Ripityára törő Red Bull, száguldó Ferrari az utolsó előtti tesztnapon
2019. február 28. 08:42
Az utolsó előtti napjához érkezett az idei előszezoni F1-es tesztelés, ami sok pilótának már a zárónap volt, hiszen több istálló is napi váltásban foglalkoztatja a versenyzőit. A szerdai baleset után így tett a Ferrari is, ami a félnapos beosztások után egész napot adott Charles Leclerc-nek. A monacói pilóta volt az utolsó, aki mért kört futott a pályán, az ebédszünet előtt viszont az élre állt.
Leclerc a C5-ös gumival érte el az 1:16.231-et, ami kevesebb mint 1 tizedmásodpercre van a tavalyi pole pozíciós köridőtől, azonban nem ez volt a leginkább feltűnő eredmény a részéről. Nem sokkal korábban 1:17.253-at ért el a jóval keményebb, C2-es gumikkal, ami a tavalyi pole körnél jóval gyorsabb tempót sugall. A monacói pilóta az ebédszünetben azt mondta, nem hajszolta az autót.
„Mint minden csapat, mi sem nyomjuk tövig a gázt, az autóban és bennem is van még tartalék, továbbra is tanulok. Körről körre egyre kényelmesebben érzem magam az autóban, miként az autó is egyre jobb lesz. Egyelőre minden jól néz ki, az egyensúly az első tesztnaptól kezdve jó, ez mára sem változott. Jó a tabella tetején lenni, de ez semmit sem jelent” – szögezte le.
Leclerc napja szinte tökéletes volt, nem sokkal a leintés előtt egy kipufogóhiba azonban megállásra kényszerítette a pályán, mondjuk így is 138 kört tett meg.
Csütörtökön a Mercedes kivételével minden istálló az eddigi leggyorsabb körét futotta, az Ezüstnyíl pilótái azonban továbbra sem a köridőre hajtottak.
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ma is csak a 10-13. helyen zártak, de elsősorban a hosszabb etapokra összpontosítottak, így az eredményük nem összemérhető a többiek teljesítményével. Ezt természetesen tovább árnyalja, hogy az abszolút legjobb körökhöz C4-C5-ös gumikat használt a mezőny, de a Ferrari példáján is látható, hogy közel sem hoztak ki mindent magukból.
„Valószínűleg ez volt az egyik legpozitívabb napunk, elég sokat tanultunk – értékelt Hamilton. – Képesek voltunk felhasználni a délelőtt szerzett ismereteinket délután, kíváncsi vagyok Valtteri beszámolójára, de az autó jobbnak tűnt. Folyamatosan egyre többet tudunk meg a W10-esről.”
„A versenyszimuláció, noha megzavarta a piros zászló, megerősítette a múlt hét óta elért fejlődést – mondta Bottas. – Egyre felkészültebbek vagyunk Melbourne-re, de van tér a fejlődésre, és
továbbra is akadnak kérdőjelek azzal kapcsolatban, hogy hol állunk a többiekhez képest.
Remélem, hogy holnap is jó napunk lesz.”
A sorrend is árulkodik arról, hogy az eredmények továbbra sem reprezentatívak. Alexander Albon 118 körrel a háta mögött a 2. helyen zárta a saját felkészülését, a 3. helyet pedig az e heti teszteket rendre az élen záró McLarennel az újonc Norris szerezte meg. A Red Bull új szerzeménye, Pierre Gasly ért oda a 4. helyre, még mielőtt óriási balesetet szenvedett.
Gasly a 9-es kanyarban ütközött a védősávnak az autóval, ami alaposan összetört, így a csapat bő 2,5 órát veszített a mai programból, jobb híján elkezdték lebontani az irányítóközpontot a bokszfalon, amitől mindenki azt hitte, hogy hazamennek, de megnyugtatták az embereket, hogy maradnak péntekre is.
„Hibáztam a kilences kanyarban, és elveszítettem az irányítást az autó felett. Nagyon nagy bukás volt, az egyik legnagyobb, amit valaha átéltem.
Ennek ellenére magabiztos vagyok, ma egyszerűen hibáztam, ami sajnálatos. Kissé szélesre futottam, 10-15 centivel, majd ahogy elfordítottam a kormányt, elvesztettem az autót.
A szerelőknek hosszú éjszakája lesz, sajnálom is őket. A fontos most az, hogy holnap Max [Verstappen] tudjon vezetni, utána pedig a pozitívumokra fókuszálhatunk. Sokat tudtunk ma tesztelni, rengeteg adatot kell elemeznünk.”
A franciának ezzel véget ért a tesztelés, legközelebb a szezonnyitón ülhet autóba. Reméli, hogy addigra még többet ki tudnak majd hozni az RB15-ből.
Előreléptünk a teljes csomagunkkal, a megbízhatóság és a teljesítmény is jó, most már csak meg kell értenünk, hogy miként maximalizálhatjuk mindezt.
Talán nem mi vagyunk a favoritok és a leggyorsabbak jelenleg, azonban megpróbálunk a lehető legjobb autóval megérkezni Melbourne-be.”
A Red Bull holnapra azt tervezi, hogy újjáépíti az autót, de Gasly szempontjából kellemetlen, hogy a négy tesztnapjából két alkalommal is összetörte a járgányát, ráadásul megint megcsípte vele a füvet. A délelőtt simának induló, piros zászlóktól mentes etap után délután három megszakítás is volt, Gasly balesete mellett lerobbant Lance Stroll alatt a Racing Point, és Leclerc alatt a Ferrari is.
Nem ment simán a Haas tesztnapja sem. Kevin Magnussen a délelőtt során még megtett 53 kört az autóval, az ebédszünetben viszont kiderült, hogy gond van a kipufogórendszerrel, ezért Romain Grosjean csak az utolsó órára térhetett vissza. Egyelőre nem közölték, hogy miért, de Antonio Giovinazzi sem ment sokat a délután, egész nap mindössze 71 kört teljesített.
Csalódástkeltő volt a mai nap, nem tettünk meg elég kört
– mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – A délelőtt rendben volt, majdnem teljesítettük a programunkat, nem úgy a délután. Remélhetőleg ezeken a gyermekbetegségeken túlleszünk a teszteken, és nem visszük magunkkal őket a versenyekre. Amennyiben holnap jó napunk lesz, szerintem rendben leszünk.”
