Csődből mentett csapat verte a Ferrarit a monzai nyitányon
2018. augusztus 31. 10:59
Eső nehezítette a munkát az Olasz Nagydíj helyszínén, így az F1-es mezőny az első szabadedzés alkalmával nem tudott száraz pályás abroncsokkal edzeni. A délelőtti erős esőzés miatt a kék jelzésű esőgumikkal kezdődött a tréning, később felkerültek ugyan az intermediate-ek, de a körülmények és az eredmények sem voltak reprezentatívak.
Egyelőre nem biztos, hogy a hétvégén meddig kell tartani az esőtől, ezért a kék jelű abroncsokkal spóroltak a csapatok, a zöld jelzésű intermediate-ekkel azonban már bátrabban köröztek a pályán, és végül minden pilóta futott mért kört.
A Red Bullnál rögtön ijedtséggel kezdődött az edzés, mert a Daniel Ricciardo autójába beszerelt „C” specifikációjú erőforrás már az installációs kör felénél rendetlenkedni kezdett, ezért az ausztrál pilóta 1-es fokozatban, lépésben araszolt vissza a csapatához. Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak később megerősítette,
Ricciardo autójában az erőforrás hardvere nem sérült meg, mindössze különböző szoftverváltozatokat kellett kipróbálni az autón.
Nem kerülték el a műszaki problémák a Ferrarit sem, ezúttal Sebastian Vettel autóján kellett kicserélni a sebességváltót. A csapat szerint egy tartalékváltó volt az autóban, így várhatóan büntetéssel nem kell számolnia, némi időt azonban vesztett, ekkor Kimi Räikkönen képviselte a Ferrarit a pályán.
Räikkönen majdnem az élen zárta a tréninget, azonban a vége felé már gyorsan száradó pályán végül Sergio Pérez fél másodperccel gyorsabb volt nála, ezzel az idén az első olyan pilóta lett, aki az élen zárt legalább egy szabadedzést úgy, hogy nem Ferrarit, Mercedest vagy Red Bullt vezet. Csapattársa, Esteban Ocon egy hajszállal Räikkönen mögött a 3. helyezett lett.
Természetesen sok volt a kicsúszás, és Max Verstappen félig meg is pördült a Parabolicában,
de nagyobb bajba senki sem került, így a szerelőknek nem kell rögtön komolyabb javításokkal kezdeni a hétvégét. Nagy kérdés, hogy a második szabadedzésre mennyit javul a pálya állapota, és lesz-e lehetőség értékelhető etapokat teljesíteni, ez ugyanis a várhatóan száraz pályás verseny miatt kulcsfontosságú a csapatok számára.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Olasz Nagydíj első szabadedzése alkalmából. Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk futamelőzetesünket!
Esőgumikkal sorakoznak az autók a bokszkijáratnál. Ricciardo már percek óta vár, de még nem kezdődött el a tréning.
A BBC értesülése szerint meghosszabbították a Japán Nagydíj szerződését, és a felek hamarosan hivatalos bejelentést is tesznek.
Elkezdődött a szabadedzés, nagy vízfüggönyt húznak maguk után az autók. A háttérben az égbolt egyelőre világosabb, de ebből ma nem lesznek körrekordok, az biztos.
(A képen Daniel Ricciardo látható.)
„Time goes by so slowly” – szólt a zene Hülkenberg fülébe, még mielőtt kiengedték a mezőnyt a pályára. Elsőre nem volt biztos abban, hogy Madonnát vagy Kylie Minogue-ot hallja.
Daniel Ricciardo autójába beszerelték a Renault vadonatúj erőforrását, ami még a gyártó szerint sem megbízható. Az ausztrál versenyző a 2-es szektorban lelassult és félrehúzódott, a gyenge teljesítményre panaszkodott, de nagy nehezen, lépésben vissza tudta vinni az autót a szerelőkhöz.
1-es fokozatban araszolt vissza a bokszba.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, a nap végén döntenek arról, hogy Max Verstappent is átállítsák-e a C jelű motorváltozatra. Mára nem jósolt sok kört, mert a csapatoknak spórolniuk kell az esőgumikkal.
A két közönségkedvenc is kilátogatott a pályára, miközben úgy tűnik, egyre jobban szakad az eső. Otmar Szafnauer, a Force India csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, az esőben csak néhány kör megtételére számít.
A két közönségkedvenc is kilátogatott a pályára, miközben úgy tűnik, egyre jobban szakad az eső. Otmar Szafnauer, a Force India csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, az esőben csak néhány kör megtételére számít.
A francia pilóta tegnap üléspróbán járt a Red Bullnál, természetesen Daniel Ricciardo autójába ülhetett be. Ezt ritkán intézik nyilvánosan, a csapat ezzel nyilvánvalóvá tette, hogy már a jövőre terveznek. Az ausztrál pilóta szimulátoros feladatait is Gasly veszi át, egyelőre azonban a Toro Rossóval lépett pályára.
A Renault pilótája 1:38.567 alatt ért körbe az erősen nedves monzai pályán, természetesen esőgumikkal.
