Vettel zárt az élen, Kubica szenzációs formában tért vissza
2017. augusztus 02. 08:55
Bőven akadtak érdekességek a Hungaroringen rendezett hivatalos teszt második napjának délelőttjén, hiszen Robert Kubica ismét F1-es autóba ült a Renault színeiben, a Mercedes reggel bevetett egy továbbfejlesztett glóriát, meglepően jó köröket futott a McLaren tinédzser tehetsége, a Ferrari pedig mindkét versenyzőjét bevetette.
A legnagyobb érdeklődés természetesen Kubica visszatérését övezte, hiszen a lengyel pilóta először próbálhat ki élesben egy 2017-es autót. Több száz, folyamatosan skandáló, és remek hangulatot teremtő szurkolója által éltetve Kubica több mint egy versenytávot levezetett a délelőtt során, és egy megpördüléstől eltekintve folyamatosan egyre jobban szerepelt.
Az ebédszünet idején Kubica már a múlt hétvégi F1-es Magyar Nagydíj 18. helyére kvalifikált volna, ez ugyan még gyengébb kör volt a két Renault-pilóta eredményénél, de a leggyorsabb versenykörüknél már jobbnak bizonyult, és Kubica a nap folyamán egyre konzisztensebbé is vált. Jó hír számára az is, hogy már délelőtt gyorsabban ment, mint legutóbb, a 2010-es Magyar Nagydíj időmérőjén.
Már a délelőtti félidőt is Sebastian Vettel zárta az élen,
aki attól a pillanattól vezetett, hogy pályára lépett a Ferrarival. A német pilóta 1:17.124-ig jutott, ez természetesen gyengébb a szombati pole-körénél, de ezúttal bizonyára nem sajtolt ki minden teljesítményt az autóból. Vettel még az ebédszünet előtt átadta az autót Kimi Räikkönennek, aki 20 kört még megtett Vettel 40 köre után.
Räikkönen rögtön a 2. helyen kezdett Vettel mögött, de a délelőtt során nem sokáig maradt ott, mert jött a McLaren színeiben először tesztelő brit Lando Norris, aki az egész nap alatt remekül vezetett, és a délelőtti leintés előtt 1:17.894-gyel ezredre azonos időt futott Stoffel Vandoorne múlt szombati időmérős körével. A szünet előtt aztán előcsalta a piros zászlót is, mert lerobbant alatta az autója,
a McLaren azonban kibírta a délutánt is, és hozzásegítette Norrist ahhoz, hogy lenyűgöző tempóval mutatkozzon be az F1-es közvéleménynek.
A legszorgalmasabb versenyző címére Carlos Sainz pályázott a délelőtt során, aki 68 kört belerakott a Toro Rossóba, mielőtt nyári szünetre indult, de Kubica még nála is többet ment, 74 körrel a háta mögött ment ebédelni. Sainz a végén kapott egy szett ultralágy gumit, így a 4. helyen zárta a délelőttöt.
Elbúcsúzott a Force Indiától a DTM-ben szereplő Lucas Auer is, aki átadta az autót Nyikita Mazepinnek, de előtte jobb időt ért el, mint az orosz pilóta kedden. George Russell reggel egy órán keresztül egy továbbfejlesztett glóriát kapott a Mercedesre, ezzel mért kört nem tett meg, és összesen csak 36-szor fordult az ebédig.
Délután, nem sokkal a leintés előtt visszakerült a glória az autóra, mielőtt az olajnyomás hibája miatt meg kellett állnia a pályán.
„Sokkal jobban kilátok a glória mögül, mint vártam. Amikor a nap elkezdett lemenni, el is takarta azt előlem, úgyhogy többet láttam, mint egyébként. A versenyző szemszögéből a kilátás teljesen rendben van, csak a rajtlámpák kapcsán merülhet fel hátrány. A be- és kiszállás megszokást igényel, eleinte vesződtem vele, de néhány próba után már jól ment" – magyarázta Russell.
Elkerülte a műszaki hiba a Red Bull csapatát, így Pierre Gasly 60 körig jutott, szorgalmasan ment Luca Ghiotto is a Williamsnél, és 67 kört tett az autóba, Santino Ferrucci újabb 57 kört teljesített kizárólag lágy gumikkal, a Saubernél vendégeskedő Macusita Nobuharunak viszont csak 45 kör jutott délidőig.
Vettel, Norris és Räikkönen sorrendje egészen a nap végéig változatlan maradt, de az ifjú brit megkapta az ultralágy gumikat is, így 1:17.385-re tudta javítani a legjobb eredményét, ami gyorsabb annál, amit Stoffel Vandoorne kedden tudott a Hungaroringen, és Fernando Alonso Q3-as körénél is gyorsabb, bár a kétszeres világbajnok azt szuperlágy gumikkal teljesítette.
„Eleinte kihívást jelentett, hogy hozzászokjak az autóhoz, de a nap végére már otthonosan éreztem magam benne – nyilatkozta Norris. – Sikerült teljesíteni minden tesztet, amit a csapat kért, és minden rendben ment" – tette hozzá az ifjú brit, akit személyesen Eric Boullier is figyelt a bokszfalról.