A Renault-nál nem voltak ilyen gondok, bő két versenytávot futott az autójuk Nico Hülkenberggel és Daniel Ricciardóval a volán mögött.
„Jó délutánunk volt, végigmentünk a gumikeverékeken, ez volt a mai célunk, utána pedig az egyensúly megtalálására törekedtünk teljesítménycentrikusabb etapokkal. Örülök, hogy minden simán ment, innen tudunk építkezni – mondta Ricciardo a nap végén, akivel Hülkenberg is egyetértett. – Pozitív irányba haladunk, jó volt a lágyabb keverékekkel rendes köröket futni délelőtt. Mint a teszteken mindig, most is rengeteg adaton kell átrágnunk magunkat.”
A mai körrekorder a Williams lett, még úgy is, hogy délelőtt nem futottak sok kört, délután viszont George Russell nem spórolt a kilométerekkel. A Williams és a Red Bull ma is hatalmas aerodinamikai mérőkereteket használt, ez arra utal, hogy a grove-i istálló még mindig csak az autója tanulmányozásánál tart, míg az ellenfelek már eltérő karosszéria-konfigurációkat hasonlítanak össze. Russell sem kertelt, és beismerte, ők a leglassabbak.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy jelenleg nem mi vagyunk a leglassabbak. Ez a realitás.
VIlágos, hogy van még dolgunk, azonban nagy pozitívum, hogy kedd óta sokat fejlődtünk, miként tegnap óta is, amikor Robert vezetett. Remélhetőleg amikor holnap beül, egy újabb lépést tehetünk. Tisztában vagyunk a gondjainkkal, mindent megteszünk, hogy kijavítsuk azokat. Jókora lépéssel vagyunk mindenki mögött.”
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az előszezoni tesztelés hetedik napján! Ma a mezőny egy része befejezi a tesztelést, sokan már csak ma vezetik az autót, mielőtt Ausztráliában ismét pályára lépnek. Természetesen, ma is figyeljük őket, és beszámolunk a friss eseményekről percről percre!
Az első, és eddig a második teszthétre is bőven akadtak események, ezeket tudósításainkban foglaltuk össze.
A szerdai közvetítésünkben részletesen foglalkoztunk Sebastian Vettel balesetével, ami lényegében véget vetett a Ferrari tesztnapjának. Az ütközés a 3-as kanyarban történt műszaki hiba miatt, erről egy távoli videó is készült. A felvétel megerősíti a feltételezést a műszaki hibáról, és erre utal egy friss fénykép is, amin látható, ahogy a Ferrari padlólemeze súrolja az aszfaltot, feltehetőleg az után, hogy a bal első felfüggesztés meghibásodott az elnyújtott jobbos kanyarban.
Miután kedden és szerdán a műszaki hibák miatt Charles Leclerc összesen fél versenytávot sem teljesíthetett, a Ferrari úgy döntött, a maradék két tesztnap során a pilóták ismét egész napokat kapnak. Ma Leclerc, holnap Vettel tesztel.
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari: Charles Leclerc
Red Bull: Pierre Gasly
Renault: Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo
Haas: Kevin Magnussen Romain Grosjean
McLaren: Lando Norris
Racing Point: Lance Stroll
Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi
Toro Rosso: Alex Albon
Williams: George Russell
Norris már megy is kifelé a pályára, ami reggel még igen hideg, és várhatóan napközben sem lesznek annyira magasak a hőmérsékletek, mint az előző napok során.
Norris után Russell, Magnussen, Albon, Hülkenberg és Stroll is megmutatta magát, ez jó hír, mert látszólag mindenki zavartalanul kezdheti a tesztelést.
A Mercedes kedden hozott látványos aerodinamikai újításokat, az Alfa Romeo és a Renault tegnap próbálkozott fejlesztésekkel. A tegnapi galériánkban összegyűjtöttünk néhány fotót.
---- separator ----gallery-content-type:0090df68-60aa-4ca1-a64a-28fea0e21122---- separator ----A brit pilóta C3-as gumikon kezdi a napot, a többiek jellemzően piros jelzésű abroncsokkal voltak kint, kivéve Hülkenberget, ő is C3-assal ment, Magnussen pedig intermediate-tel, bár a pálya száraz.
Hamilton futott egy mért kört, de ez még 2 percen kívüli, ráadásul a célegyenesben nagyon lassan haladt, ez aerodinamikai mérésre utal. A Toro Rosso hátulján flow-vis festék látszik.
Hülkenberg is túl van egy installációs körön, az autón egyelőre semmi meglepő nem tűnt fel.
A Toro Rosso pilótája 1:26.529-et futott C5-ös gumikkal, ez is inkább bemelegítésnek tekinthető. Az autóján még mindig zöld LED-ek fénylenek, nem cserélték ki a szuperlicenccel rendelkező pilótáknak járó pirosra.
Magnussen állt az élre 1:21.312-vel jelöletlen gumikon, Albon 1:22.792-re javított C5-össel, Hülkenberg 1:22.989-cel a 3. helyezett Hamilton előtt.
Tegnap sokáig nem tudott autóba ülni, a felszabaduló időt a szurkolókkal töltötte, autogramokat osztott.
Hülkenberg C2-es gumikkal 1:20.646-ra gyorsult, Magnussen még mindig jelöletlen Pirellikkel 1:20.766-ot ért el. Hamilton közben továbbra is csak kocsikázik, de Albonhoz hasonlóan már 9 körnél jár.
Az interjúk közben a csapat visszahívta a holland pilótát, ő azonban visszatért az újságírókhoz, és válaszolt a kérdésekre. Will Buxton, az F1 riportere emlékeztetett, hogy a fiatalember tavaly erre még lehet, hogy nem figyelt volna oda, most viszont rendelkezésre állt. Készült egy fotó is arról, hogy mennyien vártak rá.
Az egész délelőttös műszak járt már a pályán, Leclerc viszont még nem. Ez valószínűleg nincs összefüggésben a tegnapi balesettel, gyaníthatóan csupán arra várnak, hogy a pálya jobb állapotú legyen.
A szurkolók csütörtökre is kint hagyták a pályán a Michael Schumachert éltető hatalmas molinót, ez azon a felvételen látható, amin éppen Alex Albon száguld el a célegyenesben.
A Racing Point pilótája 1:19.138-at futott C2-es gumikon, ezzel ideiglenesen ő állt az élre. Antonio Giovinazzi is futott mért kört, ő 1:21.717-tel, C3-asokkal a 4. helyezett.
