Vettel megközelítette Hamiltont a második edzésen
2017. július 07. 13:47
Tovább javította a délelőtti pályacsúcsot Lewis Hamilton, aki délután is a leggyorsabbnak bizonyult. A brit pilóta ezúttal ultralágy gumikkal ért el 1:05.483-at, ami fél másodperccel volt gyorsabb a délelőtti körénél. Megadta a hétvége alaphangját, hogy a délutáni edzésen Hamilton legfőbb riválisa, Sebastian Vettel végzett a 2. helyen, és a hátránya mindössze 0,147 másodperc volt.
Hamilton és Valtteri Bottas az edzés elején szuperlágy gumikkal kezdte meg az edzést, majd bő 20 perc elteltével váltottak az ultralágy gumikra, ezzel mindketten megfutották a legjobb köreiket, de Bottas csak 1 ezredmásodperccel volt gyorsabb a szuperlággyal megtett körénél, mert hiába javított sokat az 1-es és 2-es szektorban, két komolyabb megcsúszással eldobta az időt a 3-asban.
Bottas később is hibázott, a 2-es szektorban besokallt, és csak a lélekjelenlétének köszönhető, hogy elkerülte a falat, de megpördült a pálya szélén, ezért bő negyedórára a bokszba szorult, mielőtt a hosszabb etapjait folytathatta.
Hamiltonnak sem volt mindig könnyű dolga, ő elsősorban az 1-es kanyarban gépészkedett látványosan.
Vettel és a Red Bullok mögé szoruló Kimi Räikkönen is elkövetett kisebb hibákat, de a délelőtti nagyobb megpördüléseik nem ismétlődtek meg, a többiek viszont annál többször voltak a pálya szélén. Marcus Ericsson összesen négyszer hagyta el a pályát a 90 perc során, de Fernando Alonso és Carlos Sainz is megjárta a mezsgyéket, mindkettejük autóját javítani is kellett.
A Red Bull csapatainál akadt ma bőven munka, hiszen Max Verstappen csak késve tudta megkezdeni az edzést, majd a végén Daniel Ricciardo szinte új turbója mondta fel a szolgálatot. Sainz a pálya széli füvön ugratott az autójával, amit az edzés végéig nem tudtak rendbe hozni, Danyiil Kvjat pedig lángoló fékekkel ért vissza a bokszba.
A rengeteg kicsúszás és a forgalom miatt igen nehéz volt ideális etapokat összerakni,
Räikkönen és Verstappen is panaszkodott arra, hogy nem tud rendesen haladni az átlagosnál rövidebb pályán. A forgalmat súlyosbította, hogy a csapatok aggódtak az eső megérkezése miatt, mert hiába kezdődött verőfényes napsütésben az edzés, a végére beborult az égbolt.
Ismét balszerencsés volt Jolyon Palmer, mindössze 7 kört tudott megtenni, mivel lerobbant a Renault-ja, és nem jött ki a lépés az új alkatrészeket próbálgató Williamsnek sem, csupán a 14-16. helyet érték el, pedig a csúcssebesség terén Lance Stroll 321 km/órás tempóval az élen szerepelt, megelőzve a két Ferrarit és Hamiltont.
Köszöntjük Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Délelőtt Lewis Hamilton diktálta a tempót, az igazán érdekes etapok viszont csak most következnek. Nemsokára kezdünk!
Két héttel ezelőtt hírlevél indult az F1-es szolgáltatásokra előfizetők számára, ebben szerepelt a pályákon súlyos ezrekért árult hivatalos műsorfüzet digitális változata is. Szerencsére úgy tűnik, ezzel nem csak a bakui szurkolóknak kedveskedtek, az Osztrák Nagydíj programfüzete is átlapozható itt.
A felhők viszont már elvonultak, így nincs akadálya, hogy zavartanul kezdődjön a második szabadedzés.
A Sky Sports éppen mikrofonvégre kapta a spanyol pilótát, aki nemrég azt mondta, nem akar lehúzni jövőre egy negyedik szezont is a Toro Rossónál, amikor Helmut Marko megjegyezte a pilótának, hogy "szép történeteket hallok rólad."
