A Mercedes magabiztosan vette át a kezdeményezést az Orosz Nagydíj péntek délutáni edzésén, versenyzőik több mint 2 tizedmásodperccel előzték meg a Red Bullokat és a Ferrarikat.
Lewis Hamilton több lépcsőben javította a legjobb időt 1:33.385-re a hiperlágy gumin, ehhez még csapattársa, Valtteri Bottas sem tudott 2 tizednél közelebb férkőzni.
Mindez a bajnokságban egyre nagyobb hátrányba kerülő Sebastian Vettel számára a legrosszabb hír,
aki csak 5. lett, Kimi Räikkönenhez hasonlóan Max Verstappent és Daniel Ricciardót sem tudta megelőzni.
A finn eléggé kilógott a csoportból, még csapattársától is közel fél másodperc választotta el. Vettel gyakorlása megint nem ment makulátlanul, a versenyszimulációján egyszer megpördült.
A középmezőnyt a Force India vezette, de a két pilótájuk szendvicsbe fogta a Toro Rossóval jó kört futó Pierre Gaslyt, a legjobb tízbe még a sauberes Marcus Ericsson férkőzött be.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Szép napot kívánunk! Nemsokára kezdődik az Orosz Nagydíj második edzése Szocsiban, ahol délelőtt Vettel és Verstappen volt a leggyorsabb Hamiltont megelőzve.
A szakértők szemrevételezték az autót, és úgy látták, az első szárnyat teljesen átszabták: az aljának szélét és a véglapját a Red Bull mintájára alakították át, az orrkúp alatti légterelő hasítékaival és geometriájával szintén új útra léptek.
Ők pedig a hátsó szárnyat formálták át elsősorban, az eddigi egy szárnytartó pillért kettőre cserélték. Az Autosport szerint nem a légellenállás csökkentése, hanem a súlycsökkentés és a stabilitás biztosítása motiválta a módosítást. Az első légterelőn szintén változtattak kicsit.
A levegő 21, az aszfalt 29 fokos néhány perccel az edzés kezdete előtt, optimálisak a körülmények. A hétvégén a hiperlágy, az ultralágy és a "sima" lágy gumit lehet használni.
Hármójukat csapatuk tesztpilótái helyettesítették az első tréningen, számukra most kezdődik a tényleges munka Oroszországban.
Alonso és Vandoorne gördült először pályára, őket a Haasok követik. Bottas csak most sétál be a Mercedes garázsába.
Közben Vettel is kikukkantott, az ultralágy gumin.
1:35.382 az új etalon. Az élmezőny többi tagja egyelőre a garázsban várakozik.
Vettel mögé közben Grosjean és Magnussen zárkózott fel, a hátrányuk 1 másodperc feletti. A német az előbb egy picit elfékezte magát az első féktávon.
Az 5. körében Vettel 1:34 alá vitte le a lécet, de Verstappen rákontrázott fél másodperccel, 1:34.433 az új szintidő.
Ocon, Hamilton és Räikkönen is pályára gördült, mindenki megjelent már legalább egyszer. A Mercedes az ultralágy keveréket használja, Räikkönen a lágyat.
Ez az oka annak, hogy közel 6 tizeddel jobban áll Vettelnél. Hamilton a 3. helyre fért be, bő 1 tizeddel lassabb, mint Vettel.
A 2-es számú kanyarban, a hajtűnél csúszott le kicsit a bukótérbe. Normális mért köre neki még nincs. Bottas megelőzte Vettelt, most ő a 2.
1:34.164 az ideje, de rajta kívül eddig csak Gasly és Hartley ment a legpuhább gumin, a hiperlágyon. Ricciardo az ultrákon a 4. helyre jött be, Vettel és Hamilton közé.
A középső szektorban legjob részidőt futott az ultralágy abroncson, a hátránya már csak 81 ezred. Verstappen, Bottas és Vettel visszatért a depóba.
