Räikkönen motorja bedöglött, Hamilton az élen
2018. május 11. 14:56
Már az edzés elején letette a névjegyét Lewis Hamilton, a tavalyi Spanyol Nagydíj győztese a későbbi elsőséget jelentő 1:18. 259-es körével lágy gumikon, ezen később, szuperlágy abroncsokkal sem tudott javítani. Ez is kellett ahhoz, hogy Daniel Ricciardo, a Red Bull pilótája a délelőtti balesete után visszatérve a 2. helyen mindössze 0,13 másodperces hátrányt szedjen össze, szinten lágyakkal.
Hamilton képes lett volna javítani, de a 7-es kanyarban besokallt és a kavicságy széléről kellett visszatérnie, később pedig inkább visszatért a bokszba. A brit pilóta panaszkodott is a szuperlágy gumikra, de a többiek sem voltak kibékülve a piros jelzésű abroncsokkal, így nem meglepő, hogy ők sem tudták megdönteni Hamilton lágy gumis eredményét.
Ricciardo csapattársa, Max Verstappen tudott gyorsulni az időmérős szimulációja alkalmával, ezen még egy későbbi megpördülése sem változtatott. Ezt a Bakuban szintén problémát okozó széllökések okozták, ez Barcelonában is visszatérő kihívás a pilóták számára, így várhatóan a további napok során sem lesz könnyű dolguk a váratlan fuvallatok kivédésekor.
Másokkal ellentétben Sebastian Vettel javítani tudott a szuperlágyakkal,
de így is fél másodperccel lassabb volt Verstappennél, márkatársa, Kimi Räikkönen azonban sokkal rosszabbul járt, hiszen a Ferrari megadta magát és a mérnöke arra utasította, hogy álljon meg a pályán. Räikkönen végül a lejtőt kihasználva visszagurult a szerelőkhöz, de az edzés végéig már nem térhetett vissza a valószínűleg súlyos motorhiba után.
Räikkönennek már korábban is bajba került, Ricciardo délelőtti kitérőjéhez hasonlóan ő is megjárta a kavicságyat a 4-es kanyarban, így tett Charles Leclerc is, de mindketten megúszták nagyobb gondok nélkül. Nem úgy Romain Grosjean, aki be is ragadt a sóderba, de később visszatérhetett a pályára (és az üldözőboly legjobbja lett), valamint Sergio Pérez.
Ezúttal a Force India következett a kerékcserével bajlódó csapatok sorában,
a rádióforgalom alapján úgy tűnik, Pérezt nem megfelelően rögzített bal első kerékanyával küldték ki a pályára, a mexikói pilóta ezért kénytelen volt megállni a pálya szélén. Nem vesztett sok időt, a csapat viszont várhatóan legalább 5.000 euróval szegényebb lesz a nap végén.
A McLaren az egykörös tempó terén most nem szerepelt olyan jól, mint az első szabadedzésen, ráadásul Stoffel Vandoorne gyorsabb volt Fernando Alonsónál. Ez azonban most csak formaság, hiszen a második szabadedzés elsődleges rendeltetése, hogy a csapatok a hosszabb etapokkal a versenyre készüljenek.
Nem alakult jól a tréning a hazai pályán versenyző Carlos Sainznak sem,
hiszen a spanyol pilóta többször is panaszkodott az autó aerodinamikai és mechanikai balanszára, így gyaníthatóan az új első szárnyon és a hátsó felfüggesztésen még dolgozni kell a Renault-nál. Akad még tennivaló a Williamsnél is, hiszen Szergej Szirotkin csak a 18. lett, Lance Stroll pedig csupán a 19. helyre ért oda a 20 fős mezőnyből.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Valtteri Bottas és Lewis Hamilton jókora fölénnyel végzett az élen a barcelonai első edzésen.
Kevin Magnussen azok után, hogy Bakuban leszorította Pierre Gaslyt, a második szabadedzésen Charles Leclerc elé vágott be. A felügyelőktől megrovást kapott az esetért.
Daniel Ricciardo enyhén összetörte az autóját az első edzés elején, de szerencséjére még a régi első szárnyat használta, az újat így lesz lehetősége kipróbálni a második gyakorláson.
Robert Kubica 2010 óta először vezethetett F1-es versenyhétvégén, a Sky Sportsnak nyilatkozva elmondta: a balesete utáni első teszt érzelmesebb volt. A lengyel pilóta örül a lehetőségnek, de még jobban örülne, ha a szezon során további szabadedzéseken vehetne részt.
Kimi Räikkönen az idén eddig az összes második szabadedzésen csapattársa, Sebastian Vettel előtt végzett. Az első edzést a német zárta jobb helyen, nézzük, felcserélődik-e a sorrend!
Zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, a pilóták többsége azonban egyelőre még öltözködik.
Grosjean és Magnussen nem tétlenkedik, elsőként kezdi meg a körözést. Őket Szirotkin, Hartley és Hülkenberg követi.
A Haas dánja 1:21.164-gyel átveszi a vezetést, de még jócskán elmarad az első edzésen futott köridőktől.
A Haas versenyzője a 7-es kanyarban veszítette el uralmát az autó fölött és háttal a falnak megállt a kavicságyban. Grosjean kiszállt az autóból.
Amíg Grosjean autóját nem emelik ki a kavicságyból, a VSC jelzés villog a pálya mellett.
Grosejan autója biztonságos helyre került, kérdés: viszontláthatjuk-e a franciát a második edzésen? Továbbra is Magnussen vezet, eddig csak hatan futottak mért kört.
Egyre gyorsulnak az autók, Verstappen vezet 1:19:050-nel, Vettel szűk 4 tizeddel lemaradva a második, Hamilton a harmadik.
