Räikkönen rekorddal szállította a pole-t a Ferrarinak Monzában
2018. szeptember 01. 14:51
Kimi Räikkönen indulhat az élről a vasárnapi Olasz Nagydíjon, miután a szenzációsan izgalmas időmérő edzésen bő egy évvel az eddigi utolsó pole pozíciója után újra a leggyorsabb volt, ezzel a 2010-es futam óta először rajtolhat Ferrari az élről Monzában. Räikkönen új pályacsúcsot futott, ami egyben az F1 történetének legnagyobb átlagsebességű köre is lett.
A finn pilóta a Q3 utolsó etapjában Lewis Hamilton és Sebastian Vettel mögött autózott, ezzel élvezhette a szélárnyékot, és kiváló kört is futott, miközben Vettel kisebb hibákat vétett a mért körei során, a Mercedes pedig nem volt elég gyors a Ferrarik ellen. Räikkönen köre előtt néhány másodperc erejéig Vettel birtokolta a pole-t, míg a 3. helyezett Hamilton lett.
Az élen álló trió külön kategóriában autózott, a másik Mercedest vezető Valtteri Bottas már bő fél másodperces hátrányba került, de így is megkaparintotta a 4. helyet, mivel Max Verstappen az új Renault motorral is majd’ 1,5 másodperccel lassabbnak bizonyult Räikkönennél. Csapattársa, Daniel Ricciardo rajtbüntetés miatt csak az utolsó sorból indulhat, de a 15. helyen rangsorolták.
A Ferrarik az első, esős szabadedzést kivéve eddig uralják a monzai eredménytáblázatokat,
hiszen a második és a harmadik tréning után a Q1-ben és a Q2-ben is a leggyorsabbak voltak. Ez nem csupán az erőforrás számlájára írható, mivel a Haas-csapat autói és a Sauberek nem szerepeltek a megszokottnál jobban, sőt, Charles Leclerc és Marcus Ericsson már a Q1-ben kiesett, Kevin Magnussen pedig a Q2-ben búcsúzott, miután Fernando Alonsóval tönkretették egymás köreit.
Az időmérő kellemes meglepetését a középmezőnyben a Williams okozta, ami Lance Stroll révén az idén először bejutott a legjobb 10 közé, így nincs már csapat, amely az idén egyszer sem jutott el a Q3-ig. Strollnak az utolsó harmadban már nem termett sok babér, de a 10. hely így is az idei legjobb rajtpozíciója.
A Ferrarin és a Mercedesen kívül minden csapat csak egy autót tudott eljuttatni a Q3-ig,
Carlos Sainz (Renault), Esteban Ocon (Force India), Pierre Gasly (Toro Rosso) és Stroll csapattársai mind gyengébben szerepeltek, Sergio Pérez és Brendon Hartley például már a Q1-ben kiesett. Így járt Stoffel Vandoorne is, aki a McLarennel ismét utolsó lett, a mezőny végéről való indulástól csak Ericsson, Ricciardo és Nico Hülkenberg rajtbüntetései mentik meg.
Noha az eső fenyegette a mezőnyt, a sötét felhők ellenére ezúttal száraz pályán autózhattak a versenyzők, és amennyiben a továbbiak során nem romlik jelentősen a pálya állapota, elképzelhető, hogy vasárnap minden idők leggyorsabb F1-es futamát teljesítik majd a pilóták. Ezt az állásáért küzdő Räikkönen várhatja a legjobb helyzetből, és alighanem ezzel a saját helyzetén is sokat javított.
Még csak a munka felét végeztük el. Holnap remélhetőleg minden simán megy majd és ugyanebben a pozícióban végzek”
– nyilatkozta Räikkönen az autóból kiszállva. Vettel úgy vélte, „ez jó eredmény a csapatnak”, de kijelentette, nem elégedett az utolsó próbálkozásával. Az eredmény hallatán a csapatrádióban azt mondta, „majd később megbeszéljük.” Hamiltont alig hagyta szóhoz jutni a tüntető közönség, de a brit pilóta elárulta, mindent beleadtak, az eredményt tűrhetőnek nevezte. „Hihetetlenül szoros volt, de a hétvégén eddig a Ferrarinál van az előny.”
Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Olasz Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! Izgalmas délutánunk lesz, mivel a helyszíni beszámolók szerint esni kezdett az eső Monzában.
