamilton előtt, aki ezúttal a dobogóra sem tudott felállni a Hungaroringen. Miután a szombati időmérőn kisajátították az első rajtsort, a Ferrarik a futamon is kettős győzelmet arattak a verseny második felében feltámadó Mercedesek előtt.
Az első sorból induló Ferrarik a rajtnál megtartották a vezetést, és Valtteri Bottas is a harmadik helyen maradt, Hamilton indulása azonban gyengébben sikerült, Max Verstappennel szemben veszített egy pozíciót. A holland nem örülhetett felhőtlenül a jól elkapott rajtnak,
a második kanyarnál ugyanis összeütközött a saját csapattársával, Daniel Ricciardóval.
Az incidenst Verstappen okozta, aki hibázott a 2-es kanyarban, blokkolta a kerekeit, majd eltalálta a csapattársa autóját. A holland gond nélkül folytatni tudta a futamot, Ricciardo autója viszont annyira megrongálódott, hogy azonnal fel kellett adnia a versenyt. A sportfelügyelők is Verstappent tartották felelősnek az ütközésért, ezért 10 másodperces időbüntetéssel sújtották.
A csalódott Ricciardo a futam után "amatőr hibának" minősítette Verstappen megmozdulását. "Még rengeteg ideje lett volna rá, hogy megelőzzön, de valószínűleg nem szereti, ha a csapattársát maga előtt látja - nyilatkozta az ausztrál. - Egyáltalán nem volt helye az előzésre, mert Bottas ott volt közvetlenül előtte - nem is gondolom, hogy ez egy előzési kísérlet volt, csak egy óriási hiba."
Verstappen magára vállalta a felelősséget,
a verseny után Ricciardótól és a Red Bulltól is bocsánatot kért.
"Minden az 1-es kanyarban kezdődött. Jól kaptam el a rajtot, de Bottas kicsit kiszorított, ezért vissza kellett vennem a tempómból. A 2-es kanyarnál Daniellel együtt a jobb pozíciókért harcoltunk, de előttem volt egy autó. Nem volt hova mennem, blokkoltam a kerekeimet, és ezután csak utas voltam az autóban. Nyilvánvalóan nem az volt a szándékom, hogy eltaláljam Danielt" - magyarázta.
A Red Bull egyik legjobbnak ígérkező hétvégéje így csalódásba fordult át - Verstappen hiába diktált remek tempót a verseny második felében, az időbüntetése miatt nem tudott beleszólni a két élcsapat küzdelmébe. Kerék-kerék elleni csaták a Ferrarik és a Mercedesek között sem alakultak ki, de az olaszok az utolsó körökig nem lehettek biztosak a kettős győzelemben. Bár a verseny első felében egyre nagyobb előnyt építettek ki a harmadik helyen haladó Valtteri Bottasszal szemben, Vettel nem sokkal a bokszkiállása előtt arra kezdett panaszkodni, hogy oldalra húz a kormánya, ezért nehéz irányban tartani az autóját. A gumik állapotával sem volt elégedett, és a köridőin is látszott, hogy nehézségei vannak.
Az élcsapatok bokszkiállásai a 30. körben kezdődtek, először a Mercedesek, majd a Ferrarik teljesítették a kötelező kerékcseréjüket. Ekkor Verstappen vette át a vezetést, aki egészen a 43. körig kint maradt a pályán, ezután viszont csak Hamilton mögé, az 5. helyre tudott visszatérni. A Mercedesek a lágy gumikon határozottan jobb tempót diktáltak, mint a Ferrarik, egyre közelebb kerültek Vettelékhez. Közülük is Hamilton volt gyorsabb, aki a rádión közölte a csapatával: sokkal jobb tempóra lenne képes, ha nem kellene Bottas mögött haladnia.
Megegyezett a Mercedesszel, hogy a csapattársa elengedi őt, és a Ferrarik nyomába eredhet,
de ha nem sikerült megelőznie Räikkönent, vissza kell adnia a helyét a finnek.
Végül így is történt: Hamilton ugyan utolérte Räikkönen Ferrariját, a finn remekül védte az előtte haladó csapattársát, és a britnek nem nyílt valódi lehetősége a támadásra. Hamilton még az utolsó körben is a Ferrarik mögött haladt, már azt lehetett hinni, hogy megszegi az egyezséget, de a kör végén lelassított, és visszaengedte maga elé Bottast. Hamilton így a dobogóra sem állhatott fel, és 14 pontra nőtt a hátránya a világbajnokságban.