Bár a teszten természetesen nem volt ott, Alonso egy Twitter-bejegyzése szerint figyelte az eseményeket, és örült Kubica visszatérésének is. A lengyel pilóta több etapot is elképesztően következetes időkkel teljesített, majd a nap vége felé ő is megkapta az ultralágy gumikat, ennek köszönhetően a 4. lett 1:18.572-vel, de
szuperlágyakkal is megközelítette Jolyon Palmer időmérős teljesítményét.
Kubicán kívülről egyáltalán nem látszott, hogy ma ment először a 2017-es Renault-val, 142 körével két versenytávot levezetett, nála csak a Williams vendége, Ghiotto teljesített több kört, ő 161 alkalommal fordult, de Gasly (107), Ferrucci (116) és Macusita (121) is 100 fölé jutott, Vettel és Räikkönen ennyit hajtotta a Ferrarit.
„Délelőtt a jelenlegi csomagunk aerodinamikájával foglalkozunk, majd a járműdinamikára és a futóműre tértünk át – nyilatkozta Jeff Calam, a Red Bull projektmérnöke. – Az ebédszünet után elsősorban a gumikon dolgoztunk, majd ismét az aerodinamika jött. Ezek nem hoznak szalagcímeket, de nagyon értékes információ a csapatnak, és irányt mutat nekünk a további versenyekre."
Délután, a teszt vége felé megsokasodtak a piros zászlók, háromszor is leintették a mezőnyt, a végén már néhány perccel meg is rövidítették a pályaidőt. Az egyik megállást Kvjat autója okozta, röviddel az után, hogy bő 2 tizedmásodpercre megközelítette Sainz délelőtti eredményét. Honfitársa, a szintén orosz Mazepin délután sokáig a mezőny végén tartózkodott, és végül
nem tudta utolérni a délelőtt vezető Auer tempóját.
A 12. helyezett Ferrucci sokáig csak lágy gumikkal körözhetett, délután viszont szuperlágy abroncsot is kapott, azonban így is csak az utolsó előtti helyre ért oda a sauberes Macusita elé, aki gyakorlatilag végig a sereghajtó volt, és Vetteltől majdnem 5 másodpercet kapott, de még Ferruccinál is 1,004 másodperccel lassabbnak bizonyult.
„Teljesítettünk néhány remek etapot a Pirelli lágy abroncsaival, és jó volt az autó balansza is. Délután a szuperlágyakra váltottunk, de inkább a további versenyekre fejlesztettünk. Nagyon sokat léptünk előre, különösen az autóval, és azzal, ahogy a gumik elkezdenek működni. Nagyon örülök a csapat fejlődésének, szerintem nagyszerű munkát végeztünk" – nyilatkozta Ferrucci.
A két tesztnap során – a lelkes lengyel közönségnek is köszönhetően – 5500-an látogattak ki a Hungaroringre,
és elképzelhető, hogy ebből is hagyomány lesz, hiszen a csapatok már megállapodtak arról, hogy 2018-ban is maradnak nálunk tesztelni a Magyar Nagydíj után. Előtte viszont bő 3 hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik az idei F1-es világbajnokság.
Köszöntjük Olvasóinkat a hungaroringi F1-es teszt második napjának élő közvetítésében! Ez tulajdonképpen a Magyar Nagydíj programjainak +2. napja, hiszen az összes csapat itt maradt nálunk tesztelni, sőt ma igazi sztárok is autóba ülnek. De mi történt tegnap?
Inkább az újoncoké ma a főszerep, de a Ferrari mindkét versenyzőjét beveti, de így döntött a Toro Rosso is. Íme a mai névsor!
Mercedes: George Russell
Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Red Bull: Pierre Gasly
Force India: Nyikita Mazepin, Lucas Auer
Williams: Luca Ghiotto
Renault: Robert Kubica
Haas: Santino Ferrucci
Toro Rosso: Carlos Sainz, Danyiil Kvjat
McLaren: Lando Norris
Sauber: Macusita Nobuharu
Charles Leclerc, a fiatal generáció talán legígéretesebb tagja tegnap vezethette a Ferrarit, de a többiek között is vannak még tehetséges fiatalok. Az alábbi cikkben összefoglaltuk, hogy kikkel találkozhatunk később is az F1-ben.
Arénahangulatot teremtenek a célegyenesben, még a távoli 4-es kanyarnál is hallani a skandálást. Nagy nap lesz ez az F1-nek.
Kubicát már tegnap is fotósok armadája kísérte, bármerre is ment. Ma ez nehezebb lesz, mert F1-es autóval fog közlekedni.
A lengyel pilótát 2006 és 2010 között az F1 egyik legnagyobb tehetségének tartották, Fernando Alonso egyenesen a legjobb versenyzőnek nevezte őt. Kubica a BMW Saubernél megnyerte a 2008-as Kanadai Nagydíjat, ha a csapat folytatta volna a fejlesztéseket, talán a világbajnoki címért is harcolhatott volna akkoriban.