Vettel révén utoljára a Német Nagydíjon állt a pole pozícióban Ferrari, az eső azonban később folyamatosan kiszúrt az olaszokkal. A Hockenheimringen Vettel kiesett, a Hungaroringen és Spában lemaradt a pole-ról. A harmadik szabadedzés során Monzában nagyon szoros volt a sorrend, száraz pályán.
A Sky Sports operatőre szúrta ki, hogy a Ferrari egyik szerelője a Verdák című rajzfilm egyik szereplője, Guido piros hasonmását viseli a karján.
A Sky Sports szerint a "C" specifikációt használja már Max Verstappen is. Ez körülbelül 2 tizedet hoz neki a konyhára a pénteken használt "B-hez" képest.
A paddockban egyelőre esernyő nélkül sétálgatnak, de így is borzolhatja a kedélyeket az égi áldás.
A 3-as szektorban gyakori a torlódás az Ascari és a Parabolica között, mert a pilóták a lehető legjobban próbálják kezdeni a köreiket, mások pedig szélárnyékozni akarnak. A harmadik szabadedzésen Grosjean ki is borult Hartley miatt.
Egy bokszkiállás várható száraz pályás verseny esetén, így nem nagyon éri meg taktikázni a lágy gumikkal a Q2-ben. Ezt általában a Red Bull szokta megjátszani, de Verstappen tegnap már azt mondta, hogy most nem látja értelmét.
A lágy mellett a szuperlágy és a közepes áll még a mezőny rendelkezésére.
Ricciardo még csak öltözködik és a többiek sem igyekeznek egyelőre kifelé. Nem félnek az esőtől?
Az utolsó helyről motorcsere és a spái rajtbaleset miatt Nico Hülkenberg indul majd, mellőle Daniel Ricciardo kezdhet, szintén motorcsere miatt. Marcus Ericsson várható a 19. helyre a tegnapi balesete következményei miatt.
Óriási forgalom alakult ki, egyszerre lépett pályára a mezőny fele, köztük a két Ferrari is. Vettel nagy nehezen megszabadult a többiektől és tisztán kezdheti az első mért körét a közönség nagy örömére.
A finn pilóta a felvezető körön még vibrációra panaszkodott, majd elsőre gyorsabb volt Vettelnél. 1:20.937-tel kezdett, Hamilton most indul az első mért körére.
...de csak addig, amíg Vettel nem ért körbe, mert a német pilóta 1:20.758-cal átvette a vezetést Räikkönentől. Hamilton és Bottas egyelőre a 3-4. helyezett, de a brit pilóta köre elsőre eléggé erőltetett volt.
Vettel 1:20.542-re javított, Hamilton egyelőre csak 1:21.043-nál tart. A Mercedes láthatóan csúszkál, a brit pilóta mindent megpróbál, de egyelőre a Ferrarik könnyedebbnek tűnnek. Persze, itt még nincs nagy tét, a Q2-ben kezd éles lenni a verseny.
A brit pilóta a többiek helyzetéről érdeklődött a rádión, Alonso pedig csapattársa, Vandoorne mögött halad. Egyelőre továbbjutó helyen halad, Hamilton pedig 1:20.810-re gyorsult.
Ricciardo is megjelent a pályán, Hülkenberghez és Ericssonhoz hasonlóan ő is mért kört fut.
Az ausztrál pilóta a 4. leggyorsabb egyelőre, ezzel továbbjutna, de a Q2-ben nem fog mért kört futni, mert az korlátozná a gumiválasztási lehetőségeit a holnapi rajtnál. Így azonban elveszi a lehetőséget valakitől, aki miatta nem fog továbbjutni az utolsó ötösből.
A spanyol pilóta várhatóan továbbjut a Q2-be, Vandoorne viszont egyelőre csak a 17. helyezett, így Stroll, Hartley, Gasly és Hülkenberg mellett egyelőre kieső helyen áll.
A monacói pilóta a Lesmo 1-ből kifelé megcsípte a kavicságyat, így csapattársához hasonlóan búcsúzik a Q1-ben.
16. Sergio Pérez
17. Charles Leclerc
18. Brendon Hartley
19. Marcus Ericsson
20. Stoffel Vandoorne
Némi megnyugvás jöhet a Williams-csapatnál, mivel mindkét pilótájuk bejutott a Q2-be. Szirotkin a 11. lett, Stroll a 13. helyezett. A McLaren is jobban szerepelt az előző futamokon elért eredményeknél, Alonso egyelőre a 14. helyezett, ehhez azonban Vandoorne szélárnyéka is kellett.