Vettel rendkívül boldog volt a Ferrari kettős győzelme után, és a nyilatkozatából kiderült, hogy keményen meg kellett küzdenie a látszólag sima sikerért.
Nagyon nehéz versenyem volt, a Safety Car kiállása után három-négy körrel már különböző problémákkal küszködtem.
A kormányom elkezdett oldalra húzni, ezért igyekeztem óvatosan vezetni, a kerékvetőke sem hajtottam rá - mondta. - Kimi talán gyorsabb lehetett volna, ezért figyelnem kellett, hogy ne hibázzak, és előtte maradjak. Az egész verseny alatt azt vártam, hogy néhány körre fellélegezhessek, de nem volt rá alkalmam."
Räikkönen elégedett volt a tempójával, de némileg bosszantotta, hogy nem volt reális esélye a győzelemre. "A rajt után csak követtem (Vettelt). Ez nem volt ideális, mert nyilván nyerni akarok, de a csapat szempontjából remek eredmény született. Ezen a pályán egyébként is nehéz előzni, ha az előttünk haladó nem hibázik, a csapattársunkkal szemben pedig még óvatosabbnak kell lennünk" - mondta.
Bottas elmondta, a verseny vége felé aggódni kezdett, hogy Hamilton mégsem engedi vissza a 3. helyre. "Egyre jobban nőtt köztünk a különbség, de köszönettel tartozom Lewisnak, hogy végül lelassított - mondta. - Kár, hogy ő sem tudta támadni a Ferrarikat, mert a tempónk jó volt, mégsem tudtunk előrébb végezni."
Hamilton versenye sem volt könnyű, a verseny nagy része alatt rádióproblémákkal küzdött, a csapat nem hallotta, amit mondott nekik. "Ez nehezítette a dolgomat, a bokszkiállásomat például tolhattuk volna későbbre, mert elégedett voltam az abroncsaimmal, de ezt nem tudtam nekik megmondani - nyilatkozta. -
Mindent kihoztam magamból, keményen hajtottam, és a tempónk is jó volt, de az előzésig ma nem jutottam el."
Verstappen tempója is javult a verseny végére, a Mercedesek helycseréjénél az is benne volt a pakliban, hogy ő is Hamilton elé kerülhet, de végül be kellett érnie az 5. hellyel.
A 6. pozícióban az idei legjobb eredményét elérő Fernando Alonso ért célba,
aki bizonyította, hogy a McLaren versenyképes lehet azokon a pályákon, ahol a szokásosnál jóval kisebb a motorerő szerepe. A spanyol ráadásul a futam leggyorsabb körét is megfutotta a leintés előtt.
"A leggyorsabb köröm igazi meglepetés volt, nem számítottam rá - mondta a spanyol, aki sokáig Carlos Sainzzal küzdött a 6. helyért, és végül a pályán sikerült megelőznie a honfitársát. - Alapesetben a 7-8. helyekkel számolhattunk, de Ricciardo kiesésével a 6. hely is elérhetővé vált.
Szükségünk volt ezekre a pontokra, örülök, hogy ezúttal nem hibáztunk, és kihoztuk a hétvégéből a maximumot."
Megszerezte első idei pontját a McLaren másik pilótája, Stoffel Vandoorne is, ő a 10. helyen ért célba egy elrontott bokszkiállás után. A belga előtt a két Force India ért célba, akik a csalódást keltő időmérő után örültek a pontjaiknak, de a tempójukkal egyáltalán nem voltak elégedettek. "Ebből a szempontból ez volt a legrosszabb hétvégénk az idényben" - mondta a csapattársa előtt, a 8. helyen célba érő Pérez.
A Renault és a Haas ezúttal lemaradt a pontokról, és egy-egy versenyzőjük ki is esett: Nico Hülkenberg egy rossz bokszkiállás miatt egyébként sem állt pontszerző helyen, majd az utolsó előtti körben kiállt a garázsba, Grosjeant pedig úgy engedték ki a pályára a kiállása után, hogy nem rögzítették megfelelően a kerekét rögzítő csavart. Nem teljesítette a versenytávot a Williamsnél Felipe Massa helyére beugró Paul di Resta sem, ő 7 körrel a verseny vége előtt, az utolsó helyről állt ki műszaki hiba miatt.
