Hamilton fordított a sötétben, megelőzte Vettelt
2017. november 24. 13:50
Még nem volt tétje, de Lewis Hamilton visszavágott Sebastian Vettelnek Abu-Dzabiban, és a villanyfényes második edzésen kiegyenlítette az állást a mai 1. helyek számában; ezúttal ő végzett az élen, és a német a 2. helyen.
Az új pályacsúcsot felállító Hamilton 149 ezreddel előzte meg Vettelt, és nem nagy meglepetésre mindketten több tizedmásodpercet vertek a csapattársukra, akiket Daniel Ricciardo is megelőzött. Az ausztrál versenyző első kísérletét az ultralágy gumin meghiúsította Romain Grosjean – aki egyébként egy elektromos hiba miatt a garázsban vesztegelt az edzés második felében –, de a másodikban javítani tudott,
így ismét három különböző csapat pilótái foglalták el az első három helyet.
Különösebb felforgás ezúttal sem volt, Grosjean, Brendon Hartley és Stoffel Vandoorne ártalmatlan megpördülését leszámítva zavartalanul tesztelhettek a csapatok, a versenyszimuláció is akadálytalanul folyt.
A középmezőny élén elfoglalta helyét a Force India, Sergio Pérezt és Esteban Ocont csupán egyetlen század választotta el. Őket Nico Hülkenberg és Fernando Alonso követte mintegy két tized lemaradással.
Köszöntjük kedves Olvasóinkat, a második edzés következik az Abu-Dzabi Nagydíjon. Délelőtt napfényben gyakoroltak a csapatok, de ahogy majd két nap múlva a versenyen is, ezúttal naplementében, a reflektorok fényárjában köröztetik az autókat.
Az első három helyen végző Vettel, Hamilton és Verstappen másfél tizeden belül volt egymáshoz délelőtt, vajon maradnak a kis különbségek, vagy megnőnek?
Délelőtt csapatuk tesztpilótája vezethette az autójukat, ők ketten most kezdik a napi gyakorlást. Az első edzés nagyjából zavartalanul zajlott, csak egy-két megpördülés akasztotta meg a menetet néhány másodpercre.
Hasonló körülmények között rendezik majd az időmérőt és a futamot is, most lehet majd megtapasztalni, hogyan változik a pálya állapota a naplemente és a hőmérsékletek csökkenése miatt.
Magnussen és Grosjean is követi, a többiek egyelőre a bokszban várakoznak. A McLaren szuperlággyal kezd, ha holnap nem tudnak bejutni a Q3-ba, lehetséges, hogy a verseny elejére is ezt a gumit választják majd.
Mindössze a két Haast kellett megelőznie ehhez, egyelőre 1:40.739-cel ő a leggyorsabb, szuperlágy gumikkal. De, csak addig, amíg Räikkönen körbe nem ért, ő 1:40.224-et ért el.
Bottas is megelőzte Vettelt, Hamilton is erre készült, de elfékezte magát, és levágta a pályát, átment egy virtuális reklámon.
1:39.720-szal az élre állt, és egy még gyorsabbnak tűnő körnek vágott neki. Ricciardo és Räikkönen követi már a tabellán.
4. helyet ért az előbbi ideje (1:40.178), de azóta kettővel hátrébb csúszott. Az élmezőny tagjai a szuperlágy gumit használják egyelőre.
Bement 1:39 alá, a 2. Bottasnak ez még nem sikerült. Ricciardo, Vettel és Räikkönen perpillanat a további sorrend.
Vandoorne az utolsó előtti kanyarban szállt el, működésbe lépett a lefulladásgátló az autóján, de úgy tűnt, mégis újra kell indítania a McLarent. Némi késlekedés után ez sikerült neki, és visszaevickélt a bokszba.
Több hibát is elkövetett a köre során, sőt, ki is csúszott a bukótérbe, így nem meglepetés a 4,7 másodperces hátrány. Massa a hétvégén különleges, búcsúsisakban versenyez.
12 fokkal hűvösebb már a pálya, mint az első szabadedzésen volt, ez okozhatta Vandoorne kicsúszását. A McLaren szerint műszaki hiba nem történt.
