A harmadik szabadedzésen továbbra is borús időben, a péntekinél azonban pár fokkal melegebb időjárási körülmények között folytatódott a Brazil Nagydíj hétvégéje, ami a gumik szempontjából a későbbiekben még fontos tényező lehet. Az utolsó tréningre csak 20%-os eséllyel jósoltak esőt, ezért a csapatok nem kapkodták el a dolgot, miként a pénteki első edzésen, ezúttal is Kimi Räikkönené volt az első mért kör, őt azonban csak némi idő elteltével követték a többiek.
Az első negyedóra letelte után még csak 6 versenyző neve mellett szerepelt mért kör, a Red Bullok még installációs körre sem mentek ki. Räikkönentől pár perc után Sebastian Vettel vette át a stafétát a Ferrarinál, és 1:08.857-es kört autózott, amire a Mercedesek igyekeztek volna válaszolni, azonban Lewis Hamiltonnak egyetlen kör után vissza kellett térnie a bokszba, autójából kósza füstpamacsok törtek elő.
A szerelők lázasan nekiláttak felderíteni a hiba okát, levették a motorborítást a W09-esről, tíz perccel később azonban már vissza is tették, mint kiderült, egy légtelenítő cső mozdult el.
Az ötszörös világbajnok a pályára visszatérve oda is csapott az ágaskodó lovak közé, és első körével még nem, egy későbbivel azonban már letaszította Vettelt az élről, miközben továbbra is füstölgött a Mercedese. Nem tartott azonban sokáig Hamilton uralma, a Ferrarik ugyanis új szuperlágyakon nekiláttak az időmérő szimulálásának, és előbb Räikkönen, majd Vettel állt az élre, utóbbi új pályacsúcsott futott 1:07.948-as körével.
Hamilton hiába váltott némi idő elteltével maga is új szuperlágyra, a középső szektortól eltekintve nem tudott gyorsabb lenni Vettelnél, 217 ezreddel a német mögé sorolt be.
Ahogyan azt ők maguk előre megjósolták,
a Red Bullok lemaradása nőtt péntekhez képest, akkor a második edzésen nagyjából 3 tizedre voltak a Mercedestől, ez a különbség szombatra azonban 8 tizedre nőtt,
Max Verstappen az ötödik, Daniel Ricciardo a hatodik helyre érkezett meg.
A középmezőnyből a két Haast érdemes kiemelni, amelyek Magnussen, Grosjean sorrendben a hetedik és a nyolcadik helyen zártak Pierre Gasly és Charles Leclerc előtt, miközben a konstruktőri pontversenyben előttük álló Renault autói a 11. és a 14. helyen végeztek. A McLaren és Fernando Alonso hiába bizakodott a hétvége előtt, rajtuk valószínűleg tényleg csak az eső segíthet, a kétszeres világbajnok a 18. helyen végzett, míg Stoffel Vandoorne az utolsó, 20. pozícióban zárt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brazil Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! A csapatoknak az előttünk álló egy óra az utolsó lehetősége arra, hogy felkészüljenek a magyar idő szerint 18 órakor kezdődő időmérő edzésre. Pénteken nagyon szoros volt az élmezőny, a Red Bullok, közülük is Max Verstappen pedig nagyon biztató versenytempót mutattak. Vajon Mexikó után ismét elkaphatják a Ferrarit és a Mercedest? Olvassák el az erről szóló esélylatolgatásunkat!
Pénteken is lógott az eső lába, a pilóták azonban zavartalanul körözhettek, legalábbis az égiek nem szóltak közbe. A képre kattintva megnézhetik a Brazil Nagydíj első napjáról készült galériánkat!
---- separator ----gallery-content-type:f15886e1-17e5-4fa2-bce5-1db7b9ccde79---- separator ----Az interlagosi aszfaltcsík a régi vágású pályák közé tartozik, ami azt jelenti, hogy kevésbé megengedő a versenyzői hibákkal szemben. Ezt pénteken Nico Hülkenberg a saját bőrén tapasztalta, amikor a füvet elcsípve rendesen összetörte Renault-ját. Vajon ma is látunk hasonlót?
Mégpedig egy váltócserének, így nem Daniel Ricciardo az egyetlen, aki büntetést kap a mai időmérő után. Akárcsak az új turbóval köröző ausztrált, a Force India pilótáját is 5 hellyel sorolják hátrébb.
De legalább nem esik, az aszfalt 34, a levegő 24 fokos, holnapra ennél melegebbet jósolnak.
Elindult az edzés, Charles Leclerc hajtott ki elsőként a pályára, őt Marcus Ericsson és Pierre Gasly követte.
Méghozzá Brendon Hartley, a Toro Rosso versenyzője, aki ezen a napon tölti be a 30-at. Isten éltesse!
Hatan voltak eddig kint, az élmezőnyből még senki, de mind a hat versenyző egy installációs kör után visszatért a bokszba.
Toto Wolff, Maurizio Arrivabene és Christian Horner egyszerre sétált a bokszutcában, a Sky Sport riportere azt találgatja, vajon miről szólhatott a megbeszélés, amin részt vettek. A legvalószínűbb tippje, hogy a 2021-es szabályok voltak terítéken.
A 2007-es világbajnok a szuperlágy gumikon repesztett egy 1:09.424-es kört, majd Szirotkin iratkozott fel mögé 1:11.169-cel, de ő lágy gumikat használt.
De csak pár ezredet, lila első és harmadik szektor után 1:09.409-re tornázta le a lécet. Közben Stroll is feliratkozott harmadiknak, de egy nagyon lassú, 1:24-es körrel.
