Meglepő sorrend alakult ki az élen a Mexikói Nagydíj első edzésén, ugyanis a Red Bull versenyzői foglalták el az első két helyet, akiket motorszállítójuk, a Renault gyári csapatának párosa, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg követett.
A Mercedes és a Ferrari pilótái csak ezután következtek, Lewis Hamilton több mint 6 tizedmásodperc előnnyel végzett Sebastian Vettel előtt,
aki a Ferrari régebbi padlólemezét használta, miközben Kimi Räikkönen az újat tesztelte.
A Ferrarik feltűnően szenvedtek, Räikkönen az egyik kanyarból kigyorsítva megpördült, és Vettelhez hasonlóan többször elfékezte magát a féktávokon.
Max Verstappen közel fél másodpercet vert csapattársára, Daniel Ricciardóra, Sainz és a többiek hátránya pedig bőven 1 másodperc felett volt. Ez annyiban megtévesztő lehet, hogy az első négyes tagjai két szett hiperlágy abroncsot kaptak az edzés során,
Hamiltonék és Vettelék ellenben csak az első felében mentek rajtuk pár kört, utána a keményebb ultralágy típusra váltottak.
A szokatlan végeredményt elősegítette, hogy a magasan fekvő pályán a ritka levegő miatt a leszorítóerő szerepe meghatározó, a motorerő kevésbé az. A továbbiakban kérdés lesz, hogy élnek együtt csapatok az egyelőre jelentős gumikopással, ami a korlátozott gumikészlettel párosulva a tréningben többször üresjáratokat okozott. A probéma enyhülhet, ha a kezdetben nyers aszfalt tapadása javul a hétvége folyamán.
A csapattársak többsége egymás mögött végzett a tabellán. A kivételek egyike a Toro Rosso volt, méghozzá azért, mert Pierre Gasly csupán 2 körre tudott kijönni, utána valamilyen műszaki probléma miatt szét kellett szedni az autóját.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Egy héttel az USA Nagydíj után Mexikóba látogat a mezőny, 2200 feletti tengerszint magasságra. Hogy ez mivel jár, kiderül futamelőzetesünkből. A csapatok tegnap már megkezdték az előkészületeket, az első edzés kezdetéig ajánljuk figyelmükbe galériánkat!
---- separator ----gallery-content-type:4e65ee71-47fd-48b5-a6e9-166741d9289f---- separator ----Jó, a sportban tényleg bármi megtörténhet, de azért nehéz elképzelni, hogy Hamilton a következő három futam valamelyikén ne érjen célba a 7. helynél előrébb. A hétvégén már az is elég lenne neki a vb-címhez, hogy Vettel ne nyerjen – a német győzelmi ínsége az ősz eleji Belga Nagydíj óta tart.
A mai pénteki gyakorlást nem vágja tönkre az időjárás, ahogy Austinban tette. A levegő 17, az aszfalt 22 fokos bő tíz perccel a tréning kezdete előtt.
A lényeg, hogy a mexikói sportfelügyelők nem kifogásolták, mert nem láttak rajta olyan mozgó elemet, ami elsősorban aerodinamikai célokat szolgál. Részleteket itt olvashatnak. Ettől függetlenül óvhat bármelyik csapat a megoldás ellen, és az sem biztos, hogy a későbbi versenyek bírái ugyanúgy gondolkodnak majd, mint Mexikóban szolgálatban lévő kollégáik.
A mexikói közönség az egyik legszenvedélyesebb, és a nézőszámmal sem szokott gond lenni.
Räikkönen a régit fogja használni a mai napon, a csapat összeveti az eredményeket. Az új változatot az előző versenyhétvégéken nem tudták normálisan kiértékelni az időjárás, illetve egyéb problémák miatt. A padlólemez széli hosszú vájatok ötletét a Red Bull is átvette, ők is tesztelni fogják, hogyan működik saját kreálmányuk.
Megindult a tömeg, a versenyzők sorra jönnek ki az ellenőrző körükre.
Alonso helyén Lando Norris, Ocon helyén Nicholas Latifi, Leclerc helyén Antonio Giovinazzi vezet. Norris és Giovinazzi jövőre állandó tagja lesz a mezőnynek.
Ezt, az ultra- és a szuperlágyat lehet használni a hétvégén, jelenleg mindegyiken köröz legalább egy pilóta.
Mért kört még senki sem futott. Az egyik Sauber bal hátsó sarkára felraktak egy mérőkeretet, vezetője ezzel ment körbe egyszer.
Bár sanszos, hogy Pérez sem megy még sok kört egyhuzamban. A Mercedesek eddig ellenőrző körön sem jártak.
Közben pedig a telefonján pötyög. Mostanában ez az új hóbortja, mármint a rollerezés a paddockban.
Úgy néz ki, hamarosan jöhet az első mért kör. A finn egyedül tartózkodik kint.
Räikkönen 1:19 végi idővel nyitott, Vettel is megjelent a pályán. Ennyire lassan azért ritkán indulnak be az események.
Mindkét Ferrarin a hiperlágy gumik vannak. Közben három további autó is felbukkant, éledezik a mezőny. Hurrá!
A célegyenes végén füstölve jelezték az első kerekek, hogy nem ízlett nekik a féktáv. A finn a pályán maradt, nem csúszott ki a bukótérbe.
Csak a szokásos, a Honda új motort szerel be neki, így az USA Nagydíj után most is a rajtrács végére száműzik. "Az Austinban használt egység összeszerelése miatt aggodalmaink voltak, és miután elküldtük Szakurába [a központba] átvizsgálásra, arra jutottunk, hogy nem biztos, hogy újra használni tudjuk idén" – mondta Tanabe Tojoharu.
Az aszfalt még nyers, a hiperlágy keverék pedig nem bírja jól a gyűrődést. El is fékezte magát az egyik lassú balosnál.
Bottast kiküldték, hiperlágy gumin. A Ferrarik ellenben visszatértek a garázsba, Vettel elfékezett bal első gumiján jókora folt tátongott.
Sainz 1:19.523-at futott, megelőzte Vettelt. Egyre többeknek van mért köre.
A korábbi jelentéseket megcáfolva Ted Kravitz arról számolt be, hogy Räikkönen autójára szerelték fel az új padlólemezt, a régit pedig Vettelére. A Red Bull róluk plagizált lemezét Verstappen autóján lehet látni.
Hamilton 1:28.268-ra vitte le az etalont, 3 tizeddel előzi meg Verstappent akit Ricciardo és Bottas követ.
Ricciardo az élre állt 1:18 alá szorítva a lécet, Verstappen hátránya 94 ezred. A Ferrari gyorsan ellőtte a puskaporát az új gumikkal, a takarékoskodás miatt percek óta a garázsban áll mindkét autójuk. Gasly még csak 2 kört tett meg, vajon probléma merült fel?
Az USA-ban Gasly csak egyetlen száraz pályán rendezett edzésen vizsgálhatta az új aerodinamikai elemeket, ezért élesben nem vetették be őket. Ezúttal Hartley autóján lesznek rajta. "A mérnököknek rengeteg adatot kell átnéznie. Pierre nem volt elégedett az aerodinamikával [az austini] harmadik edzésen, amikor kipróbálta, ezért leszereltük az autóról [az új elemeket] – mondta Hartley. – A mai teljesítménytől függ, hogyan megyünk tovább."
Le kell adni az egyik gumiszettet mindegyik autóról, ezért most újra elcsendesült a pálya. Verstappent feltartották a leggyorsabb körének végén, e nélkül Ricciardo előtt lehetne.
Az edzés elején közelebb volt a hőmérséklete a 20, mint a 30 fokhoz, most viszont már 29 fokos.
Vandoorne és Norris pályára gördült, a 13. és 19. helyet foglalják el jelenleg.
A 6-os kanyarból kigyorsítva megindult a Ferrari fara és nem tudta megfogni, alacsony sebességnél megforgott.
Mármint típust is: az ultralágy keveréken vezetnek ezekben a percekben. Räikkönen szintén.
Gasly továbbra sem járt a pályán az edzés eleje óta, bizonyára nem stimmel valami a Toro Rossójával. Ricciardo egy új garnitúra hiperlágy gumival folytatja a körözést.
1:17.738 az új etalon, a 3-4. helyekre meglepetésre Hülkenberg és Sainz jött be a Renault-val. Ritka dicsőséges pillanatnyi eredmény a franciáknak.
A tabellán a Red Bull, a Renault, a Mercedes, a McLaren és a Williams pilótái is egymást követik, és a többi istálló versenyzői között sincsenek jelentős eltérések a helyezésben.
1:16.656, több mint 1 másodperccel előzte meg Ricciardót. Bíztatóan kezdődik a Red Bull hétvégéje.
Vettel a 7., Räikkönen a 8. pozíciót foglalta el az ultralágy abroncson, most ők is egymás mögött helyezkednek el.
Ahogy a gyakorlás elején Räikkönen, ő is füstölve fékezte meg mindkét első kerekét a célegyenes végén.
Az 1.-től a 8. helyezettig, azaz Verstappentől Räikkönenig bezárólag mindenki a garázsban csücsül, most csak öt autó tartózkodik a pályán.
A 4. helyen álló pilóta kijött a bokszból a korábban használt hiperlágy gumiján. Jelenleg főleg a rangsor második felében tanyázó versenyzők köröznek.
A holland újra a pályán, és szép sorban kijött az élmezőny többi tagja is. Megélénkült a forgalom az utolsó percekre.
A bal első borzasztóan elkopott, szörnyen néz ki. A sorrend nem nem nagyon változik, hosszabb etapokat teljesítenek a pilóták.
Renault motoros autók végeztek az első négy helyen, ez meglepő, de reálisabb képet kapunk az erőviszonyokról a 21 órakor kezdődő második tréningen. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval.