A bíztató pénteki kezdés után egyre rosszabbra fordul Lewis Hamilton hétvégéje a Red Bull Ringen, miután először kiderült, hogy sebességváltó-csere miatt öthelyes rajtbüntetést kap, majd a szombati harmadik szabadedzésen látványos fékhiba miatt kicsúszott, és az edzés utolsó perceit a bokszban töltötte.
Niki Lauda, a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke a Sky Sportsnak elmondta, szerencsésnek tartják, hogy a fékrendszer még most, és nem később hibásodott meg, a problémának viszont nem volt előjele, ezért nem tudják egyelőre, hogy mi történhetett Hamilton autójával. A brit pilóta a 3-as kanyarnál engedte ki az autót a bukótérbe, majd 2-es fokozatban gurult el a bokszig.
Ez újabb kellemetlen fejlemény Hamilton számára, de a szombat délelőtti programját alapvetően nem befolyásolta, mert a két Ferrari és Valtteri Bottas is csak egy rövid etapra tudott kimenni az edzés végén, amikor Hamilton autója már nem volt menetkész, és az eredmény is kialakult már mielőtt a Mercedes elromlott.
Lauda és valószínűleg a közvélemény kisebb meglepetésére a Ferrari igen gyors volt szombaton,
bár erre Sebastian Vettel pénteki ultralágy gumis etapjai alapján lehetett számítani. A német pilóta már az edzés derekán az élre állt, majd később majdnem újra összeakadt Hamiltonnal, mert a brit versenyző feltartotta őt a 2-es szektorban, amit Vettel megint felemelt jobb kézzel gesztikulálva nyugtázott, a koccanás azonban egyelőre elmaradt.
Amikor Vettel megszabadult Hamiltontól, 1:05.092-re faragta a legjobb köridőt, és a pálya rövidségéhez képest meggyőző, 0,269 másodperces előnybe került Hamilton előtt, míg Bottas már bő 4 tizedre volt tőle, Kimi Räikkönen pedig több, mint fél másodpercet kapott csapattársától. Az eredményt nem befolyásolta, de ő is beragadt Kevin Magnussen mögé, ezt rádión jelentette.
A Red Bullok ezúttal sem tudták tartani a lépést az élmezőnnyel,
ráadásul Max Verstappen autóján az edzés végére megváltoztatták a beállításokat, de az ifjú holland baljós rádióüzenetben érdeklődött, hogy ez biztosan jó ötlet volt-e, mert alulkormányzottságot és gyakran blokkoló kerekeket tapasztalt. Danyiil Kvjatnál a vibráció okozott gondot, elsősorban a jobb hátsó keréknél, Carlos Sainz pedig motorhiba miatt elvesztegette az edzés első felét.
Hamilton kicsúszása mellett Sainz megállása volt említésre érdemes incidens a pályán: a Toro Rosso az edzés elején mindössze az 1-es kanyar utáni kigyorsításig jutott, ekkor megállt a pályán, percekig próbálták újraindítani, végül a sportbírók letolták az autót a pályáról. Szerencséjükre vissza tudták szállítani a Toro Rossót a bokszba, ahol néhány perc alatt újra életre keltették.
Továbbra sem gyorsak a Williamsek,
az új fejlesztésekkel felvértezve Lance Stroll és Felipe Massa csak a 16-17. helyet érte el, és meglepetésre Fernando Alonso is kikapott Stoffel Vandoorne-tól, de erre magyarázat lehet, hogy tegnap meghibásodott az új, 3-as verziószámú erőforrás az autójában, ezért visszakapta a 2-est, ami a BBC szerint 10 lóerővel gyengébb az új változatnál.
Köszöntjük Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Az eső ezúttal nem fenyegeti a mezőnyt, így megkezdődhet az utolsó felkészülés az időmérőre.
A brit pilóta mindkét szabadedzést behúzta pénteken, de kap egy öthelyes rajtbüntetést is, mert idő előtt kell váltót cserélni az autójában, így a pole pozícióért nem lehet versenyben. Ettől még fontos a jó szereplés, mert a legjobb edzésidővel délután legalább a harmadik rajtsort elérheti.
A BBC szerint a McLaren visszaszerelte Alonso autójába a 2-es verziójú erőforrást, mert az új 3-as változatban elromlott az MGU-H. Legalább büntetést nem kap érte.
A Ferrari tegnap délután is őt küldte ki a sárga jelzésű gumikkal, ezek normális esetben nem annyira kedvezők ezen a pályán, de a magas hőmérsékletek miatt a csapatok elgondolkodhatnak a használatán a második etaptól kezdve. A Q2-ben aligha lesz bárki is, aki bevállalja.
Az 1-es kanyar után állt meg a pályán a Toro Rosso, a rádión csak annyit mondott, hogy a motor romlott el. Egyelőre sárga zászló van érvényben.
Nem panaszkodtak annyian az idén a rázókövek miatt, mint tavaly, de így is bőven érték bírálatok a pályát a durva kerékvetők miatt. Romain Grosjean és Felipe Massa autója tegnap meg is sérült, de Max Verstappen is azt mondta, nem F1-es pályára valók a pályát szegélyező akadályok, elsősorban a sárga "hurkák". A 9-es kanyarban az FIA képviselői módosítottak a rázóköveken, a sárga hurkákat pedig közelebb helyezték a 10-es kanyarhoz, így a pilóták jobban kiszélesíthetik a pályát.