Az ég alapján mindenképpen benne van a pakliban, a csapatok ennek ellenére nem sietnek a munkával.
Bejött 1:11 alá és 2 tizedet adott a csapattársának a lágy gumikon. Jelenleg csak ő és Räikkönen van a pályán.
Hat kört tett meg a szuperlágy gumikon, és továbbra is vezeti a tabellát, a Ferrarinál eddig váltásban dolgoznak, mert Sebastian Vettel az imént hajtott ki az aszfaltcsíkra.
Első mért körével 5 tizedet adott Räikkönennek szuperlágyakon, 1:08.857-nél állította meg a stoppert. Már hat pilótának van mért köre, Sainz a harmadik helyre jött be a Renault-val, Leclerc a két Williams mögött a hatodik.
1:09.537 az első mercedeses mért kör szuperlágyon Bottas révén, mögötte Leclerc, Gasly, Ericsson a sorrend.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere jelentette, hogy a garászban levették a Mercedes motorborítását, a csapat mérnökei pedig nem tűnnek túl nyugodtnak. Hamilton kijött az imént egy lassú körre, de már rádión jelezte, hogy valami nincs rendben.
Ted Kravitz tűzre gyanakszik a szagokból ítélve, a Mercedes szerelői lázasan keresik a hiba okát.
A másik Mercedes időközben hibátlanul működik, és feljött a második helyre Vettel mögé, a hátránya 453 ezred a Ferrarihoz képest.
Egyelőre Ricciardo és Verstappen is a garázsban ücsörög, még csak installációs körre sem jöttek ki eddig, ezzel ők vannak egyedül így.
Nem lépett ugyan előbbre, de már csak 290 ezred a hátránya Vettelhez képest. Ezután visszatért a garázsba, miként a két Ferrari. Hamilton motorját időközben beindították a bokszban, ami akár jó jel is lehet.
Az iménti szuperlassításon látszott, hogy Charles Leclerc jobb hátsója már most igencsak ramaty állapotban van. A monacói pilóta a szuperlágyakat használja.
Hamarosan kiderül, hogy megjavították-e a problémát az autójában, vagy ismét vissza kell térnie a bokszba.
A Mercedes elárulta, hogy egy légtelenítő cső mozdult el, de rendbe hozták a hibát, úgyhogy minden rendben, Hamilton megkezdheti a munkát. Az első mért körén már túl is van, 241 ezreddel Vettel mögé jött be a második helyre a szuperlágyakon.
Komoly gond aligha lehet vele, vélhetően a korábbi problémával van összefüggésben, de menet közben még mindig füst tör elő a motorborítás alól.
Verstappen és Ricciardo is megkezdte a munkát 25 perccel az edzés vége előtt, utóbbi a negyedik, előbbi az ötödik helyre jött be a szuperlágyakon 3, illetve 5 tizedre Vetteltől.
A csapat szerint nem, a külső kamerából azonban egyértelműen úgy tűnt, hogy a 11-es kanyarban a McLaren szárnyával elcsípte szegény szárnyast.
Hamilton időközben átvette a vezetést Vetteltől, de megjött a finn új szuperlágyakon, és egy időmérős körrel 272 ezredet adott az ötszörös világbajnoknak, 1:08.490 az új legjobb kör.
Több mint fél másodpercet adott Räikkönennek, akit azóta Bottas is megelőzött. Vettel az első, aki bement 1:08 alá a hétvégén, 1:07.948-cal 5 tizeddel vezet Bottas előtt. Ideje nem mellesleg új pályacsúcs.
Ricciardo 1,3, Verstappen 1,4 másodpercre van Vetteltől az ötödik és a hatodik helyen. Az első 10-et a Leclerc, a két Haas, valamint Gasly teszi teljessé, az utolsó két helyen a két McLaren tanyázik.
Jelenleg 8 tizedre van Vetteltől a 4. helyen, de az imént jött ki új szuperlágyakon, miközben már csak negyedóra van hátra. Verstappen közben arra panaszkodik, hogy nem fordul rendesen az autója.
Az első szektorban veszített 2 tizedet, majd a lila középső szektorral szinte teljesen ledolgozta a hátrányát, a harmadik szektorban azonban ismét otthagyott két tizedet, 1:08.165-tel 217 ezred a hátránya.
Nem volt elégedett a gumik előkészítésével az első köre előtt, de a mérnökével megbeszélték, hogy még egy időmérős kör benne van a szuplerágyakban.
Az első szektorban nagyon kicsit javított saját legjobbján, a középsőben azonban veszített, majd elrontotta a 12-es kanyart és inkább elvette a gázt.
Beigazolódni látszik a bikások jóslata, mely szerint nem lesznek harcban a pole-ért, Ricciardo 8 tizedre, Verstappen 7 tizedre maradt el Vetteltől az időmérős körében. Előbbi a hatodik, utóbbi az ötödik helyen áll.
Hidegek az első abroncsai, ezért nagyon alulkormányzott az autója. Hamilton közben ismét egyéni legjobb első szektort futott, de nem javított, Vettel pedig hosszú etapot megy.
Már a mérnökével elemzi az adatokat, Ted Kravitz szerint nem tűnik elégedettnek.
Nincs jóban a két francia, ezen pedig nem segít, hogy a Force India pilótája csúnyán feltartotta a Toro Rosso versenyzőjét.
Leintették az edzést, amelyet Vettel zárt az élen, az idén 10. alkalommal végzett az első helyen 3. szabadedzésen. Mögötte Hamilton, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Magnussen, Grosjean, Gasly, Leclerc az első tíz sorrendje. Tartsanak velünk a 18 órakor kezdődő időmérőn is, viszontlátásra!