2011-ben már a Renault versenyzőjeként életveszélyes balesetet szenvedett egy raliversenyen, a jobb karja maradandó károsodásokat szenvedett, de az idei évre sikerült olyan szintre rehabilitálni, hogy Kubica ismét tud F1-es autót vezetni. Két sikeres tesztet végrehajtott már egy 2012-es Lotus-Renault-val, megjárta a csapat szimulátorát is, ezúttal viszont egy igazi nagydíjhelyszínen, két nappal az F1-es futam után tesztelhet egy kurrens autót. Ha jó lesz a tempója, még bármi lehetséges a számára.
Egyelőre semmiről sem maradtunk le, 8 óra pályaidő áll a mezőny rendelkezésére, így nem kell kapkodniuk a munkával.
Elcsépelt kifejezés ez, de ezek tényleg történelmi pillanatok, főleg manapság ritka, hogy ilyen sérülés után valaki ismét komolyan veszi az F1-es visszatérés lehetőségét. Kubica újra a pályán egy 2017-es autóval!
Az ifjú George Russell autójára szerelték fel a bukókeretet. Russell még igen fiatal, jó eséllyel az egész pályafutása során a glória mögül kell majd kinéznie.
Nem alakul zökkenőmentesen az indulás a lengyel pilótánál.
Aerodinamikai adatokat gyűjt a csapat számára, és konstans tempóval fog haladni a pályán.
A múlt vasárnapi futam győztese 1:20.347-tel nyitott, majd 1:19.328-ra faragta az időt. Tegnap állítólag egy új diffúzor is felkerült a Ferrarira, de Charles Leclerc azt mondta, ő sem tudja, mit teszteltek az autón. Ez elég nyomós érv lenne ahhoz, hogy Vettel elhalassza a szabadságát.
Az olasz Luca Ghiottónak is van már mért köre a Williamsszel, de az 1:48 még csak tapogatózásnak jó.
Ebből a szögből nem olyan borzasztó ronda, mint eddig volt, de várjunk még meg további képeket...
"Az milyen menő már, hogy a haasos barátaink ezt készítették nekünk, így még több Kubica-videót tudunk mutatni" - írta a Renault a Twitteren.
Szokatlan, de Eric Boullier is itt maradt a tesztre, ő is a saját szemével figyeli, ahogy tehetségük, Lando Norris először hajt F1-es autóval a pályára. Szuperlágy gumikat kapott és aerodinamikai mérőkereteket szereltek az autóra.
Leclerc is ezzel a keverékkel futotta a tegnapi legjobb körét.
Újabb installációs körre indult a lengyel pilóta, szurkolói legnagyobb örömére. Nagyszerű lenne, ha ők néhány ezredmagukkal a 2018-as Magyar Nagydíjra is eljönnének.
Közben szegény Lando Norrist nem veszi körül ekkora figyelem, de ezt valószínűleg nem bánja, legalább a feladatára koncentrálhat.
Ez nem volt nehéz, hiszen Vettel 1:19-es körénél egyelőre sokkal lassabb, 1:22.420-at futott elsőre, aztán 1:21.816-ra faragta a körét. Kubicától egyelőre nem kell aszfaltszaggatást várni, mert aerodinamikai műszereket szereltek a Renault-ra.
A 46-os számot Valentino Rossi tette híressé a MotoGP-ben, ma Kubica is ezzel a rajtszámmal megy a Renault-nál, de ennek nincs üzenetértéke, korábban Szergej Szirotykin is ezt a számot kapta, amikor a Renault-nál tesztelt. Lando Norris a McLarennél a 47-essel megy, és Paul di Resta sem magának választotta a 40-est a múlt hétvégén, ezek előre kiosztott számok.
Az F2-es bajnokságban szereplő olasz pilóta a Williamsszel 1:21.262-re javított, ezzel majdnem fél másodperccel gyorsabb most Sainznál.
Ma jobban indul a nap a Red Bullnál, mint tegnap, hiszen Max Verstappen szinte az egész délelőttöt a bokszban töltötte, Pierre Gasly viszont néhány installációs kör után 1:23.061-et ért el, ezzel Santino Ferrucci és a Haas mögött az 5. helyezett. Az olasz nevű amerikai a 4. helyezett 1:22.554-gyel.
Mit szoktak erre mondani? Nem rossz, de a jó nem ilyen.
Így néz ki Russell autója a sikánból kifelé. Szokjuk a látványt, egyelőre úgy néz ki, hogy jövőre minden autón ilyen lesz.
A négyszeres világbajnok már az 1:18-as tartományt ostromolja 1:18.073-mal, Kubica pedig feliratkozott a listának a végére, egyelőre 1:23.383-at futott a Renault-val.
1:24.299-cel kezdett szuperlágy gumikon, majd 1:23.383-at futott, most 1:22.701-nél jár, és előrelépett az 5. helyre. Szuperlágy gumival ez természetesen nem nagy idő, de ne felejtsük el, hogy nem csak visszatérő az F1-be, de az autót sem ismeri.
A Ferrari pilótája 1:17.646-ra szorította le a mai legjobb köridőt, és még 10 óra sincs. Tegnap úgy hírlett, hogy csak 2 órára ugrik be a Ferrariba, utána átadja az Kimi Räikkönennek.
Egy magyar rendszámú Mercedes parkol a Ferrarinak fenntartott helyen. Tegnap George Russell sem zavartatta magát, és beállt a főnöke helyére, bár Toto Wolffot ez valószínűleg nem zavarja, ő hétfőn már otthon babázott.
