Vettelnél lassabb körrel, de Leclerc az élen tartotta a Ferrarit
2019. február 19. 08:41
Két komolyabb baleset, és három piros zászló is tarkította az F1-es előszezoni tesztelés második napját, Barcelonában. Kimi Räikkönen hétfő reggeli hibájához hasonlóan a kedd is rögtön egy bakival kezdődött, az újonc Alexander Albon forgott meg a Toro Rossóval, ezért azonnal le is állították a tesztet.
Később kiderült, hogy nem a thai pilóta rontott, az autójának kormányán változtattak tegnap óta, de a módosítás nem vált be, ezért később visszaálltak a hétfői megoldáshoz. Szintén az autóval akadt probléma a Renault-nál is, Daniel Ricciardo RS19-eséről a hátsó szárny légterelője vált le nagy sebességnél, a célegyenes végén.
Ricciardo mentette a menthetőt, és nagy szerencsével elkerülte a falat, így az autó nem sérült meg még jobban, már az ebédszünet előtt meg tudott tenni vele néhány ellenőrző kört, mielőtt csapattársa, Nico Hülkenberg versenyszimulációt futott, 95 kört teljesítve az enstone-iak idei autójával, Alain Prost és Ricciardo szeme láttára.
Talán túl gyorsan mentem. Nyilván sok az új elem, a DRS-rendszer kicsit különbözik a tavalyitól. Ugyan nem vagyok mérnök, de azt tudom, hogy a mostaninak nagyobb erőhatásokat kell elviselnie
– kezdte viccelődéssel Ricciardo. – Ahogy ráléptem a fékre, elveszítettem az autó hátulját. Akkor még nem tudtam, hogy mi történt, a tükör helyett a kanyart néztem, azt gondoltam, talán csak nyitva maradt a DRS és nem csukódott le. Elég nagy tempónál történt az eset, jó, hogy elkerültem a falat és nem veszítettünk több időt, habár nekem a délelőtt nagy része kiesett, de ezért van a teszt, hogy tanuljunk ezekből a hibákból.”
„Hogy őszinte legyek, még mindent eléggé konzervatív üzemmódban futtatunk, még tanulunk, és ahogy az ilyenkor szokás, a biztonságra játszunk. Nincsen semmilyen aggodalmam a motorral kapcsolatban, ugyanakkor csak egyetlen hosszú etapot futottam ma, az biztató volt, jobb volt mint a tegnapiak abból a szempontból, ahogy az autó viselkedett és a gumikat kezelte. Annak ellenére, hogy hideg van, a gumik itt így is nagy igénybevételnek vannak kitéve.”
A Toro Rosso mellett a Red Bullt sem kerülte el a baj, Pierre Gasly bő egy órával a leintés előtt csapta falhoz az autót a 12-es kanyarban. A francia versenyző elvesztette az uralmát az autó hátulja fölött, majd a védősávnak csúszott.
„Nagyon izgatott voltam, hogy visszatérhetek a volán mögé, nagyon pozitív volt a teszt, fontos volt, hogy kényelmesen érezzem magam az autóban, ez össze is jött több mint 90 kör alatt, de a nap végén elveszítettem az uralmat az autó fölött, így az utolsó óra kiesett. Nagy potenciál van az autóban, még jobban meg kell értenünk a csomagunkat, de az első visszajelzés jó” – nyilatkozta Gasly.
Az RB15-ös pont annyira összetört, hogy a nap végéig már nem tudott visszatérni, de így is 92 kört ment a Honda-motorral, Albon pedig további két versenytávval járult hozzá a japán mérnökök munkájához, ráadásul az utolsó órára is maradt még tartaléka, és 1:20 alatti körrel zárta élete első teljes tesztnapját, az 5. helyen.
Az előszezon második tesztnapján továbbra sem érdemes nagy figyelmet fordítani a köridőkre, de a nyitónaphoz hasonlóan ezúttal sem talált legyőzőre a Ferrari, kedden új igazolásuk, a Kimi Räikkönent váltó Charles Leclerc futotta a leggyorsabb kört, ami 1:18.247-tel néhány századdal elmaradt Sebastian Vettel hétfői legjobbjától.
„Nagyon elégedett vagyok a mai nap alakulásával – jelentette ki a monacói pilóta. – A piros zászlós megszakítások ellenére elvégeztük a mai programunkat, 157 kört megtettünk, és hasznos adatokat gyűjtöttünk. Rögtön belaktam az SF90-et, nagyon jól éreztem magam" - összegzett.
