Vettel kilopta a pole-t Räikkönen kezéből
2018. április 07. 16:40
Kimi Räikkönen diktálta a tempót a Bahreini Nagydíj időmérő edzésének nagy részében, de amikor a legjobban számított, Sebastian Vettelnek jött ki jobban a lépés. A 200. nagydíjára készülődő német megszerezte idei első pole pozícióját,
Räikkönen pedig gondoskodott a Ferrari első "tiszta" első rajtsoráról a tavalyi Szingapúri Nagydíj óta.
Räikkönen már a Q1 első perceiben igyekezett megmutatni, hogy ki a főnök: 1:28,951-es körével az élre állt, amit Vettel csak megközelíteni tudott. Nyolc perccel a szakasz vége előtt Bottas és Hamilton zárkózott fel a 3. és 4. helyre a Mercedesszel, de Max Verstappen az első gyors körével beékelődött közéjük.
Öt és fél perc volt még hátra a Q1-ből, amikor Verstappen kívülről nézve nehezen magyarázható hibát vétett. A holland túl korán lépett a gázra a 2-es kanyarban,
a Red Bull fara kitört és Verstappen a szemközti gumifalban találta magát. Piros zászlóval megállították az edzést.
Tíz perccel később indult újra a menet, ekkor Grosjean (Haas), Alonso (McLaren), Szirotkin (Williams), Leclerc (Sauber) és Stroll (Williams) állt a kieső helyeken. Grosjean 1:30,530 percre javította az addigi legjobbját, de
Alonsóval ezredre egyforma időt autózott, így holtverseny alakult ki közöttük éppen a továbbjutás határán, a 15-16. helyen.
A Haas franciaája a részidők alapján megjavíthatta volna korábbi legjobb eredményét, de hibázott az utolsó kanyarban, ezzel odalett a lehetőség. A Q1 végén Grosjean (Haas), Ericsson (Sauber), Szirotkin (Williams), Leclerc (Sauber) és Stroll (Williams) búcsúzott.
Az edzés középső szakaszában Sebastian Vettel rakta magasra a lécet. A német 1:28,341-es idejét Hamilton és Räikkönen csak megközelíteni tudta - igaz, mindketten alig több, mint egy tizedmásodpercre. Verstappen balesete után Ricciardo egyedül vitte a Red Bull zászlaját, ám az ausztrál nem tudott 6 tizeden belülre kerülni a Ferrarikhoz és a gyorsabb Mercedeshez. Bottas és a Toro Rossóval végig remekül hajtó Pierre Gasly tudott még javítani az eredményén.
A finn - Ricciardót maga mögé utasítva - a 4. helyen ment tovább a Q3-ba, míg a francia GP2-es bajnok a két Renault-pilóta, Hülkenberg és Sainz, valamint Kevin Magnussen (Haas) mögött, a 9. idővel léphetett tovább. A Force India csalódást keltő melbourne-i edzéstempóját feledtetve Esteban Ocon is továbbjutott az utolsó etapba.
Nem volt ilyen szerencsés Brendon Hartley (Toro Rosso), Sergio Pérez (Force India), valamint Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne (McLaren), akik egytől egyig elvéreztek. A McLaren tehát hiába fogadkozott, sem saját erőből, sem a külső körülményeknek köszönhetően (Hamilton rajtbüntetése) nem jutott tovább a Q3-ba.
Az időmérő utolsó szakaszára nyilvánvalóvá vált, hogy hacsak nem szakad le az ég, valamelyik Ferrari-pilóta szerzi meg az edzéselsőséget. Vettel ekkor mozgósította a tartalékait, 1:28,196-os kört repesztett, annak ellenére, hogy az utolsó kanyarban az SF71-H megtáncolt a rázószegélyen. A mögötte érkező Räikkönen 1:28,101 perccel letaszította a németet az ideiglenes pole-ból. A Mercedes mindent megpróbált, de sem Hamilton, sem Bottas nem bírt az elemükben lévő vörös autókkal, Ricciardo Red Bullja pedig tempót veszített, ahogy az aszfalt visszahűlt naplemente után.
Amikor már azt kezdtük számolgatni, hogy a 38 éves Kimi Räikkönen a tavalyi Monacói GP után újabb pole pozíciót szerezhet,
Vettel még rá tudott tenni egy lapáttal: a német 1:27,958 percen állította meg a stoppert, ezzel megszerezte idei első, pályafutása 51. edzéselsőségét.
Bottas a végén erősen megközelítette Räikkönen idejét, ám végül be kellett érnie a 3. rajthellyel és azzal, hogy 2017 után másodszor is elkalapálta Lewis Hamiltont Szahírban. Hamilton a váltócseréje miatt 5 rajthelyes büntetést kapott, így Ricciardo léphet előre a 4. rajtrácsra, megelőzve Gaslyt, Magnussent, Nico Hülkenberget, Esteban Ocont és a 10. rajtrácsról induló Carlos Sainzot.
Sebastian Vettel (Ferrari, 1.): „Ez nagyon intenzív volt. Az első Q3-as körömmel nagyon elégedett voltam, de aztán mindent eldobtam az utolsó kanyarban. Örülök, hogy volt lehetőségem egy második nekifutásra, ami tisztán sikerült. Tudtam, hogy az utolsó kanyarban távol kell maradnom a rázókövektől. Az autó egész hétvégén kitűnően megy, mindenre úgy reagál, ahogy szeretném, öröm vezetni. Nagyon várom már a versenyt!
Kimi Räikkönen (Ferrari, 2.): „Az utolsó nekifutásom messze nem volt ideális, nagy volt a forgalom [a pályán], de ez ilyen. A holnapi [verseny]nap számít igazán, vasárnap osztják a pontokat. Meglátjuk, mit tehetünk akkor."
Valtteri Bottas (Mercedes, 3.): „Egyre jobb köröket futottam, a végére egész jól összeállt [az autó és a tempó]. Ezek a srácok a vörös autókban túl gyorsak nekünk. Nem lehetünk elégedettek [a 3. rajthellyel], de várjuk meg a versenyt. Úgy vélem, szoros verseny lesz, amin a Red Bull-lal is számolnunk kell, Lewis [Hamilton] és Max (Verstappen] is előre fog törni."
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Bahreinben eddig megállíthatatlannak tűnt a Ferrari, Räikkönen a pénteki második és a mai edzést is magabiztos előnnyel zárta az élen, tegnap Vettel is ott volt vele a tabella tetején. A lezajlott tréningek eseményeiről alább olvashatnak bővebben:
Már Melbourne-ben felfedezte a Mercedes, hogy szivárog a hidraulikafolyadék a váltójából, és azóta kiderült, hogy muszáj kicserélni az egységet az autóban – ez automatikusan öt rajthelyes büntetést jelent Hamiltonnak. Vajon megpróbál lágy gumin továbbjutni a Q2-ből, hogy alternatív taktikával támadjon a versenyen?
Az F1 korábbi ura is ellátogatott Bahreinbe, bizonyítékunk is van róla! Tavaly csak néhány versenyen tűnt fel, de a bahreini akkor is közöttük volt.
A Q3-at célozzák meg, de a Toro Rosso és a Renault kemény ellenfél lesz, és a pénteken gyengélkedő Haast sem írják le. A Force Indiának azonban nem ízlik a bahreini pálya, amely jó kigyorsításokat kíván az autóktól.
Pénteken 27 fokos volt a levegő és 32 az aszfalt, jelenleg 29 és 35 ez a két érték. Már ennyi eltérés is változásokat okozhat az autók teljesítményében tegnaphoz képest. Az időmérő 17 órakor kezdődik magyar idő szerint, vagyis szűk negyedóra múlva.