Közepes keverékű slick gumik vannak a Mercedesen, vagyis egyelőre a brit pilóta nem akar pályára lépni. Fernando Alonso viszont megtette helyette, hatalmas vízfüggönyt húz maga mögött.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke közben a Sky Sportsnak megerősítette, hogy nincs mechanikai hiba Ricciardo autójával, a Renault mérnökei szoftvereket cserélgetnek.
Lando Norris ezen az edzésen Stoffel Vandoorne autóját kapta meg. Nagy kockázat, ha nem bíznának benne, biztosan átírták volna a terveket. A McLaren szeptember végéig bejelenti, hogy ki lesz Carlos Sainz csapattársa, állítólag ekkor jár le az opciójuk Norris jövő évi szolgálataira.
A csapatok általában spórolnak az abroncsokkal, mert kevés esőgumi áll a rendelkezésükre a hétvégén. A Ferrarinál nem sok esőre számíthatnak, mert Räikkönen megkapta a mai második szettjét, Vettel használt gumikon van kint.
A német pilóta átvette a vezetést 1:37.867-tel, majd kicsúszott a 2-es sikánban. Nagyobb baj nélkül megúszta. Räikkönen és Sainz is futott már mért kört, ők a 3-4. helyen állnak Hülkenberg mögött, aki Räikkönenhez hasonlóan már intermediate-tel próbálkozik.
Megjavították az erőforrását, így intermediate gumikkal ismét ringbe szállt. Közben Sainz átvette a vezetést 1:37.424-gyel.
A Sky Sports riportere szerint megint egyre jobban esik Monzában. Ricciardo azt jelentette a rádión, hogy előre jól működik a motorja. Verstappen félig megpördült a Parabolicában, de tudta folytatni az útját.
Az eső ellenére egyre több pilóta intermediate gumikkal lép pályára.
13 pilóta futott már mért kört, egyelőre a két Renault áll az élen. A két Mercedes is megérkezett, de ők csak installációs köröket terveznek.
Elkezdték forszírozni a tempót a pilóták, jönnek is az elfékezések és a kicsúszások az intermediate gumikkal. Hamilton egymás után két leggyorsabb kört futott, 1:36.546-tal most ő áll az élen.
A szerelők az akkumulátor és a sebességváltó körül matatnak, természetesen leszerelték a padlólemezt is. Egyelőre nem tudni, hogy mi történt az autóval.
Még korábban történt Max Verstappen meg- és Daniel Ricciardo kicsúszása, mindketten megúszták nagyobb baj nélkül.
Gene Haas a Sky Sportsnak azt mondta, reméli, hogy az utolsó 10-15 percre a slick gumik is előkerülhetnek Monzában. A vízfüggöny már nem jellemző, de még mindig eléggé nedves az aszfalt.
A német pilóta visszasétált a Ferrari vendéglátóegységébe, egyelőre a 12. helyen áll, várhatóan mostanában nem lép pályára.
Vettel autója bakokon áll, Räikkönen viszont újra a pályán van. Alonso autójáról is leszerelték a padlólemezt.
Morózusan járkál az ál-Alonso, az igazi közben az autójában ül és várakozik, hogy pályára lépjen. Esőben sem megy jobban a McLareneknek, Alonso a 18. helyezett, Norris a 20. helyen áll a sorban.
A Sky Sports kérdésére nem árulták el, hogy van-e valami baj a Ferrarival, de valószínűleg nem véletlenül szedték szét az autó teljes hátulját. Már a hátsó futómű és a sebességváltó sincs a helyén, miközben a pálya állapota javul, ezt Räikkönen próbálgatja éppen.
A Ferrari megerősítette, hogy váltót cserélnek a német pilóta autójában. Nem részletezték, de egy tartalék váltót cserélnek ki, így várhatóan nem kell büntetéssel számolni.
Nem számítanak arra, hogy felszárad a pálya, és úgy vélik, intermediate-ekkel minden információt begyűjtöttek, amire szükségük volt.
Ricciardo szinte lement a pályáról a Parabolica előtt, hogy hűtse az abroncsait. Alonso autójára már felszerelték a slick gumikat, de a pályára egyelőre nem küldték ki.
Az új-zélandi pilóta 1:35.024-gyel az élre állt. Ennek semmi jelentősége, de ritka látvány egy Toro Rosso az 1. helyen.
Az 1-es szektorban még óvatos volt, a 2-esben és a 3-asban viszont rákapcsolt, és abszolút legjobb időket ért el. A pálya száraznak tűnik, de néhány ponton maradtak még pocsolyák. Bottas is készül, hogy a végére még visszatérjen a pályára.
A finn pilóta 1:34.742-vel javított, Ocon mögötta a második bő 1 tizeddel lemaradva. Räikkönen a következő körben 1:34.550-re gyorsult, még mindig intermediate abroncsokkal.
A Force India pilótája, Sergio Pérez 1:34.000-val a leggyorsabbnak bizonyult az Olasz Nagydíj első szabadedzésén, ezért ő lett az első az idén, aki szabadedzést az élen zár a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari versenyzőin kívül. Ezzel véget ért az első tréning, amit hamarosan össze is foglalunk. Köszönjük a figyelmet!