Vettel legyűrte a Red Bullt, Hamilton továbbra is hátrányban
2018. július 27. 14:47
A Magyar Nagydíj második edzésén is a Ferrari és a Red Bull diktálta a legjobb iramot egy mért körön az ultralágy gumin, a Mercedes ezen a téren elmaradt tőlük. A lágy keveréken, több benzinnel viszont sokáig Lewis Hamilton és Valtteri Bottas váltogatta egymást a tabella élén, Sebastian Vettelnél több tizedmásodperccel gyorsabbak voltak ilyen feltételekkel, mielőtt Max Verstappen és Daniel Ricciardo hátrébb taszította őket.
Az Ezüstnyilak időmérő szimulációja a jelek szerint azért nem sikerült jól, mert Bahreinhez és Monacóhoz hasonlóan
ismét előjött az a probléma, hogy néhány kilométer alatt megfőzték a hátsó abroncsokat a forró aszfalton a kör végére;
az utolsó szektorban már mindketten lassabb részidőt jegyeztek, mint korábban a keményebb gumin, főleg Bottas csúszkált nagyon a kanyarokban a túlkormányzott autóval.
Ilyen probléma a Ferrarit és a Red Bullt nem sújtotta, az ő versenyzőik javítottak. Az első köreiben több hibát elkövető Vettel 1:16.834-gyel végzett az élen, de Verstappen egy tizedmásodpercen belül férkőzött hozzá, Ricciardo és Räikkönen hátránya 2, illetve 3 tized volt.
A középmezőnyben igen nagy volt a változatosság, a 7.-től a 10. helyig különböző csapatok pilótái zártak.
A rangsort Romain Grosjean vezette a Haasszal, ami kicsit váratlan annak fényében, hogy tartottak a sok lassú kanyartól,
de a csapat nem lehet maradéktalanul elégedett, mert Kevin Magnussen alulkormányzottságra és motorproblémára panaszkodott, aminek kivizsgálásával időt vesztettek.
Hasonló cipőben járt Nico Hülkenberg is, akinél akkumulátort kellett cserélni, ezért a tréning első felében nem léphetett pályára. Fernando Alonso és a McLaren ellenben riadalommal megúszta, hogy a spanyol erőhiányt jelzett rádión, mint kiderült, nem volt komolyabb probléma az erőforrással. Az edzésen két jelentősebb vezetői hiba történt: előbb Marcus Ericsson forgott meg a 9-es kanyarnál, később pedig Stoffel Vandoorne az 5-ösnél, miután a bejáratnál az egyik kerekével megcsípte a füvet.
A hosszú etapokon szintén a Ferrari és a Red Bull diktálta a legerősebb tempót.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat a Hungarorinrgről! A második edzés előtt nem sokkal 30 fok a levegő és 54 a pálya hőmérséklete, a paddock aszfaltján perzselő a hőség.
A Red Bull és a Ferrari ment a leggyorsabban, Hamilton sokat csúszkált és több mint 4 tizeddel kikapott az élen végző Ricciardótól. Az F1 videoösszefoglalóját és szöveges tudósításunkat itt láthatják:
A németországi motorhibája után a Renault az idei "A" specifikációját szerelte be neki a hétvégére, vagyis a Kanadában bevetett fejlesztés előtti, kicsit gyengébb változatot. "Normális esetben ez nem árt nekem ezen a hétvégén, de a nyári szünet után jobban fog fájni" – nyilatkozta Ricciardo, utalva a lóerőigényes Spára és Monzára. A mai első edzésen így is a leggyorsabb volt.
A Renault elővigyázatosságból kicseréli az akkumulátort az autójában, miután délelőtt műszaki hibát szenvedett, azt egyelőre nem tudjuk, a német veszít-e időt emiatt. Ericsson a padlólemezét rongálta meg, a Saubernek azt kellett kicserélni.
Baseball sapkában ül az autójában, Leclerc ellenben már felvette a sisakot. Ő kihagyta a délelőtti edzést, mert a tesztpilóta Giovinazzi vezetett helyette.
Magnussen az első, aki pályára gördült. Hülkenberg autóját még javában szerelik, szóval veszít a felkészülési időből.
Magnussenhez négyen csatlakoztak a pályán, közöttük Ericsson. Alonso még a garázsban álldogál, Ricciardót most szíjazzák be.
