Le Mans-legenda verte Schumachert a döntőben a RoC Nemzetek Kupáján
2019. január 19. 19:49
Története során először Dél-Amerikában rendezték meg a Bajnokok Tornáját, amely hagyományosan a Nemzetek Tornájával vette kezdetét. A több jelenlegi és egykori F1-es pilótát is magában foglaló mezőny legnagyobb érdeklődéssel kísért párosa értelemszerűen Sebastian Vettel és a viadalon először részt vevő Mick Schumacher duója volt. A Ferrari négyszeres világbajnoka 2007 és 2012 között zsinórban hatszor nyerte meg a trófeát a németeknek Michael Schumacherrel, így mindenképpen érzelemdús pillanat lett volna, ha a győzelem a 2013-ban súlyos síbalesetet szenvedő hétszeres világbajnok fiával is összejön neki.
Vettel és Schumacher jól kezdte az A csoport küzdelmeit, mindketten megnyerték az első futamukat,
a Ferrari pilótája ráadásul Pierre Gaslyt győzte le, akivel könnyen lehet, hogy az idén az F1-ben is összetalálkozik majd.
Schumacher a folytatásban kétszer kikapott, Vettel azonban hibátlan maradt, így az Esteban Gutiérezzel felálló mexikóiakat megelőzve a németek csoportelsőként jutottak az elődöntőbe.
A B és a C jelű csoportban csak egy nemzet jutott tovább, előbbiben az ex-F1-es Lucas di Grassival felálló brazilok, és a szimulátorosokat képviselő Sim Racing All Stars küzdelme jelentett hihetetlen izgalmakat, már csak azért is, mert
utóbbiaktól Enzo Bonito egyszer Di Grassit is megviccelte.
Végül a brazilok jutottak tovább. A C csoportból ugyanez a svéd ralikrossz világbajnok Johan Kristoffersson és a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen alkotta Team Nordicnak sikerült. Az első komoly hibákat is ebben a csoportban láthattuk, a Super Truck kifogott Kristensenen és Andy Priaulx-on is.
Az elődöntőben a németek simán lelépték a brazilokat, előbb Vettel verte Di Grassit, majd Schumacher a háromszoros Indy 500-győztes Helio Castronevest a ralikrossz autóval. Itt érdemes megjegyezni, hogy
míg a mezőny nagy része pénteken az edzésnapon ismerkedett a pályával, Vettel csak szombaton reggelre érkezett meg.
A hosszú repülőút után minden autóval megtett pár kört, majd belevetette magát az éles küzdelembe. Ahhoz képest egyáltalán nem látszott rajta a fáradtság, de fejben nem mindig volt ott, az elődöntő után például meglepődött, hogy máris a döntőben vannak.
A másik ágon a Team Nordic 2-0-ra legyőzte Mexikót, a döntőben pedig jöhetett a meghosszabbított párharc. A kettősök 2 nyert futamig meccseltek, amelyikük elérte a 2 győzelmet, az pontot szerzett a csapatának. Az első ütközetet Vettel 2-1-re elbukta Kristensennel szemben, Schumacher azonban javított és a KTM X-Bow volánjánál zsinórban kétszer legyőzte Kristofferssont. A mindent eldöntő fináléban a két győztes csapott össze,
a 19 éves Schumacher az 51 éves Kristensennel állt ki, a fiatalság helyett azonban a rutin nyert,
Mr. Le Mans 2-0-val behúzta a győzelmet és harmadszor nyerte meg csapatának a Nemzetek Kupáját.
Nagyon-nagyon szoros küzdelem volt, Mick nagyon büszke lehet magára, én pedig hihetetlenül az vagyok magamra, mert mindig büszkeséggel tölt el legyőzni egy Schumachert”
– nyilatkozta Kristensen.
„Nagyszerű itt lenni és Sebastiannal osztozni ezen az egészen, elképesztő munkát végzett, nélküle nem jutottunk volna el idáig – mondta az ifjú Schumacher. – Boldog vagyok az eredmény miatt, de most már teljes mértékben a holnapra koncentrálok.”
