Sainz hivatalosan az autó éjszakai átállítása miatt volt kénytelen várakozni a sorára, majd az ebédszünet előtt látványosan kirepült a pályáról. A spanyol pilóta szerencséjére a kavicságyból vissza tudott evickélni, így miatta nem volt szükség a piros zászlókra, a Haas azonban hármat is okozott.
Először a délelőttös Pietro Fittipaldi, aztán röviddel az ebédszünet után, és a leintés előtt Romain Grosjean alatt is megállt az autó a pályán, részben ennek is betudható, hogy ketten együtt is alig mentek többet a szintén sokat várakozó Sergio Péreznél. A mexikói pilóta elárulta, kevés a tartalék alkatrészük, ezért spórolnak a kilométerekkel, Melbourne-re várnak komolyabb fejlesztéseket.
A Haas be is jelentette, hogy csütörtökön reggel a francia pilóta ülhet majd autóba, mert a gyújtás hibája miatt sok időt vesztett.
„Nagyon jó volt a délelőtt, sok kört tettünk meg, a teljes programon végigmentünk, kényelmesen éreztem magam az autóban, elég gyorsan alkalmazkodtam. Sajnos volt egy kis elektromos problémánk, de gyorsan megoldották, úgyhogy ki tudtam még menni a pályára. Manapság eléggé korlátozott a tesztelés, de biztosan fogok még vezetni a szezon során" – nyilatkozta az ifjú Fittipaldi.
A nap talán legjobban várt fejleménye a Williams sorsa volt, miután a grove-i istálló autója szerda hajnalban repülővel megérkezett Barcelonába, és az ebédszünet után pályára is lépett.
Az eredeti tervekkel ellentétben George Russell ülhetett először az autóba, a brit fiatal lényegében a többiek hétfő délelőtti teendőivel tudott foglalkozni, miközben a menedzsment kénytelen volt pironkodni a szokatlanul kínos helyzet miatt. Nem meglepő, hogy ma ők szerepelnek az utolsó helyen.