Verstappen pályacsúccsal az élen a Mercedesek előtt
2018. július 20. 14:50
Kisebb meglepetésre mindkét pénteki szabadedzést a Red Bull pilótái zárták az élen, hiszen Daniel Ricciardo után Max Verstappen volt a leggyorsabb a Hockenheimringen. A holland pilóta az ultralágy gumikkal pályacsúcsot futott, 0,026 másodperccel verve Lewis Hamiltont, akit csapattársa, Valtteri Bottas és a Ferrari két pilótája követett Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen révén.
Verstappen lehetett volna gyorsabb is, hiszen a 3-as szektorban, a lassú stadionban két autót is meg kellett előznie, utána viszont már jöttek a versenyszimulációk, így a köridő egyelőre nem dőlt meg. A holland versenyző később aggódhatott, mert 25 perccel a leintés előtt a mérnökével együtt fura zajt hallottak leváltáskor, de az autót pár perccel a leintés előtt ismét menetkésszé tették.
A Red Bull szempontjából nagyon fontos, hogy Verstappen autója a hétvégén ne mondja fel a szolgálatot, mert az edzés előtt világossá vált, hogy Daniel Ricciardo csak a mezőny végéről rajtolhat majd erőforrás-alkatrészek cseréje miatt. Egy esetleges büntetés Verstappen hétvégéjét is megpecsételheti, részben azért is, mert a gyors 2-es szektorban tűnnek lassabbnak az ellenfeleiknél.
Ricciardo programján látszott, hogy az időmérőt leírták,
az egész mezőnyben ő volt az egyetlen, aki nem az ultralágy gumival érte el a legjobb eredményét és teljesen a versenyre készült, hiszen mindenképpen csak az utolsó helyről indulhat a vasárnapi futamon. Ettől azonban még nincs minden veszve a számára, hiszen akár már holnap is elkezdhet esni az eső és mindenképpen hűvösebb időjárást várnak a továbbiakban.
Ez a Ferrarinak és a Renault-nak jól jöhet, mert mindkét csapat hólyagosodással küszködött az autóin, ultralágy gumikkal. Különösen Vettel és Hülkenberg autóján festett rosszul a helyzet, de ez javulhat akkor, ha tényleg csökkennek a hőmérsékletek a pályán. Vettel hátránya egy körön bő 2 tizedmásodperc volt, ez az időmérőn simán ledolgozható a megszokott teljesítménynöveléssel.
A Mercedesek mindkét Ferrarinál gyorsabbak voltak,
de meglepően sokszor elhagyták a pályát az edzés során, különösen Hamilton nem találta az összhangot az autójával, amelyben az ülés is felforrósodott. Bottasnál és más csapatok pilótáinál is előfordultak elfékezések, Szergej Szirotkin a kavicságyat is megjárta, miután majdnem nekiment Ricciardo autójának egy félreértés miatt a 2-es kanyarban.
A vert mezőny legjobbja ezúttal Romain Grosjean és Kevin Magnussen lett a Haasszal, de a szintén Ferrari motort használó Charles Leclerc is kitett magáért a 8. helyen. Mögöttük Hülkenberg és Carlos Sainz közé a két Force India ékelődött be, a szerény eredményt elérő Ricciardo a sauberes Marcus Ericssont és a Toro Rosso kettősét előzte meg.
Folytatódott a Williams és a McLaren vesszőfutása,
hiszen a grove-i istálló hiába próbálgat új aerodinamikai elemeket, csak a 18-19. helyre értek oda Lance Stroll és Szirotkin révén, Fernando Alonso pedig csupán a dicstelen 17. pozíciót és az utolsó helyet érdemelte ki a tréningen.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj második szabadedzés élő közvetítésében! Az első tréninget Daniel Ricciardo zárta az élen, de az öröme nem lehet felhőtlen, mert kiderült, hogy rajtbüntetések miatt csak a mezőny végéről indulhat vasárnap.
Hiába négyszeres világbajnok, ő is kénytelen volt átfűzni magát a szigorú beléptető rendszeren.