Pont az első óra leteltének végén Ferrucci ideiglenesen megelőzte Sainzot, majd a spanyol pilóta megjavította Gelael tegnapi eredményét, és feljött a 2. helyre.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.646 - 15 kör
2. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:20.055 - 15 kör
3. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.643 - 19 kör
4. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.391 - 16 kör
5. Norris (McLaren MCL32) 1:21.661 – 8 kör
6. Kubica (Renault RS17) 1:22.130 - 12 kör
7. Gasly (Red Bull RB13) 1:22.909 - 10 kör
8. Auer (Force India VJM10) - 7 kör
9. Macusita (Sauber C36) - 4 kör
10. Russell (Mercedes W08) - 4 kör
11. Räikkönen (Ferrari SF70H) - 0 kör
12. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 0 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 0 kör
Ez alatt futotta az aktuális legjobb körét. Vettel hét kört ment, majd egy másik, rövidebb etap alatt állította be a jelenlegi legjobbját, ami még 1,4 másodpercre van a pole körétől.
1:17.498 az aktuális legjobbja, még mindig messze van a pole időtől, de azt valószínűleg nem is éri majd el, hiszen egy teszten nem szükséges a motort csúcsra járatni, ellentétben az időmérőtől. A Mercedes leszerelte a glóriát Russell autójáról.
Szerencse, hogy nem Palmerét, különben az egész internet most erről pletykálna. Talán megvan a felelős is?
A glóriától megszabadított Mercedes 1:20.325 alatt ért körbe a brit tehetséggel a volán mögött. Pablo Elizalde, a Motorsport.com rezidens humoristája szerint az Ezüstnyílra azért szerelték fel a bukókeretet, hogy megvédjék magukat a Kubica-mániától.
Bizonyítékot nehéz szerezni róla, de a Sky Italia szerint új diffúzor működik a Ferrarin. Egy olasz újságíró szerint ez akár az Ausztria előtt elvesztett leszorítóerő 70%-át is visszahozhatja. Ezt alighanem csak a nyári szünet után, Spában látjuk majd meg igazán.
Tegnap a kanadai F2-es pilóta, Nicolas Latifi vezette a Renault-t a Hungaroringen. Kubica pillanatnyilag 1:20.327-tel az 5. helyezett, 1 tizedre van Latifi tegnapi eredményétől. Közben brit háziverseny alakul a 3-4. helyen, Norris 1:20.279-cel feljött a képzeletbeli dobogós helyre az 1:20.325-re képes Russell elé. Vagyis, a Mercedes csak 2 ezreddel van Kubica előtt.
Laura posztolta az alábbi képeket Russell autójáról. Ezek még korábban készültek, de ebből a szögből ma még nem láttuk a csúf fejvédőt. Russell egyébként a sisakjával is kisebb felhördülést keltett az interneten, mert a piros alapszín és a fekete körív felül nagyon emlékeztet Michael Schumacher utolsó sisakfestésére, bár a rostély körül már egyértelműen más a minta a brit pilóta fejvédőjén.
A lengyel pilóta 1:20.327-nél tart, Nico Hülkenberg 1:17.468-at tudott szuperlággyal a Q3-ban vasárnap, Jolyon Palmer a Q2-ben kiesett, ő 1:18.415-re volt képes. Kubica egyelőre az utolsó lenne a rajtrácson, Marcus Ericsson 1:19.972-vel zárta a sort.
Mercedes előzte a McLarent az időtáblázaton, Russell 1:20.173-ra javított, de honfitársa nem hagyta magát, és 1:19.897-tel feljött Vettel mögé a 2. helyre.
Chris Medland, a RACER és az F1 Racing szerzője szerint jó látni, ahogy Kubica megy a pályán a Renault-val.
A McLarennél tesztelő Lando Norris keresztneve egyezik az eredeti Csillagok Háborúja történet egyik karakterének, Lando Calrissiannak a nevével. Kicsit sokáig kellett várni, de a McLarennél is elkezdtek ezzel viccelődni, legutóbb azt kérdezték vajon, hogy Norris tempója vajon mennyi lenne parsec-re átváltva.
A Ferrari pilótája 1:17.124-nél jár, ez 9 tizedre van a pole körétől. Kubica nemrég fejezett be egy etapot szuperlágy gumikkal, így alakultak a körei: 1:20.418, 1:20.327, 1:22.507, 1:20.470, 1:28.312.
Közben Ferrucci is visszatért a bokszba, ő lágy gumikat használt eddig.
A 17 esztendős fiatal megszilárdította 2. helyét, élete első F1-es tesztjén csak Vettel van előtte 2 óra elteltével.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 39 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:19.145 – 26 kör
3. Russell (Mercedes W08) 1:19.643 - 22 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:20.055 - 36 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:20.238 - 19 kör
6. Kubica (Renault RS17) 1:20.327 – 29 kör
7. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 27 kör
8. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.643 - 34 kör
9. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.235 - 29 kör
10. Macusita (Sauber C36) 1:23.133 - 12 kör
11. Räikkönen (Ferrari SF70H) - 0 kör
12. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 0 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 0 kör
Mindössze 5 pilóta versenyez még az F1 mezőnyében, akik 2010-ben is ott voltak, amikor a lengyel utoljára a világbajnokság tagja volt. Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Felipe Massa, Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg közül egyelőre csak Vettel van a pályán, de nemsokára jön Kimi Räikkönen is, aki 2010-ben éppen ralizott, de 2006 és 2009 között Kubicával is osztozott az F1-es pályákon.