Vettelhez hasonlóan Leclerc is már délelőtt az élre állt, délután hosszabb etapot futott, amely során nem igazán hajszolta a Ferrarit, inkább az etapok hosszát próbálta nyújtani keményebb keverékű gumikkal. A Ferrarinál kiemelték, hogy Leclerc következetes köröket futott.
A Ferrari nem csak a gyári csapatával, az ügyfeleivel is remekelt kedden, hiszen a Haas pilótája, Kevin Magnussen lett a 3. helyezett lett, az Alfa Romeót hajtó újonc, Antonio Giovinazzi pedig sokáig szintén a 3. helyet tartotta az összesítésben, de ennél talán fontosabb, hogy a három autó motorjai összesen több, mint 300 kört megtettek, ami nagyjából öt versenytávnak felel meg.
Eseménytelen napot zárt a McLaren, ami jó hír nekik, hiszen tavaly rengeteget szenvedtek az autójukkal a téli tesztek során, azonban Carlos Sainz után újoncuk, Lando Norris is megbízhatóan rótta a köröket, és végül bő másfél versenytávot lefutott Barcelonában, és percekkel a leintés előtt feljött a 2. helyre, csakúgy, mint hétfőn Sainz, de nála néhány ezreddel gyorsabb kört futva.
A mi esetünkben nemcsak az autót, hanem két versenyzőt is meg kell értenünk, azt, hogy miként működnek, milyen a vezetési stílusuk
– nyilatkozta Gil de Ferran, a McLaren sportigazgatója. – Különösen ez a teszt még csupán arról szól, hogy minél több kilométert menjünk. Lando nagyon tehetséges fiatalember, szerintem elég jól beilleszkedett. Nem teljesen idegen, már egy ideje a csapat tagja, a télen sok időt töltött a gyárban a mérnökökkel és technikusokkal, tehát már van tapasztalata.”
A Mercedes ma is a „radar alatt” dolgozott, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sem futott látványos köröket, de az Ezüstnyíl programja alapján nyilvánvaló, hogy erre egyelőre nem törekednek. Hamilton 74 kört megtéve az összesítés 10. helyén zárt, az egésznapos pilóták közül csak Lance Stroll végzett mögötte. Az ötszörös világbajnok elárulta, reggel nehezére esett a gumik működtetése a hideg miatt, a Mercedes pedig közölte, hogy aerodinamikai feladatokat bíztak a brit pilótára.
Bottas ma a délutánra kapta meg a W10-et, sokáig ő is csak hosszú etapokat futott, egy órával a vége előtt azonban C3-as gumikat szereltek az autójára, ezekkel teljesítette az eddigi leggyorsabb körüket, de az 1:19.535 neki is csak a középmezőnybe volt elegendő. Elmondta, a balanszot jobbnak érezte a tegnapi napnál, de úgy vélte, van még tér a fejlődésre.
A Williams kedden sem tudott részt venni a tesztelésen,
a legfrissebb információk szerint az autójuk szerdán hajnalban érkezhet meg Barcelonába, és a délutáni félidőben léphet először pályára. A csapat beosztása egyelőre nem ismert, de Nicholas Latifi az eredeti tervekkel ellentétben várhatóan nem kap tesztelési lehetőséget annak érdekében, hogy George Russell és Robert Kubica menthesse a menthetőt.
Volt csapata kálváriáját látva Stroll sem tagadta, hogy örül, amiért már a Racing Point versenyzőjeként készül a szezonra. „Eddig jó a helyzet, sok kört tettünk meg, jó volt visszaülni az autóba. Volt néhány gond a DRS-sel, nem használhattuk ma. Hazudnék, ha azt mondanám [hogy nem vagyok megkönnyebbülve, amiért már nem a Williamsnél versenyzem], jobb vezetni, de a legjobbakat kívánom nekik."
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az idei előszezoni tesztek második napjának élő közvetítésében! Barcelonában az időjárás ma kissé felhős, ugyanakkor száraz, így minden bizonnyal ismét mozgalmas 8 óra áll a csapatok előtt. Mielőtt belevágunk, kukkantsanak bele a tegnapi, Sebastian Vettel és a Ferrari egyeduralmát hozó napról szóló összefoglalónkba!
