Alakul a Ferrari-Mercedes csata Monzában is
2017. szeptember 01. 13:40
A hátvédszerep elkerüléséért küzdő Valtteri Bottas azután, hogy az első edzésen több mint 4 tizedet kapott Lewis Hamiltontól Monzában, a délutánin visszavágott, és csapattársa előtt végezve megfutotta a legjobb köridőt.
A lágy gumin még Hamilton vitte a prímet, aki egyedüliként ment be ezzel a keverékkel 1:22 alá, de a szuperlágyakon 56 ezreddel kikapott csapattársától.
A Mercedes előnye ugyanakkor megfogyatkozott, és a Ferrari már közelebb került hozzájuk,
mint délelőtt őhozzájuk a Red Bull.
Jó hír a hétvégi izgalmak szempontjából, hogy Sebastian Vettel hátránya mindössze 140 ezred volt Bottashoz képest, és Kimi Räikkönen sem tűnt elveszettnek, bár az edzés vége felé panaszkodott a balanszra, és emiatt ki is csúszott a kavicságyba. A lágy gumin egyébként egy fokkal gyorsabbnak tűnt Vettelnél.
Nem meglepetés, hogy az 5-6. helyet a Red Bullok foglalták el, az már annál inkább, hogy mögéjük a McLarenek érkeztek meg
Stoffel Vandoorne-Fernando Alonso sorrendben. A belgát és a spanyolt ezúttal nem hátráltatták nehézségek, és úgy látszik, a nemrég továbbfejlesztett Honda motor valóban előrelépést jelent.
Ebbe az edzésbe nem kavart be az eső, több sárga zászlós megszakítás ellenben igen. A Toro Rossónál és a Renault-nál nincs sok ok az örömre, előbbi csapatnál mindkét pilóta, utóbbinál Nico Hülkenberg edzése ért véget korán egy műszaki hibával. Carlos Sainznak ráadásul pont a születésnapján robbant fel a motorja. Rajtuk kívül Kevin Magnussen sem jutott el a tréning végéig, mert eltörött a futóműve a kettes számú Lesmónál.
Komolyabb vezetői hiba nem történt a másfél óra során, Lance Stroll megpördülése az Ascariban jelentette a legnagyobb bakit.
Köszöntünk mindenkit, jön a hétvége második miséje a Sebesség Templomaként is emlegetett Monzában. Az első edzésen a mezőnyt a Mercedes le-, a gyakorlás végét pedig az eső elmosta, beszámolónkat itt olvashatják az eddigi eseményekről.
Nem, ez nem egy matekfeladvány, még csak nem is lottószámok, hanem négy pilótát majd ennyi rajthellyel sorolnak hátrébb az időmérő után az erőforrás elemek készletének túllépése miatt. Megsúgjuk, Alonso közöttük van, ahogy várni lehetett, de aki figyelte csütörtöki híreinket, sejtheti, melyik élcsapat mindkét pilótája jutott hasonló sorsra.
Ocon és Pérez rendezte a sorokat tegnap, négyszemközt beszélgettek a motorhome-ban illetve a biciklivel megejtett pályabejáráson. "Úgy gondolom, továbbra is lehetséges együtt dolgozni Estebannal" - mondta Pérez, csapattársáról, aki elismerte: mindketten átléptek egy határt, de szerinte ideje túllépni a sérelmeken. Mint ismert, a nyár eleji Kanadai Nagydíjtól kezdve több olyan futam volt, ahol valamilyen formában konfrontálódtak, mint ahol nem, és a spái ütközésükkel túlfeszítették a húrt a főnökeiknél, akik innentől nem engedik harcolni őket egymással.
Egész hétvégén hasonló időre van kilátás, csapadék bármikor bekavarhat. Vajon ebbe az edzésbe is belerondít, ahogy délelőtt? A levegő 25, az aszfalt 33 fokos.
Muszáj lesz jól teljesítenie, hogy életben tartsa világbajnoki esélyeit, és a Mercedes ne rendelje Hamilton alá. Többek szerint ezt már meg kellene tenni, de a finn úgy tudja, csapata egyelőre nem készül erre. Bottas Spában nagyon kikapott csapattársáról, és az első edzésen is 4 tizeddel lassabb volt nála.
Tán csak nem elnézték a naptárat? Néhány rajongó mikulásruhába öltözve figyel a lelátón. 5 perc múlva kezdődik a tréning.
A Haas versenyzői kezdik meg először a délutáni munkát, Grosjean és Magnussen egy-egy próbarajttal indul útnak.
A sötét felhőket egyre több helyen fehérek váltják, talán nem kell aggódni az eső miatt. Hülkenberg is megjelent.
A lágy gumikkal 1:25.224-gyel kezd, Magnussen egyelőre másfél tizeddel lassabb nála.
Már 13-an köröznek, és Hülkenberg foglalta el az 1. helyet a Renault-val, 1:24.440 az új szintidő. Pályára lépett Räikkönen és Bottas.
Egy bemelegítő kör után most csaphat oda először igazán a lovak közé, ám a második sikánnál hibázott, szélesen fordult a balosnál. Perpillanat a Force India pilótái vezetik a tabellát Verstappent megelőzve, de gyorsan változik a sorrend.
1:22.475 a mercedeses finntől, Räikkönen csak pár másodpercig élvezhette az 1. helyet. Vettel 3., 3 ezreddel lassabb Räikkönennél.
Persze nem kell sietniük, van idő bőven. Stroll Williamse vad táncba kezdett a második sikán kijáratánál, az újonc szépen zabolázta meg.
Verstappen az imént megelőzte, de utána gyorsult, és Bottasra 4 századot verve újra az élre állt.