Közben a közönségkedvenc 1:20.255-re gyorsult, de még mindig a 6. helyen van.
Mivel nem ismerjük az autók pontos konfigurációját, a tesztprogramokat és az üzemanyagszinteket, sok következtetést nem lehet levonni abból, hogy Kubica és a 2. helyezett Norris is jobb tempót diktál már, mint csapattársaik a versenyen.
Kubica kicsit gyorsan ért az 1-es kanyar csúcspontjához, és kitört a Renault hátulja. Nagy baj nem lett belőle.
A lengyel pilóta egy V8-as Renault-val 1:21.328-as kört teljesített a 2010-es Magyar Nagydíj időmérőjén, akkor a 8. helyezett volt, meglepetésre kikapott az orosz Vitalij Petrovtól, aki 1:21.229-et tudott.
Azóta a Hungaroring és az autók is felgyorsultak, bár a nyomvonal alapvetően nem változott, Kubica azonban most 1:20.255-nél tart, ami 1 másodperccel jobb még Petrov akkori körénél is. Ha csak az emberi tényezőt nézzük, akkor is elmondható, hogy a sérült Kubica tud gyorsabban is menni az egészségesnél, és bírja a megnövekedett terhelést is.
Illetve, nem biztos, hogy a 3. helyért, de ahhoz vannak a legközelebb. Russellé most a pozíció, 1:19.643-mal, a DTM-ből átugró Auer pedig 1:19.693-mal követi őt a 4. helyen.
Nem kérdés, hogy nagyon jót tenne az F1-nek Közép-Európában, ha a lengyel versenyző visszatérhetne a mezőnybe.
Kubica a mai lista 4. helyére ugrott 1:19.681-gyel, ez a 18. helyre, vagyis az utolsó előtti sorba már jó lett volna a Magyar Nagydíj múlt szombati időmérőjén is. Arról nem is beszélve, hogy az F2-es Nicolas Latifi tegnapi körénél már sokkal gyorsabb.
A sárga jelzésű lágy abroncsok népszerűek a Haasnál.
Mintha a méretek nem lennének teljesen összhangban a feltételekkel.
A tegnapi naphoz hasonlóan egyelőre ma is egy Ferrari és egy McLaren áll az élen a Hungaroringen. Lando Norris épp most futott egy 1:18.914-et, így 2 másodpercen belülre került Sebastian Vettelhez képest a 48 fokos aszfalton. Carlos Sainz és a Toro Rosso közben kigurult a bokszba egy kis frissítőért, 50 körrel a háta mögött. Ma ő eddig a legszorgalmasabb, de az ebédszünetben várhatóan kiszáll, és átadja a helyét Danyiil Kvjatnak.
Az igazán mókás futamösszefoglalókról híres MiniDrivers elkészítette a Kubica karikatúrát is. Most már tényleg minden adott a visszatéréshez.
Felbőg egy motor a háttérben
- Vajon, ki lehet az, aki ki akar menni a...?
Hallani a közönség buzdítását
- Hagyjuk.
Sebastian Vettel befejezte a munkát a mai napra, és átadja az autót Kimi Räikkönennek. Lehet, hogy a finn pilóta még a 13 órakor kezdődő ebédszünet előtt pályára lép, de valószínűleg inkább délután lehet rá számítani.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:18.564 – 36 kör
3. Russell (Mercedes W08) 1:19.499 - 35 kör
4. Kubica (Renault RS17) 1:19.681 – 47 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:19.693 - 34 kör
6. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:20.055 - 51 kör
7. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 37 kör
8. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.643 - 48 kör
9. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.235 - 44 kör
10. Macusita (Sauber C36) 1:23.133 - 23 kör
11. Räikkönen (Ferrari SF70H) - 0 kör
12. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 0 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 0 kör
Akadt egy kis zavar, mert a Ferrari meglepően gyorsan elintézte a versenyzőcserét, erről azonban a transzpondereknek nem szóltak, de már Kimi Räikkönen van a pályán, és 1:18.462-vel máris feljött Vettel mögé a 2. helyre.
Egyelőre 55-nél jár, vagyis akár az ebédszünet előtt is összejöhetne egy versenytáv (ez azonban nem valószínű), a nap végére azonban simán 100 fölé érhet, ami igen szép visszatérés lenne. Egyelőre Sainz a legszorgalmasabb 58-cal, de ő az ebédnél várhatóan kiszáll.
Nincs már sok ideje, mielőtt átadja az autót Nyikita Mazepinnek, ezért rákapcsolt, és 1:19.242-vel feljött a 4. helyre a két Ferrari és Norris mögé.
A Force India pilótája szimulátorozással üti el az időt, a spái pályán megy egy virtuális Mercedes-AMG GT3-mal.
