Feljavult a Ferrari, de Verstappen az élen maradt
2018. június 09. 16:41
A Kanadai Nagydíj mindhárom edzését Max Verstappen zárta az élen, de nem állítható, hogy ő a favorit a magyar idő szerint 20 órakor kezdődő időmérőre, szombat délelőtt ugyanis a Ferrarikat már csak fél, Lewis Hamiltont 1 századmásodperccel előzte meg.
Az edzés nagy részében a kizárólag a hiperlágy gumit használó Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen egymás kezéből tépkedte ki az 1. helyet – kettejüket végül mindössze 2 ezred választotta el –, ám miután a holland is felrakta a legpuhább keveréket, egy kicsivel megelőzte őket, érdekes módon úgy, hogy egyik szektorban sem futotta meg legjobb részidőt.
A másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardo nem volt ennyire jó formában, Valtteri Bottasszal együtt
több mint fél másodpercre hízott a hátránya az élmezőny többi tagjától.
A Mercedes ezen az edzésen használta először a montreali pályán a hiperlágy gumit, és Hamilton lemaradása nem volt vészes velük Verstappentől.
A tréning békésen zajlott, egy-két kisebb kicsúszástól eltekintve nem is nagyon hibáztak a versenyzők.
A legnagyobb riadalom Stoffel Vandoorne-t érhette, aki a 3/4-es sikán féktávján csúszott ki a szűk bukótérbe, és ügyesen kellett manővereznie, hogy a menetirányba visszaforduljon és folytathassa a gyakorlást.
A középmezőnyt Sergio Pérez vezette a Force Indiával, őt Nico Hülkenberg és Romain Grosjean követte. Utóbbi versenyzőről kiderült, hogy noha tegnap elütött egy mormotát és megrongálta a légterelőjét, az időmérőtől ismét használhatja a Haas új első szárnyát, mivel abból rendelkezésre áll még egy példány a csapatnál.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! A Kanadai Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzése magyar idő szerint 17 órakor kezdődik a montreali pályán. Pénteken Verstappen vitte a prímet mindkét alkalommal, de esélylatolgató elemzésünkben azt állapítottuk meg, hogy a hosszú etapok során a Mercedes tűnt a legerősebbnek.
Vettel elismerte, hogy még "nem állt össze minden" náluk, egy mért körön és a versenyszimuláción is lassabbak voltak vetélytársaiknál. A Ferrari Montrealra átalakította az oldaldobozokat és a padlólemezt is.
Vettel, a Renault-t használó összes pilóta és a Toro Rosso párosa is továbbfejlesztett motort kapott, a Mercedes viszont lefújta annak bevetését egy utolsó pillanatban felfedezett probléma miatt. Gasly és Hartley elégedett az új Hondával. Hartley "kiválónak" nevezte a vezethetőségét, bár szerinte "kell még egy kis finomhangolás", míg Gasly azt nyilatkozta az új motorról, hogy "a mérnökök azt mondják, erősebb és gyorsabb, ez a lényeg."
A péntek délutáni edzésen háttal a falnak csúszott, amivel véget is ért számára aznapra a gyakorlás. "A hátsó gumik 10-15 fokkal hidegebbek voltak az optimális hőmérsékletnél, és a balesetnél elvesztettem az uralmat az autó hátulja felett. Nem voltam vakmerő, ugyanolyan sebességgel mentem a kanyarban, mint korábban" – mondta, hozzátéve, hogy az előtte lévő körén lassítania kellett a forgalom miatt. A Renault-n a hátsó felfüggesztés, a gyűrődési zóna, a szárny sérült, de Bob Bell technikai igazgató szerint minden új elemből van elegendő példányuk, és a fejlesztések amúgy is főleg az autó elejét és oldalát érintették.
A levegő 19, az aszfalt 32 fokos tíz perccel az edzés kezdete előtt, szépen süt a Nap.
Grosjean a tegnapi edzés végén elütött egy mormotát, amitől megsérült az első szárnya. Ez azért baj, mert az új elemből talán nincs is tartaléka a Haasnak, ezért a francia önhibáján kívül valószínűleg nem használhatja a fejlesztést.
Monacóban Gasly viselte, most ő veszi fel rövid időre azt a szemüvegre rögzített kamerát, amely a fedélzeti kamerás felvételeknél élethűbben adja vissza, mit látnak a pilóták vezetés közben. A francia pilóta tegnap azt mondta, a szűk sisakban eléggé nyomta a fejét az eszköz, de amúgy tetszik neki a projekt.
Négyen máris birtokba vették a pályát, név szerint Ericsson, Grosjean, Szirotkin és Leclerc.
Az előző négyes és Stroll csak egy tapogatózó kört tett meg, lehet, hogy Räikkönen is csak a körülmények felmérésére készül.
A finn még mindig egyedül köröz, és a hiperlágy gumin megfutotta az első mért kört, 1:12.931.