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a 2019-es Bajnokok Tornájának élő közvetítésében! Hamarosan kezdődik a RoC Nations Cup, azaz a Nemzetek Kupája, amely során a résztvevők országuk szerinti csapatokban mérkőznek meg a végső győzelemért. Mielőtt belemennénk, hogy kiket és milyen elosztásban láthatunk az elkövetkező bő 3 órában, ejtsünk szót a helyszínről. A RoC először látogatott el Dél-Amerikába, és rögtön egy aktuális F1-es pályán vendégeskedik. Az Autódromo Hermanos Rodríguez 2015 óta ad ismét otthont a Mexikói Nagydíjnak, a pálya utolsó szektorában található stadion, a Foro Sol pedig az idei Bajnokok Tornájának a helyszíne.
A szervezők a Foro Solban egy úgynevezett „üldözéses típusú” pályát alakítottak ki, ami szakít az elmúlt években használt parallel vonalvezetéssel. A 2015-ös londoni Bajnokok Tornáján már kipróbálták ezt a verziót, aminek a lényege, hogy mindkét pilóta nagyjából a kör felénél elhelyezett saját célvonalára áll fel, egymástól egyenlő távolságra. A látvány kedvéért a szervezők úgy alakították ki a pályát, hogy ez a pont a pálya egy párhuzamos szakaszán legyen, a pilóták így gyakorlatilag egymás mellől rajtolnak, egyikük az egyik, másikuk a másik irányba lő ki, és megpróbálja „levadászni” a másikat két kör alatt. A befutók is látványosak lesznek, a két autó ellenkező irányból süvít majd az egymást fedő célvonalak felé. Az alábbi videóban grafikák segítségével magyarázzák el, mire is számíthatunk a versenyen, alatta pedig a háromszoros Daytona 24 órás-győztes Memo Rojas el is visz minket egy körre.
A Nemzetek Kupájáért összesen 10 csapat száll harcba, ez azonban nem azt jelenti, hogy ennyi ország képviselteti magát, a házigazda Mexikónak ugyanis három csapata is lesz. A legnagyobb várakozás alighanem a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és a Ferrari versenyzői akadémiájához frissen csatlakozott Mick Schumacher szereplését előzi meg, akik a német csapat nyolcadik győzelméért hajtanak. A duó azért is különleges, mert Vettel 2007 és 2012 között Michael Schumacherrel zsinórban hatszor nyerte meg a Nemzetek Kupáját, amivel toronymagas csúcstartók ezen a téren. Vettel mellett a jelenlegi mezőnyből Pierre Gasly, a Red Bull pilótája ül még autóba, a korábbi F1-esek közül pedig a tavalyi győztes David Coulthard, Esteban Gutiérrez, valamint Lucas di Grassi képviseli saját országát.
A sorsolásról és a résztvevőkről bővebben az alábbi linkre kattintva olvashat.
A F1 e-sport-bajnokságát 2017-ben és 2018-ban megnyerő Brendon Leigh nem tudta beverekedni magát a ma esti Nemezetek Kupájára, mivel csak a második helyen végzett a bő szűk két órával ezelőtt véget ért eROC-on. A szimulátorosok versenyében az indulók a mexikói pálya virtuális másán és a valódi körön egyaránt összemérték tudásukat, az első helyen Leigh-t megelőzve pedig James Baldwin zárt, így ő csatlakozhat a Sim Racing All Stars csapatában a tavalyi győztes Enzo Bonitóhoz, és mérkőzhet meg Brazília, valamint a Telcel Mexico csapatával.
A pilóták, köztük Mick Schumacher, a verseny kezdete előtt összeálltak egy csoportképre a Michael Schumachernek szóló „keep fighting” üzenetet magán hordozó molinó mögött. „Hiányzol” – üzenték a RoC résztvevője, egyben Schumacher Keep Fighting nevű alapítványát is reklámozták.