Nem lehet panasz, a napsütés alaposan felmelegítette az aszfaltot is.
Ultralágy, szuperlágy és lágy gumikat használhatnak a pilóták a hétvégén, de Hamilton már lággyal is pályacsúcsot futott az első edzésen, viszont az utolsó helyezett Ericsson is a sárga jelzésű abroncsot használta.
Ericsson és Magnussen is, kihajt a pályáról, Räikkönen lágy gumival megy Wehrlein után.
Räikkönen lágy, Vettel szuperlágy gumikkal hajtott a pályára, ezt használja Hülkenberg, Ericsson és Magnussen is. Utóbbi egyelőre a leggyorsabb 1:07.891-gyel, Hülkenberg vibrációra panaszkodik mai első mért köre után.
Szuperlágy gumival 1:06.690-et ért el, 1 másodpercet vert a lágy gumis Räikkönenre. Vettel beragadt Hülkenberg mögé, ezért elvette a gázt, csak a 7. helyezett. Hamilton is megjelent a pályán, Ericsson viszont elfékezte magát, ezért kiszélesítette azt.
Vettel pár másodpercig az élen állt, de jött Valtteri Bottas, és visszavette az 1. helyet. Mindketten szuperlágy gumikkal mennek, a Mercedes 1:05.869-re volt képes, Vettel hátránya 0,375 másodperc. Räikkönen nemrég elfékezte magát az egyik Haas mögött a 3-as kanyarban, és kicsúszott.
Nem sokkal, de 0,138 másodperccel 1:05.731-re faragta a köridőt, aztán megint jött Bottas, és kihasználta, hogy az ő autójában kevesebb üzemanyag lehet, és 1:05.700-ra javított.
1:06.513-mal az 5. helyre ért oda, ez egyelőre nem nagy tempó az ultralággyal, de bizonyára még csak tapogatózik. Több versenyző kénytelen megtörni az etapjaikat, mert lelassítanak a bokszbejáratnál, hogy szabad legyen előttük a pálya.
A két Ferrari visszatért a bokszba, de Vettel már ismét a pályán van, és a két Mercedes is megpihent. Egyelőre 0,15 másodperc a különbség az első hármas között. Ericsson kicsúszott, és a bukótérből araszol vissza.
Fékhiba miatt vesztegel a Red Bull a bokszban, de Christian Horner azt mondta a Sky Sportsnak, hogy remélhetőleg nem sokáig.
Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, versenytávon nem lesznek harcban a legjobb helyekért, és álomszerűnek nevezte, ha dobogóra állnának a Red Bull hazai versenyén.
Räikkönen közben a rádióban jelezte, hogy szerinte egy fotós rossz helyen van a bokszutcában.
A hivatalos időmérés szerint lehetséges, hogy ismét égi áldás érkezik a pályára. Ez alaposan megkavarná a felkészülést.
Ultralágy gumival faragott 1 ezredmásodpercet az eddigi legjobbján, és 1:05.699-et ért el. Ultralágy gumival ment, az 1-2-es szektorban sokat javított, de majdnem az egészet eldobta a 3-as szektorban, ahol kétszer is kiszélesítette a pályát. Vettel egyelőre nem tudja tartani vele a lépést, de meglepő módon flow-vis festék került az autójára.
A Ferrari pilótája átvette a vezetést, de az 1-2-es szektorban lassabb volt a Mercedesnél, Bottas viszont nagyokat hibázott a 4-asban, ezért át tudta venni a vezetést.
Besokallt egy gyors balosban, de mindent megtett, hogy ne csússzon neki a gumifalnak, ezért megpördült a kavicságyban. Szerencséjére, talált egy aszfaltozott csíkot, és visszabotorkált a pályára.
A Mercedes pilótája ultralágy gumikkal 1:05.483-mal átvette a vezetést, 0,14 másodpercet javított Vettel eddigi legjobbján. Verstappen is felbukkant a pályán, ultralágy gumikkal kezd.
Egyelőre nem tudni, hogy mi a gondja, de a Sky Sports szerint dadogott a motorja, és csak gurulva ért vissza a bokszba. A Renault egyik tagja szenzorhibára gyanakszik.
