Ricciardo az élen maradt, többen autót törtek a Hungaroringen
2017. július 28. 13:57
A Magyar Nagydíj első edzésén élen végző Daniel Ricciardo délután is az 1. helyen tartotta a Red Bullt, amely harapósnak tűnik a kanyargós Hungaroringen. Max Verstappen ugyan csak 6. lett, de az időmérő szimulációjában ő is jól ment az első szektorban, csak a középsőben többször megcsúszott, ezért a szuperlágy gumin nem sokat javított a lágy keveréken jegyzett idejéhez képest.
Ami azt illeti, Lewis Hamiltonnak ez egyáltalán nem jött össze, aki így az 5. pozícióban, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen mögött végzett – vele szintén a középső szektorban történt valami, vagy hibázott, vagy forgalomba került.
A szorosnak ígérkező küzdelmet az vetíti előre, hogy a három élcsapat versenyzőit fél másodperc fedte le a tabellán.
Az edzés nem volt zavartalan, ezúttal is kétszer kellett megszakítani piros zászlóval. Először Pascal Wehrlein törte össze a Sauberjét a gyors 11-es kanyarnál, miután elvesztette felette az uralmat, amikor a jobb első kerekével hozzáért az ívbelső rázókőhöz.
Ez nem kavart bele nagyon a csapatok ütemtervébe, mert a hosszú etapokat még alig kezdték el néhányan, Jolyon Palmer mai második balesete azonban pont félbevágta a programokat.
A Renault pilótája a délelőtti szárnybontás miatt eleve csak késéssel hajthatott pályára, aztán hol alul-, hol túlkormányzottságtól szenvedett,
és végül a gumifalban kötött ki az utolsó kanyarban.
A McLaren továbbra is jó formának örvend a hétvégén, amikor megy az autója: Nico Hülkenberg mögött, Carlos Sainzot közrefogva Fernando Alonso 8., Stoffel Vandoorne 10. lett. A csapatnál azonban aggodalomra adhat okot, hogy Vandoorne-t a hosszú etapjának elején vissza kellett hívni a bokszba egy meghibásodás miatt, és utána nem is vezethetett tovább.
Rajta kívül Kevin Magnussen is peches volt, akinek az autóját délelőtt megrongálta Antonio Giovinazzi, és az elhúzódó javítási munkálatok következtében csak a tréning utolsó 20 percében hajthatott pályára.
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, a Hungaroringen szép napsütéses időben, 25 fokos levegő- és 33 fokos pályahőmérséklet mellett folytatódik a csapatok felkészülése a Magyar Nagydíjra. Az első edzésen Ricciardo volt a leggyorsabb, megelőzve Räikkönent és Hamiltont, vagyis színes küzdelem lehet az élmezőnyben, ha hasonlóan alakul a folytatás.
Ez azért kérdés, mert délelőtt Antonio Giovinazzi összetörte a Haast, melyet Magnussen vesz át, az amúgy jól szereplő, 10. helyen végző Palmer pedig az utolsó percben csúnyán megrongálta a Renault-ja elejét.
Át kellett alakítaniuk a Silverstone-ban bevetett új első szárnyat, mert túl hajlékony volt, bár azt nem tudni, hogy ezt önként vállalták be, vagy az FIA szólította fel őket. Mindenesetre úgy néz ki, a kanyargós pályán így is versenyképesek lehetnek.
Azaz megkezdődött a tréning, másfél perc alatt mégsem gondolta senki úgy, hogy meg kellene mutatnia magát. Räikkönen aztán magára vállalta a feladatot.
A bokszutca kijáratánál a Force India pilótája tesztelte a kuplung beállításait, Vettel nem érzett késztetést erre. Räikkönen a lágy gumin nekivágott egy mért körnek.
Na jó, lehet több hajszállal, a különbség kettejük között 28 ezredmásodperc az első lágy gumis kör után. Hamilton még nem tért vissza a pályára, Bottas viszont már igen.