Már Vettel előtt jár az ausztrál, az élmezőnyben jelenleg a Ferrarik az utolsók. Lecsökkent a forgalom, csak 3-an köröznek.
Azzal, hogy a pályán tartják a pilótáikat. Alonsón és Vandoorne-on kívül mindenki elbújt a garázsban.
Verstappen, Magnussen és Szirotkin érkezik egy friss garnitúra hiperlágy gumival. Értelemszerűen elsősorban Verstappenre vagyunk kíváncsiak.
Verstappen csupán 85 ezredet javított a korábbi idején és csak a pálya utolsó harmadában futott legjobb részidőt. Jönnek a Mercedes és Vettel is az időmérő szimulációra.
A Williams pilótájának hátránya 2,7 mp Verstappentől, (átmenetileg?) elmozdult az utolsó pozícióból. Magnussen megelőzte Räikkönent.
1:33.584, fél másodpercet vert Verstappenre. Az utolsó kanyarban kicsit szélesen fordult, itt veszített némi időt.
Egy gyengébb kört követően, 1:33.548-cal megelőzte Verstappent, 279 ezred előnnyel. Vettel a 4. helyre lépett, a hátránya közel 4 tized a címvédőtől.
Bottas 36 ezred hátránnyal besorolt csapattársa mögé. A Ferrari szénája nem áll jól, bár Räikkönen még csak most érkezik a sprintre.
Ő vezeti az üldözőbolyt Magnussent és Sainzot megelőzve. Vettel nekivágott egy újabb mért körnek a már nem friss gumin, nem tudott javítani.
A 6. helyre visszakapaszkodott, de még az 5. Vetteltől is óriási távolság választja el, Hamiltontól pedig majdnem 1 másodperc.
Ami azt jelenti, hogy megkezdte a versenyszimulációt. Az edzésen bizonyára a Mercedesek fognak az élen végezni.
Hamilton 2 tizeddel előzi meg Bottast és további 2-vel Verstappent. A Ferrarinak sokat kell javulnia holnapra.
Botas a hiperlágy keveréken folytatja a felkészülést, Hamilton az ultrán.
A tabellán kicsit lentebb látható, hogy Gasly a 8., erre valószínűleg kevesen számítottak a hétvége előtt. A Force Indiák szendvicsében foglal helyet, majd Ericsson következik.
Bottasszal együtt ezen a keveréken indítja a hosszú etapját, Räikkönen szintén. Ez nem véletlen, a Ferrari alaposan betárazott belőlük.
Nem tudjuk, milyen állapotban voltak a hiperlágy gumijai, de csupán 7 kört ment velük. Már az ultralágyat nyűvi.
Hibázott a versenyszimuláción: a hátsó egyenes végi jobboshoz érve elvesztetet uralmát a Ferrari fölött és megpördült.
3 kör után ultralágyakat kapott, erős a hiperlágyak kopása. Vandoorne-nak szóltak is, hogy próbáljon megszabadulni a szemcsésedéstől.
Vagy fogalmazhatunk úgy, hogy unalmas. Kevés a vezetői hiba és egyelőre mindegyik autó jól üzemel.
Az élbolyban csak ő használta ma délután a sárga keveréket. Ez nagyon jól kamatozhat neki a futamon, ha az ultralágyak nem lesznek elég tartósak egy hosszú második etaphoz.
Hamilton és Verstappen 14 körös etapot ment velük, az ausztrál 17-et. Eljött az ideje a hiperlágyaknak náluk is.
Egyelőre a Mercedesnek áll a zászló Szocsiban, de a Ferrari még javulhat a következő napokban.
Hamilton és Bottas zárt az élen. Köszönjük a figyelmet! Holnap reggel jelentkezünk az esélylatolgató elemzéssel az elmúlt másfél órában látottak alapján, a harmadik edzés 11 órakor kezdődik. Viszontlátásra!