A végén beváltak az ultrák a Ferrarinál a harmadik edzésen
2018. március 24. 03:55
Megérkezett az eső az Ausztrál Nagydíjat rendező Melbourne térségébe, ezért nedves pályán kezdődött a szombati harmadik szabadedzés, de a 60 perc során folyamatosan száradt az aszfalt. A mezőny Nico Hülkenberg vezetésével, esőgumikkal kezdett ismerkedni a körülményekkel, de gyorsan előkerültek a zöld jelzésű intermediate abroncsok is.
Az élcsapatok természetesen nem igazán siettek, Lewis Hamilton például csak az edzés derekán teljesített mért kört, de egy ideig csapattársa mögött a 2. helyezett volt. Hamiltonnál műszaki hiba ütötte fel a fejét, de szerencséjére ezt még a boxban észrevették és a kormánykerék kicserélésével orvosolták a problémát.
Nem járt ennyire jól Lance Stroll, mivel a tegnapi lerobbanása után délelőtt észrevették, hogy elromlott a sebességváltója, ezért az edzés háromnegyedét javítással (de nem cserével) töltötték a Williamsnél, mielőtt visszatérhetett a pályára. Eleinte azonban így is gyorsabb volt csapattársánál, de Szergej Szirotkin ezúttal előrébb végzett nála.
Az edzés első felében Max Verstappen diktálta a tempót, ismét bátran vezetett, de többször is megcsúszott, a rádión is jelentette, hogy a fehér csíkok nagyon csúszósak voltak. Féltáv után viszont kiszállt az autóból és csak az utolsó percekre tért vissza, még mindig intermediate gumikkal. Az 1:31-es köre már a pálya állapotának javulását jelezte.
A száradást azonban a Ferrarik és Marcus Ericsson köridőin lehet leginkább tetten érni: Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen intermediate abroncsokkal csak a középmezőnyben szerepelt, az utolsó percekre viszont feltették az ultralágy gumikat, Vettel ráadásul a DRS-t is használhatta a célegyenesnél, így nagy előnnyel a leggyorsabbnak bizonyult a tréningen.
Räikkönen nem futott ilyen jó kört, de a körülmények miatt Ericsson előtt így is simán a 2. helyezett lett. Fernando Alonso már jóval korábban jelezte a mérnökének, hogy megfelelőnek tartja a körülményeket a slick gumikhoz, végül mégsem tehetett meg köröket a száraz pályás abroncsokkal, ezért a rádión morgott, arra utalva, hogy a McLaren rosszul taktikázott az edzés végén.
Az eredmények alapján nem sok következtetést lehet levonni a hétvégén várható helyzetre, már csak azért sem, mert az esőfelhők távoztak a pálya térségéből és a magyar idő szerint reggel 7 órakor kezdődő időmérő edzést várhatóan ismét száraz, de a tegnapinál valószínűleg kevésbé tapadó pályán rendezik majd.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Jó reggelt kívánunk Kedves Olvasóinknak e korai órán, az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzése alkalmából! Ahogy erre tegnap már számítottunk, megérkezett az eső Melbourne-be és alaposan felkavarja a helyzetet.
Pénteken, még napsütésben rengeteg látványos kép készült Melbourne-ben, ezekből összeállítottunk egy galériát. Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk a pénteki a fotókat!
---- separator ----gallery-content-type:cfc4c7dd-8352-4375-ba9e-cae40263cceb---- separator ----A Mercedes pilótája mindkét szombati szabadedzésen a leggyorsabb volt.
A teszteléshez hasonlóan, Melbourne-ben is a Mercedes tűnik a leggyorsabbnak, legalábbis a száraz pályán futott körök alapján. A nézőknek az izgalmak szempontjából jól jöhet, ha esős lesz az időmérő, de főleg az, ha a futam is nedves pályán zajlik majd.
A levegő 18, a pálya 22 fokos, a pálya viszont nedves és az eső lemossa azt a kevés felhordott gumit is, amit tegnap leraktak az autók.
Most már maximum szemerkélő eső várható, de a felhők kezdenek távozni a térségből. Az időmérőre (fel)száradó pálya várható majd.
A sebességváltó meghibásodása miatt dolgoznak Lance Stroll autóján, jelentette a Sky Sports. A kanadai pilóta az edzés elejét biztosan lekési. Elkezdődött a tréning, a McLarennél természetesen esőgumikkal készülnek, Nico Hülkenberg az első a pályán.
Grosjeanhoz, Hülkenberghez, Hartley-hoz, Vandoorne-hoz és Gasly-hoz hasonlóan ő is installációs kört teljesített esőgumikkal. A szerelők közben takarítani kezdtek a box előtt.
Hartley azt mondta, nincsenek nagy pocsolyák és állóvíz a pályán és jobbnak tartja a körülményeket a vártnál. Alonso a zöld jelzésű interediate gumikkal volt kint a pályán, de csak egy installációs körre.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban a Sky Sportsnak azt mondta, nem számít arra, hogy teljesen felszárad a pálya a harmadik tréning során. Daniel Ricciardo büntetésével kapcsolatban úgy vélte, a sportfelügyelők nem akarták elmeszelni a hazai versenyzőt, de a szabályok miatt nem volt más választásuk. Horner szerint Ricciardót még nem látta annyira idegesnek, mint a tegnapi büntetés után.