Több csapat, köztük a Ferrari és a Red Bull is változtatott a felállásán az első nap után, a mai névsor a következő:
Mercedes: Lewis Hamilton (délelőtt), Valtteri Bottas (délután)
Ferrari: Charles Leclerc
Red Bull: Pierre Gasly
Renault: Daniel Ricciardo (délelőtt), Nico Hülkenberg (délután)
Haas: Kevin Magnussen
Racing Point: Lance Stroll
McLaren: Lando Norris
Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi
Toro Rosso: Alexander Albon
Williams: kihagyja a tesztnapot
Ahogyan tegnap, a grove-iak ma sem fognak tesztelni, mert még mindig nem készültek el idei autójukkal, az FW42-essel. Helyszíni pletykák szerint kimondottan rossz a hangulat a csapat háza táján, többen tudni vélik, hogy Paddy Lowe technikai igazgató már a lemondását is felajánlotta a késlekedés miatt. Tegnap egy bemutatóautót állítottak be a garázsba a szponzorok kedvéért, Claire Williams csapatfőnök-helyettes nyilatkozatából pedig arra lehet következtetni, hogy az istálló szerdai részvétele sem biztos.
A hivatalos közvetítésben belső kamerás felvételeket ugyan nem lehet látni, a tegnapi nap után Carlos Sainz mclarenes bemutatkozásáról az F1 hivatalos oldala közzétett egyet. Íme!
Az energiaitalokat gyártó Rich Energy már a Haas festésének bemutatóján hangoztatta, hogy a pályán és azon kívül is szeretnék legyőzni a Red Bullt, majd Romain Grosjean tegnapi 2. helyét látva kitettek egy posztot a Twitterre, amelyben azt hangoztatták, hogy már az első F1-ben töltött napjukon gyorsabbak voltak a bikásoknál. Lévén a teszteken, pláne azok első napján semmilyen következtetést nem lehet levonni a köridőkből, ez szemöldökfelvonások sorát idézte elő a bokszutcában.
Már csak pár perc van a mai tesztelés kezdetéig, de még kicsit tekintsünk vissza, az F1 háromperces videóban foglalta össze a hétfői nap eseményeit nyilatkozatokkal és látványos felvételekkel (Räikkönen megpördülése).
Eléggé különbözik a tavalyitól az idei Mercedes az ötszörös világbajnok szerint, aki ma nem délután, hanem délelőtt fog vezetni, mielőtt átadja a W10-est Valtteri Bottasnak. Hamilton pozitívnak értékelte a tegnapi napot, amelyen nem a tempó, hanem az autóval való ismerkedés volt a fő szempont. Azért egy kis csata is belefért Kvjattal...
Elindult a tesztelés, amelynek első szakasza 9-től 13 óráig tart, Lando Norris, a McLaren újonca azonnal ki is hajtott a pályára.
Ez nem tartott sokáig, Alex Albon azonnal nyomott egy Räikkönent, és a kavicságyba állította a Toro Rossót. Félbeszakították a tesztet.
Majdnem ugyanott csúszott ki, ahol tegnap a finn világbajnok, ráadásul ugyanúgy az első körében. A négyes kanyarból kigyorsítva az ötös előtt vesztette el az uralmat az autó fölött. Albon a múlt héten vezetett életében először F1-es autót.
Az autó sértetlennek tűnik, valószínűleg folytatni tudja a Toro Rosso a munkát, ahogy visszaszállították az STR14-et a bokszba.
Így néz ki jelenleg a pálya, a Toro Rossót már letakarták a kiérkező szerelők, hamarosan felteszik a trélerre.
Általában a nap eleje az aerodinamikai méréseké, ilyenkor a csapatok teleaggatják az autójukat mindenféle mérőeszközökkel, amitől inkább hasonlítanak egy marsjáróra, mint F1-es autóra.
Elindultak az STR14-gyel a bokszba, amint körbeérnek a pályán, folytatódhat a körözés.
Helyszíni információk szerint a Williams FW42 legkorábban ma este hagyhatja el az angliai gyárat, ezért még az is kérdéses, hogy holnap reggel pályára léphet-e. Amennyiben este kamionba tudják pakolni, a holnap délután lehet a legvalószínűbb időpont az első köreire Barcelonában.
Ismét autók a pályán, többek között Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo is kihajtott a bokszutcából.
Első köreit teszi meg az idei Ferrarival a monacói, aki egyelőre csak puhatolózik, de nem jött be a bokszba a felvezető köre végén.
1:32.5-öt futott az ötszörös világbajnok, ez bő 12 másodperccel elmarad a tegnapi legjobbjától. A Mercedes pilótája a C2-es, a legkeményebbnél eggyel lágyabb keveréket használja.
Már az 1:26-os tartományban jár, Leclerc 16 másodperccel lassabb nála a C1-es, legkeményebb keveréken.
Az ötszörös világbajnok autójának hátulján is mérőeszközök figyelnek, már 1:25.148-nál tart Hamilton, aki jelenleg az egyedüli versenyző a pályán.