A Renault még nem tudott mindent helyrehozni a brit versenyző délelőtti kicsúszása után, Palmer értékes perceket veszít. Az újabb hibával biztos muníciót adott a sajtó azon részének, amely mielőbb lecserélné őt, például Kubicára.
A Mercedes pilótája 1:19.591-et futott, 1 tizeddel előzi meg Vettelt, 4-gyel Verstappent és 5-tel Räikkönent. Közben megjelent Hamilton is, mindjárt feliratkozik a tabellára.
Egy bemelegítő kör után 1:19.761-et ment, Verstappent és Ricciardót megelőzte. A Ferrarik visszatértek a garázsba.
A versenyzők fokozatosan gyorsulnak, még mindig a lágy gumiké a főszerep. Bottas azonban az utolsó szektorban időt vesztett, ezért nem tudott javítani az etalonján, és Hamilton 19.373-mal beelőzte. Ricciardo megérkezett a 3. helyre, Bottastól 64 ezreddel lemaradva.
A képernyőn nem mutatták, de az utóbbi percekben többször kiszélesítette a pályát különböző helyeken.
Ricciardo az élre ugrott 19.324-gyel, igaz, csak pár pillanatra, mert a brit 18.779-cel válaszolt. Verstappen is javított, most ő a 3. Bottas, Vettel és Räikkönen bejött a bokszba.
A 7. helyen áll, Sainz, Kvjat és Vandoorne előtt. Az élen megnyugodott a helyzet, a sorrend az első hatosban: Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Bottas, Vettel, Räikkönen.
Szegény Magnussen, egyáltalán nem tehet róla, de ma még nem ülhetett a volán mögé. Délelőtt a helyére beugró fiatal, Giovinazzi a gyors Alesi kanyarban lezúzta az autóját, és úgy tűnik, még szerelni kell. A renault-s Palmer sem folytatta a délelőtti baleset óta a munkát.
Jelenleg ez a felhozatal a pályán, a többiek a depóban várakoznak. Nemsokára következnek az időmérő szimulációk a szuperlágy abroncsokkal.
Az előbb említett 11-es számú Alesibe túl gyorsan hajtott be, a bukóteret használva kiszélesítette a kanyart. Ő megúszta baj nélkül, ahogy Ericsson is, aki kisvártatva megismételte a mutatványt.
Végre pályára gördülhetett, de annyira alulkormányzott az autója, hogy ismét átgázolt az egyik kerékvetőn. Utánajárnak a problémának, közli vele a Renault.
1:18.980-at ment a piros oldalfalú gumikon, de 2 tizeddel lassabb Hamilton lágy gumis idejénél. A 2. helyet foglalja el, de ne fogadjunk rá, hogy sokáig itt marad.
Vettelé az új szintidő, 18.638. Hamilton a középső szektorban kb. 2 másodpercet vesztett, ezért nem tudott javítani, és második kísérletével Räikkönen is megelőzte.
18 ezreddel lassabb Vettelnél, de Räikkönent megelőzte, aki egyébként szintén viszonylag kevéssel, 117 ezreddel követi csapattársát.
Az 5-ös kanyarban vesztette el a fonalat, és állt rossz irányba. Itt viszonylag ritkán szoktak hibázni a pilóták.
Kigurult a bukótérbe, miután elvesztette a hajtás, de valahogy sikerült újra elindulnia, és visszatért a garázsba. A Ferrarival most tárgyalják ki a történteket, a finn azt mondja, a gázadásra egyáltalán nem reagált az autó.
Ő most kapta meg a szuperlágy gumit, és nagyot robbantva átvette az 1. helyet Hamiltontól, 18.455. A Red Bull veszélyesnek tűnik a Ferrarira és a Mercedesre.
Ezúttal a sikánnál pördült meg, valami nem stimmelhet a beállításokkal. Csak a tabella 15. helyén áll.
Ricciardo, Vettel, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Sainz, Vandoorne, Ocon. Verstappen viszont még nem futott mért kört a szuperlágy keveréken.