1:20.6-tal kezdett, csapattársa 1:21.0-val. Vettel és Räikkönen megkezdte a délutáni munkát, a lágy, illetve a közepes gumin.
Forgalom is van előtte, de a sikánnál picit elfékezte magát, az előtte lévő kanyart szintén kiszélesítette. Azért átvette az 1. helyet, 1:18.997.
Kérdés, hogy délután megközelítik-e a Ferrari és a Red Bull szintjét. Bottas és Hamilton a lágy gumin köröz.
218 ezredet vert a 2. Bottasra. Räikkönen az egy fokkal keményebb gumin 5., a hátránya 2 másodperc Hamiltontól.
Az 1-es kanyarnál sodródott ki a bukótérbe, nem indult jól az edzés számára. Ez vajon a körülmények változásának következménye? Az aszfalt egyébkéknt 46 fokra hűlt, miután felhők érkeztek a pálya fölé.
Ezúttal egy megpördülést mutatott be a 9-es kanyarnál, a svéd egyelőre nem érzi a ritmust. Hamilton az újabb körében 1 tizeddel elmaradt a legjobb idejétől.
Räikkönené majdnem ennyi Hamiltontól, de ő még mindig a közepes gumikat használja, Vettelé kicsit kevesebb, 0,883 ezred. Verstappen továbbra is a bokszban várakozik, Ricciardo kijött a pályára.
A Mansell-kanyarnál kellett ellenkormányoznia, de megúszta annyival, hogy kicsúszott a bukótérbe. Az 1. helyet közben elvette tőle Bottas, 7 ezreddel előzte meg.
A hétvégén zajló Magyar Nagydíj előtt Max Verstappen a májusi Nagy Futam apropóján is Budapestre látogatott, ekkor találkozott Járai Márkkal, a Halott Pénz énekesével. Az előadóművész egy igazi Hungaricum, a Rubik kocka rejtelmeibe is bevezette a holland pilótát.
„A Rubik kocka nem volt számára idegen, de az alapvető algoritmusokat, figurákat nem ismerte. Bár nem kockázott olyan sokat, de tetszett neki, és látszott, hogy fogékony rá. Azóta is követem a pályafutását, hiszen könnyen lehet, hogy egy jövőbeli legendával játszhattam együtt" - mondta az énekes.
Nem úgy általában értve, hanem Alonso autójával van valami gond. A McLaren behívta a depóba, ez nem jó hír.
1:17.587-tel válaszolt Bottas idejére, ismét az élre állt. Ricciardo megelőzte Vettelt, ők ketten közel 3 tized hátránnyal állnak a 3-4. helyen.
A Force India pilótája jelenleg a 16. helyen áll, csapattársa, Ocon 9. Sainz és Grosjean mögött, Gasly-t és Ericssont megelőzve. Elég kiegyenlítettek az erőviszonyok a középmezőnyben!
Ezek szerint nem volt komoly az iménti probléma, gyorsan megoldották. A Mercedesek és a Ferrarik visszavonultak a bokszba.
1:17.509, 78 ezreddel megelőzte Hamiltont, a Red Bull nem hagyja, hogy a Mercedesnél magabiztosak legyenek. Legalábbis egyelőre.
Az alkohol okozta közlekedési balesetek számának visszaszorításával és az ittas vezetés veszélyeire való figyelemfelhívással kapcsolatban írt alá szándéknyilatkozatot a Heineken Hungária és az Országos Rendőr-főkapitányság Budapesten, az F1-es Magyar Nagydíj első szabadedzésével egyidőben.
Az ünnepélyes ceremónián részt vett David Coulthard korábbi F1-es pilóta, a sörgyártó márkanagykövete, valamint Óberling József r. ezredes, az ORFK-OBB ügyvezető elnöke és Pálfalvi Márta, a Heineken Hungária Zrt. emberi erőforrások és vállalati kapcsolatok igazgatója.
Most csak Ricciardo, Alonso, Leclerc és Pérez vezet. Hülkenberg autóját továbbra is szerelik, nem tudni, hogy elkészülnek-e vele a tréning végéig.
47 ezreddel Verstappen mögé, nagyjából ugyanekkora távolság választja el a 3. Hamiltontól. Bottas érkezik az időmérős sprintre az ultralágy gumin.