Nem csak mérőműszerekkel, hanem aerodinamikai festéssel is megbizonyosodnak arról a csapatok, hogy a szélcsatornában látott adatok azonosak a pályán tapasztalt értékekkel. Ettől az autók festése igen érdekes, többnyire neonzöld kinézetet kap.
Még szokni kell a látványt egy kicsit, mind a sisakfestés, mind a rajtszám tekintetében.
Nemcsak paravánnal takarják a garázst, hanem fölötte egy kicsit a garázsajtót is leengedték, nehogy valaki az erkélyről befotózhasson hozzájuk. Hamilton közben bejött, 8 körrel eddig ő a nap legszorgalmasabbja.
Az Alfával köröző olasz a C3-as keveréket nyüstöli, 1:26.596 az ideje, amivel 1,5 másodperccel elmarad Hamiltontól.
Nem tartott sokáig Giovinazzinak, hogy átvegye a vezetést, 1:24.168-cal már az övé a legjobb idő.
Elsőre vezetői hibának tűnik, az újonc túl nagy gázt adhatott a négyes kanyarból kifele. Íme!
14 másodperccel futott lassabb mért kört a Red Bull-lal a francia, mint amivel Giovinazzi vezet, aki időközben 1:23.339-re javított.
1:22.636 az új legjobb idő, Gasly közben közelít, 1:27.844-nél jár.
A sárga oldalfalú C3-as keveréken 1:24.235-re javított a Red Bull franciája, ezzel bejött Hamilton elé.
Csak képletesen persze, két lila szektor után 1:22.728-nál állította meg a stoppert, ami kevesebb mint 1 tizeddel marad csak el Giovinazzi idejétől.
Folyamatosan javít a francia, 1:22.338-cal átvette a vezetést.
1:21.916 az új etalon, Gasly már 10 körnél tart, ebben a tekintetben azonban Giovinazzi vezet 13-mal.
Kevin Magnussen még installációs kört sem tett meg, ezzel a Haas az egyetlen csapat, amely még nem járt a pályán. Mért köre egyelőre 5 versenyzőnek van.
1:22.446-tal beugrott Giovinazzi mögé első mért körével az ausztrál. A Renault kicsit rákapcsol ma, vagy tegnaphoz hasonlóan ezúttal sem a gyorsaság lesz az elsődleges célja?
Korábban a legkeményebb keveréken jött ki, a Ferrari azonban most még furcsábbat húzott, és intermediate abroncsokkal küldte ki a száraz pályára. Ricciardo közben 1:22.197-re javított.
Letaszította Gaslyt az első helyről, és 1:21.877-tel átvette a vezetést az ausztrál.
1:22.603 volt Ricciardo legutóbbi köre, jelenleg csak ő van kint a pályán.
A C2-es keverékkel hajtott ki a pályára, hogy felváltsa a bokszba hajtó Ricciardót, talán ezen már mérvadó kört is fog teljesíteni a Ferrari pilótája.
Nem tartott sokáig, első valamire való mért körével az élre állt a monacói, ideje 1:21.871 volt, ezen azonban jókorát javított a következő nekifutásra, és már 1:20.346-nál jár.
Már 1:19.427-nél tart a monacói, mögé Stroll zárkózott fel a Racing Pointtal, az első óra végén pedig még az alábbi volt a sorrend.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:19.421, 10 kör
2. Daniel Ricciardo (Renault) 1:21.877, 8 kör
3. Pierre Gasly (Red Bull), 1:21.916, 13 kör
4. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:22.636, 14 kör
5. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:25.148, 9 kör
6. Lance Stroll (Racing Point), idő nélkül, 4 kör
7. Lando Norris (McLaren), idő nélkül, 4 kör
8. Alexander Albon (Toro Rosso), idő nélkül, 1 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), idő nélkül, 0 kör
Albon ismét kint van, és mostanáig nem pördült meg, amivel már túl is szárnyalta első próbálkozását. Gasly feljött a 3. helyre Stroll mögé 1:21.800-as idővel a C3-as keveréken, miközben Hamilton is javított, 1:24.193-nál tart.
1:21.295 a Red Bull új legjobbja, de ezzel is közel 2 másodpercre van az eggyel keményebb keveréken futó Leclerc-től.
Intermediate gumikkal futott egy installációs kört Kevin Magnussen, és már vissza is tért a bokszba.
Könnyen lehet, hogy egy kicsit nagyobb tapadást szeretett volna biztosítani újoncának a Toro Rosso, és a mai napon elsőként elővette a C4-es keveréket, hogy ezúttal könnyebb legyen a pályán tartania az STR14-et. Giovinazzi közben feljött a második helyre 1:20.512-vel a C3-as keveréken.