A levegő mindössze 6, a pálya 7 fokos Barcelonában, persze, még az első órának sincs vége a mai tesztnapon. Lesz ennél még jobb is.
Leclerc is előbújt a bokszból, C5-ös gumikkal megtett egy installációs kört. Majd' 40 percet kellett rá várni.
1:18.535 a Toro Rosso pilótájától, jelöletlen gumikon. Ebből nehéz lesz bármit is leszűrni, mindenesetre ő áll most az élen.
Már két nap eltelt az F2-es előszezoni tesztelésből, íme a 2. nap eredményei:
...mindent. Az Alfa Romeo közösségi média-felelőse ezzel a giffel örült annak, hogy ma is eltöltenek 8 órát a pályán.
A Williams ma már szinte tényleg felszerelt egy komplett kerítést az autójára. A rácson elhelyezett szenzorok segítségével a légnyomás alakulását mérik, ebből látszik, hogy Robert Kubica tegnap nem véletlenül emlegette, hogy nem sok érdemi munkát végeztek eddig a tesztelésen.
A monacói pilóta 1:19.416-tal kezd a Ferrarival, C3-as gumikon. Magnussen 1:19.297-tel a 3. helyezett, pont Leclerc előtt.
1:19.191-et futott a Ferrarival, ezzel megelőzte Magnussent és feljött a 3. helyre. De, csak ideiglenesen, mert jött Hamilton, és 1:18.635-tel beugrott a 2. helyre C2-esekkel, és Giovinazzi is újított 1:19.000-val, C3-asokon.
1. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.097, 16 kör
2. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:18.535, 19 kör
3. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.000, 14 kör
4. Charles Leclerc (Ferrari), 1:19.032, 8 kör
5. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.138, 10 kör
6. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.297, 19 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault), 1:19.689, 21 kör
8. Lando Norris (McLaren), idő nélkül, 6 kör
9. George Russell (Williams), idő nélkül, 9 kör
10. Pierre Gasly (Red Bull), idő nélkül, 8 kör
11. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
12. Daniel Ricciardo (Renault), idő nélkül, 0 kör
Albon új egyéni csúccsal 1:18.345-öt ért el, ezzel feljött a 2. helyre, a másik Honda-motoros autót hajtó Gasly is elkezdett mért köröket futni, 1:18.524-gyel ő a 3. pozícióba került, jelöletlen gumikkal.
Mérőkeretet szereltek a bargeboardok elé, Hamilton feltehetőleg ezért ment konstans tempóval a célegyenesben az első óra során.
Tegnap az első vezetőszárnyat erősítették meg huzalokkal, valószínűleg a deformációt próbálták megakadályozni. Ma a hátsó légterelőt alakították át.
Luke Smith, a Crash.net tudósítója megtudta, hogy a Ferrari szerint egy "külső test" megrongálta Vettel autójának keréktárcsáját a tegnapi baleset előtt, a német pilóta ezért ütközött a falnak a délelőtti félidő során.
A McLaren egyelőre nem villog úgy, mint az előző napok során, de 1:19.534-gyel már Norrisnak is van ma mért köre, igaz, ez csak a 9. helyre elég. A Leclerc 1:18.344-re gyorsult.
A pilóták faragják a legjobb köreiket, de egyelőre meglepő eredményt nem lehet senkitől sem látni. Hülkenberg bejött a 2. helyre, 1:18.229-cel, de C4-es gumival ez nem kiemelkedő.
Ez ideiglenes állapot, de attól még érdemes megjegyezni, hogy Hamilton 1:18.097-tel vezet, a 8. helyezett Magnussen pedig 1:18.834-et ért el, így az első 8 helyezett pilóta 8 tizedmásodpercen belül van. Persze, különböző gumikkal, programokkal érték ezt el.
Keddre hoztak komoly fejlesztéseket, de a szem még ma is el tud veszni az Ezüstnyíl párját ritkító aerodinamikai megoldásaiban.
Kissé álmosan indult a nap a Red Bullnál, de 1:17.911-gyel Gasly átvette a vezetést, C3-as gumikkal. A francia pilóta 25 körnél tart, a mai rekorder eddig Magnussen 33 körrel.
A Williams hatalmas aero-mérőkeretét elnézve megkérdezték, "ezekkel be tudjátok fogni az F1 TV-t?"
A brit pilóta az etapja kezdetén C3-as gumikkal 1:17.838-at ért el, ezzel ismét az élre vitte a McLarent, ami az előző két tesztnapot is az 1. helyen zárta.
Időmérő-szimulációnak tűnik, amit a brit pilóta teljesít, hasonlóan Sainz tegnapi feladatához. Az autó egyelőre megbízhatóan működik, de az előző két nap során voltak gondok vele.
A német pilóta piros színű, C5-ös gumikat kapott 1:17.496-ra gyorsult, nagyrészt az abroncsoknak köszönhetően.
Íme az állás 11 órakor:
1. Nico Hülkenberg (Renault), 1:17.496, 35 kör
2. Lando Norris (McLaren), 1:17.838, 23 kör
3. Pierre Gasly (Red Bull), 1:17.911, 25 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.097, 31 kör
5. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.344, 20 kör
6. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:18.345, 27 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.559, 30 kör
8. Lance Stroll (Racing Point), 1:18.605, 23 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.834, 39 kör
10. George Russell (Williams), 1:19.232, 20 kör
11. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
12. Daniel Ricciardo (Renault), idő nélkül, 0 kör
Albert Fabrega fényképeket készített az idei élmezőny autóinak hátsó keréktárcsáiról. A jobb felső a Mercedesé, lényegében ez az "eredeti" koncepció, amit már tavaly is kipróbáltak, balra a Ferrari, alul valószínűleg a Red Bull és a McLaren megoldása látható.
A Haas pilótája ismét jelöletlen gumikon fut, nem úgy, mint Lando Norris, aki nemrég C5-ös gumikkal 1:17.513-ra gyorsult. Magnussen 1:18.199-cel az 5. helyezett.
A Honda-motorral hajtott Toro Rosso a közepes keverékű, sárga C3-assal az élre állt, 1:17.480 a mai legjobb idő eddig. A thai pilóta lendülete kitartott a következő kör első szektorára is, utána viszont lassított.
Legalábbis, ennél gyorsabban még senki sem ment eddig az első hét nap során. Lando Norris 1:17.084-et ért el a C5-ös gumikkal egy időmérő-szimuláción.