Sainz autójának tologatásával jó 8 perc eltelt az edzésből, Vettel még csak most öltözik. Verstappen ultralágy gumival kezdett gyakorolni, a Red Bull egyáltalán nem erőlteti a kevésbé lágy keverékeket, Ricciardo is 1:06.556-tal kezdett ultralágyakon, erre Verstappen 1:06.387-tel kontrázott.
A Sky Sports szerint a Mercedes legszívesebben nem is mondott volna semmit Lewis Hamilton motorcseréjével kapcsolatban, hogy ne legyen nyilatkozatháború a bakui csatározás utóéleteként, de végül az FIA hivatalos papírjaiból kiderült, hogy Hamilton váltóját kicserélik. Biztosak abban, hogy a váltó nem azért romlott el, mert Sebastian Vettel nekiment a Mercedesnek, ha ez történt volna, Hamilton Bakuban sem jutott volna el a célig.
A Mercedesek és a Ferrarik még sehol, úgyhogy a két Red Bull áll az időtáblázat élén. Max Verstappen 1:06.015-tel vezet, Daniel Ricciardo 1:06.180-nal a 2. helyezett.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, a paddockban már szerdán lehetett hallani, hogy Hamilton büntetést fog kapni, és őket nem érinti, hogy a Mercedes stratégiai okokból kivárt, amíg az FIA kötelezően bejelenti a büntetés tényét. Elárulta, szeretnének hasznot húzni ebből, de nem tudják, hogyan lehetne.
Ultralágy gumival küldték ki a Meredeseket, Bottas egyelőre a 4. helyen halad, Hamilton pedig mért körön is csak kacsázott a pályán, próbált mindenkit elengedni, mielőtt ő maga is rendes, éles kört kezd.
1:06.036-tal, 21 ezredmásodperces hátránnyal a 2. helyen kezdett, ultralágy gumikon. Hamilton egyelőre csak a 14. helyezett, de megint beragadt az egyik Haas mögé.
Kezdenek jönni a komolyabb körök, az első nyolc helyezett már ultralágy gumikon van. Sebastian Vettel 1:05.384-gyel átvette a vezetést a két Mercedestől, Bottas hátránya 0,342 másodperc, Hamiltoné már fél másodperc fölötti. Utánuk Verstappen, Räikkönen és Ricciardo következik.
Szerencsére a Red Bull Ringen jól kiépítették a szervizutakat, így vissza tudták szállítani az autót a bokszba. A Sky Sports szerint csak újra kell indítani az erőforrás rendszereit, így pár perc múlva Sainz ismét pályára léphet.
A finn pilóta rezignáltan csak annyit mondott a rádión, hogy nem érti ellenfele mit művel a pályán, de mindig blokkolja őt.
Mérnöke szerint a gumikopás is jól alakul. A Red Bull most próbálja behozni, amivel pénteken elmaradtak, hosszabb etapot futnak az ultralágy gumikkal.
Mérnöke is látja a gondot az adatokban, a bal hátsó gumi okozza a problémát, erre kell odafigyelnie az orosz pilótának.
A 10. helyen kezdett, az élen közben a helyzet változatlan, Vettel, Bottas és Hamilton is a bokszban várakozik, Verstappen és Ricciardo viszont a pályán halad.
Már közelítünk az edzés háromnegyedéhez, de érdemes áttekinteni az első félidő eredményeit, miközben Bottas visszatért a pályára ultralágy gumikkal.
Az új legjobb kör 1:05.361, Vettel nem tudott javítani, így 23 ezredmásodperc a hátránya, Bottas viszont közelebb került hozzá, így a lemaradása kereken 2 tized Hamiltonhoz képest.
A 2-es szektor végén már 0,18 másodperc volt az előnye, de beragadt az Ezüstnyíl mögé. Megint mutogatni kezdett.
1:05.092-vel a Ferrari pilótája 0,269 másodperces előnybe került, Bottas egyelőre csak 0,423 másodpercre tudja követni, Räikkönen már fél másodpercen kívül van. Verstappen hátránya közben bő 9 tizedre nőtt, a Red Bull szerelői épp az autó padlólemezén dolgoznak. Az első 12 helyezett ultralágy gumikon futott.
Vissza kellett tolatnia a pályára, az autója látszólag egyben van, de a gumik megsínylették az esetet, és csak lépésben araszol vissza a bokszutca felé. Meglepő módon 2-es fokozatban megy végig a pályán.
A visszajátszás szerint a jobb első fékje felmondta a szolgálatot, sötét fékpor szökött ki az autóból, és Hamilton inkább kiengedte az autót a bukótérbe.
Meglepő lenne, ha a maradék pár percben még visszatérne, elég súlyos műszaki hibának tűnt a kicsúszását okozó probléma. A két Ferrari viszont ismét a pályán, és hamarosan Bottast is kiengedik egy utolsó körre.
Azt kérdezi a mérnökétől, hogy biztosan jók-e a módosított beállítások, mert sokkal alulkormányzottabb az autója, és többször blokkolnak a kerekei. Ez rossz hír az időmérő előtt.
A Ferrari pilótája a két Mercedes, Hamilton és Bottas előtt az élen zárta a harmadik szabadedzést. Räikkönen, Verstappen és Ricciardo a további sorrend. Köszönjük a figyelmet, nemsokára jönnek a részletes eredmények és az összefoglaló.