A Ferrari pilótája 1:18.237-re gyorsult, de a McLaren fiatalja a kort nem tisztelve 1:18.231-yel befurakodott Vettel és Räikkönen eredménye közé.
Ferruccit elküldte ebédelni a Haas azzal az ígérettel, hogy később a szuperlágy gumival is tesztelhet, és feltettek egy képet, amint az amerikai pilóta a 4-es kanyarban halad, és annyira kileng a T-szárnya, hogy rendesen ferdén állt, amikor a fotós elkapta a pillanatot.
62 kört tett meg eddig, még az sem kizárt, hogy összejön egy versenytáv az ebédszünet előtt, de ha nem, ez akkor is szép futásteljesítmény eddig, és szerencsére a gyakran betegeskedő Renault is bírja a megpróbáltatásokat.
Sainz megkapta a lila jelzésű abroncsokat az ebédszünet és a vakáció előtti utolsó etapjára, és felugrott a 4. helyre 1:18.850-nel. Ez csak "promóciós kör" volt, a többiek lággyal vagy szuperlággyal mentek eddig.
Legalábbis az időtáblázaton. A McLaren fiatal tehetsége igen meggyőző teljesítményt nyújt, 1:17.894-nél jár, és 0,77 másodperccel lassabb eddig Vettelnél. Ez ezredre ugyanannyi, mint Vandoorne köre a szombati Q3-ban.
Érdemben nem rövidült le a délelőtti félidő, amit Sebastian Vettel zárt az élen, de több érdekes esemény is történt, köztük Lando Norris teljesítménye is figyelemre méltó, na meg az, hogy alatta is megállt a McLaren.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.894 – 58 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 20 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:19.499 - 36 kör
7. Kubica (Renault RS17) 1:19.681 - 74 kör
8. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 60 kör
9. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 67 kör
10. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.235 - 57 kör
11. Macusita (Sauber C36) 1:23.133 - 45 kör
12. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 0 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 0 kör
Na, de ennyire? Szalámi és feketeszeder a menü a Mercedesnél.
Ráadásul mindketten most ülnek be az autókba. Danyiil Kvjat a Toro Rosso versenyzője, Nyikita Mazepin a Force Indiánál vendégeskedik.
Közben érkezett egy gyűjtés Kubica egyik korábbi etapjának köridőiről. Nem gyors a tempó, de viszonylag konzisztensek a körök.
Legutóbbi tweetje szerint örül a lengyel pilóta felbukkanásának. Korábban Alonso a legjobb versenyzőnek is nevezte Kubicát, akivel igen jó barátságot is ápolt, bár mostanában nem beszéltek.
A Toro Rosso szerint így legalább nem ütköznek össze.
Ennél sokkal unalmasabb válasz az, hogy a szabályok nem is engednék meg, legalábbis ugyanannál a csapatnál nem.
Ghiotto szinte rögtön munkához látott a Williamsnél és Ferrucci is követte a példáját a Haas színeiben, miután letudta az ebédet és a kötelező interjúkat.
Az ebédszünet előtti etapja miatt Hülkenberg és Palmer ellen sem kell szégyenkeznie.
"Kipróbáltunk néhány dolgot. Ilyenkor nem lehet felforgatni a világot, de tesztelés közben az ember kicsit bátrabban kísérletezik. Fontos volt ráérezni az auóra, és nagyon elégedett voltam vele" - mondta a német pilóta, Kubicával kapcsolatban pedig hozzátette: "Nagyszerű, hogy visszatért. Soha sem kételkedtem a tehetségében, a tempójában és az autóvezetési képességében. Nem tudom, hogy van a karja, elég régen találkoztam vele, de remélem, élvezi a mai napot. Az autók eléggé megváltoztak, és ez kedvezhet a vezetési stílusának."
1:21.868-cal kezdett, ez egyelőre Macusita megelőzésére volt elegendő, honfitársa, Mazepin egyelőre a lista végén áll, kör nélkül.
Lando Norris délelőtt meglepően jó tempót autózott, nyilván nagyon korai még bármiről is beszélni, hiszen több lépcsőfok áll még előtte, de valószínűleg nem ma vezet utoljára F1-es autót.
Most 1:22-es köröket teljesít, ami arra utal, hogy alaposan megtankolták a Renault-t. Ma már 89 kört levezetett, akár két versenytáv is összejöhet ma neki.
Ma még csak lágy abroncsokat használhatott, de felkerültek az autójára a szuperlágy gumik is.
Kubica közben a 91. körében kihajtott a bokszba, így csak Gasly és Ferrucci van kint.
Egyelőre köridő nem várható tőle, mert aerodinamikai mérőkereteket szereltek fel az autójára. Kezdődik a Force India délutáni tesztprogramja is.
Az amerikai pilóta azonban nem ugrott nagyot a szuperlágy gumival, mindössze 2 tizedet javított a korábbi eredményén.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.894 - 58 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 20 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:19.499 - 36 kör
7. Kubica (Renault RS17) 1:19.681 - 91 kör
8. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 72 kör
9. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 90 kör
10. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.032 - 71 kör
11. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:21.471 - 20 kör
12. Macusita (Sauber C36) 1:23.133 - 55 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 4 kör
Csúcsdöntés aligha lesz, hosszabb etap annál inkább valószínű.