A Nemzetek Kupájának négy csoportja körmérkőzéses csoportküzdelemben döntenek a továbbjutásról, a 4 csapatos A csoportból ketten, a B- és C-jelű négyesből egy-egy csapat jut az elődöntőbe, ahol már kieséses rendszerben küzdenek tovább. A párharc két nyert „meccsig” tart, 1-1-es állásnál a két győztes pilóta vívja a döntő ütközetet.
Az első csatát az A csoportban a németek és a franciák vívják, Vettel és Gasly már el is indultak.
Egy hajszállal legyőzte Gaslyt a németek négyszeres világbajnoka, aki csak ma reggel érkezett a helyszínre, jóval kevesebb gyakorlási lehetősége volt tehát, mint a többieknek.
A versenyt megelőző eligazításon látszott, hogy a RoC-ra első sorban bizony kikapcsolódni járnak a pilóták, ilyet aligha látni egy-egy F1-es briefingen.
Az élő közvetítés akadozása miatt néhány párharcról ugyan lemaradtunk, egy biztos, Mick Schumacher nyert. Míg kiderítjük, hogy mások milyen eredményt értek el, időközben nézzük, mit csinál Vettel második nekifutásra.
A Ferrari pilótája eddig 100%-os, Memo Rojast magabiztosan győzte le a ralikrossz-autó volánja mögött.
Benito Guerra kisebb meglepetésre legyőzte Mick Schumachert az Ariel Atommal, a németek hibátlan mérlege megszakadt, 4/3 sikerrel állnak.
Vettel szerint könnyű hibázni, mert nagyon csúszós a pálya, Schumachernek pedig talán kell még egy kis idő a H-váltóval – viccelődött a négyszeres világbajnok, aki azzal együtt elégedett volt honfitársa legutóbbi menetével, hogy kikapott mexikói vetélytársától.
Első győzelmükre hajtottak harmadik futamukon a franciák, Gasly azonban jó elrugaszkodás után kis híján lefulladt, majd így is csak 7 századdal kapott ki Esteban Gutiérreztől.
Patricio O'Ward, az Indy Lights 2018-as bajnoka első győzelmükhöz segítette a franciákat, miután majdnem egy másodperccel kikapott Loic Duvaltól.
A rossz kezdés után feléledtek a franciák, és életben tartották a továbbjutási esélyeiket, Gasly első mai sikerével Rojast múlta felül.
A szokásoknak megfelelően az idén is nagy a választék a Bajnokok Tornáján használt négykerekűeket tekintve. Sorsolással dől el, hogy az egyes párharcokat melyik típussal vívják. Nézzünk meg közelebbről párat a rendelkezésre álló modellekből! A palettán a legerősebb autó a VUHL 05 ROC Edition 2019, egy mindössze 700 kilós, 360 lóerős, utcai használatra is alkalmas szuperautó. Nem sokkal marad el tőle az RX Supercar Lite, ami gyakorlatilag egy ralikrossz-autó, 335 lóerejéhez 1050 kilós összsúly társul. Valamivel gyengébb a 300 lóerős, 790 kilós KTM X-BOW COMP R, amely a „szöcskével”, avagy ROC CAR-ral a Bajnokok Tornájának klasszikusa. A pilóták rendelkezésére áll továbbá a 245 lóerős, 550 kilós Ariel Atom, valamint egy visszatérő, a V8-as motor hajtotta monstrum, azaz a Stadium Super Truck.
Loic Duval kikapott Benito Guerrától, ezzel megvan a két továbbjutó, a németek és Mexikó első számú csapata továbbjutott, míg a Guerrával és Memo Rojasszal felálló Infinitum Mexikó kiesett.
Guerra sportszerűen adott pár tanácsot Mick Schumachernek az eddig nem látott, leginkább egy buggyba oltott szöcskére hasonlító versenyautóról, amit először használtak a mai napon.
Noha már továbbjutottak, az első hely sorsát még el kell döntenie a németeknek és a mexikóiaknak, akik előnybe kerültek, miután Vettel legyőzte Gutiérrezt a VUHL 05 volánja mögött.
Visszatértek a bokszba a következő párharc résztvevői, miután Mick Schumacher valami gondot észlelt az autóval. Schumacher kiszállt és a jobb hátsó keréknél mutogatott valamit, a kamerába hallatszó szavaiból kanyarodás közben érzett valami furát.
Loic Duval őszintén beismerte, hogy ennél többet kellett volna nyújtaniuk a továbbjutáshoz Gaslyval, de mindent megtettek, és nagyon élvezték a különleges atmoszférát. Mindketten először vesznek részt a Bajnokok Tornáján.
A német zászló és természetesen a Keep Fighting felirat, valamint a Michael Schumacherrel összenőtt sárkánymotívum is megtalálható Mick Schumacher erre az alkalomra készített versenyruháján.
Végül a KTM X-BOW-val rugaszkodhattak neki megint a versenyzők, ami a jelek szerint Patricio O'Wardnak kedvezett jobban, 5 tizeddel legyőzte a fiatal németet.
4 győzelemmel zárt az élen a német csapat, amely azért előzte meg az ugyanennyiszer nyerő mexikóiakat, mert a korábban rendezett ügyességi versenyben jobb időt ért el. Ezzel együtt mindkét csapat továbbjutott.
A korábbi F1-es pilóta és Formula E-bajnok Lucas di Grassi vívta az első párharcot a NASCAR-menő Daniel Suarezzel, és fölényes győzelmet aratott Brazíliának.
Helio Castroneves ugyan a pályán kikapott, de végül mégis nyert, mivel Ruben Garcia utólag időbüntetést kapott, mivel hozzáért a falhoz. Pech...
Megszerezték első győzelmüket az e-sportolók, az F1 Esports Seriesben is induló, tavaly az eROC-ot megnyerő Enzo Bonito lepipálta a korábbi F1-es pilótát a VUHL 05-ös volánja mögött.
A résztvevők természetesen nem a szombati versenyen ismerkednek meg a pályával, miután pénteken már edzésnapot tartotta a Foro Solban, amit szemmel láthatóan nagyon élveztek a versenyzők. Az alábbi videóban látványos összeállítást láthatnak arról, hogy miként gyakorolták be a pályát a sztárok, Vettelt kivéve természetesen, aki hosszú repülőúttal a háta mögött ma reggel érkezett meg Mexikóba.
„Nem is tudom mit mondjak, tényleg nem tudom. Tavaly után most is olyan, mintha az első alkalom lenne” – mondta a sisak alatt szélesen vigyorogva Di Grassi legyőzője.
A mai eROC-ról a főtáblára jutó James Baldwint több mint 2 másodperccel múlta felül a háromszoros Indy 500 győztes a szöcskének becézett ROC Carral.
Megint nagyon jól ment a Sim Racing All Stars-csapat versenyzője, de nem tudta legyőzni a KTM-mel Daniel Suarezt.
Valószínűleg örökre emlékezni fog rá az e-sportoló Bonito, ahogy egy Formula E-bajnokot és egykori F1-es pilótát győzött le a valóságban. Ez volt az a menet.
James Baldwin is nyert egy csatát a szimulátorosoknak, Ruben Garciát előzte meg az Ariel Atommal.
Castroneves és Di Grassi 3 sikerrel kvalifikálta magát az elődöntőbe, a Sim Racing All Stars végzett a második, a Telcel Mexico a harmadik helyen a B csoportban.
A háromszoros Indy 500 győztes elismerte, minden tudásukra szükségük volt a továbbjutáshoz, Di Grassi pedig kiemelte, hogy nagyszerű, hogy a szimulátorosok is ilyen magas szinten tudtak teljesíteni, mivel ez új irányt mutathat a motorsportban és bizonyíthatja, hogy a kevésbé költséges úton is oda lehet érni a jók közé.
Íme James Baldwin győzelme, aki a nap korábbi szakaszában azt a Brendon Leigh-t győzte le az eROC-on és harcolta ki a részvételt a Nemzetek Kupájában, aki tavaly és tavalyelőtt is megnyerte az F1 Esports Seriest.