Követi Alonso példáját, az első, esőgumis tapogatózó köre után a zöld jelzésű intermediate gumikkal ment ki. Hartley nemrég még esőgumit használt.
A zöld jelzésű intermediate gumikkal 1:40.853 alatt ért körbe, ő egyelőre az első és egyetlen pilóta, aki szombaton mért kört teljesített. Sainz is pályára lépett az interekkel.
A McLaren ezt ígéri a Twitteren, közben Hülkenberg 1:39.082-re javított és Vandoorne is interekkel van mért körön, de egyelőre 1:41.148-cal lassabb a Renault-nál. Hartley még kitart az esőgumik mellett.
Volt egy veszélyes megcsúszása közel a falhoz, de megfogta az autót és 1:37.419-cel az élre állt Hülkenber 1:38.482-es és Vandoorne 1:39.675-ös köre előtt.
Verstappen 1:37.419-re javított, közben még mindig dolgoznak Stroll autóján, de Szirotkin már feltűnt a pályán. A holland pilóta szerint jó állapotú a pálya, de a fehér vonalak nagyon csúsznak. Ezt alátámasztandó, 1:35.548-cal tovább javított az eredményén, Ricciardo 1:37.907-tel a 2. helyezett Alonso 1:38.005-ös köre előtt.
A rádión azt mondta, hogy valami gond van, azt a választ kapta, hogy álljon meg. Úgy tűnik, hogy nem hagyta el a boxot. Bottas közben az 5. helyre jött fel.
Maga a szerkezet változatlan, de a rászerelt szárnyacskák újak, jelentette a Sky Sports. Pénteken nagy felhördülést keltett, hogy a glória rengeteget kitakar a fedélzeti kamerák látóteréből, főleg a pilóták vállánál elhelyezett kamerák esetében. A Sky Sports szerint kicserélték Hamilton kormánykerekét.
Alonso a rádión azt mondta, a pálya annyira gyorsan szárad, hogy szerinte most futja az utolsó körét intermediate abronccsal. Előkerült Hamilton is, de ő nagyon csúszkál még a hideg intermediate-ekkel is. Engedik a DRS használatát, Verstappen még nélküle 1:35.548-ra javított.
1:34.298 volt az aktuális leggyorsabb kör, de igyekeztek a Mercedesek is, Bottas 1:34.174-gyel átvette a vezetést Hamilton 1:34.225-ös köre előtt. Verstappen kiszállt az autóból, talán azt várja, hogy teljesen felszáradjon a pálya.
1:34.298 volt az aktuális leggyorsabb kör, de igyekeztek a Mercedesek is, Bottas 1:34.174-gyel átvette a vezetést Hamilton 1:34.225-ös köre előtt. Verstappen kiszállt az autóból, talán azt várja, hogy teljesen felszáradjon a pálya.
A Ferrari pilótája mindössze a 8. helyig jutott, míg Räikkönen egyelőre csak a 12. helyezett. A visszajátszás szerint Hamilton kissé kicsúszott a fűre a 3-as szektorban, de óvatosan visszaterelte az autóját a pályára.
Még szűk negyedóra hátra van a harmadik szabadedzésből, de nincs túl nagy forgalom a pályán, bár jó hír, hogy megjavították Lance Stroll autóját, aki intermediate gumikkal teljesít mért kört. A mezőny többi tagja most valószínűleg arra vár, hogy az utolsó percekre ki tudnak-e jönni száraz pályára alkalmas abroncsokkal.
Egyéni legjobb első szektorral kezd, majd 1:34.233-mal a 3. helyre jön fel szorosan a két Mercedes mögé. Közben a 4. helyezett Alonso autójára visszaszerelték az esőgumikat, de mire pályára lépett, már ismét intermediate-eket kapott. 10 perc van hátra.
Szirotkin azt jelentette, hogy a mért köre végére már nagyon túlmelegedtek az abroncsai. Az orosz pilóta egy hajszállal lassabb csapattársánál a 12. helyen.
A boxban felszerelték az autójára a lila jelzésű ultralágy gumikat, de a McLaren pilótája egyelőre nem hajtott ki a pályára. Bottasnak a rádión azt mondták, a 12-es, 13-as kanyarnál a legrosszabb a pálya állapota, de nem fejezte be a körét interekkel.
Bő 1 másodpercet faragott Bottas eddigi legjobb köréből, az első és a harmadik szektorban abszolút leggyorsabb volt és 1:33.172-vel az élre állt. Közben Vettel az első, aki ultralágy gumival pályára lépett.
1:31.680-nal az élre állt, de elkezdtek működni az ultralágyak Vettel autóján, a Ferrari pilótája rögtön 1:26.067-re gyorsult és átvette a vezetést.
Räikkönennek is belefért még egy mért kör az ultralágyakkal, neki csak 1:28.499 jött össze, de a körülmények miatt ez is elég volt a 2. helyhez. Marcus Ericsson lett a 3. helyezett szintén ultralágyakkal.