1:38.609, de csak 3 tizedet vert Hamiltonra az ultralágy gumin. Hülkenberg is megkapta ezt a keveréket, ő a 14. helyről próbál fentebb kapaszkodni.
Gond van az autójával, és azt már tudjuk, hogy új motorelemek miatt legalább 10 rajthelyes hátrasorolás vár rá az időmérő után. Hülkenberg a 4. helyre lépett előre.
Néhány századot még talált, a második kísérletével 38.537-re vitte le a lécet. De mindjárt érkezik Vettel...
Vettel csak pillanatokra birtokolta az 1. helyet, Hamilton 1:37.877-et repesztett, 149 ezreddel überelte a Ferrari idejét.
Ez az az időszak, amikor felbolydul a tabella: az imént Räikkönen előzte meg Bottast 38.3-as idejével. A reflektorok már égnek a pálya mellett.
Hamilton 1:37.877-es ideje új pályacsúcs a Yas Marinán. A pilóták nagy része visszatért a depóba, nemsokára a versenyszimulációkkal folytatják.
Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Verstappen, Hülkenberg, Alonso, Vandoorne, Massa. A McLaren megint egész ütőképes, és egyelőre rajtbüntetéstől sem kell tartaniuk.
Az új-zélandi pilóta, aki eddig mindegyik F1-es versenyén rajtbüntetést kapott, a 17. helyen áll, Grosjeant, Wehrleint és Magnussent megelőzve.
Grosjean akadályozta Ricciardót a gyors körében, aztán meg is pördült az egyik kanyarban. Most ő az utolsó.
Megint három különböző csapat pilótái állnak az első három helyen, miután Ricciardo 38.1-gyel elválasztotta a két Ferrarit.
Méghozzá az ultralágy abroncsokon, ahogy vélhetően a nagy többség is tenni fogja.
Pérez és Ocon jött be közben a 7-8. helyre, megelőzve Hülkenberget és Alonsót. Az élen Hamilton áll Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Bottas és Verstappen előtt.
Így elég jól összehasonlíthatók lesznek a köridőik Hamiltonnal, amiről este megjelenő esélylatolgató elemzésünkben fogunk írni részletesen.
A Haas csapatfőnöke a Skynak azt mondta, ki kell cserélni az autóban egy elektromos egységet, és nem biztos, hogy fél óra alatt el tudják intézni.
A hátralevő szűk félórában már teljesen mesterséges fénynél zajlik az edzés. Räikkönen is javában köröz az ultralágy gumin.
Elkezdte kipróbálni a hétvégi gumikínálat középső, egy fokozattal keményebb fajtáját. Valószínűleg ezen a futamon is az egykiállásos taktika lesz a legnépszerűbb.
A csapatok megvizsgálják mindkét gumikeveréket, hogy mennyire bírják a terhelést. A műszaki hibával küzdő Grosjean kivételével mindenki a pályán tartózkodik.
Hartley az 1-es kanyarnál dobta el az autót, szerencséje volt, hogy meg tudott állni a fal előtt. Furcsa volt: a balosba fordulva kitört a Toro Rosso fara, de az nem a várható irányba, hanem azzal ellentétesen forgott. Hartleyt visszahívták a bokszba.
A körülmények különleges képek készítésére adnak lehetőséget: ez itt épp Verstappenről készült, akinek a szeme tisztán látszik a sisak alatt.
Már 10 perc sincs hátra az idei utolsó pénteki szabadedzésből, a sorrend befagyott a sprintek óta, azaz Hamilton vezet Vettel és Ricciardo előtt.
Az utolsó előtti kanyarban riszált be alatta az autó, de a tágas bukótérnek köszönhetően simán mehetett tovább.
Úgy tűnik, letette az igát, ma már nem vezet többet. Még 2 perc maradt a tréningből.
Véget ért az edzés, köszönjük a figyelmet! Hamilton fordított, ezen az edzésen ő győzte le Vettelt a tabellán, de ismét viszonylag szoros volt az élmezőny. Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval.