Vettel az élen kezdett, Verstappen szorongatta Szocsiban
2018. szeptember 28. 09:51
Sebastian Vettel kezdte az élen az Orosz Nagydíj hétvégéjét, miután az első szabadedzés második felében 1:34.488-cal a legjobb kört futotta a hétvége leggyorsabb gumikeverékével, a hiperlágy abroncssal. Vettel az első fél órát a bokszban töltötte, csak 60 percet használt ki a rendelkezésre álló 90-ből, de egyelőre ez is elég volt a számára.
Az előnye viszont nem nagy, mindössze 0,05 másodperccel bizonyult gyorsabbnak a szintén hiperlágy gumikat használó Max Verstappennél. A Red Bull pilótája Daniel Ricciardóhoz hasonlóan többször is állt az élen, végül azonban a Ferrari gyorsabbnak bizonyult náluk, sőt, a Red Bull még problémákkal is kénytelen szembenézni.
Már a hétvége előtt világossá vált, hogy csak a mezőny végéről rajtolhatnak majd motorcsere miatt, ráadásul Ricciardo az edzés jelentős részét ki is hagyta, miután átugratott a kerékvetőkön, megsérült az autója, és nem sikerült azt időben megjavítani. A csapatnak addig Verstappen gyűjtötte a kilométereket.
Már az edzés elején nagy volt a forgalom,
hiszen a Fernando Alonso helyén vitézkedő Lando Norris vezetésével a pilóták már jó előre kiálltak a bokszutca végére. Alonso autójában is motort cserélnek, így – mivel az ő autója hajtott először a pályára – előrébb rajtolhat majd a két Red Bullnál és a két Toro Rossónál. Norris számára apró siker, hogy gyorsabbnak bizonyult Stoffel Vandoorne-nál, akinek a helyét jövőre veszi át.
Norrishoz hasonlóan több csapat is beugró pilótákat alkalmazott: A Saubernél jövő évi versenyzőjük, Antonio Giovinazzi kapott lehetőséget, és ő is jobban szerepelt a Ferrarihoz katapultáló, a Sauberrel viszont Szocsiban egyelőre szenvedő Charles Leclerc-nél, Artyom Markelov nem tudta tartani a lépést a műszaki hibával küszködő Nico Hülkenberggel, és Nicolas Latifi is lassabb volt Esteban Oconnál.
A Haas bejelentése, hogy megtartják mindkét pilótájukat 2019-re, egyelőre Kevin Magnussent doppingolta jobban, hiszen a dán pilóta csak Ocontól kapott ki a vert mezőnyben, a 8. helyezett lett Romain Grosjean 11. helyéhez képest.
A helyezéseknek ugyanakkor egyelőre nem érdemes túlzott jelentőséget tulajdonítani, hiszen a 3-4. helyezett Lewis Hamilton és Valtteri Bottas például egyelőre nem használta a hiperlágy gumikat, az ultralágyakat is csak az edzés elején, a leggyorsabb köreiket a sárga jelzésű lágy abroncsokkal teljesítették, a Ferrari és a Red Bull viszont pont ezt nem vetette be.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Orosz Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Tavasz helyett ősszel érkezett a mezőny Szocsiba, de nem ez az egyetlen érdekesség a hétvégén. A többit összefoglaltuk a futamelőzetesünkben!
A Haas egyszerre jelentette be mindkét 2019-es versenyzőjének kilétét: Az amerikai istálló Romain Grosjeant és Kevin Magnussent is megtartja a következő szezonra.
Erről, és más csütörtöki eseményekről a galériánkban láthat több képet!
---- separator ----gallery-content-type:4fe6a4c9-9a8f-4028-a00c-7aa8db3c117c---- separator ----Az 1998-as és 1999-es világbajnok, a "repülő finn" ma ünnepli 50. születésnapját.
A Saubernél az egyik 2019-es pilótájuk, Antonio Giovinazzi vezethet, a McLaren is ugyanígy tesz Lando Norris esetében. A Force India is vendégpilótát indít a szabadedzésen Nicolas Latifi személyében, a Renault pedig a szintén F2-es Artyom Markelovnak szavazott bizalmat.