Ted Kravitz, a Sky Sports riporterének jelentése szerint Vandoorne autójának padlólemezén továbbra is dolgozik a McLaren.
Ricciardo első szárnyát laposabbra veszi a csapat, valószínűleg túl sok a leszorítóerő elöl, ami miatt túlkormányzott az autó.
1:18.699 az új leggyorsabb kör a hollandtól, de ez még mindig elmarad Bottas délelőtti idejétől. A Mercedes finnje időközben feljött a második helyre.
A Mercedes négyszeres világbajnoka lágy gumikon 1:18.259-re javít, ami már jobb mint a saját délelőtti ideje, a hétvége eddigi legjobbjánál azonban bő egy tizeddel lassabb.
Az első edzésen csak a két Mercedesnek sikerült 1:18-as kört futnia, a második edzésen azonban már most hat versenyzőnek sikerült mindez. Talán mondanunk sem kell, az Ezüstnyilak mellett a két Ferrari és a két Red Bull fért be 1:19 alá.
A Red Bull ausztrálja igyekszik bepótolni az első edzésen elvesztett időt. Az élmezőnyből eddig ő a legszorgalmasabb, már 11 körnél jár, 1:18.392-vel pedig feljött a második helyre.
A McLaren szerelői befejezték a javítást Vandoorne padlólemezén, a belga már két ellenőrző kört is megtett.
Az első edzésen egyik Mercedes-pilóta sem próbálta ki a hétvégén rendelkezésre álló leglágyabb keveréket. Most mindkét pilóta a piros jelzésű Pirelliken hajtott ki a bokszból.
Saját eddigi legjobbját megjavította a finn, de az utolsó szektorban elkövetett hibának is köszönhetően még mindig közel 4 tizedre van Hamiltontól.
A Mercedes világbajnoka már az első szektorban sem volt gyorsabb legjobbjánál, a hetes kanyarban pedig megcsípte a kavicságyat is, így inkább elvette a gázt a szuperlágyakon.
Ted Kravitz, a Sky Sports tudósítója szerint Charlie Whiting fotókat készített a Ferrari Spanyol Nagydíjra bevezetett, glóriára szerelt tükreiről.
Verstappen is nekifutott egy időmérő-szimulációnak a szuperlágyakon, de ugyanott hibázott, ahol korábban Hamilton. Ennek ellenére 1:18.533-ra javított.
Az első edzésen a Haas Ferrarik keltettek feltűnést a végsebességlista élén, míg a második tréningen eddig a két Sauber áll az élen.
Egyik Ferrari sem tudott javítani a leglágyabb keveréken, míg Daniel Ricciardo már a második melegítő körét futja rajtuk.
A korábban a kavicságyban ragadt Haas Ferrarit visszaszállították a bokszba, és már Grosjean is elfoglalta a helyét benne, hamarosan ismét a pályán láthatjuk tehát a franciát.
A Ferrari németje második nekifutásra forgalomba került a szuperlágyas körén, harmadik próbálkozásra azonban csak sikerült javítania, 1:18.585-tel jelenleg a negyedik, 326 ezredre Hamiltontól.
Kimi Räikkönen a négyes kanyarban lemásolta Ricciardo délelőtti kicsúszását azzal a különbséggel, hogy neki sikerült elkerülnie a falat és folytatni tudta.
"Állítsd meg az autót" - érkezett az üzenet Räikkönen versenymérnökétől. A hetes rajtszámú Ferrari még leállított motorral vissza tudott gurulni a bokszba. Az ismétlésből láthattuk, ahogy a hátsó egyenesben hirtelen füst tört elő az autó hátuljából.
Lewis Hamilton a gumik tapadáshiányáról panaszkodik. "Mindenki ezeken a gumikon fut, mert egyáltalán nem tapadnak?" - kérdezi a csapatot a négyszeres világbajnok. Igen, az élcsapatok közül mindenki a szuperlágyon van kint.
A hosszabb etapokat futják a pilóták, egyelőre többen küszködnek a szuperlágy abroncsokkal. Köztük Vettel is, de láttunk már példát arra, hogy a német pilóta alatt éjszaka megtáltosodik a Ferrari.
Értelmezni nem tudjuk, de a 7-es motor-üzemmódot használja éppen.
Hajszolja a Ferrarit, az utolsó szektorban ki is szélesítette a sikán előtti jobbost, sőt, már előtte is elfékezte a gumijait. Szuperlágyakkal megy.
Közben Leclerc is tönkretett egy szett közepes keverékű abroncsot azzal, hogy megjárta a kavicságyat.
Legalábbis a leggyorsabb körök terén, ebben azonban a Sauber aerodinamikai beállításai is közrejátszhatnak.
A hátsó egyenesben állt meg a pályán, VSC van érvényben, Vettelt rögtön vissza is hívták a boxba.
Pérez rögtön egy kerékcsere után állt meg, így elképzelhető, hogy az ő autóján is meglazult egy kerékanya. Most tolják ki a pályáról.
A Twitteren azt jelentették a Ferrarinál, hogy a telemetrián látták Räikkönen autójának meghibásodását. Az okot nem részletezték, de a hanghatások alapján valami súlyosabb probléma lehet a motorjával.
Vettel és Verstappen is a pályán kívül találta magát, a német pilóta kicsúszott, Verstappen megpördült a Red Bulljával. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke közben azt mondta a Sky Sportsnak, szerinte a Ferrari versenytempója jobb az övéknél.
Egy hajszállal verte Ricciardót és a többiek sem voltak nagyon lemaradva az egykörös tempó terén. Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a további hírekkel!