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! A Hungaroringen kiváló az idő, ideálisak a feltételek a versenyzésre. Az első négy rajtsor mindegyikéből csapattársak indulnak, a teljes listát itt tekinthetik meg. A levegő 29, az aszfalt 55 fokos, a bokszutcát épp most nyitották meg, a versenyzők elindultak felállni a rajtrácsra.
Vettel és Räikkönen privatizálta az első sort a Ferrarinak, és a Mercedes nem számít rá, hogy a futamon visszavághat, legalábbis a nyilvánosság előtt ezt mondják. Ezt a pálya vonalvezetése miatt érzik így. Különösen Hamilton szenvedett látványosan a hétvégén, aki elárulta, hogy a beállításokkal kénytelenek voltak kilépni a komfortzónájukból a Ferrari erejét látva.
Már sok van a rovásán, egész pontosan 10 büntetőpont él a jogosítványában, és ha begyűjt még 2-t, eltiltják egy futamról. A kiemelt óvatosság nem csak most, hanem még néhány futamig indokolt lesz nála. Az orosz amúgy azt érzi, hogy a sportfelügyelők kipécézték.
Mielőtt felszálltak a versenyzői parádé trélerére, amely körbeviszi a főszereplőket a pályán a futam előtt, játszottak egy jót a főépület mögött felállított játéksarokban. Alonso egy babzsákon heverészett, láthatóan felszabadult volt, és Verstappennel váltott néhány szót, Ricciardo pedig Hülkenberggel és Niki Laudával cseverészett. A csocsóasztalt a fiatalok, Vandoorne, Ocon és Stroll vették birtokba.
Massa összeszedett egy vírust, amitől péntek délután rosszul lett, s mivel szombatra sem jött rendbe, a Williams kénytelen volt szolgálatba állítani a tartalékpilótáját, Paul di Restát, akit úgy dobtak a mélyvízbe az időmérő előtt, hogy a 2013-as szezonzáró óta csak 10 kört tett meg F1-es autóval. Hogy élte meg a hirtelen jött lehetőséget, mit tippel a legnagyobb nehézségnek a versenyre? Erről itt írtunk részletesen. Di Resta a 19. helyről rajtol, legyőzte Ericssont az időmérőn, akinek egyébként motort kellett cserélni a Sauberjében előtte.
Brazil versenyző a rajtrácsról, Massa kiválásával ugyanis először fordul elő ilyesmi az 1982-es San Marinói Nagydíj óta. Akkor egyébként Nelson Piquet a mezőny tagja volt, csak a brit istállók bojkottálták a versenyt, így ő sem állt rajthoz a Brabhammel.
Bezárt a bokszutca, mindenki megérkezett a rajtrácsra. A versenyzők nem maradtak az autóban, a himnusz tiszteletére szokás szerint összegyűlnek a rajtrács elején.
Ross Brawn és Chase Carey is kilátogatott a Hungaroringre, utóbbi egyeztetett a magyar kormány képviselőjével is a pályával kapcsolatban.
Bár Ricciardo azt mondta, szerinte a forróság miatt "nagyon valószínűtlen", hogy ezt meg lehet oldani, a Pirelli úgy érzi, az egykiállásos stratégia jobbnak tűnik a futamra. A két kiállás papíron egy hajszállal gyorsabb lenne, de ebben az esetben a forgalom zavaró tényezőnek tűnik a második kerékcsere után. 33/37 kör arányú leosztást javasolnak a gumikkal, szuperlágy-lágy sorrendben.
"Bíztató volt a pénteki hosszú etapos tempónk, visszazárkózhatunk" - értékelt az időmérő után a német pilóta, aki váltócsere miatt a 7. helyett csak a 12. helyről indulhat a Renault-val.
Ami az átlagosnál is fontosabb lesz, hiszen a Hungaroringen híresen nehéz előzni. A rajtrács páros oldala elvileg nem annyira kedvező a több por miatt.
Úgyhogy a szerelők azon fáradoznak, hogy a száraz jeges hűtőberendezéssel lentebb vigyék a hőmérsékletét, tudta meg a Sky Sports. Ez nem csoda, a levegő 30, az aszfalt 55 fokos. Vajon kiakasztja-e a hőség valamelyik élcsapat autóját?
Kvjat és di Resta a mezőny végéről, a többiek a szuperlágy keveréket választották az első etapra. 2 perc múlva indul a felvezető kör.
"A hátsó gumik ki fognak nyiffanni, nem elég az egy bokszkiállás" - mondta a brit. És ebben a pillanatban Vettel vezetésével elrugaszkodott a mezőny a felvezető körre...
Sergio Marchionne a Hungaroringen a garázsból figyeli, mire lesz képes a csapata. Pillanatokon belül rajt!
Vettel, Räikkönen és Bottas megőrizte az első három helyet, Verstappen viszont megelőzte Hamiltont. Ricciardo defektet kapott, és egy megpördülés után rögtön kiesett.
A 3-as kanyarnál veszteglő Red Bull miatt jön a Safety Car. Ricciardo azt mondta, valaki nekiment, és ez bizony Verstappen volt a 2-es kanyarnál.
Vettel, Räikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Sainz, Alonso, Pérez, Vandoorne, Ocon a sorrend az első tíz helyen. A McLarenek pozíciókat vesztettek.
Amiért ütközött Ricciardóval. A holland kicsúszott az első kanyarnál, aztán a belső íven, rövid féktávot vett, de nem tudta elkerülni a koccanást csapattársával. Ez Hamilton malmára hajtja a vizet, mert Ricciardo is leelőzte, de miután az ausztrál kiesett, lehet, hogy egy büntetéssel Verstappen is eltűnik előle.
Az első kanyarnál Hülkenbergnek nem maradt helye, és ő is ütközött Grosjeannal, ők folytatják a viadalt. Verstappen kilyukasztotta Ricciardo hűtőjét, a kifolyt folyadékot takarítani is kell. Még mindig a Safety Car vezeti a mezőnyt, ez egyébként segíti az egykiállásos stratégia megvalósítását.
Folytatódhat a verseny, 19 versenyző maradt állva.
Mielőbb megpróbál visszalépni a 4. helyre, egyelőre nem sikerül neki. Ricciardónak ez volt az első kiesése egy nagydíj első körében.
10 másodperces időbüntetést kapott, ezt a kerékcseréjénél tudja letölteni. Hamiltonnak mázlija van, bár így is elég gyors ütemben párolognak a maradék esélyei a Ferrarik megelőzésére.
Räikkönent ugyanennyivel követi Bottas, őt meg 1,3 másodperccel Verstappen. A középmezőnyben Palmer és Hülkenberg támadja a 10. Ocont.
Az előző körben 3 tizedet vert Räikkönenre, de csak ők ketten képesek 1:22-es tempóra.
Még a Safety Car alatt felrakták Wehrlein és Ericsson autójára a lágy keveréket, így elméletileg megpróbálhatnak újabb bokszkiállás nélkül eljutni a célig.
Nincs változás a rajt óta az élen: Vettel, Räikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Sainz, Alonso, Pérez, Vandoorne, Ocon. Hülkenberg nem kapott büntetést a rajt utáni koccanásért Grosjeannal. A francia ugyanakkor visszaesett a Williamsek közé, bizonyára sérült az autója.
A két Ferrari kimagaslik, de a holland ugyanannyival, 1,8 másodperccel követi Bottas, mint amennyivel őt üldözi Hamilton. Kár a büntetéséért.
Csendben ismét jó versennyel rukkol elő a Toro Rosso tehetsége, aki a 6. helyen halad, és már 4 másodpercre leszakította Alonsót.
A Safety Car utáni újraindításnál Sainz leterelte a pályáról Alonsót, az esetet vizsgálják a sportfelügyelők.
Vettel 2,8 másodperccel előzi meg Räikkönent, és már majdnem 10-zel Bottast. Hamilton egy ideje nem támadja Verstappent, a gumikat kímélendő, plusz a hűtésre figyelve picit lemaradt tőle.
A célegyenes végén adta át a 11. helyet csapattársának a Renault kérésére, hátha ő többet tud kezdeni Oconnal.
Megfelezte a hátrányát a pár körrel előttihez képest, az most 2,1 másodperc. Ricciardo búcsújával a 6. helyet veheti célba a középmezőny népes serege.
A balelső gumijában esik a nyomás, a 16. helyről be kell mennie a bokszba. Sokat nem veszít vele, a Haas gyengén szerepel ezen a hétvégén.
Úgy néz ki, az egyik kereket nem sikerült rendesen felrakni, a franciának le kell parkolnia, ezzel ő a Magyar Nagydíj második kiesője. A Sainz-Alonso incidensért senkit sem büntetnek a sportfelügyelők.
De nem sokkal, még mindig 6,5 másodperc választja el Räikkönentől, és 8,7 Vetteltől.