Nincs túl meleg, és fázni sem fog senki Szocsiban, eső sem várható. Az érdekesség lehet, hogy vasárnapra melegebbet várnak.
Lando Norris áll a sor elején, több szerelő is körbeállja. Ez azért fontos, mert Alonso autójában is motort cseréltek a Red Bullokhoz hasonlóan, így Alonso a Red Bullok elől rajtolhat majd, mert hamarabb pályára lép az autója.
Norris vezetésével több pilóta is rögtön kihajt a pályáról, Ricciardo és Verstappen a következő a sorban, várhatóan ők (Norris helyett Alonsóval a volánnál), ilyen sorrendben indulnak majd az utolsó három helyről.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak kijelentette, a rajtbüntetések ellenére is az 5-6. helyre várja a csapatát vasárnap, mivel Szocsiban lehet előzni.
Lewis Hamilton autója egyelőre a pilótája nélkül várakozik a bevetésre.
A McLaren bejelentette már, hogy Norris vezethet jövőre Vandoorne helyén, de az Olasz Nagydíj után ismét lehetőséget kapott a két pilóta, hogy egyszerre mutassák meg a pályán, hogy mit tudnak. Apró elégtétel lehet ez a belga versenyzőnek, aki jövőre várhatóan kiszorul a mezőnyből.
A McLaren pilótája, Stoffel Vandoorne futott elsőként mért kört, 1:39.057-tel állt a táblázat élére. A McLaren a hátsó szárny légáramlataira kíváncsi, flow-viz festékkel vonták be az alkatrészt.
A mérnöke kerek perec megkérdezte tőle a rádión, hogy miért megy olyan lassan, a francia pilóta azt felelte, hogy gázadásra nagyon erős vibrációt érez.
Így szokás csúfolni azokat a szenzorokkal ellátott aerodinamikai kereteket, amik általában teszteléskor kerülnek fel az autókra. Most a Carlos Sainz helyén tesztelő Artyom Markelov kapta meg a feladatot, hogy teszteljen a csapat számára.
Kimi Räikkönen is pályára lépett végre a Ferrarival, és nemsokára Valtteri Bottas is követte őt a Mercedesszel. A bajnoki éllovasok még kivárnak.
Räikkönen átvette a vezetést 1:37.063-mal, de előtte az utódja, Charles Leclerc is futott mért kört, ő egyelőre lassabb Vandoorne-nál.
A Mercedes pilótája kicsúszott a bukótérbe és a falhoz is közel került, de még biztonsággal megfogta az autót. Közben Verstappen átvette a vezetést, de hirtelen jött Ricciardo is, és az élre állt. Hamilton és Bottas egyelőre Räikkönen mögött a 4-5. helyen áll.
Nagy szerencsével éppen elkerülte a falat, így Alonso autója egyben maradt. Közben először Hamilton, aztán Verstappen, majd ismét Ricciardo állt az élre 1:35.655-tel.
Az első fél órát a bokszban töltötte, most viszont ő is elkezd edzeni. Hiperlágy gumikat szereltek az autójára, de az első mért körén forgalomba került.
A tulajdonosváltás következményeként a Force India elvesztette az összes pontját, amit a Belga Nagydíj előtt szereztek, de Otmar Szafnauer csapatfőnök a Sky Sportsnak azt mondta, megpróbálják elkapni a McLarent, ami a konstruktőri pontverseny 6. helyét jelentené. 6 futam alatt 26 pontot kellene behozniuk.
A kanyarcsúcsponton egyelőre nem tűnik stabilnak a Mercedes, vissza is tért a bokszba. Közben Hamilton állt az élre, de nem maradt ott sokáig, megint jött Verstappen, 1:34.960-nal. Ricciardo, Bottas, Vettel, Räikkönen a további sorrend.