Albon javított egy kicsit, továbbra is a 3. helyezett, Stroll is gyorsult 1:18.000-ra a C4-esekkel, az 5. helyen tartózkodik.
A francia pilóta C5-ös gumikkal 1:17.091-et ért el, ez mindössze 0,047 másodperccel gyengébb Norris szintén C5-ös eddigi legjobbjánál.
A 2018-as Spanyol Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak 1:16.173-mal, ettől még majd' egy másodpercre van a mai élmezőny, de ez nem tűnik ledolgozhatatlannak. A McLaren például Fernando Alonsóval 1:17.721-et tudott, ennél Norris már most sokkal gyorsabb.
Az első 5 helyezett között csak Gasly képviseli a tavalyi élmezőnyt, Hamilton és a Mercedes, valamint Leclerc és a Ferrari egyelőre nem megy bele a köridők döntögetésébe.
Az a gond, hogy nem csupán utolsók, e téren sem állnak jól. Russell eddig 26 kört tett meg ma, Magnussen már 51-nél jár.
Will Buxton, az F1 riportere a Mercedes "egyik riválisától" azt hallotta, hogy szerintük a most használt Mercedes konfiguráció nem a múltheti továbbfejlesztése, hanem egy alternatíva, amit bizonyos pályákon használhatnak.
1. Lando Norris (McLaren), 1:17.084, 44 kör
2. Pierre Gasly (Red Bull), 1:17.091, 38 kör
3. Charles Leclerc (Ferrari), 1:17.253, 33 kör
4. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:17.279, 49 kör
5. Nico Hülkenberg (Renault), 1:17.496, 47 kör
6. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.556, 37 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.969, 43 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.097, 55 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.199, 53 kör
10. George Russell (Williams), 1:19.232, 31 kör
11. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
12. Daniel Ricciardo (Renault), idő nélkül, 0 kör
A Ferrari pilótája az élmezőnnyel ellentétben nem a lágyabb, C4-5-ös gumikkal, hanem a keményebb C2-essel ért el 1:17.253-at. Ha belemennénk, hogy korrigáljuk az időt a gumik tempókülönbségével, már kezdenénk a tavalyi pole kör közelébe kerülni.
Sőt, az F1.com meg is csinálta a gyors kalkulációt, nekik 1:15.453 jött ki. Kezeljük fenntartással, de ez komoly kör a Ferraritól.
A thai pilóta C5-ös, tehát a leggyorsabb gumival 1:16.981-et ért el, a többiek továbbra is 1:17-en kívül vannak.
Albon néhány századdal tovább javult, 1:16.882 az aktuális mérce, az alábbi tweeten még a korábbi eredménye látható.
A monacói pilóta megkapta a második leglágyabb abroncsot, ezzel feljött a 2. helyre 1:17.253 helyett 1:17.056-tal. Messze nem ugrott akkorát, amekkora indokolt lenne a gumik miatt.
1:16.949-re gyorsult, még mindig C4-essel. Lehet, hogy a szükségesnél jobban megtankolták a Ferrarit. Hamilton is hosszabb etap vége felé közelít.
A Ferrarihoz hasonlóan ők sem akarják megmutatni, mi rejlik az autójukban, Gasly hiába fut rövid etapokat, az eredményén nem javít. Titokzatos a helyzet.
A Ferrari pilótája 1:16.658-cal az élre állt, az első két szektorban ő volt az abszolút leggyorsabb, a hármasban Gasly. Leclerc a leglágyabb, C5-ös gumival ment.
A Ferrari pilótája a legutóbbi körével már fél másodpercre megközelítette a tavalyi pole pozíciós eredményt, ráadásul arra gyanakodhatunk, hogy az autójában bőven maradt még tartalék.
Legalábbis, elmozdult az utolsó helyről a Williamsszel, C5-ös gumival az 1:18.130 azért nem eget rengető eredmény.
A Ferrari pilótája az első szektorban javított, a másodikban alig rontott, az új eredménye 1:16.361, ismét C5-ös gumikkal. Hamilton és a Mercedes közben hétkörös etapon van.
Apró újítással jelentkezett a Red Bull, Gasly autóján a bargeboardon módosítottak, mutatott rá az Auto Motor und Sport. A francia pilóta egyelőre nem bír Leclerc idejével.
A monacói pilóta 1:16.231-re javított, továbbra is C5-ös gumikkal. Perceken belül leintik a délelőtti félidőt.
A sorrend 13 órakor:
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.231, 55 kör
2. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:16.882, 75 kör
3. Lando Norris (McLaren), 1:17.084, 65 kör
4. Pierre Gasly (Red Bull), 1:17.091, 44 kör
5. Nico Hülkenberg (Renault), 1:17.496, 72 kör
6. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.556, 37 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.639, 49 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.097, 85 kör
9. George Russell (Williams), 1:19.232, 45 kör
10. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.199, 53 kör
11. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
12. Daniel Ricciardo (Renault), idő nélkül, 0 kör
Roscoe visszatért az F1-be. Most akár láthatja is a gazdáját, hiszen a brit pilóta délutánra átadja az autót Valtteri Bottasnak.
Ma legalábbis Hamilton ment eddig a legtöbbet, 85 kört az Ezüstnyíllal. Albon 75 köre és Hülkenberg 72 köre is erős teljesítmény.
Korábbi tapasztalatai alapján Kevin Magnussen úgy véli, lehet, hogy az idén könnyebb lesz előzni, míg csapattársa, Romain Grosjean az erősebb DRS-hatásra hívta fel a figyelmet.
Igyekeztük szövegesen is követni, hogy ki, milyen gumival szerepel, de így talán áttekinthetőbb, hogy ki, milyen abronccsal érte el a legjobb körét a délelőtt során.
A korábbi F1-es világbajnok és Indy 500-győztes ma 79 esztendős.
Noha a legnagyobb aerodinamikai változtatásokat a Mercedes hajtotta végre a második teszthéten, azért a többiek sem alszanak, a Ferrari például a 2018-as autóján látotthoz hasonló szárnyacskákkal próbálkozik a padlólemezen, a hátsó kerekek előtt, a Toro Rosso pedig oldalra szerelt fel egy kis terelőlapot.