Pedig így érzi, annyira túlkormányzott az autója. Ricciardo nekivágott első hosszú etapjának, a szuperlágy gumin.
Legjobb részidőt ment a pálya első harmadában, de középen az egyik balosnál megcsúszott, és látszólag a sikánnál is alulkormányzottsággal küzdött, így nem tudott előrelépni a 6. helyről.
Hülkenberg mögé, a 8. helyre jött fel, ez tényleg bíztató a McLarennek. Vandoorne a 10. Ricciardo hosszú etapja az előbb amúgy téves riasztás volt, visszatért a bokszba, de Bottas most valóban elindult egy ilyenre.
Nincs baja, a Saubert viszont széttörte a 11-es kanyarnál. Giovinazzi ugyanitt hibázott a délelőtti edzésen. Wehrlein akkor vesztette el uralmát az autója fölött, amikor a jobb első kerekével hozzáért az ívbelső rázókőhöz, onnantól nem tehetett semmit. Az edzést megszakították, ma már harmadjára, az óra viszont ketyeg tovább.
Lehet, hogy a becsapódás ereje miatt elővigyázatosságból meg kell vizsgálni az orvosi központban. A roncsot most emeli ki a daru, hamarosan folytatódhat az edzés.
De 1 perc múlva folytatódhat az edzés, a csapatoknak 27 perce marad a gyakorlásra.
Az újraindítást követő első körük után a bokszutca felé vették az irányt. Stroll, Massa és Palmer kivételével mindenki a szuperlágy gumin köröz.
Az 5. helyen áll, de az időmérő szimulációjában a középső szektorban 2 másodpercet bukott - vagy hibázott, vagy forgalomba került. A sorrend, ami könnyen a végeredmény is lesz: Ricciardo, Vettel, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Alonso, Sainz, Vandoorne.
Pillanatnyilag 16-an köröznek - Magnussen továbbra sem vezethet -, de így is szűknek tűnik a rövid aszfaltcsík a mezőnynek. Hamilton Massa mögött veszített időt, Bottas az egyik Ferrari követi szorosan.
Vandoorne-nak szóltak, hogy lassan térjen vissza a bokszba, ez bizony újabb műszaki hiba. Massa kicsúszott a 4-es kanyarnál a bukótérbe.
Palmer az utolsó kanyarnál pördült meg és csapódott a gumifalba, ismét előkerültek a piros zászlók. Furcsa baleset volt, féktávon megindult alatta a Renault, aztán irányíthatatlanná vált. Nem kizárt, hogy valamilyen technikai gond okozta.
Biztos szörnyen érzi magát, és sejti, hogy kellemetlen kérdések várnak rá...Egy nap alatt kétszer törte össze az autót. Ezzel amúgy jól bekavart a többiek hosszú etapjába.
A Mercedesek félrehúzódtak egy próbarajtra, így Vettel veszi birtokba először a pályát, miután véget ért a második délutáni piros zászlós fázis. 11 perc maradt a tréningből.
Többen levetették a szuperlágy keveréket, Vettel, Bottas és Hamilton is közéjük tartozik. Räikkönen maradt a piros csíkos típusnál.
Azonos, lágy gumikon ennyivel volt gyorsabb az előbb a világbajnoki éllovasnál. A Red Bullok is a szuperlágyakat tesztelik tovább.
A 10. körében jár, nemrég végre elhagyhatta a bokszot. Neki sok pótolnivalója lesz holnap.
Az utolsó körét viszont még mindenki befejezheti. A megszakítások miatt ez jól is jön a pilótáknak.
Vajon mire lesz képes a Red Bull a hétvége további részében? Ricciardo megszerezte az 1. helyet, s bár Verstappen csak 6. lett, a kis megcsúszása nélkül előrébb végezhetett volna. Ricciardót Vettel, Bottas, Räikkönen és Hamilton követi a tabellán, Hamilton időmérős sprintje szintén nem volt tökéletes. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval, este pedig jelentkezünk szokásos esélylatolgatásunkkal.