Russell tegnap több mint 100 kört teljesített, ma viszont még csak 37-nél jár, de legalább újra a pályán van. Közben Macusita egy hajszállal javított a még délelőtt beállított korábbi legjobbján, de 1:23.086-tal még mindig messze az utolsó a mezőnyben.
Russell tegnap több mint 100 kört teljesített, ma viszont még csak 37-nél jár, de legalább újra a pályán van. Közben Macusita egy hajszállal javított a még délelőtt beállított korábbi legjobbján, de 1:23.086-tal még mindig messze az utolsó a mezőnyben.
Ebben a pillanatban 104-nél vagyis majdnem másfél versenytávot levezetett ma már, és még van bő 2,5 órája. A körszám tekintetében viszonylag szorosan halad a nyomában Luca Ghiotto a Williamsszel, ő 100-nál jár.
A Magyar Nagydíjon a versenycsapat tagjai már új szerelést viselhettek, Auernek és a tesztgárda többi tagjának még a régi maradt.
Az amerikai fiatal 1:20.994-re javította az eddigi legjobb eredményét, ennél azonban sokkal izgalmasabb Kubica előző etapja:
1:21.2, 1:21.4, 1:21.3, 1:21.3, 1:21.5, 1:21.1, 1:21.5, 1:21.0, 1:21.6, 1:21.5, 1:21.3, 1:21.3.
A levegő 38, a pálya 55 fokos hőmérsékletű. A Hungaroringen nem ritka, hogy nagyon meleg van, de ez már tényleg kezd túlzás lenni.
A Ferrari pilótáját sietve még az ebédszünet előtt beültették 20 körre a Ferrariba, miután Sebastian Vettel kiszállt belőle, azóta viszont se híre, se hamva a finn pilótának. Biztosan lelkes, hogy ezért már lassan három napja várakozik Budapesten.
Kubica utolérte a Mercedest vezető Russellt a 4-es kanyarnál, majd inkább kihívták őt a bokszba. 114 körnél jár ma, az egészségi állapota, a kondija és a képességei is kifogástalannak tűnnek.
Elkezdett mért köröket futni a Force India vendégpilótája is, Nyikita Mazepin 1:32-vel kezdett, majd 1:21.577-re javított. Ezzel az utolsó előtti, de ma még csak 12 kört tett meg.
A finn pilóta közismerten utálja az interjúkat és a nyilvános szerepléseket, most mégis sikerült alaposan megnevettetni, ráadásul egy kínos helyzetben. Megkérték, hogy nevezze meg a négy latin-amerikai országot, ahol az F1 versenyzett már, de csak Mexikó jutott az eszébe. Amikor megkérdezték tőle, hogy honnan származik az (argentin) Juan Manuel Fangio, rávágta, hogy USA.
Javítani egyelőre nem tudott, de 26-ra növelte a ma megtett köreinek számát. Az előző kvízzel kapcsolatban érdemes hozzátenni, hogy a földrajz valószínűleg nem az erőssége, mert azt sem tudta, hogy melyik folyó szeli ketté Budapestet, de a többi kérdés kapcsán egész jól szerepelt.
Két óra maradt a tesztelésből a Hungaroringen.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.894 - 61 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 27 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:19.499 - 61 kör
7. Kubica (Renault RS17) 1:19.681 - 114 kör
8. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 77 kör
9. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 113 kör
10. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:20.803 - 26 kör
11. Ferrucci (Haas VF-17) 1:20.994 - 90 kör
12. Mazepin (Force India VJM10) 1:21.577 - 12 kör
13. Macusita (Sauber C36) 1:22.284 - 85 kör
Mióta a Liberty Media engedélyezte, hogy a csapatok rövid videókat készítsenek a teszteken, megszámlálhatatlanul özönlenek a felvételek a garázsból kihajtó autókról. Jobb esetben a telefonok eljutnak a bokszfalig is, ekkor láthatunk egy elsuhanó autót a célegyenesben, a Force India viszont rájött, hogy a vagyont érő motorhome mellől a Hungaroring 3-as szektorára is rá lehet látni.
Végül is, egy hete itt vannak, és maradt még 2 órájuk.
Szuperlágy gumikon bő 2 tizeddel lejjebb szorított az eddigi legjobbját, és megelőzte Russellt, így előrelépett a 6. helyre a mai összesítésben. Gyorsult egy kicsit Kvjat is, ő 1:20.456-nál jár a 10. helyen.
"Fontos, hogy a versenyhétvégéken kívül is beülhessek az autóba, mert ilyenkor szabadabban próbálgathatunk dolgokat. Ma volt néhány órám. Apróságokkal kísérleteztünk, hogy lássuk, milyen érzést adnak vissza. Most pihenünk egy kicsit, aztán folytatjuk."
Már 1:19 alatt jár, pontosan 1:18.952-vel szerepelt a listán, az 5. helyen. Előtte Sainz ultralágy gumikkal ment, rajta kívül két Ferrari és egy McLaren van. Ezzel a 15. lehetett volna a Magyar Nagydíj rajtrácsán, de érdekes, hogy a Q1-ben és a Q3-ban a végül 10. helyezett Sainz is csak századokkal volt gyorsabb ennél.
Palmer a Magyar Nagydíj időmérőjén 1:18.699-et ért el a Q1-ben, és 1:18.415-öt a Q2-ben, ahonnan nem jutott tovább. Kubica ennél, 124 körrel a sérült karjában egyelőre fél másodperccel lassabb a számára ismeretlen autóban, idén mindössze két komoly teszttel a háta mögött.
1:22-es köröket fut, vagyis alaposan megtankolhatták a Ferrarit, és a forgalommal is küzdenie kell. Lágy gumikat használ.
Norris közben a mai 67. körében jár.
Az FIA feltöltötte a Magyar Nagydíjon megtartott sajtótájékoztatójuk teljes, angol nyelvű felvételét, amiben látható a prezentáció is sok-sok példával arra vonatkozóan, hogy miért jutottak el a glória bevezetéséhez, és milyen típusú balesetek megelőzését segítheti elő a ronda szerkezet, amit George Russell ma reggel is tesztelt.
Elsőre nem tudott javítani, és remélhetőleg, ez így is marad, mert az ultralágy gumi rontja az összehasonlíthatóságot, mivel azt a hétvégén nem használhatta a mezőny.
Az orosz tesztpilóta a 8. helyre ugrott a Force Indiával, és 1:19.967-tel, Macusita továbbra is az utolsó 1:21.998-cal, de a szorgalmas Ferruccihoz hasonlóan ő is 103 körnél jár ma. Az amerikai pilóta két nap alatt összesen 205-nél, ez már majdnem 3 versenytáv.
Ők a mai nap "felfedezettjei", egy óra van hátra a tesztből.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.682 - 78 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 49 kör
4. Kubica (Renault RS17) 1:18.572 - 132 kör
5. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
6. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
7. Russell (Mercedes W08) 1:19.391 - 77 kör
8. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.692 - 34 kör
9. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:20.309 - 43 kör
10. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 93 kör
11. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 145 kör
12. Ferrucci (Haas VF-17) 1:20.994 - 103 kör
13. Macusita (Sauber C36) 1:21.998 - 103 kör
Ők a mai nap "felfedezettjei", egy óra van hátra a tesztből.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.682 - 78 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 49 kör
4. Kubica (Renault RS17) 1:18.572 - 132 kör
5. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
6. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
7. Russell (Mercedes W08) 1:19.391 - 77 kör
8. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.692 - 34 kör
9. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:20.309 - 43 kör
10. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 93 kör
11. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 145 kör
12. Ferrucci (Haas VF-17) 1:20.994 - 103 kör
13. Macusita (Sauber C36) 1:21.998 - 103 kör
Norris és Kubica is ultralágy gumikon érte el a legjobb körét, így hiába került 2 tizeden belülre a brit fiatal Fernando Alonso Q3-as köréhez, nehéz értelmezni a teljesítményét, mert Alonso csak szuperlágy gumikat használhatott. Ugyanaz a helyzet a Kubica és Palmer közötti különbség kapcsán is, mindenesetre mindkét pilóta remekül szerepelt ma.
Kubica (134), Gasly (102), Ghiotto (152), Ferrucci (104) és Macusita (108) a mai 100-as klub tagja. Ebbe ma már maximum a Ferrari léphet be, Vettel délelőtt 40, Räikkönen eddig 52 kört tett meg.
Működik az ultralágy gumi a McLarenen, Norris már csak 0,261 másodpercre van Vetteltől a legutóbbi, 1:17.385-ös körével. Räikkönen a délután folyamán először javított, most 1:17.842-nél jár.
Kedden 2000, szerdán 3500 néző látogatott ki a Hungaroringre. Utóbbi nagy része valószínűleg lengyel.
Ennek ellenére nincs nagy tolongás a pályán, Mazepin az egyetlen, aki rója a köröket a Hungaroringen.
Räikkönen akadályozta a forgalmat, de semmi rendkívüli nem történt, csak betolták a garázsba.
Kvjat állt meg a pályán, de még a Toro Rosso sem tudja, hogy miért. Ez mindössze a második megszakítás ma.
Mármint egyénileg, az 1:19.116-os köre a 6. helyre elég, és lehet, hogy ma már nem is látjuk többet a pályán, mert mindössze 19 perc van hátra. Újra zöldre váltottak a lámpák.
Tegnap délelőtt, ma délután került elő kétszer a piros zászló, most valamilyen törmelék került a pályára. A Renault addig Kubica legutóbbi etapjának kezdetéről posztolt.
Az FIA elképzeléseivel azonban nem biztos, hogy összhangban van a megoldásuk. A kép friss, a glória visszakerült az igazi Mercedesre is.
140 körnél jár, és még nincs vége, nála csak Ghiotto futott ma többet, ő 160 alkalommal fordult a Hungaroringen.
Kubica visszaért a bokszba, így biztosan nem vele akadt probléma, de a tesztet az utolsó percekre már nem indítják újra. Vettel a leggyorsabbnak bizonyult, de Norris és Kubica napja miatt lesz emlékezetes a Hungaroring történetének első, kollektív F1-es tesztje. Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az eredményekkel és az összefoglalóval!