Ez a szokásos, 40 perces pihenő, ilyenkor vissza kell adni egy szett gumit, és a beállítások megváltoztatására is jut idő. Továbbra is Verstappen áll az élen.
Csapattársa, Vandoorne a garázsból figyeli ifjú utódját, miközben Ricciardo és Räikkönen autóján nagyobb módosításokat végeznek, az ausztrál pilóta ki is szállt a Red Bullból.
A szerelői közben már a padlólemezt szerelik le a Red Bullról, lehetséges, hogy ezzel véget is ért az ausztrál pilóta szabadedzése. A visszajátszás szerint Ricciardo átugratott a kerékvetőkön, lehetséges, hogy megsérült a padlólemeze.
Nincs sok jelentősége és az autók adottságait sem ismerjük, ezért inkább érdekességként kezelhető, hogy legutóbbi körével Lando Norris megelőzte Stoffel Vandoorne-t, a különbség egyelőre 3 tizedmásodperc.
Az idén már többször előfordult, hogy a Ferrari-motorral hajtott autók álltak a traffipaxlista élén, Szocsiban viszont egyelőre a Mercedesek vannak előnyben.
A Sauber két pilótája egymás mellett várakozik, Giovinazzi arra, hogy újra autóba ülhessen, Ericsson pedig arra, hogy a második szabadedzésre visszatérhessen. Nem szólnak egymáshoz.
Érezte, hogy esélye sem lesz befordulni az 1-es kanyarba, úgyhogy inkább elfékezés nélkül kiengedte az autót a bukótérbe, szabályosan megkerülte a terelő elemeket és visszajött. Lágy gumikkal próbálkozott volna.
A német pilóta 1:34.488-cal átvette a vezetést, bő 4 tizedet verve Verstappenre. Hiperlágy gumikat használt.
Lance Stroll piruettezett, majd füstölgő gumikkal fordult vissza a helyes irányba, de ő is megúszta törés nélkül. Verstappen is pályára lépett hiperlágyakkal, de egyelőre nem tudja tartani a lépést Vettellel.
A Red Bull szerelői még mindig dolgoznak az autóján, már csak 19 perc van hátra, az ausztrál pilóta pedig sisak nélkül nézelődik a garázsban. Verstappen gyűjti a csapatnak a kilométereket, de az előbb ő is kicsúszott.
A Mercedes pilótája egyelőre 0,3 másodperces hátrányban van Vettel mögött, igaz, ő lággyal érte el ezt az eredményt, Vettel pedig hiperlággyal. Természetesen sok tartalék van még a körökben.
Giovinazzihoz hasonlóan ő is megkapta a hiperlágy gumikat, de kicsúszott a mért körén, így továbbra is az olasz pilóta jár előreébb. A 10-14. helyen tartanak.
Érdeklődött, hogy lát-e valamit a mérnöke az adatokban, mert állandóan megcsúszik az autó hátulja. Egyelőre nem kapott választ.
Szóltak Hülkenbergnek, hogy lassítson és térjen vissza a bokszba, műszaki hiba miatt. Markelov továbbra is a pályán van, hiperlágy gumikkal próbál javítani a 15. helyen, míg a német pilóta a 9. helyezett.
Hamilton lággyal van kint a pályán, így természetesen jóval lassabb az élen álló Vettelnél. Mivel már csak 5 perc van hátra, úgy tűnik, az Ezüstnyílon már nem próbálkoznak a továbbiakban a leggyorsabb keverékű abronccsal.
Hiperlágy gumikkal van kint, de 4,4 másodperccel lassabb volt az eddigi legjobbjánál. Valószínűleg versenykörülményeket szimulálnak.
Ultralágy gumikat kapott az autójára az utolsó etapra, de gyenge első szektorral kezdett, utána pedig forgalomba is került, így nem meglepő, hogy ő is bő 5,5 másodperccel lemaradt Vettel legjobbjától.
A Ferrari pilótája 5 századmásodperccel előzte meg Verstappent, mögöttük a két Mercedes következik, lágy gumikkal.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval és további hírekkel!