Az utolsó edzésen műszaki zűrök sújtották, a Ferrari tájékoztatása szerint az elektromos rendszerrel volt bibi. Az 5-ös rajtszámú autó egyik oldalsó légterelője is meglazult, szóval Vettel felkészülése közel sem volt ideális az időmérő előtt. Ami szerencse neki, hogy az utolsó edzésen egyáltalán nem olyanok voltak a körülmények, mint amilyenek az időmérőn lesznek.
Úgy tűnik, egyszerűen csak nem frissültek az adatok: az időmérés szerint 32 fokos a pálya, pont annyi, mint tegnap ilyenkor. Már csak néhány perc van a kezdésig.
Legalábbis a mai időmérőn, ez a legpuhább keverék a Pirelli bahreini kínálatában. A lágy és a középkemény a másik kettő.
A szaúdi származású Mansour Ojjeh a garázsból követi majd az eseményeket a részben általa birtokolt McLarennél.
Hartley, Ericsson és Leclerc jött ki először, a Q1 18 perces és öt pilótától fogunk búcsúzni.
1:28.769 a csúcs jelenleg Bahreinben, Bottas tavaly állította fel az időmérőn. Szerintünk meg fog dőlni.
Másokkal együtt, miközben a Sauberek jelenleg 1:31-es időkkel előzik meg Hartley-t. A visszajátszáson megmutatták, hogy Hartley elrontotta a 10-es kanyart.
Ez a 100. versenyhétvégéje a Mercedesszel, kijött az első körére az időmérőn. Magnussen 1:30.030-cal az élre állt, csapattársát, Grosjeant előzi meg.
Amíg nem indulnak be tényleg nagyon az események, ajáljuk figyelmükbe galériánkat, melyet estig frissíteni fogunk:
---- separator ----gallery-content-type:2ccd94c1-b6c7-4dfb-8a20-9ca677954081---- separator ----A lágy gumin kezdték meg az időmérőt, miközben Hamilton a szupelágyakat használja. Räikkönen 1:28.951-gyel vezeti a tabellát.
Räikkönent Vettel követi a tabellán, majd Bottas, Verstappen, Hamilton és Ricciardo következik. Grosjean hatalmas füstfelhő kíséretében elfékezte magát az 1-es kanyarnál.
Egyelőre csak 16., Szirotkin, Stroll, Leclerc és Hartley áll még kieső helyen. Most sokan visszatértek a boxba a második roham előtt.
A falban kötött ki, miután az első kanyarkombinációból kigyorsítva egyszerűen elvesztette az uralmat a Red Bull felett a rázókövön. Ericssonnak volt pénteken egy ugyanilyen hibája, de ő megfogta a kocsit.
5 perc 25 másodperc lesz hátra, amikor újraindítják az edzést. Verstappen csúnyán káromkodott a baleset után – érthető a dühe, nagyon ígéretes volt a versenytempója az edzésen, megszorongathatta volna a Ferrarikat és a Mercedeseket. Így viszont lőttek a jó eredménynek.
A kiesőzónában van Alonso, Szirotkin, Leclerc és Stroll társaságában, miközben Magnussen 7. Eric Boullier a Skynak elmondta, hogy Alonso nem használhatta a DRS-t a sárga zászló miatt, ezért lett gyenge a köre.
A Q2-be alighanem bejut (jelenleg 4.), de ott már nem tud vezetni, és egyáltalán nem biztos, hogy nem kap további büntetéseket, miután a Red Bull kicserél néhány alkatrészt. Első blikkre a bal első felfüggesztése sérült meg leginkább.
A Ferrarik, a Mercedesek és a Red Bullok valószínűleg nem hajtanak újra a pályára, de a 7. Magnussen már megjelent.
Ez lett a következménye Verstappen hibájának:
Sainz és Hülkenberg is az első 10 közé lépett, Grosjean és Alonso viszont továbbra is aggódhat.
Pedig ezredre azonos időt (1:30.530) autóztak, csak a spanyol hamarabb futotta! Grosjean így meglepetésre nem jut tovább, bánhatja, hogy az utolsó kanyarban túl szélesen fordult.