Räikkönen 2 másodpercen belülre került hozzá, a finn egy ideje gyorsabb nála. Vajon Vettel túlhajtotta a gumikat? A sorrend: Vettel, Räikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Sainz, Alonso, Pérez, Vandoorne, Ocon.
Ha jól számoljuk, ez már a negyedik ügy, amivel ma foglalkozniuk kell az FIA illetékeseinek. Grosjean autóját nem biztonságos állapotban küldte pályára a Haas a kerékcsere után, ezért pénzbüntetés szokott járni. A francia, mint említettük, már nincs versenyben.
Sainzot előzheti meg a bokszban, ha a McLaren jól lövi be az időpontot a kihívására, Sainztól ugyanis már csak 1,3 másodperc választja el. A forgalom miatt viszont nem mindegy, mikor rendelik be Alonsót új gumikért.
1,4 másodpercre megközelítette Räikkönen, bár a 3. Bottastól még egyáltalán nem kell félnie, őt több mint 8 szekundummal előzi meg.
Stroll és Wehrlein után érkezik, megélénkült az élet a bokszutcában. Bottas az 5. helyre, tiszta pályára tért vissza, kényelmesen Sainz előtt maradt.
Mármint a depóba, a lágy gumikon folytatja tovább. Közelítünk a táv feléhez, úgy tűnik, valóban az egy kiállásra szavaz a mezőny nagy része.
Räikkönen valószínűleg egy kör múlva jön be kerékcserére. Vettel szemmel láthatóan vesztett néhány másodpercet Bottashoz képest.
Pedig a kerékcseréje előtt az első két szektorban gyorsabb volt Vettelnél, és úgy tűnt, a bokszkiállásával is fürgébben végeztek a szerelők. Most Verstappené az 1. hely, de ne feledjük, hogy Ricciardo kilökéséért 10 másodpercig vezekelnie kell majd a kerékcseréje előtt.
Di Restának szólt be, mert úgy érezte, feltartotta. "Maradnia kellene a kommentátorkodásnál" - szúrt oda a Williams beugrójának.
Nem tudta megelőzni Sainzot a bokszban, mert mindketten egyszerre álltak ki oda. Utána keményen támadta honfitársát, de a sikánnál kicsúszott.
És nem a sütőben: a lágy gumin a Mercedesek gyorsabbak, Räikkönen előnye már csak 2,7 másodperc Bottastól, akit utolért Hamilton.
Igazi csikicsuki manőver volt: az 1-es kanyarnál még visszabújt mellé Sainz, de a 2-es kanyarnál a külső íven is maga mögé tudta utasítani a Toro Rossót.
A verseny első felében semmi nem veszélyeztette a Ferrarik uralmát: Vettel és Räikkönen megtartotta az első két helyet a rajtnál, és azóta egyre nagyobb előnyt építettek ki Bottas Mercedes előtt. Hamilton nem rajtolt jól, bukott egy pozíciót Verstappennel szemben, a hollandra azonban vár egy 10 másodperces időbüntetés, miután a rajt után nekiment saját csapattársának, Ricciardónak. Az ausztrál megpördült, és az autója túlságosan megrongálódott a folytatáshoz, azonnal kiesett. Emiatt 5 körön keresztül a Safety Car mögött köröztek a versenyzők. Az újraindítás után egészen a 30. körben kezdődő bokszkiállásokig nem változott a sorrend az élmezőnyben. Először a Mercedesek, majd a Ferrarik cseréltek kereket, a két élcsapat pilótái között a sorrend változatlan maradt, viszont Räikkönen közelebb került Vettelhez, Hamilton pedig Bottas nyomába ért. Jelenleg Verstappen áll az élen, de ő még nem járt a bokszban kerékcserére.
Verstappen még mindig nem járt a bokszban, de mögötte élesedik a helyzet. Vettel és Hamilton között már 5 másodperc sincs, és ugyebár szendvicsbe fogják a két finnt.
Verstappen, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hamilton, Vandoorne, Hülkenberg, Palmer, Alonso, Sainz, de Verstappen, Vandoorne, Hülkenberg és Palmer még nem járt kerékcserén.
Räikkönen gyorsabbnak tűnik Vettelnél, aki kérte, hogy "bármi legyen a döntés, ne tegyék ki a Mercedes nyomásának." Vagyis a Ferrarinak fontolóra kell vennie, hogy beáldozzák-e a vb-éllovas Vettelt az 1. hely biztosabb megtartása érdekében.