Teszteken bevett szokás, hogy az egyes szakaszok leintése után a versenyzők még felállhatnak a rajtrácsra, hogy ne csak a bokszutca végén végezhessenek rajtgyakorlatot. Ilyenkor csökkentett tempóval, virtuális biztonsági autós jelzés mellett mehetnek csak körbe, hogy aztán felálljanak a rendes rajtrácsra. Nem mindenki élt a lehetőséggel az ebédszünet előtt, Leclerc viszont igen, íme a próbarajtja.
Ahogyan megszokhattuk, a hamarosan kezdődő délutáni etapra a Mercedesnél helycsere lesz, Lewis Hamilton helyett Valtteri Bottas érkezik, valamint ugyanígy tesz a szintén a „felezős” taktikát alkalmazó Renault, amelynél Ricciardo veszi át Hülkenberg helyét. A Haas tegnap azt közölte, hogy az utolsó két tesztnapon Grosjean és Magnussen felesben fog tesztelni, ennek alapján pedig a franciát várhatjuk a pályára délután a délelőtt tesztelő dán pilóta helyett.
A bokszutca végén zöldre váltott a lámpa, egyelőre azonban senki sem sieti el, az összes autó a garázsban van.
Az Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy a címvédőtől délután sem várhatunk lágy gumis gyorsköröket, egyedül holnap, a tesztelés utolsó napján fognak kevesebb üzemanyaggal körözni, de rendes időmérő-szimulációt akkor sem végeznek. Nagyon úgy fest tehát, hogy a melbourne-i időmérőig nem derül fény a W10-es valós tempójára.
Goerge Russell az első délutáni fecske. A grove-iaknak egyébként is szüksége van a kilométerekrekre, mindössze 46 kört tettek ma meg, ami annak tükrében pláne kevés, hogy múlt héten két és fél nappal később tudták megkezdeni a munkát.
Russell Williamse meg lehet tankolva, 1:26.1-es körrel kezdett a C3-as gumin. A fiatal brit után Stroll és Bottas is megjelent, a W10-esen is a sárga Pirellik vannak.
Ez mondjuk nem meglepő, de azért magabiztosságot sugall. A monacói az Auto Motor und Sport jelentése szerint azért tenne ilyet, mert boldog, és jól érzi magát az autóban. Elmondása szerint a délelőtti ideje ellenére még nem mutatta meg minden lapját a Scuderia, az autó és ő maga sem volt a határon délelőtt.
Russell az első köre óta folyamatosan 1:25-ös időket autózik, Stroll 1:24-eseket, Bottas pedig egy bokszutcán áthaladás után szintén feliratkozott a tabellára, 1:22.883-mal indított, amely egyelőre az utolsó helyre elég.
Leclerc az ebédszünetben azt mondta, hogy ez az egyedüli dolog, ami hiányzik neki, és ma délután valószínűleg meg is fog kísérelni egyet. Bottas lehet, hogy közben már neki is fogott a sajátjának? Az etap elején átment a bokszutcán, majd egy próbarajttal indult, azóta pedig már a hatodik körét futja, az elsőtől eltekintve folyamatosan az 1:23-as tartományban autózva.
Az Auto Motor und Sport biztos benne, hogy a Mercedes versenyszimuláción van jelenleg, ha pedig a Ferrari lenne oly kedves, és nemsokára mgkezdené a sajátját, minden eddiginél jobb összehasonlításra lennénk képesek a két autóról. Ilyenkor a csapatok ideális esetben megtankolják a kocsit, könnyebb tehát megsaccolni az autók súlyát, persze a használt motorüzemmód és ez etapok adott pontjain használt eltérő keverék így is bezavarhat a képbe.
Előbb Stroll, majd kicsivel később Russell is visszatért a bokszba, most a finn köröz csak, továbbra is 1:23-as köröket fut, legutóbb 1:23.788-nál állította meg az órát.
Bottas közben 1:24 fölé lassult, ami azonban ennél fontosabb, csatlakozott hozzá Leclerc. A Ferrari is megkezdi a versenyszimulációt?
A jelek szerint hamarosan Norris is megkezdhet egy versenyszimulációt, a McLaren ugyanis éppen a rajtprocedúrát modellezi, amihez kitolták az autót a garázs elé, mintha a rajtrácson állna. Ez aztán az igazi versenyhangulat!
Leclerc egyből visszatért a bokszba, majd ment még egy kört, annak a végén azonban újra bejött, és betolták a garázsba. Korai volt az öröm.
Lassacskán a többiek is befejezik az ebéd emésztését, Gasly és Ricciardo is első körükre hajtottak ki, valamint a korábbi pár kör után Stroll is visszatért. Bottas eközben fáradhatatlanul rója a köröket, sőt, még gyorsult is egy kicsit, újra benézett az 1:24-es határ alá, utóbbi két köre azonban ismét afölött volt.
1:20.070-et ment az ausztrál elsőre a C2-es gumin, ezzel azonnal át is ugrotta Bottast, aki 20 kört tett meg a C3-as keveréken, majd C2-esre váltott. Így alakult a verenyszimulációjának első etapja:
1.22,883 - 1.23,259 - 1.23,476 - 1.23,133 - 1.23,265 - 1.23,464 - 1.23,800 - 1.23,821 - 1.23,788 - 1.24,058 - 1.23,330 - 1.24,163 - 1.24,244 - 1.24,042 - 1.23,967 - 1.24,180 - 1.24,704 - 1.24,611 - bevezető kör
Hiába az eggyel keményebb keverék, a fogyó üzemanyag és a friss gumi így is előny Bottasnak, aki 1:22.224-re tornázta le a legjobbját. Ricciardo közben gyorsköröket és hűtőköröket teljesít váltakozva, a legjobbja már 1:19.759 a C2-es gumin, de még így is csak Bottast előzi meg.
Bottashoz, Ricciardóhoz és Strollhoz Leclerc, Russell, Albon, Norris és Gasly is csatlakozott, így most egyszerre nyolcan vannak a pályán. A Mercedes 1:22 eleji köröket fut a C2-esen.
Következetesebbnek tűnnek a köridejei a C2-es gumin, mint voltak a C3-ason, legutóbb 1:22.150-re tornázta le a legjobbját. Leclerc közben C2-es gumin kezdett el körözni, ő is 1:22-es időket autózik.
A fotó a délelőtti etap leintésekor készült, az látható rajta, ahogy a Ferrari a piros jelzés ellenére kihajt a bokszból. A megfejtés valószínűleg az, hogy a biztonsági autót szimulálták, és a versenyhétvégéken ilyenkor megszokottak miatt lengették a pirosat, Leclerc-nek így nem kell büntetésre számítania.