Noha a Sauber név 26 év után eltűnt az F1-ből, miután az Alfa Romeo Sauber az idén már Alfa Romeo Racingként versenyez, az autó elnevezésében (C38) maradtak a hagyományoknál, ahogy a személyzet és a főhadiszállás is ugyanaz. Peter Sauber eljött megnézni, hogy mire megy a félig újjászülető istálló az előszezonban.
Giovinazzi köröz rendületlenül, a többiek a jelek szerint szusszannak egy kicsit.
Lando Norris mostanáig csak kivezető, egyben bevezető köröket futott, közel másfél órával a teszt kezdete után azonban megvan az első mért köre is, 1:28.857-tel egyelőre az utolsó, a C3-as keveréken megy. Giovinazzi bejött a bokszba, Ricciardo pedig kihajtott a pályára a Renault-val.
Csatlakozott Leclerc-hez az 1:20 alattiak táborából, 1:19.886-tal a 2. helyre jött fel a C3-as keveréken 4 tizedre a Ferraritól.
Újra a pályán az ötszörös világbajnok, aki elmérte az első kanyart és áthajtott a bukótéren. Norris közben 1:21.799-re tornázta le az idejét, feljött a hatodik helyre. Jelenleg Leclerc, Ricciardo és Hamilton köröznek.
Hivatalos teszten először vezette ma reggel az idei Ferrarit a jelenleg a C2-es keveréken köröző monacói. Íme!
1:19.172 a nap új legjobbja a Ferrari pilótájától. Hamilton is javított, a C3-as keveréken bejött 1:21 alá egy 1:20.742-es idővel, amivel előrelépett a 4. helyre.
Gasly 27 kört hozott eddig össze, őt követi Giovinazzi 26-tal. A lista végén a Haas áll mindössze 1 körrel, de a Toro Rosso, a McLaren és a Racing Point sem jeleskedett. Alább Norris látható, ahogy visszatér 11. köre végén a bokszba.
Napközben folyamatosan frissülő galériával jelentkezünk, az alábbi Leclerc-fotóra kattintva megnézhetik a mai nap első képeit.
---- separator ----gallery-content-type:084a8a9a-096f-4914-9c41-8b4a956a588e---- separator ----Az ötödik pilóta, aki 1:21 alá tornázta a köridejét, 1:20.721-gyel megelőzte Hamiltont, és feljött negyediknek a C3-as, sárga oldalfalú keveréken.
Kevin Magnussen is elkezdte az érdemi munkát a Haasszal, 1:23.414-nél állította meg a stoppert, ezzel egyelőre az utolsó helyet foglalja el Albon mögött.
Már 1:22 alatt a dán, 1:21.995-tel megelőzte Albont, majd 1:21.604-gyel Norrist is átugrotta.
Strollt taszította lejjebb eggyel az Alfa Romeo olasz pilótája, miután a C3-as keveréken 1:20.119-et repesztett.
Norris a C2-es keveréken köröz a korábban használt C3-as helyett, de így is javítani tudott 1:21.586-ra, amivel visszaelőzte Magnussent.
Leclerc, Giovinazzi, Gasly, Norris és Magnussen vannak kint jelenleg.
1:20.839 a McLaren újoncának új legjobbja, amivel még egyet lépett előre, Gaslyt előzte meg.
A második óra végén Charles Leclerc elsőként bement 1:19 alá a C2-es keveréken, íme az állás a délelőtti etap felénél.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.982, 29 kör
2. Daniel Ricciardo (Renault) 1:19.886, 25 kör
3. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.119, 33 kör
4. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.721, 18 kör
5. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:20.742, 27 kör
6. Lando Norris (McLaren), 1:20.839, 18 kör
7. Pierre Gasly (Red Bull), 1:21.295, 36 kör
8. Kevin Magnussen (Haas), 1:21.604, 9 kör
9. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:22.883, 11 kör
Valószínűleg a hátsó szárnya romlott el a célegyenes végén, amitől beszánkázott a bukótérbe az ausztrál. Szerencséjére nem ragadt bele a kavicságyba, vissza tudott menni a bokszba.
Vélhetően a DRS-sel volt probléma, jól látszik a képen, hogy nincs meg a szárny felső eleme, miután Ricciardo visszajött a pályára.
Először ment be 1:20 alá a tesztelés tegnapi kezdete óta a Mercedes világbajnoka, aki 1:19.928-at futott a C3-as keveréken, ezzel megelőzte Giovinazzit, Strollt és az időközben elé kerülő Norrist.