---- separator ----gallery-content-type:b347d4d1-3d7b-44b7-b000-c34b03f69ead---- separator ----A korábbi F1-es pilóta, a Fifth Gear című autós műsor házigazdája a Twitteren borult ki a Renault új első vezetőszárnya láttán. Nevetségesnek nevezte az elem bonyolultságát és rámutatott, hogy ezért kell évi 300 millió fontos költségvetés az F1-es csapatoknak.
Továbbra is remek az időjárás Hockenheimben, ami jól jön a hosszú etapokra, más kérdés, hogy vasárnapra jóval hűvösebb időjárást várnak, sőt, eshet is az eső.
A Német Nagydíj jövője ködbe burkolózik, de két év után úgy tűnik, nagy az érdeklődés a verseny iránt. Az első tréningen még eléggé üresek voltak a lelátók, de a főtribünön már sokan ülnek.
A hétvégének? Vagy a szerződéshosszabbításnak? A Mercedes mindenesetre bejelentette, hogy jövőre biztosan maradhat a csapatnál, de 2020-ra is opciójuk van a finn pilóta szolgálataira.
A híres, hosszú Hockenheimringet a 2002-es futam előtt csonkították meg, sőt, a régi szakasz nagy részén már az aszfaltot is felszedték. A pályát lassan visszafoglalja az erdő, a mezőnyben viszont megoszlanak a vélemények, hogy a régi vagy az új pálya jobb-e.
Elkezdődött az edzés, de az első tréninggel ellentétben egyelőre senki sem hajtott ki a pályáról. Többen még csak most öltözködnek.
Most már autót is láthatunk a pályán Carlos Sainz-nak köszönhetően. Csapattársa, Nico Hülkenberg még egy nedves törölközővel a fején viccelődik a boxban.
A spanyol pilóta 1:16.835 alatt teljesítette az első mért körét a második szabadedzésen. Stroll, Ericsson, Leclerc, Ocon, Grosjean, Magnussen, Szirotkin és Vettel is kint van már.
Egy lassabb Sauber megelőzése során kicsúszott a hajtűben, ezért nem erőltette, hogy átvegye a vezetést Magnussentől. Közepes keverékű gumikon van kint. Bottas közben még mindig készülődik.
A német pilóta 1:14.700-t ért el közepes keverékű gumikkal, de Magnussen a lágyakkal még gyorsabb volt nála az első szektorban. Räikkönen is a sárga jelzésű gumikat kapta az első etapjára.
Már az első edzések is előfordult torlódás, de most már az edzés elején nem győzik kerülgetni egymást a pilóták. A hajtűnél és a stadionban is akad tumultus.
A német pilóta 1:13.817-re gyorsult, Räikkönen 1:13.915-tel zárkózott fel mögé lágy gumikkal, némi forgalommal. Verstappen is lággyal kezdi az első mért körét.
Az első és a hármas szektorban gyorsabb volt Vettelnél is, középen viszont lemaradt, így lágy gumival is csak a 3. helyre ért oda. Ricciardo még sisak nélkül várakozik a boxban, Hülkenberg pedig csúnyán elfékezte magát a 2-es kanyarnál.
A holland pilóta nehezen rakott össze egy jó kört, de 1:13.356-tal az élre állt, mielőtt kicsúszott a 2-es kanyarban. Bottas szintén lágy gumival üldözi, Hamilton a 3. helyezett, közepesekkel.
Lágy gumikkal a 6. helyen kezdett, de az ő köre sem volt tiszta. Hamilton is megjárta a bukóteret a hajtűkanyarnál.
Lényegében nem telik el kör úgy, hogy valaki nem csúszik ki a 2-es kanyarban vagy a hajtűnél. Vettel most a mezőnyben elsőként ultralágyakkal kezd, vajon neki sikerül egy jó kör?
Ultralágy abroncsokkal 1:13.310-zel visszaszerezte az első helyet, de csak néhány századdal veri Verstappent, elsősorban a gyors 2-es szektor miatt. Ricciardo közben megpördült.