A C jelű hármast két nagyöreg, a kilencszeres Le Mans-győzte Tom Kristensen, és 13-szoros F1-es futamgyőztes David Coulthard kezdi a Super Truck volánja mögött.
Elképesztő, ahogy a Super Truckokat vezették, a kanyarok nagy részében három keréken egyensúlyozott a két veterán. A futamot Coulthard nyerte azzal együtt, hogy 5 másodperces büntetést kapott, amiért lebontotta az egyik védőkorlátot. Ha Kristensen nem forog ki, vélhetően ő nyert volna úgy is, hogy hátrébb volt a pályán.
Coulthard nem kicsit tette arrébb a védőfalat, pályamunkásoknak kellett visszaráncigálni azt a helyére.
Talán azzal mindenki egyetért, hogy a teherautókkal lehet a leglátványosabban körbemenni a pályán, de azok vezetése is a legnehezebb, ezt Mr. Le Mans is megerősítheti.
Johan Kristoffersson a KTM-mel legyőzte Andy Priaulx-t, a kétszeres ralikrossz világbajnok így megszerezte a Team Nordic első győzelmét.
Mr. Le Mans a 2017-es IndyCar-bajnok Josef Newgardent verte nagyon simán, az amerikai egy óriásit hibázott is az Ariel Atommal. Az északiak vezetik a csoportot két sikerrel, mögöttük jönnek a britek egy, az amerikaiak nulla győzelemmel.
Tom Kristensen nem volt elragadtatva a Super Trucktól és elmondta, nem könnyítette meg a dolgát, hogy az ő teherautója közel sem volt kifogástalan állapotban. „Túl nehéz volt a sok üzemanyag miatt, próbáltam magasan tartani a fordulatszámot, de hát tökéletes autó kell ahhoz, hogy valaki megverje a jó öreg DC-t. A hőmérsékletek sem voltak magasak az autóban, de az Atommal jó volt menni.”
Ryan Hunter-Reay, a 2014-es Indianapolis 500 első helyezettje első nekifutásra nem tudott nyerni, Johan Kristoffersson jobb volt nála az ő vezetési stílusának minden bizonnyal jobban fekvő ROC Carral.
A VUHL 05 volánjánál mesterien ment a skót, 2/2 a mérlege, Josef Newgardent utasította maga mögé.
Andy Priaulx-on is kifogott a Super Truck és Kristensenhez hasonlóan keresztbeállt vele, ezzel odaajándékozva a győzelmet Hunter Reaynek. Az amerikaiak először nyertek.
Tom Kristensen és Johan Kristoffersson 3 győzelemmel kvalifikálta magát az elődöntőbe a C csoportból a Team Nordicot képviselve, a britek végeztek a második, az amerikaiak a harmadik helyen. Teljes az elődöntő mezőnye, a németek a brazilokkal, az északiak a mexikóiakkal mérkőznek.
A 2009-es Dakar ralin egy hasonló szörnyeteg volánja mögött harmadikként végző Robby Gordon megmutatta a nézőknek, milyen az, amikor valaki otthonosan irányítja a Super Truckot.
Di Grassi és Vettel vívja az első csatát, ne feledjük, két nyert párharcra megy a küzdelem.
A négyszeres világbajnok megszerezte a vezetést a németeknek a szöcskével, már csak egy sikerre vannak a döntőbe jutástól. Felkészül Mick Schumacher.
A hétszeres világbajnok fia esélyt sem adott Helio Castronevesnek, remek rajt után elsőként szelte át a célvonalat a ralikrossz autóval, Vettel a korlát mögött diadalittasan bokszolt a levegőbe.
Talán még a jetlag dolgozik a négyszeres világbajnokban, akit David Croft világosított fel, hogy ezzel már a döntőbe jutottak. Vettel azt hitte, az még odébb van.
Vettel szerint az az egyik legnehezebben vezethető autó, amelyikkel Mick Schumacher megverte Castronevest. Íme a 19 éves német futama és Vettel öröme.
A döntőbe jutás után kiderült, hogy Mick Schumacher mellett az utasülésben saját nővére, Gina Schumacher foglalt helyet. Castroneves elmondhatja magáról, hogy egyszerre két Schumachertől kapott ki.