A Haasnak van még egy példánya az új fejlesztésű első szárnyból, de Grosjean csak az időmérőn kapja meg, nehogy az is megsérüljön a tréningen. Ezen az edzésen tehát a korábbi változatot használja.
A lila gumikkal jött pályára, Vettel Räikkönenhez hasonlóan a hiperlágyakkal. Mindketten mentek egy mért kört is, de egyelőre lassabbak Räikkönennél.
A finn 1:12.359-nél jár, Vettelt 419 ezreddel előzi meg, Alonso 3. 13.952-vel. Hamilton és Bottas is feltűnt a pályán.
A 3/4-es sikánnál csúszott ki a szűk bukótérbe, óvatosan manőverezve, többször tolatva és kormányozva kecmergett ki onnan.
Sainz-Hülkenberg sorrendben, ők is a hiperlágy keveréket használják. Már csak Verstappen és a Force Indiák nem dugták ki az orrukat a garázsból.
Hamilton és Bottas az ultralágy keveréken jött ki, azaz továbbra sem használták a hétvégén a kényes hiperlágyat. Valamikor muszáj lesz, hogy az időmérőn ne ismeretlenül, adatok nélkül kelljen feltenniük. Bottas a 4., Hamilton 6. pillanatnyilag a rangsorban.
A Ferrarik közben befejezték az első etapot, Vettel Räikkönenre 1 tizedet verve átvette a vezetést. A 3. helyen Ricciardo áll, a hátránya 6 tized Vetteltől az ultralágy gumin.
Megelőzték Ricciardót, Hamilton a 3., Bottas a 4. helyet foglalta el. Megjelent végre Verstappen is, aki mindkét pénteki edzésen a leggyorsabb volt.
Az ultralágy gumin csak 317 a hátránya Vetteltől, ezzel a 3. helyen nyit. De Hamilton most egy nagyon jó kört megy...
Hamilton két lila szektor után időt vesztett az utolsó szektorban, de így is megszerezte a 2. helyet, 66 ezredre megközelítette Vettelt.
A 7. Ocon, a 8. Pérez, és tegnap úgy érezték a csapatnál, hogy a hosszú etapokat tekintve ők voltak a legjobbak a középmezőnyben. Az élcsapatok pilótái közül most csak Verstappen és Ricciardo köröz.
Az első öt helyezettet mindössze 216 ezred fedi le, miután Ricciardo a hiperlágy abroncsra váltott és teljesítette velük az első gyors körét. Ezzel az 5. helyre lépett előre.
Visszatért a pályára egy friss szett hiperlágy gumin, ez lehet az időmérő szimulációja. Ricciardo a második próbálkozásával nem javított az idején.
A kör kétharmadánál 1 tizeddel jobban állt a legjobb idejéhez képest, de az utolsó kanyar előtt utolérte az egyik Saubert, így végül nem javított.
1:11.763-nál állította meg a stoppert, Bottas csak 1:12.3-at tudott. Utána Hamilton jött fel a 3. helyre Bottas megelőzésével.
Felpörögtek az események, Vettel 1:11.648-cal válaszolt Räikkönennek, míg Ricciardo visszaugrott a Mercedesek elé (1:12.153). Hamilton már a boxban.
Vettelnél, a finn csupán ennyivel ment lassabban a csapattársánál a második kísérletekor. A pálya elcsendesedett.
A Mercedes most tette fel a hiperlágy gumit, és Hamilton elsőre a 3. helyet foglalta el, 58 ezreddel kikapva Vetteltől. De egy hűtő-töltő kör után valószínűleg újra próbálkozni fog.
1:11.599, és érdekes, hogy egyik szektorban sem ő eddig a leggyorsabb. A Ferrarikat fél századmásodperccel előzte meg. Elképesztően szoros csata van kialakulóban.
A 8-as kanyarhoz érve rossz féktávot vett és kigurult a bukótérbe, ennek a körének lőttek. Christian Horner a Sky-nak elmondta, hogy a Red Bull laposabb és kisebb hátsó szárnyat használ a Ferrarinál és a Mercedesnél, hogy a végsebességük ne legyen lényegesen alacsonyabb.
Verstappen, Vettel, Räikkönen és Hamilton között legfeljebb 107 ezred a differencia. A Ferrarik és a Red Bullok most egy használt garnitúra hiperlágy gumin jöttek vissza a pályára.
A tabellán most már nem várhatók nagy változások. Kicsit lentebb Pérez megtartotta a 7. helyet, de Ocont megelőzte Hülkenberg, Grosjean és Vandoorne is.
Az utolsó percekben ezt a keveréket vizsgálja még egy kicsit az időmérő előtt, Hamilton is ugyanígy tesz.
Az időmérő magyar idő szerint 20 órakor kezdődik, várjuk Önöket akkor is. Cikkünket nemsokára bővítjük az összefoglalóval.