Néhány perccel ezelőtt Claire Williams még elég feszült volt.
Szélárnyékozásra készülhetnek, ellentétben Hamiltonnal, aki egyelőre magányosan halad a felvezető körön. Vettel is egyedül tart kifelé a bokszból.
Az első Q2-es mért körök után Vettel 1:19.785-tel vezet, Hamilton 1:19.798-cal lohol utána. A brit pilóta mérnöke is kiemelte, hogy mindhárom szektorban nagyon közel járnak egymáshoz.
A finn pilótát kiszólították mérlegelésre, de hirtelen váltott előtte a lámpa, ő pedig jobbra rántotta a kormányt. Pont ott volt egy nedves folt az aszfalton és a Mercedes majdnem keresztbe fordult.
Súlyos büntetés jár azért, ha valaki kihagyja a mérlegelést.
Az élmezőnynek már nem kell még egyszer jönnie, Räikkönen mérnöke azt mondta, nem számítanak esőre. A kiesőzónában egyelőre Alonso, Hülkenberg, Ricciardo, Szirotkin és Stroll tartózkodik, de közülük csak a McLaren versenyzőjének van mért köre. Szirotkin és Stroll jönni fog.
A második kétharmadot viszont Vettel uralja annyival, hogy egyelőre 0,013 másodperces előnnyel vezet.
Az élmezőny is kiment a pályára, kérdés, hogy ki előtt lesz eléggé szabad a pálya ahhoz, hogy javítani tudjon. Ricciardo kivételével mindenki pályára lépett.
A német pilóta 1:19.629-cel 0,169 másodpercre növelte az előnyét Hamilton előtt, az első szektorban abszolút legjobb időt futva. Hamilton nem tudott javítani, Räikkönen maradt a 3. helyezett.
A spanyol pilóta a külső ívről próbálta megelőzni Magnussent, de a dán nem hagyta magát, törlesztésként Alonso leterelte őt a pályáról a célegyenes végi sikánnál. Ezzel mindkettejük köre tönkrement, kiestek és még sportfelügyelői vizsgálat is várható.
11. Kevin Magnussen
12. Szergej Szirotkin
13. Fernando Alonso
14. Nico Hülkenberg
15. Daniel Ricciardo
Az idén először a Williams egyik pilótája, Lance Stroll is bejutott a Q3-ba a 8. helyen. Ez kellemes meglepetés a grove-i istállótól.
10 évvel azután, hogy Sebastian Vettel megszerezte a csapat eddigi egyetlen pole pozícióját (és másnap a győzelmet is) nagyon örülnek annak, hogy Pierre Gasly bejutott a legjobb 10 közé.
Nem Ferrari, hanem a másik Scuderia, a Toro Rosso pilótája, Pierre Gasly az első, aki mért kört kezd a Q3-ban. Közben kisütött a nap, ezért az élmezőny még várakozik.
Az élmezőny küzdelmében érdekes elem, hogy Vettel és Räikkönen egyszerre hajtott ki (a finn pilóta van hátrébb), a két Mercedes közé viszont beállt Sainz a Renault-val (Hamilton megy előrébb).
A Mercedes pilótája 1:19.390-nel az élre állt, Vettelnél egyelőre Räikkönen is gyorsabb. A különbség 0,107 másodperc az első három pilóta között.
Az utolsó etapra Bottast engedték ki előrébb a Mercedesnél, ő most valószínűleg felhúzza majd Hamiltont, mivel egyelőre bő fél másodperc (!) a hátránya csapattársa mögött. A Ferrarinál ismét Vettel megy előrébb, ez egyelőre furcsa megoldás (bár Vettel éppen Hamilton szélárnyékára pályázhat).
A finn pilóta 1:19.119-cel, új pályacsúccsal megszerezte az 1. rajtkockát a vasárnapi Olasz Nagydíjra! Sebastian Vettel a 2. helyezett, Lewis Hamilton rajtol a 3. helyről csapattársa, Valtteri Bottas mellől.
A finn veterán tavaly májusban, a 2017-es Monacói Nagydíjon indult utoljára a pole pozícióból, akkor szintén Vettel kezdett mellőle az első sorból.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk az összefoglalóval!