Ricciardo legyalulta a Ferrarit és a Mercedest a monacói időmérőn
2018. május 26. 14:40
Daniel Ricciardo két éve Monacóban szerezte meg F1-es pályafutása első pole pozícióját, és a másodikat is ugyanitt érte el a hétvégén, miután a Q3-ban a Ferrari és a Mercedes versenyzői az erősebb motorüzemóddal sem vették el tőle az 1. helyet.
Ricciardo az időmérő mindhárom felvonását magabiztosan uralta, és a Q3-ban rögtön egy 1:10-es körrel sokkolta riválisait, akik két kísérletből egyszer sem tudtak reagálni erre. Az ausztrálnak gyakorlatilag egyetlen rossz mozdulata sem volt egész hétvégén, nem úgy, mint Max Verstappennek, aki az utolsó edzésen összetörte az autóját, és csapattársa pole-ját látva joggal bosszankodhat:
bár az autóját összerakhatták volna az időmérőre, a Red Bull problémát észlelt a váltóval, amit ki kellett cserélni, így kihagyta a kvalifikációt
és csak a mezőny végéről rajtolhat majd.
„Beindítottuk a motort, és láttuk, hogy szivárog az olaj a váltóból. Ez addig rejtve volt, és ez volt a vége" – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull főnöke a Sky Sportsnak. Ricciardo elégedetten beszélt az időmérő leintése után, és reményét fejezte ki, hogy holnap győzelemmel fejezi be az eddig termékeny hétvégi munkát.
A világbajnokság első két helyezettjének küzdelmét Sebastian Vettel nyerte Lewis Hamiltonnal szemben.
A döntő körök előtt még a brit állt előrébb, de ő csak minimálisan javított az idején az utolsó próbálkozásnál,
Vettel viszont 229 ezredre megközelítette Ricciardót, és átvette a 2. helyet. Kimi Räikkönennek ellenben nem sikerült javítania, pedig csak 5 ezred választotta el Hamiltontól és 3 Vetteltől az utolsó köre előtt. „Küszködtem a gumik munkára fogásával, nem működtek az első kanyartól kezdve" – mondta a finn.
A második rajtsorba azonban befért Verstappen távollétének és Valtteri Bottas megelőzésének köszönhetően. Honfitársa nem tudta tartani a lépést Hamiltonnal, több mint 2 tizeddel kikapott tőle. „A beállítás sokkal jobb lett, jobb vezetni az autót, a tapadás azonban nem volt tökéletes.
A hátsó gumik sokat csúszkáltak"
– panaszkodott Bottas.
A Mercedesek egyébként megpróbáltak a hiperlágy helyett az ultralágy gumikkal továbbjutni a Q3-ban, de nem futottak elég jó időt ehhez, így a trükkel nem jutottak stratégiai előnyhöz a versenyre.
A középmezőny sorrendje elég heterogén volt: a 6. helyre Esteban Ocon (Force India), a 7.-re Fernando Alonso (McLaren), a 8.-ra Carlos Sainz (Renault), a 9.-re Sergio Pérez (Force India), a 10.-re Pierre Gasly (Toro Rosso) ért oda. Főleg a kétszeres világbajnok Alonso volt elégedett, mert csapatával "eltévedt a beállításokkal és az autóval, ezért aggódva várták az időmérőt."
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Jó napot kívánunk kedves Olvasóinknak! A hercegség utcáin igazi tűzijáték lehet az időmérő, mert a Red Bullt ezúttal nem akadályozza a lóerőhátrány annyira, mint más pályákon, így kiegyenlítődhet a három élcsapat küzdelme a kvalifikáción.
Verstappent viszont az a veszély fenyegette, hogy saját butaságából kifolyólag elpackázza a nagy esélyt: a délelőtti edzésen összetörte az autóját kísértetiesen ugyanúgy, ugyanott, ahol két éve. Ricciardo szerelői is besegítenek, hogy időben újraépítsék az RB14-et, és a Sky boxutcai riportere szerint végezni is fognak a szervizzel a Q1 lejárta előtt. Ha így lesz, Verstappen nagyot sóhajthat. Kínában is hatalmas melót nyomtak le a Red Bull szerelői, hogy az időmérőn részt vehessen Ricciardo – ő aztán vasárnap nyert is.
A Barcelonában bevetett új hátsó verzió hozzájárulhatott az ottani erős gumikopáshoz, de a csapat ismét azt veti be a monacói időmérőn és a futamon, miután az edzéseken kísérleteztek a régivel. A hátsó futóművön a felső bekötési pontok kialakítása más a két változatnál.
Ragyogóan süt a Nap, a levegő hőmérséklete 25, az aszfalté 49 fok bő tíz perccel az időmérő kezdete előtt. A meleg pályán fennállhat a veszély, hogy a hiperlágy gumi elkopik a kör végére egyes autókon.
A Spanyol Nagydíj rajtjánál okozott balesetért szabtak ki rá 3 rajthelyes büntetést, ennyivel fogják hátrébb sorolni az időmérőn szerzett eredményéhez képest. Bár Monacóban ez komoly csapás, a Haas egyelőre nem villog a hétvégén, így a francia pilóta talán könnyebben megemészti a büntetés következményeit.
Ezért nem szerepelt jól a délelőtti utolsó edzésen, de Zak Brown szerint az időmérőre megoldást talál a problémákra a McLaren, írja a BBC.
A versenyzők készülődnek, és sokan már be is szálltak az autójukba. De Verstappenről rossz hírek érkeztek...