Versenyt természetesen, mi mást. Bottas már jócskán benne jár a második etapjában, és még mindig 1:22-es köröket fut, miközben Leclerc és Gasly az elsőt teljesíti. A Ferrari a kezdeti lendület után 1:23 fölé lassult, míg Gasly nagyon inkonzisztens, hol az 1:25-ös, máskor az 1:24-es tartományban megy.
Szűk három óra van hátra a mai etapból, az első délutáni órában mindenki a hosszú etapokkal volt elfoglalva, így Ricciardo és Bottas megjelenésén kívül nem is történt változás a tabellán, a finn egy óra alatt figyelemreméltó 38 kört tett meg a versenyszimuláció miatt.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.231, 69 kör
2. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:16.882, 83 kör
3. Lando Norris (McLaren), 1:17.084, 72 kör
4. Pierre Gasly (Red Bull), 1:17.091, 55 kör
5. Nico Hülkenberg (Renault), 1:17.496, 73 kör
6. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.556, 65 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.639, 50 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.097, 85 kör
9. George Russell (Williams), 1:19.232, 67 kör
10. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.199, 53 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault), 1:19.759, 12 kör
12. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:22.150, 38 kör
A legjobb köre 1:22.590, a legrosszabb 1:23.670 volt, 1:23.248-as átlagot ment tehát. A Ferrarit és a Mercedest könnyebb összevetni az azonos gumik miatt, noha az üzemenyagmennyiség vélhetően eltérő, mivel Bottas hamarabb kezdte a versenyszimulációját. A Red Bullnál bajosabb a helyzet, mivel Gasly C3-as gumin halad, az viszont látszik, hogy jóval lassabb köröket fut, mint korábban Bottas ugyanezen a keveréken.
A C2-es gumikon is 20 kört ment a finn, majd megejtette második kerékcseréjét, hogy vadonatúj C2-es abroncsokat kapjon. Ha minden jól megy, ezzel már el is jut a „célig”, a legjobbját mindenesetre 1:20.858-ra tornázta le, hogy aztán visszalassuljon 1:21 fölé. Közben Gasly is a bokszban járt, ő csak 13 kört bírt a C3-ason, C2-essel és egy 1:22.752-es körrel folytatta.
Így alakult Bottas második etapja a C2-esen: Kivezető kör (2:25.8) - 1:22.7 - 1:22.2 - 1:22.3 - 1:22.4 - 1:22.6 - 1:22.5 - 1:22.5 - 1:22.3 - 1:22.1 - 1:22.1 - 1:22.5 - 1:22.5 - 1:22.8 - 1:22.9 - 1:22.7 - 1:22.9 - 1:22.8 - 1:22.8 - 1:23.0 - 1:23.1 - Bevezető kör
A hírek szerint valaki eldobta az autót a 9-es kanyarban. Az a gyors jobbos, amit adott esetben padlógázhoz közel is be tudnak venni a pilóták...
Ez bizony nem két perc lesz, a francia a 9-es helyett a 8-as kanyar védőkorlátjába csapódott, az autója szemre is nagyon megsérült.
Roscoe mindeközben egy demógumival szórakozik a paddockban, mit neki holmi összetört Red Bull és megszakított versenyszimulációk.
A francia pilóta saját lábán szállt ki az autóból és szemre nem esett baja. Ezek voltak versenyszimulációjának C3-as gumin futott körei: Kivezető kör - 1:23.4 - 1:23.7 - 1:23.6 - 1:24.0 - 1:25.5 (forgalom) - 1:24.0 - 1:23.8 - 1:24.1 - 1:24.4 - 1:24.8 - 1:25.0 - 1:25.1 - 1:25.4 - Bevezető kör
Egyelőre a helyszínen tartózkodók sem látják, hogy milyen ütemben zajlik a romeltakarítás, viszont Gasly már visszaért a paddockba, azt mondja jól van. Ez a megszakítás a Mercedesnek és a Ferrarinak sem jött jól, mindeketten félbe kellett szakítsák versenyszimulációjukat. Leclerc első etapjával még adósak voltunk, ezeket a köröket teljesítette a C2-es gumin, mielőtt elő nem került a piros.
Kivezető kör - 1:22.7 - 1:22.6 - 1:22.5 - 1:23.0 - 1:23.1 - 1:23.2 - 1:23.3 - 1:23.3 - 1:23.4 - 1:23.6 - 1:23.4 - 1:23.6 - 1:23.7 - 1:23.4 - 1:23.5 - 1:23.7 - 1:23.7 - 1:25.7 (elengedte Gaslyt)
Itt egy kép arról, ahogy a francia visszaért a paddockba. Többen már azzal viccelődnek, hogy még nincs, de amint találkozik Helmut Markóval, a Red Bull híresen szigorú tanácsadójával, már lesz.
Ezúttal nem kellett annyit javítgatni a korlátot, mint tegnap, és mivel a Red Bullt közben visszaszállították a bokszba, folytatódhat a körözés.
A Ferrari alighanem folytatja a versenyszimulációt a monacóival. A Mercedes egyelőre nem tesz így Bottasszal, Ricciardo, Russell és Stroll viszont szintén kihajtott a bokszból.
A képeken is látszik, hogy a szerelők több elemet, köztük a hátsó szárnyat úgy kellett összeszedjék, mielőtt trélerre tették az összetört Red Bullt. Nagy jóstehetség nem kell hozzá, hogy kijelenthessük, a Red Bullt ma már nem látjuk.
Leclerc mellett Bottas is folytatja a versenyszimulációt a C2-es gumin, mindketten 1:21 közepi időket autóznak.
Az Auto Motor und Sport azt állítja, hogy a balesetet élőben végignéző fotósok beszámolója szerint a Red Bull át is fordult a kavicságyban a bukás alatt. Ez azért nem jó hír, mert így könnyen lehet, hogy új kasztnira lesz szükség, ami a csapat utolsó tesztnapját is veszélyeztetheti.
Az ausztrál 1:18.161-re javított a C3-as gumin, amivel átugrotta Magnussent.
Persze még korábban, a balesete előtt repesztett igen gyorsan a célegyenesben, amivel a csúcssebességek listáját is ő vezeti. Ezt az értéket könnyen lehet, hogy szélárnyékban produkálta.