Egy korábbi menetét játszották vissza belső kamerából. Jól látható az idei szabályok szerint készült, keskenyebb rostélyú sisak, amelyen már nincs ott a 2011-ben kötelezővé tett zyloncsík.
1:20.171 a C2-es keveréken köröző McLaren-újonc legjobbja, maradt az 5. helyen.
Charles Leclerc-nél mérték eddig a legmagasabb végsebességet, a Honda azonban szorosan a nyomában van Albonnal. Íme a hat leggyorsabb.
Leclerc (Ferrari) 321km/h
Albon (Toro Rosso) 319km/h
Giovinazzi (Alfa Romeo) 319km/h
Norris (McLaren) 317km/h
Hamilton (Mercedes) 315km/h
Ricciardo (Renault) 309km/h
Nem javított sokat, 1:20.020 az új legjobbja, de Giovinazzit így is megelőzte.
A McLaren bejött, a Ferrari kiment. A legtöbb kört eddig Gasly, Hamilton és Leclerc tette meg 36-tal, a monacói azonban hamarosan az élre áll ebben a mutatóban is.
1:18.247-et ment első nekifutásán a sárga jelzésű C3-as keverékkel, ami már csak 8 századdal marad el Vettel tegnapi legjobbjától ugyanezen a gumin. Leclerc eddig a C2-es keveréket használta. Zsinórban második körében 1:18.269-et ért el, szinte századra azonos időt futott tehát, de egy kicsit lassabbat, mint elsőre.
Giovinazzi, Stroll, Albon, Gasly és Hamilton is csatlakozott Leclerc-hez.
Eddig még senki sem használta a C4-es gumit, Giovinazzi azonban most felavatta azt, elsőre azonban kissé csalódást keltve mindössze 1:20.099-et hozott ki belőle, noha ezzel is javított. Albon a C3-as keveréken felugrott a 7. helyre 1:20.544-gyel.
1:20.232 a Toro Rosso újoncának új legjobbja. Franz Tost csapatfőnök közben megerősítette, hogy Albon a kormány hibájából csúszott ki reggel, kicseréltek valamit tegnapról mára, de nem jött be, úgyhogy visszaálltak az előző változatra.
Valójában persze kettővel, Albonnal azonban szeretnének annyi kört megtenni, amennyit csak lehet, és az első héten inkább a tapasztaltabb Kvjatra bízni a munka nagy részét. Albon 27 körnél tart ma.
A tegnap délelőtt legjobb nem ferraris körét csapattársa, Sergio Pérez futotta 1:19.944-gyel a C3-as keveréken, amelyen a kanadai most 1:20.433-ra javította saját legjobbját, majd bejött a bokszba.
Átlépte a félszázas határt a Red Bull versenyzője, amivel jó úton jár, hogy a legszorgosabb pilótaként lépjen az utolsó órába. Szorosan a nyomában Hamilton van, aki 49 körnél tart. Tegnap délelőtt Vettel nyomta le a legtöbb, szám szerint 72 kört.
Noha most a C2-es keveréken van a korábban használt lágyabb C3-as helyett, mégis javítani tudott a legjobbján, ami mostantól 1:19.994. Ez jobb, mint Sainz tegnap délelőtti legjobbja.
Legalábbis, ami a délelőtti etapot illeti. Továbbra is Leclerc vezet, jelen pillanatban szórja az 1:18-as köröket, Magnussen az utolsó pillanatban felugrott az ötödik helyre a Haasszal, a sort pedig Gasly zárja a Red Bull-lal. A francia eddig a legszorgalmasabb 53 körrel.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.247, 52 kör
2. Daniel Ricciardo (Renault) 1:19.886, 27 kör
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:19.928, 50 kör
4. Lando Norris (McLaren), 1:19.994, 35 körŰ
5. Kevin Magnussen (Haas), 1:20.070, 12 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.099, 46 kör
7. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:20.232, 32 kör
8. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.433, 32 kör
9. Pierre Gasly (Red Bull), 1:20.581, 53 kör
Toronymagasan a legkevesebb, mindössze 14 kört tették meg, és továbbra is gondokkal küzdenek a csapatfőnök Günther Steiner elmondása alapján. A tegnaphoz hasonlóan az üzemanyagnyomás sem stimmel, de több kisebb gondjuk is van, ugyanakkor semmi komoly.
Leclerc átvette Gaslytól a vezető helyet a kilométerek tekintetében, 57 körnél tart. Ezt a délelőttöt is a Ferrari nyeri minden fronton?