A Red Bull potenciális váltóproblémát észlelt, miközben szerelték Verstappen autóját, egyre kérdésesebb a holland versenyző részvétele az időmérőn. Verstappen nagyon sokat hibázott már idén.
Hartley vezeti a sort, a 20-ból 17 autó már a pályán van. Természetesen mindenki a hiperlágy gumin jött ki.
Szóval maximális a pálya kihasználtsága, csak Verstappen nincs rajta. Megszülettek az első mért körök, Vettel vezet 1:13.1-es idővel.
Ami érthető is, a garázsban egy pillanatra elkapta a kamera. Ricciardo 1:12.769-cel átvette a vezetést Vetteltől, a 3. Pérez, a 4. Hamilton.
1:12.670 az új szintidő, a sorrend azonban gyorsan változik. Most Alonso a 2., Szirotkin a 3., Vettel már csak 6.
A Sky Sports tudósítója jelentette, hogy a váltót nem tudják ilyen rövid idő alatt kicserélni, vagyis Verstappen csak az utolsó rajtkockák valamelyikéből vagy a boxutcából fog rajtolni. Ez hatalmas érvágás annak tükrében, milyen erős formát mutatott a hétvégén a Red Bull.
Az alagútban akadályozta az egyik Mercedes, a rádión mérgesen panaszkodott rá, hogy tönkretették a körét. Stroll a meglazult fejtámlára panaszkodott.
5 perccel a Q1 vége előtt 1:12.0-val Ricciardo áll az élen Vettel, Hamilton és Räikkönen előtt. Bottast vizsgálják a sportfelügyelők Räikkönen akadályozása miatt.
Verstappen mellett ő, Stroll és a két Sauber áll kieső helyen. Az első öt helyezett, Ricciardo, Vettel, Hamilton, Räikkönen és Alonso már visszatért a garázsba.
Feljött a 3. helyre egy új szett gumival, 26 ezreddel gyorsabb Hamiltonnál. Az utolsó percnél járunk a Q1-ben.
Feljött a 9. helyre, majd a bukótérbe csúszott a célegyenes végén a St. Dévote-nál. Az így előidézett sárga zászlókkal sokaknak ártott.
Meg persze Verstappen, aki a váltócsere miatt végül nem vett részt az időmérőn. Ricciardo 4 tized előnnyel megy Vettel előtt, de később várhatóan csökkenni fog a különbség.
15 pilóta maradt talpon, mindannyian kijöttek már a pályára. Ismét öten fognak búcsúzni.
Az élcsapatok versenyzőitől még nem érkezett értékelhető idő, egyelőre Pérez áll az élen 1:12.194-gyel Alonso és Vandoorne előtt.
Az ausztrál előnye most viszont már csak 165 ezred, az ideje 1:11.353. A 3. helyen Räikkönen áll.
Az ultralágy gumin próbálkoztak, de Hamilton csak a 11., Bottas 14. velük, kénytelenek lesznek a hiperlágyakra váltani. Nem jött be a trükk, hogy a Q3-ba így továbbjutva stratégiai előnyhöz jussanak a versenyre.
A Mercedeseken kívül Szirotkin, Leclerc és Grosjean áll kieső helyen, amúgy Sainz és Gasly aggódhat, ha Hamiltonék javítanak a hiperlágy abroncson.
Ricciardo újra a pályán, Vettel a mezőnyből egyedüliként a garázsban maradt az utolsó percekre. Hamilton a 3., Bottas az 5. helyre lépett előre.
38 ezredre megközelítette Ricciardót egy második próbálkozással, és feljött a 2. helyre. Elkezdődött a felvonás utolsó perce.
1:11.278-cal javított a legjobb időn, a Force Indiák elfoglalták a 6-7. helyet. Leclerc és Grosjean már biztos kiesett.
Zsinórban másodszor, ami az időmérőket illeti. Hülkenbergnek rosszabb hír, hogy csak 11. lett, vagyis kiesett Vandoorne, Szirotkin, Leclerc és Grosjean társaságában.
Vajon Ricciardónak sikerült megtartania az 1. helyet, amikor a Ferrari és a Mercedes fentebb tekeri a fordulatszámot? Az autók újra a pályán vannak.
Hamilton 1:11.261-et, Bottas 11.553-at futott elsőre, őket Sainz, Alonso, Pérez, Ocon és Gasly követi.
Óriási kört repesztett Ricciardo, 1:10.810, majdnem fél másodperccel előzi meg Hamiltont. Räikkönen bejött a két Mercedes közé.
1:11.263, 2 ezreddel kapott ki Hamiltontól, de Räikkönent csak 3 ezreddel előzte meg. Ricciardo mögött elképesztően szoros a helyzet!
3 perccel az időmérő vége előtt csak Alonso és Gasly köröz, a többiek rákészülnek a rajthelyekről döntő rohamra. Ricciardo utolérhetetlennek tűnik.
Vettel, Bottas, Räikkönen, Hamilton sorrendben készülnek az utolsó körökre a Ferrari és a Mercedes pilótái.
229 ezred hátrányt szedett össze a kör végére Ricciardóval szemben, pedig két szektor után még 1 tized alatti mínuszban volt.
Ricciardo nem tudott javítani, egy picit elmaradt az előző idejétől, de így is övé az első rajtkocka. Vettel 2., Hamilton 3., Räikkönen 4., Bottas 5. lett. Köszönjük a figyelmet!