Íme a top 6 ezen a téren:
Pierre Gasly (Red Bull): 334 km/h
Charles Leclerc (Ferrari): 326 km/h
Lance Stroll (Racing Point): 322 km/h
Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo): 322 km/h
Alexander Albon (Toro Rosso): 321 km/h
Lando Norris (McLaren): 319 km/h
Legalábbis ami a délutáni etapot illeti. A köridején egyedül Bottas javított a második órában, a körszámot viszont sokan gyarapították, Leclerc és Albon már 100-hoz is közel jár, noha csapatként a Mercedes már egy ideje elhagyta azt. Egyedül a Haasnak nincs egyelőre semmi nyoma az ebédszünet óta, nincs információ arról, hogy milyen probláma hátráltatja őket.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.231, 94 kör
2. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:16.882, 94 kör
3. Lando Norris (McLaren), 1:17.084, 72 kör
4. Pierre Gasly (Red Bull), 1:17.091, 65 kör
5. Nico Hülkenberg (Renault), 1:17.496, 73 kör
6. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.556, 78 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.639, 60 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.097, 85 kör
9. George Russell (Williams), 1:19.232, 84 kör
10. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.161, 28 kör
11. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.199, 53 kör
12. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.858, 59 kör
Csak kérni kellett és a csapat be is jelentette, hogy az ebédszünetben a kipufogóban találtak valamit, azóta is ennek a kijavításán dolgoznak, azért nem láttuk a Magnussent váltó Grosjeant még. Közben Bottas a pályán utolérte Leclerc Ferrariját, aki kénytelen volt lemaradni Stroll mögött, miután a Racing Point nem állt félre előle, megelőzni pedig nem tudta.
Hiába érte utol, Leclerc nem engedte el, így a finn kénytelen volt lelassítani, és egy 1:38-as körrel biztosítani, hogy utána szabad legyen előtte a pálya. Azóta oda is lépett a gázra, 1:20.813-ra javította a legjobbját az etapjának 15. körében. Leclerc közben átlépte a 100 körös határt.
Letudta versenyszimulációjának második etapját is, amelyet C2-es gumin futott, a 66 körös virtuális Spanyol Nagydjból 26 köre maradt hátra. Így alakultak a körei a második etapban: Kivezető kör - 1:21.1 - 1:21.5 - 121.7 - 1:21.7 - 1:21.6 - 1:21.9 - 1:21.6 - 1:22.2 - 1:22.6 - 1:22.9 - 1:25.4 (forgalom) - 1:28.8 (forgalom) - 1:22.0 - 1:22.2 - 1:23.0 - 1:22.4 - 1:22.6 - 1:22.4 - 1:22.9 - Kivezető kör
Míg a többiek versenyt szimulálnak, a Renault-nál egészen más a program, az ausztrál az imént 1:17.789-es kört repesztett a C4-es gumin, amivel feljött a 8. helyre.
Íme Bottas utolsó etapja, amelyet Gasly bukása szakított félbe: Kivezető kör (1:42.1) - 1:20.8 - 1:21.5 - 1:21.3 - Gasly összetöri az autót - Kivezető kör - 1:21.5 - 1:21.1 - 1:21.1 - 1:21.2 - 1:21.1 - 1:21.1 - 1:21.3 - 1:21.2 - 1:21.6 - 1:22.0 - 1:22.0 - 1:38.4 (lemaradt Leclerc-ről) - 1:21.5 - 1:21.4 - 1:20.8 - 1:21.0 - 1:20.6 - 1:20.8 - 1:20.7 - Bevezető kör
Önmagában egy versenyszimulációt teljesíteni mindig jó, az azonban a köridők tüzetes vizsgálata nélkül is látszik, hogy a Ferrari még mindig előnyben lehet a Mercedesszel szemben. Bottas ma délelőtt azt mondta, hogy egyértelmű előrelépésnek tartja az erre a hétre hozott újításokat, de további javulásra van szükségük ahhoz, hogy felvehessék a versenyt a Ferrarival.
Ismét a C4-es keveréken jelent meg a Renault versenyzője, majd 1:17.493-ra szorította le a lécet, amivel 3 ezreddel jobbnak bizonyult, mint Hülkenberg délelőtt a C5-ös gumin. A Mercedesnél közben nem állt meg az élet, Bottas a versenyszimulációt majd csak később pihenheti ki, ugyanis új C3-as papucsokon jött ki a pályára.
Egy kicsit a beállításokkal is foglalkozik a Mercedes, amely messze van a délelőtt futott időktől, de azért Bottas eddigi körén így is javít és 1:18.862-vel közelebb kerül a 11. helyezett Magnussenhez.
Nemcsak Barcelonában zajlott tesztelés az elmúlt napokban, hanem a jóval délebbre fekvő Jerezben is, ahol a Forma-2-es mezőny körözött, a mai napot, egyúttal az első tesztet az egész tesztelés legjobb idejével pedig bizonyos Mick Schumacher zárta az élen. A hétszeres világbajnok fia a délelőtti etapban futotta meg a kört, amit utána senki nem tudott már felülmúlni.
Legalábbis a jövője miatt, az autó pályán mutatott teljesítménye ugyanis minden, csak nem jó. Paddy Lowe az Autosportnak nyilatkozva azt mondta, hogy nem híve az egyetlen személy hibáztatásának, és pont a jó csapatokra jellemző, hogy nem rúgnak ki azonnal valakit, amint félresiklanak a dolgok. A technikai igazgató jövőjét azután kérdőjelezték meg sokan, hogy a Williams két és fél napos csúszással tudta csak megkezdeni a tesztelést, miután nem készült el az idei autója.
Hülkenberghez hasonlóan ő is megkapta a lehetőséget, hogy C5-ös gumival menjen, le is faragott az idejéből és 1:17.204-nél állította meg a stopper. Ez 2 tizeddel jobb, mint amit csapattársa tudott délelőtt.
Gasly bukása az összehasonlításnak semmiképp sem tett jót, így nem tudni ugyanis, hogy Leclerc második etapja meddig tartott volna. Az újraindítás után mindenesetre ezeket a köröket futotta a C2-es gumin: Kivezető kör - 1:19.5 - 1:19.9 - 1:20.4 - 1:20.4 - 1:20.3 - 1:20.5 - 1:20.3 - 1:20.6 - 1:21.1 - 1:21.9 - 1:21.9 - 1:21.8 - 1:21.9 - 1:21.7 - 1:21.4 - 1:21.3 - 1:21.4 - 1:21.6 - 1:21.5 - 1:22.3 - 1:22.5 - 1:22.6 - 1:22.6 - Bevezető kör
Valószínűleg Stroll idézte elő a Racing Pointtal, mindenki más visszatért ugyanis a bokszba.