Ez nem váratlan, a sorrend egész pontosan a 17-20. helyeken: Ericsson, Szirotkin, Leclerc, Stroll. Szóval a Williams már a Saubertől sincs biztonságban. Leclerc talán Szirotkint is megelőzte volna, ha nem pördül meg az utolsó kanyarnál a legvégén.
Ez lett a Q1 végeredménye, Räikkönen 3 tizedet vert Bottasra:
Az időmérő előtt. Ebből csak kettőt lehet használni a szezonban büntetés nélkül, ez már értelemszerűen a második – később még visszaüthet a délelőtti műszaki hiba.
Csak 14 autóval, a balesetet szenvedő Verstappen nélkül. Egyelőre üres a pálya.
Most már nekik is szükségük lesz rá. Räikkönen és Vettel a Renault-kkal együtt hajt elsőként pályára.
A lágy keveréken akar továbbjutni a Q2-ből és ezeken rajtolni, hogy a versenyen adott esetben tovább nyújthassa az első etapját a keményebb gumin.
28.341 vs. 28.515, most a német gyorsabb. Ricciardo csak 28.9-et tud, de így is megelőzte Bottast.
Vettel mögé 28.458-cal sorolt be a lágy gumin, bő egy tizeddel lassabb nála. Pérez, Alonso, Vandoorne és Hartley áll kieső helyen.
5 perccel a Q2 vége előtt Gasly 6., jó esélye van a továbbjutásra. A McLaren viszont távol áll ettől, Alonsónak legalább 3 tizedet kellene találnia.
Az nem kérdés, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull állva maradt pilótái közöttük lesznek, ők nem is térnek vissza a pályára. A középmezpny tagjai viszont érkeznek az utolsó rohamra, 2 perc van hátra.
Lehet, hogy mégis a szuperlágy gumin vágna neki a futamnak, mert ezeken visszatért a pályára. Fut vajon mért kört is velük?
Sem Alonso, sem Vandoorne nem lesz ott a Q3-ban, ahogy Hartley és Pérez sem. Utóbbi két pilóta legalább annak örülhet, hogy megelőzték a McLareneket.
Bottas feljött a 4. helyre egy gyorsabb körrel, Hamilton viszont a lágy gumin jegyzett eredményével jut tovább. A 6-10. helyig négy csapat (Renault, Haas, Toro Rosso, Force India) autója végzett, a középmezőny igen sűrű.
Egy visszajátszásban azt mutatták, hogy egy kisebb darab "valami" a levegőbe repült a Ferrari hátuljáról, de az is lehet, hogy Vettel csak áthajtott egy más autóról leszakadt elemen.
A Ferrari csapatfőnökének magyaráz valamit az egyik csapattag a garázs előtt. Közben megkezdődött a döntő felvonás, többen már a pályán tartózkodnak.
Mindketten emelték a tétet, Räikkönen most az első 1:28.101-gyel, de csak 95 ezred előnnyel, Vettel hibázott is kicsit.
A 2. Vettelnél csak 24 ezreddel lassabb, ennél nagyobb volt a lemaradása a hétvége korábbi részében. Bottasnak és Ricciardónak van még mért köre, ők 1-1 tizeddel követik az előttük állót.
4 perc van hátra az időmérőből, egyszer még mindenki próbálkozhat.
Mind a tíz állva maradt versenyző kint van a pályán. Räikkönen utoljára tavaly Monacóban szerezte meg a pole-t, vajon sikerül neki megint?
Räikkönenhez is közel került, 1:28.124, de Vettel nagyon gyors körön van...
Vettel bement 1:28 alá, övé az első rajtkocka! Mögötte Räikkönen, Bottas és Hamilton lett a sorrend, de ne feledjük, Hamilton csak a 9. helyről rajtolhat.
Ricciardo, Gasly, Magnussen, Hülkenberg, Ocon, Sainz.