Egyenletes sebességgel halad végig a célegyenesen, ideje bő 10 másodperccel lassabb a legjobbjánál. Vettel szinte pontosan ugyanezt tette a napnak ebben a szakaszában tegnap, megegyező programot futhat a két pilóta.
A Ferrari behívta Leclerc-t, a Mercedes kiküldte Hamiltont, akihez Giovinazzi, Albon és Stroll is csatlakozott.
A leglágyabb, C4-es keveréket használva felugrott az Alfa Romeo pilótája a második helyre 1:19.312-vel, ami nagyjából 7 tizeddel jobb a korábbi legjobbjánál.
Ezúttal az utolsó sikánt választotta, ami pedig jó hír, hogy ezzel együtt a pályán maradt és tovább tudott menni.
Idegesen viselkedik Albon alatt a kocsi a C3-as keveréken, a megforgása után is többször csúszkált a kanyarokban. Vajon hibázik még az újonc?
Az orosz pilótát a Williams télen lecserélte, így az SMP Racing színeiben a WEC-ben folytatja a versenyzést, de a GPToday értesülése szerint a Renault tartalékpilótája is lehet az idei szezon során.
A Haas pilótája az utolsó sikánból próbált kigyorsítani, de a hátsó abroncsai nagyon hidegek voltak, ezért az autó megbokrosodott, és majdnem a kavicságyba csúszott. Magnussen a fehér csíkos gumival van kint.
A francia pilóta 1:20.8-ra, majd 1:19.814-re gyorsult, ezzel a 4. helyen halad, bár Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke tegnap a legkisebb jelentőséget sem tulajdonított az időknek.
Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja nemrég kijelentette, semmi értelme, hogy a csapatok próbálják leplezni az autóikat és a garázsokat is eltakarják paravánokkal, mert a pályán így is lehet róluk elég fotót készíteni. A veterán szakember úgy vélte, ez tiszta paranoia.
Leclerc az előbb egy pillanatra a bokszban járt, de mindössze az első szárnyon állítottak egy kicsit, és a monacói pilóta már ment is tovább. Közben viszont rögtön az autó mögé léptek egy paravánnal.
A tesztelés második "délelőttjén" ez mondjuk nem meglepő kijelentés, de Hamiltontól várható jobb tempó, erre az is bizonyíték, hogy a felvezető körének utolsó szektorában abszolút leggyorsabb volt.
A teszteken a versenyzők naponta akár két futam távját is teljesítik, fontos az alapos felkészülés és bemelegítés minden bevetés előtt.
A Williams tegnap és ma sem lép pályára, várhatóan holnap is csak alig mennek, ha egyáltalán tudnak. Robert Kubica és szurkolói viszont ott vannak Barcelonában.
A pályán közben Gasly akadályozza Giovinazzit, aki nagy igyekezében az utolsó szektorban kiszélesítette a pályát, és kezd rájuk felzárkózni Albon is.
Christian Horner kijelentette, az első benyomásaik nagyon pozitívak a Hondával, az autójuk az első másfél nap során jól működött, és jó dolognak tartja, hogy a gyártó két autóval is gyűjt adatokat a teszten.
Magnussen 1:19.234-gyel befurakodott Leclerc és az alfás Giovinazzi közé, így a Ferrari három csapatának autói foglalják el az első 3 helyet.
Leclerc mögött igen sűrű a mezőny.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.247, 73 kör
2. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.234, 9 kör
3. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.312, 33 kör
4. Lando Norris (McLaren), 1:19.489, 18 kör
5. Pierre Gasly (Red Bull), 1:19.814, 36 kör
6. Daniel Ricciardo (Renault) 1:19.886, 27 kör
7. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:19.928, 75 kör
8. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:20.046, 46 kör
9. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.433, 46 kör
10. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
11. Nico Hülkenberg (Renault), idő nélkül, 0 kör
A nap legnagyobb mázlistája minden bizonnyal Daniel Ricciardo, aki az F1-es pilóták egyik rémálmát élte át, amikor az autójának hátsó szárnyáról levált a légterelő, a Renault pedig irányíthatatlanul a bukótérbe csúszott. Szerencséje, hogy nem ment neki semminek, így ő és az autója is egyben maradt, és még az ebédidő előtt belefért még egy ellenőrző kör.
A korábbi tesztekhez és a tegnapi naphoz hasonlóan kedden is lehetett látni jelöletlen gumikat az autókon, ezek természetesen a Pirelli fejlesztés alatt álló abroncsai, amelyekről a csapatok lényegében semmit sem tudnak.