Az első 10 pilóta közül csak a 2 McLarenen nem ultralágy gumik vannak. Vandoorne a 8. helyezett, Alonso a 10. a listában. Hamilton vezet Vettel, Bottas, Verstappen és Räikkönen előtt.
A Sky Sports szerint megsérült a padlólemez a spanyol pilóta autóján. Alonso kényelmesen üldögél a bokszban, az autó közben bakon áll, és nem történik vele semmi. Elképzelhető, hogy az eddigi példányt próbálják megjavítani.
Kitakarították az autójából a kavicsot, és ultralágy gumival újra próbálkozik. Nemrég Max Verstappen is kiszélesítette a pályát, le is szakadt a Red Bullról egy apró szárnydarab a bokszbejárat mellett.
Rengeteg újítást hoztak Ausztriába, de még mindig küszködnek az autó balanszával, és csupán a 14-17. helyen állnak Massa-Stroll sorrendben. Alonso visszaült a McLarenbe.
Most már mindketten a pályán vannak, közben Hamilton hatalmasakat csúszkált a pályán, mielőtt visszatért a bokszba.
Délelőtt meglepetésre kikerült a meghívottak közül Maurizio Arrivabene és Mario Isola, a Pirelli képviselője. A Sky Sports szerint Arrivabenét hivatalosan nem hívták meg, csak bekerült a neve a listába, ő viszont rászervezett egy rendezvényt, ez azonban nem magyarázza meg, hogy miért kellett Isolát is lecserélni. Helyettük Eric Boullier és Haszegava Juszuke vesz részt a sajtótájékoztatón, ők pont Toto Wolff mellett foglalnak majd helyet. A sajtótájékoztatón az Origo GPHírek is ott lesz.
Kicsúszott a fűre, de vissza tudott térni a bokszba, ahol éppen javítják és takarítják az autóját. Ericsson is megjárta ismét a kavicságyat.
Az élen a helyzet egyelőre változatlan, de Max Verstappen ultralágy gumikon 1:05.916-ot ért el, ez az 5. helyre elég, pont csapattársa, Daniel Ricciardo mögé. Most nagy a forgalom a pályán, sokan elkezdtek tartani az esőtől, pedig egyelőre nincs nyoma.
Legalábbis Verstappen számára, próbálna rendes etapot futni, de forgalomba került az egyik Haas mögött. Vettel közben majdnem megpördült a 3-as kanyarban.
Nem meglepő, hogy a korábbi, rallycross-ra emlékeztető manővere után komolyabb javításra van szükség a Toro Rossón. Sainz ma már aligha ül autóba.
A hosszabb etapok miatt nem meglepő, hogy nem változott a sorrend, közben egyre gyűlnek a felhők Spielberg fölött.
Most a bokszbejárat mellett sokallt be, de ott nincs kavicságy, úgyhogy egy kis fűnyírással megúszta. Közben visszajátszás készült Magnussen autójáról, amelyen a T-szárny igen nagy kilengésekkel vibrál.
Délelőtt beraktak neki egy új turbót, az idei harmadikat a négyből, de Christian Horner szerint most ezzel kapcsolatos meghibásodás érte utol. Elárulta, csak reméli, hogy a turbó nem romlott el végleg. (Sky Sports)
Sokasodnak a problémák a Toro Rossónál, Kvjat autóján kigyulladtak a hátsó fékek, mindössze egy 13 körös etap után. Nem vették rögtön észre, ezért az egyik szerelő még levegővel segítette is a lángok felerősödését, mielőtt porral oltóval megérkezett egy másik munkatárs.
A McLaren pilótája a 2-es kanyarban csúszott ki, majd a füvön megpördült, és a bukótérből jó sok kavicsot hordott fel a pályára. Tőle ritkán látni ilyet. Gumikeveréket is váltanak most.
Hamilton a mai második szabadedzést is az élen zárta, ezúttal Vettel lett mögötte a 2. helyezett, majd Bottas, Verstappen, Ricciardo és Räikkönen alkotta az élcsoportot. Nemsokára jelentkezünk bővebb összefoglalóval és eredményekkel!