Mr. Le Mans a ROC Carral Esteban Gutiérrez ellen 1-0-s előnyhöz juttatta a Team Nordicot, ha Kristoffersson is nyer, északi-német döntő lesz.
Rendkívül szoros volt, Patricio O'Ward mindössze 9 századdal kapott ki Kristofferssontól, ami azt nézve, hogy a svéd kétszeres ralikrossz világbajnok és a ralikrossz autóval mentek, szenzációs teljesítmény a mexikóitól. A németek a Team Nordic ellen készülhetnek a fináléra.
Ezt a tanácsot adta a ralikrossz-menő Tom Kristensennek a döntőre, ahol vélhetően Mr. Le Mans is beül majd a raliautóba. Kíváncsian várjuk, hogy Kristensen megfogadja e a tanácsot.
Vettel nyolcadszor, vagy Kristensen harmadszor? Ez is lehetne a kérdés, a két pilóta ugyanis ennyiszer nyerte meg eddig a Nemzetek Kupáját, ami azonban talán jobban foglalkoztatja a rajongókat, hogy Michael Schumacher után Mick Schumacherrel is sikerül-e a győzelem Vettelnek. A Ferrari pilótája a hétszeres világbajnokkal egyszer sem maradt alul, 2007 és 2012 között zsinórban hatszor nyertek.
O'Ward elmondta, hogy soha nem vezetett korábban raliautót, úgyhogy nem lehet elégszer elmondani, milyen szenzációsan ment Kristoffersson ellen. A szavak helyett beszéljenek azonban a képek.
A ralikrossz autóval vívják az első csatát, az első páros Vettel és Kristensen lesz.
Nem rajtolt jól, de visszahozta az elvesztett időt Vettel, és közel két tizeddel előzte meg Kristensent a ralikrossz autóval.
A kormánnyal lehetett probléma, de megoldották, a döntő szabályai szerint most megint Vettelék mennek, de fordítiott pályán.
Nagyobb különbséggel, mint az előbb Vettel, ezúttal a kilencszeres Le Mans-i győztes nyert. Vettel felszedett egy reklámszalagot, ami rátekeredett a kerekére.
A németek vagy az északiak szerzik meg a vezetést a fináléban? Vettel és Kristensen 1-1-re állnak, most jön a kettejük közti döntő párharc.
Vettel és Kristensen is átült egy-egy másik raliautóba, nem tudták leszedni a német autójának kerekéről a reklámszalagot.
1-0-s előnyre tett szert a Team Nordic, miután Kristensen zsinórban másodszor is legyőzte Vettelt, 2-1-re megnyerve kettejük párharcát. Vettel 2 tizeddel maradt el a dántól.
Elképesztően szoros volt, mindössze 2 századdal előzte meg Mick Schumacher a KTM volánjánál Kristofferssont. 1-0 a németnek, még egy győzelem kell neki a németek egyenlítéséhez.
Schumacher ezúttal fölényesebben nyert, 2-0-ra legyőzte a svédet, aki még nem veszített futamot. Ezzel az állás 1-1 a döntőben.
Két nyert futamig tartó párharcban dönt a Nemzetek Kupájának elsőségéről a 19 éves Mick Schumacher az 51 éves Tom Kristensen ellen. Amelyikük előbb nyer két futamot, az megszerzi a győzelmet a csapatának.
Az első kör végén Schumacher hibázott egyet, ami a győzelmébe került, a KTM-mel Kristensen behúzta az első futamot. Rögtön kezdődik a második, Schumachernek nyernie kell, ha versenyben akarja tartani a németeket.
Schumacher másodszor is kikapott, Tom Kristensen megnyerte a Team Nordicnak a bajnoki címet, ezzel harmadszor lett a Nemzetek Bajnoka.
Ennyi volt mára, holnap ismét élőben jelentkezünk a Bajnokok Tornájának egyéni küzdelmeivel. Hamarosan jövünk a mai nap szöveges összefoglalójával, viszontlátásra!