Bottas leharapott egy kicsit a legjobb időből, amely most 1:22.393. Räikkönen hátránya 42, Vettelé 116 ezredmásodperc. Alonso és Hamilton kihajtott a garázsból, már csak Ricciardóra várunk. Az autókat most lágy gumin hajtja a mezőny.
1:22.103-at futott, Wehrlein meg majdnem lecsúszott a második Lesmónál a kavicságyba. Ricciardo a szuperlágy gumin érkezik, talán rögtön időmérő szimulációt teljesít.
Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Ricciardo az első hat sorrendje, az ausztrálon kívül mindenki a lágy gumin jegyzi az idejét. Ocon, Massa, Pérez, Stroll a további sorrend – úgy látszik, a Williams összekapta magát. A sok egyenes és a Mercedes motor nyilván segít nekik.
Az előbb bement 1:22 alá, majd a mezőny túlnyomó részéhez hasonlóan visszatért a depóba. Egyedül Ricciardo köröz.
A 13-14. helyet foglalják el a McLarenek. Nemsokára következnek az időmérős sprintek.
A szuperlágy gumi a 3. helyre repítette, a Mercedesek és a Ferrarik közé. Grosjeantól és Magnussentől is javulást várható mindjárt.
Voilá, Grosjean a 10., Magnussen a 13. pozícióba lépett fel. No de korai az öröm, a többiek próbálkozása még hátra van.
Nincs új a nap alatt, a Sauberek zárják a sort. A 19. Ericsson hátránya több mint 1 másodperc a 18. Kvjattól is.
Feléledt a mezőny, szép sorban készülődnek a versenyzők a szuperlágy gumis sprintre. Massa agresszívan melegíti az abroncsokat a hátsó egyenesben.
A második sikánnál ficánkolt az autója, a kanyar kijáratánál porolt is egy kicsit, ezért megszakította a kísérletét. A második próbálkozása viszont 7. helyet ért neki.
1:21.546 a némettől, egy másik autótól szélárnyékot is kapott a Parabolica előtti egyenesben. Räikkönen csak 1:22.0-ra gyorsult, a Ferrarikat több mint fél másodperc és Hamilton választja el.
Az első akaratlan volt, az Ascarinál forgott meg. Aztán egy újabb piruettel menetirányba állította autóját.
Mindketten javítottak a szuperlágy gumin, de a finn vette át az 1. helyet (21.406), Hamilton 56 ezreddel lassabb nála. Vettel csökkentette a lemaradását a délelőtthöz képest.
Bottas, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Massa, Ocon, Sainz, Hülkenberg.
1:23.032-es idejével fellépett a 9. helyre. Jut eszünkbe, eddig megbízhatóan üzemelnek a McLarenek...Alonso amúgy még egy korábbi motort használ, a Spec 3.7-es változatot csak Szingapúrtól veszi használatba ténylegesen.
Ne feledjük, ők holnap is hanyagolhatják az időmérőre készülést, hiszen Ricciardót és Verstappent úgyis hátrébb sorolják a rajtrácson.
Alonso közben megrekedt a 16. helyen. Vandoorne Ocont, Massát és Sainzot előzi meg a 7. helyen, a Renault nem fért be a legjobb tízbe.
Bottas a szuperlágy gumin kezdte, de Hamilton is köröz már.
A gyors Ascari kanyar kijáratánál kicsit elindult keresztbe az autója, de sikerült az irányítása alatt tartania. Alonso a szuperlágy gumin vezet.
Vettel dettó. Később jelentkezni fogunk szokásos esélylatolgató elemzésünkkel, és abban részletesen megvizsgáljuk a hosszú etapos köridőket.
Legalábbis a mai edzés végéig. Az aszfalt hőmérséklete közben a 40 fokot is elérte.
Félreállt, sárga zászló. Sainz eleve 10 rajthelyes büntetéssel várja az időmérőt, amiért beszerelték neki az idei ötödik MGU-H-t.
Nem először fordul elő nála ilyesmi az elmúlt években. Vettel azt kéri, hogy a Ferrari figyelje a fékjeinek a hőmérsékletét.
A Renault tájékoztatása szerint a hidraulikával van gond, valószínűleg szivárog a rendszerből a folyadék. Hülkenberg a 12. helyen áll, és ma már nem vezethet.
Ma van a szülinapja, de a motorhiba és a büntetés elronthatja az ünneplést.
Nem figyeltünk rá, de a fű alatt feljött a 8. helyre, Vandoorne mögé egy kései sprinttel. Egész jól muzsikálnak a McLarenek.
Méghozzá a pályán, ezért VSC-fázis lépett hatályba. A megkotlott Haas az Ascari sikánnál jelent akadályt.
A visszajátszásból látszik, hogy a felfüggesztés eltörött az előző kanyarnál – Magnussen Ausztriában is ugyanilyen hibát szenvedett el.
Közben vége lett a VSC-nek, Räikkönen meg egyből kicsúszott a kettes Lesmónál, miután a balanszra panaszkodott. Folytatni tudja a vezetést.
Kvjatnak szóltak a Toro Rossónál, hogy problémát látnak az adatokon, legyen szíves parkoljon le a garázsban. Hamiltonnak és Bottasnak nincs gondja, de úgy látszik, mára befejezték a gyakorlást, kiszálltak az autóból.
Emlékeztetőül: Vettel a 3., Räikkönen a 4. helyen áll, és most már közelebb vannak a Mercedeshez, mint amennyire hozzájuk a Red Bull.
Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval. Bottas nem hagyta magát, megelőzte Hamiltont, a Ferrari pedig közelebb lopózott a Mercedeshez.