A 2-es kanyarban nagyon elfékezte magát és a hajtűből sem a legjobban jött ki, részben ezért is kapott bő 1 tizedet Vetteltől. Egyelőre a 3. helyezett, de jönnek a Mercedesek is ultralágyakkal. Erre készül a Toro Rosso is.
A brit pilóta 1:13.111-et ért el ultralágyakkal (és hagyott időt benne), ez 199 ezredmásodperccel jobb Vettel eredményénél. Bottas 1:13.190-et futott, ezzel ő a 2. helyezett.
Remek első szektort futott, tartotta az előnyét a 2-es szektorban és még úgy is maradt előnye, hogy 2 autót meg kellett előznie a stadionban. 1:13.085-tel vezet, ez is természetesen új pályacsúcs, de ezt mostantól felesleges említeni.
Hülkenberg azt jelenti a rádión, hogy rázkódik az autója az egyenesben, mintha kockásra fékezte volna a kerekét. Mérnöke megnyugtatta, hogy ezt Sainz is tapasztalta, a gumikkal van gondjuk.
Alonso ultralágyakkal javított az eredményén, ezzel most a 17. helyezett, 1,7 másodperces hátránnyal egy nem kifejezetten hosszú pályán, azzal az erőforrással, ami a Red Bull révén pillanatnyilag az élen áll. Vandoorne csak az utolsó. Kínos lenne, ha megint kiesnének a Q1-ben.
A hétvége további részében elromolhat az időjárás a Hockenheimringen, Kubica azt mondta a Sky Sportsnak, hogy nekik ez jót tenne. Új alkatrészeket próbálgatnak, ami segíthet javítani az idei Williamsszel, de úgy véli, egyelőre korai megítélni, hogy beváltak-e az újdonságok.
A 2-es kanyart az orosz pilóta tágan kezdte, majd ráhúzott Ricciardo autójára. Centiken múlt az ütközés.
Verstapen lágy, Ricciardo és Vettel közepes gumikra váltott. Hamilton még mindig ultralágyakkal megy és az egyik Williams mögött haladva kiszélesítette a pályát.
Verstappen fura hangot hallott leváltáskor és a rádión a mérnöke is szokatlannak találta a zajokat. Visszatért a boxba és ki is szállt az autóból. Egy esetleges váltócsere megpecsételné a Red Bull hétvégéjét, hiszen Ricciardo a mezőny végéről indulhat csupán.
A hátsó gumik kezdtek felhólyagosodni a Ferrarin a Sky Sports ripertere, Ted Kravitz szerint. Ez most rossz hír, de a hétvége további napjai során várhatóan hűvösebb lesz, ez segíthet a Ferrarinak.
Vettel most kezd új etapot közepesekkel, Szirotkin pont előtte csúszott ki a pályáról a stadion kezdetén , az éles balosban.
Rádión jelentette, hogy nagyon felforrósodott az ülése. Ez valószínűleg így van, ha már a tűzálló overallon keresztül is ezt érzi!
Ezzel a szellemes szóviccel kommentálta az F1 hivatalos Twitter-csatornája, hogy a mért ponton Brendon Hartley érte el a legnagyobb csúcssebességet, valószínűleg DRS segítségével.
Cyril Abiteboul a Sky Sportsnak elismerte, hogy Nico Hülkenberg hátsó abroncsai elég rosszul néznek ki, de azt mondta, számítottak erre. Charles Leclerc autóján a küzepes is hólyagosodik, a Haas pedig azt mondta Romain Grosjeannak, hogy ezt az abroncsot kell kiismerniük a versenyre.
Ezek szerint nem volt nagy baj, Max Verstappen az utolsó percekre ismét pályára léphetett. A Red Bullnál egyelőre fellélegezhetnek.
A rádión azt mondta, hogy a mostani köreiből semmit sem profitál, mérnöke viszont jelezte, hogy a csapatnál tanulnak a látottakból. Hamilton így marad a pályán.
Ezúttal Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a két Mercedes és a két Ferrari előtt. Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a további hírekkel!