Több kanyarnál is korrigálnia kellett, túlkormányzott a Mercedes. A finn a harmadik szektorban feladta a próbálkozást, megnézzük, nekifut-e még egyszer, vagy elfogytak a gumik egy jó körre.
A lila első szektor után visszalassult, úgy tűnik, megint előjön az a probléma a Mercedesnél, hogy egy mért körön megfőzik a hátsó abroncsokat a túl meleg aszfalton. Bahreinben és Monacóban is szenvedtek ezzel.
Az élre repítette az ultralágy keverék, 1:16.834. Räikkönen és a Red Bullok még a bokszban várakoznak.
A középmezőnyben is beindul a forgatag, Ericsson a 7. helyre lépett fel. Magnussen alulkormányzottságra és motorproblémára panaszkodik.
De csak alig, 74 ezreddel. Vettel az első szektorban autózta ki az előnyét, a másik kettőben Verstappen volt a gyorsabb.
Legalábbis Twitteren feltették a kérdést, hogy vajon érkezik-e egy kis eső. Az előrejelzés szerint szombat délután nem kizárt ennek a lehetősége.
Mármint délután, a Renault végzett az aksicserével. Nyilván módosított programot fut az eredeti tervhez képest.
Az ausztrál hátránya 227, Räikkönené 319 ezred Vetteltől. A középmezőnyben Grosjean állt az élre Sainzot és Gasly-t megelőzve.
Bottas és Hamilton ismét az ultralágy gumin bukkant fel, jön a hosszú etapok ideje, vagyis a tabellán nem várható átrendeződés az élmezőnyben.
Ezen a típuson kezdte meg a versenyszimulációját. Kisebb esőfelhő érkezett a pálya környékére, de úgy tűnik, nem lesz nagyobb zuhé.
Az 5-ös kanyarnál kellett visszakormányoznia a pályára, amit az váltott ki, hogy a jobbosba befordulva megcsípte a füvet a bal első kerekével és megpördült. Buta hiba volt. A versenyző azt mondta, nincs baja az autónak.
Az utolsó előtti kanyarnál utolérte az egyik Williamst, amely magának próbált helyet csinálni, de nem engedte el a Saubert. Ericssonnak keményet kellett fékeznie, hogy ne ütközzenek.
Vagyis az összes autóra az ultralágy keveréket rakták fel a jelenleg zajló hosszú etapra. A kerékcsere után nagyobb lehet a változatosság.
A többiek szorgalmasan róják a köröket, az utóbbi percekben nem történt rendkívüli esemény. Magnussennél egy motorproblémát kell kivizsgálni, Vandoorne autóját bizonyára kicsit rendbe kell tenni az előző kicsúszás után.
Már csak 40 fokos – emlékezzünk rá, az edzés elején 50 fölött volt a hőmérséklete. 22 perc van a leintésig. A szurkolók biztos örülnek a felhőknek.
Rosszul rögzítették az egyik kereket Ericsson autóján. Nemrég elkövettek egy hasonló hibát az egyik futamon, ami Leclerc-nek értékes pontokba és egy kiesésbe fájt. Ericsson megállt a bokszutca végén, miután rászóltak, hogy baj van.
Bottas és Hamilton egyaránt a lágy gumit kapta meg a kerékcsere után, Räikkönen viszont a közepes keveréket.
Miután a Haas kivizsgálta a jelzett motorproblémát. Ricciardo a Mercedesekhez hasonlóan átváltott a lágy abroncsra, Vettel és Verstappen még az ultralágyat nyűvi.
A 18. Stroll és a 20. Szirotkin a tabellán majdnem 3 másodperccel lassabb Vettelnél. Vandoorne-t közrefogják, de a Sauberrel a 17. helyet elfoglaló Leclerctől fél másodperc a lemaradásuk.
A hosszú etapok továbbra is zajlanak, de Hamilton már visszatért a bokszutcába.
A körátlagok alapján szorosnak tűnik a csata a Ferrari és a Red Bull között, de Vettel jóval hosszabb etapon jegyezte az erdményét. Hamilton átlaga gyengébb volt. Szombat reggel megjelenő elemzésünkben mi is boncolgatni fogjuk a számokat.
Tehát Vettel zárt az élen a Red Bullokat megelőzve. Köszönjük a figyelmet!