Letöltötte a büntetést is, az 5. helyen folytatja. A Ferrari azt mondta a Skynak, hogy Vettel helyzete javult a kormánykerékkel, de még mindig problémája van vele.
Gondoltuk volna ezt úgy fél órával ezelőtt? És a versenyből még 26 kör hátra van. Ez izgalmas lesz!
Átadta a 3. helyet csapattársának - érdekes döntés a Mercedestől, hiszen még mindketten harcban állnak a világbajnoki címért.
Túlcsúszott, így a kerékcserét követően pozíciót vesztett Oconnal szemben. Az állás: Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Alonso, Sainz, Pérez, Ocon, Vandoorne.
Vettel 1,2 másodperccel előzi meg a finnt, aki hátvéd szerepre kényszerül. Hamilton hátránya 1,3 másodperc tőle.
Nagyon sokáig tartott, mire lecserélték az egyik kerekét, ezért minden esélyét elvesztette, hogy a pontszerzők között maradjon.
Amennyiben Hamilton nem tudja megelőzni Räikkönent, nyugtatták meg a 77-es számú autót vezető pilótát. Hamilton egyelőre nem tud támadási közelségbe kerülni, a DRS-t sem használhatja.
A mezőnyben ő diktálja egy ideje a legjobb tempót az 5. helyen, 8,8 másodpercre megközelítette Bottast. Beszáll ő is a buliba? Az még érdekesebb lenne, ismerve az előzési képességeit.
1 másodpercre olvadt az élen haladó német előnye. Hamilton továbbra sincs lőtávolban Räikkönenhez képest.
Mögötte Hamilton viszont nem. Ma Räikkönen tűnik a leggyorsabbnak.
Vettel jó úton halad tovább a győzelem felé, hiába fogyott el a futam eleji előnye. Räikkönen és Hamilton egyszerűen nem tudja támadni az előtte lévőt.
A 11-es kanyarnál hibázott, miközben Bottashoz próbált közelebb férkőzni, a bukótérből jött vissza.
A Mercedestől újabb köröket kapott, hogy megelőzze Räikkönent, mielőtt vissza kell adnia a 3. helyet Bottasnak. Az előbb már használhatta a DRS-t.
Az 5-ös kanyarnál, pedig a korábbiakhoz képest ráesett a 7-es számú Ferrarira. Vettel lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, az előnye 1,6 másodperc.
Teljesíthetik a verseny előtt kitűzött célt. A sorrend: Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Alonso, Sainz, Pérez, Ocon, Vandoorne. Az élmezőnytől távolabb Pérez kergeti közelről az előtte lévőt, nevezetesen Sainzot.
Verstappen már csak 3,5 másodperccel követi, és ha Hamilton nem boldogul Räikkönennel, nehéz lesz kivitelezni a Mercedesnek a pozíciócserét.
A 2-es kanyarnál csatáztak a 11. helyért, és Magnussen kitessékelte a pályáról a külső íven támadó Hülkenberget. Kvjat így megelőzte a Renault-t.
A Williams megkérte, hogy térjen vissza a garázsba, valamilyen meghibásodást vettek észre. Még 7 kör van hátra.
Igyekszik, de továbbra sem tud mit kezdeni Räikkönennel. Verstappen 3,8 másodpercre van a 4. Bottastól, de az előbb kicsit leszakadt tőle valamiért egy lassú kör miatt.
Így Hamilton hogy adja vissza a csapattársának a 3. helyet úgy, hogy ne veszítsen két pozíciót?! Hamilton az előbb lemaradt a Ferrariktól, de most újra felzárkózott.
Továbbra is őrzi az 1. helyet, és növelheti előnyét a tabellán Hamiltont előtt, akinek a 3. hely néz ki. Kíváncsiak leszünk, Bottas mit szól majd ehhez...
Nem valószínű, hogy változni fog a sorrend, hiába alakult ki több szoros párosítás is. Vettel a Monacói Nagydíj óta először nyerhet.
Beparkolt a Renault depójába, idő előtt fejezi be a futamot. A Renault pont nélkül marad ma, igaz, Hülkenberg amúgy sem volt a top 10-ben.
Az utolsó kanyarnál megoldották a helycserét, de necces volt. Vettel behúzta a győzelmet Räikkönen előtt, a Ferrarinak azért segített, hogy a Hungaroringen nagyon nehéz előzni.
Szórakozásképp az utolsó körben, és a 6. helyen futott be, Verstappen mögött. Sainz, Pérez, Ocon és Vandoorne szerzett még pontot.