Ezúttal nem balesetről, hanem műszaki hibáról van szó, Stroll a 9-es és a 10-es kanyar közötti egyenesben parkolta le az autót.
Megkezdődött az előszezoni tesztelés utolsó előtti napjának utolsó órája. Ilyenkor már inkább a körszámokat, mintsem a legjobb időket érdemes nézni, utóbbin ugyanis csak a délutánra munkába álló Ricciardo és Bottas javított. A legjobban a Mercedes áll 165 körrel, őket a Ferrari követi 126-tal, majd a Williams 119-cel. Kijelenthetjük tehát, hogy a címvédő ezt a napot is megnyerte a megtett kilométerek terén.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.231, 126 kör
2. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:16.882, 94 kör
3. Lando Norris (McLaren), 1:17.084, 72 kör
4. Pierre Gasly (Red Bull), 1:17.091, 65 kör
?5. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.204, 41 kör
6. Nico Hülkenberg (Renault), 1:17.496, 73 kör
7. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.556, 103 kör
8. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.639, 60 kör
9. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.097, 85 kör
10. George Russell (Williams), 1:19.232, 119 kör
11. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.199, 53 kör
12. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:18.862, 80 kör
Zöld jelzést kaptak a versenyzők, a Renault-nál pedig nem késlekedtek, azonnal kiküldték Ricciardót.
1:21.910-zel kezdett az ausztrál a C3-as gumin, következőre pedig 1:21.927-et ment. Giovinazzi és Russell is csatlakozott hozzá a pályán.
Többen is kihajtottak a bokszból, például Albon és Bottas is, de a legtöbben kemény keveréken vannak. Az Alfa és a Toro Rosso C2-es, a Williams C1-es, a Mercedes pedig C3-as gumin köröz.
Az utolsó órára tudta csak rendbehozni a kipufogót a Haas, Grosjean is megkezdhette tehát a körözést, a C3-as gumin rögtön futott is egy 1:18.960-as kört.
Egy videót posztolt közösségi oldalára a 2007-es világbajnok, amelyen az látható, ahogy saját versenyzői ülését javítja az Alfa Romeo garázsának mélyén egy bizonyára erre a különleges feladatra kifejlesztett célszerszám segítségével. „Nem hiába jártam iskolába” - fűzte hozzá a látottakhoz Räikkönen.
Nem feledkeztünk meg róla (csak egy kicsit), de még a tesztelés vége előtt eszünkbe jutott felhívni rá a figyelmet, hogy természetesen a mai napról is vannak képeink. A galériát a továbbiakban is frissítjük.
---- separator ----gallery-content-type:1e2559cf-87f4-4d3e-aebf-5ae467d5607d---- separator ----Nem feledkeztünk meg róla (csak egy kicsit), de még a tesztelés vége előtt eszünkbe jutott felhívni rá a figyelmet, hogy természetesen a mai napról is vannak képeink. A galériát a továbbiakban is frissítjük.
---- separator ----gallery-content-type:1e2559cf-87f4-4d3e-aebf-5ae467d5607d---- separator ----Scott Mitchell, az Autosport tudósítója észrevette, hogy a bikások elkezdték elbontani a pitwalljukat, ezt azonban nem azért csinálják, mert Gasly balesete miatt holnap már nem tesztelnek, hanem csak előre dolgoznak, holnap ugyanis már nem lesz rá szükségük. A csapat mindenkit megnyugtatott, nem mennek haza idő előtt. Közben a Ferrari is kiküldte Leclerc-t C4-es gumin, de jóval 1:20 fölött köröz a monacói, aki már 130 körnél is többet teljesített ma. Rajta kívül Albon, Norris, Russell és Ricciardo van kint.
Legalábbis Robert Kubica szerint, aki nem is a sebességre gondolt első sorban Paddy Lowe technikai igazgató szerint, hanem arra, hogy az idei autóval jobban lehet bánni, a pilóta képes menedzselni vele a gumikat, vezethetőbb, és jobban reagál a beállítás változtatásaira is. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint ugyanakkor nem minden része szabályos, a tükröket ugyanis újra kell terveznie a csapatnak, miután az FIA szabálytalannak minősítette azokat.
No nem egyetlen körön, hanem a mai versenyszimuláció alatt, állította a Mercedes csapatfőnöke az Auto Motor und Sportnak. Ez egyáltalán nem vészes, főleg annak tükrében, hogy Leclerc minden etapját gyorsabban kezdte, Bottas pedig inkább óvta a gumikat, majd a vége felé lépett oda, amikor már látta, hogy ki fogják bírni a kellő mennyiséget.
Leclerc alatt megállt a Ferrari a 8-as és a 9-es kanyar között.
Bottas kiállt a bokszutca végére, hogy elsőként hajthasson ki a pályára, a lámpa azonban nem akart zöldre váltani, a szerelők pedig most az autó után eredtek gyalog.
Valamivel több mint 4 perccel a vége előtt újranyitották a pályát, Bottas, Albon, Ricciardo, Giovinazzi és Grosjean azonnal ki is hajtott.
A Haas-pilóta a C4-es gumin 1:17.854-es körrel feljött a 9. helyre, ezzel pedig le is intették az utolsó előtti tesztnapot, amelyet Charles Leclerc és a Ferrari zárt az élen. A nap legszorgalmasabb csapata a Mercedes, a legszorgalmasabb pilótája George Russell lett. Hamarosan jelentkezünk a szöveges összefoglalóval, a holnapi viszontlátásra!
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.231, 138 kör
2. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:16.882, 118 kör
3. Lando Norris (McLaren), 1:17.084, 84 kör
4. Pierre Gasly (Red Bull), 1:17.091, 65 kör?
5. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.204, 65 kör
6. Nico Hülkenberg (Renault), 1:17.496, 73 kör
7. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.556, 103 kör
8. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.639, 71 kör?
9. Romain Grosjean (Haas), 1:17.854, 16 kör
10. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.097, 85 kör
11. George Russell (Williams), 1:19.232, 140 kör
12. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.199, 53 kör?
13. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:18.862, 97 kör