Bár a köridőknek nem szokás túl nagy jelentőséget tulajdonítani, főleg a teszt elején, de Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője is felkapta a fejét Sebastian Vettel tegnapi leggyorsabb köre láttán. Isola úgy véli, hogy elsősorban a pálya aszfaltjának köszönhető a tempónövekedés, hiszen a tavalyi újraaszfaltozás és a tavalyinál magasabb hőmérséklet is kedvező az abroncsoknak.
Jamamoto Maszasi, a Honda sportigazgatója a japán Sportiva című portálnak kijelentette, legkésőbb Monacóig futamgyőzelmet vár a Red Bull-Honda együttműködéstől. Kiemelte, hogy az első négy helyszín általában kedvező a Red Bull számára, és jó teljesítményt remél az erőforrástól is.
A Pirelli kiadott egy látványos infógrafikát, amin jól látható, hogy a délelőtti legénység tagjai mely abroncsokkal érték el az eredményeiket.
A délelőtti műszakban a világbajnoki címvédő autózott a legtöbbet, 74 körrel a háta mögött szállt ki a Mercedesből.
Bővítettük a második tesztnap galériáját friss képekkel, egyenesen Barcelonából!
---- separator ----gallery-content-type:084a8a9a-096f-4914-9c41-8b4a956a588e---- separator ----Az Auto Motor und Sport tudósítása szerint az első benyomás az a paddockban, hogy a Ferrari és az Alfa Romeo jobb megoldást választott az első szárny kialakítására, mint a Mercedes és a Red Bull. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is elégedett volt az autója mozgásával, Christian Horner pedig kijelentette, ha bebizonyosodik, hogy a Ferrari szárnya hatékonyabb, akkor is nehéz lesz lemásolni az alkatrészt.
Az ebédszünet után az ötszörös világbajnok átadja a helyét Valtteri Bottasnak, ahogy a Renault-nál is változás lesz, ott Nico Hülkenberg kap lehetőséget.
Daniel Ricciardo letudta a délelőtti vezetést, majd sajtótájékoztatót tartott. Itt nem érződik, hogy előszezon van.
Folytatódik a második tesztnap, továbbra is kiváló az időjárás, viszont egyelőre senki sem siet kifelé.
Pár perc késlekedés után Valtteri Bottas csatasorba állt a Meredesnél, a sárga jelzésű abronccsal küldték ki a pályára. Emlékeztetőül íme a gumik idei jelölései:
Közben indítják a Ferrari motorját is, Bottas 1:25.838-cal kezd, aztán 1:24.860-nal folytatja a 10. helyen.
A C2-es abroncsot kapta, rajtgyakorlattal kezd, aztán valószínűleg hosszabb etapot teljesít majd. A T-szárny az autón elég erősen kileng, de korábban ezt már a Haas autóján is láthattuk.
A Sky Sports szakértői szerint a Ferrari pilótája a teljes rajtprocedúrát szimulálja, beleértve a rajtrácsra vezető köröket is. Ezt egyelőre nem tudjuk, de az ebéd óta még nem futott mért kört.
A délelőtti balesetéről lényegében annyit mondott el a Sky Sportsnak, amennyit a videón is látni lehet, az viszont új információ, hogy elárulta, a Renault egyelőre "konzervatív" üzemmódban működik, meg sem próbálják hajszolni az autót. Amit eddig tapasztalt, azzal elégedett.
Az Autosport szerint a német pilóta azt mondta, nem érti, miért kellett kiszélesíteni az első szárnyakat, amelyeket "csúnyának" tart. Úgy vélte, a Ferrari többi része azonban "gyönyörű".
A kanadai pilóta aerodinamikai mérőkerettel jelent meg a pályán, de kisvártatva vissza is tért a bokszba, miközben Pierre Gasly a sárga, C3-as gumival kezdett hosszabb etapot. Leclerc legutóbbi köre közben 1:24.9 volt, a Ferrarit valószínűleg alaposan megtankolták.
A brit pilóta is felfigyelhetett a Ferrari üdvöskéje által diktált tempóra, a WTF1 szúrta ki, hogy Hamilton elkezdte követni Leclerc-t.
Az 5-ös kanyarban mérte el a féktávot, de okosan engedte az autót, és adagolta a féket, így tudta folytatni az útját. A Ferrari az autó hátsó futóművét bekente flow-vis festékkel.
A különböző autók hátsó hasmagassága, és az aszfalttal bezárt szög (az ún. "rake") minden autónál eltérő, és függ a tengelytávtól is, de Gasly mostani etapjánál lányegében mindenhol belátni az autó alá, ami a modern F1-ben szokatlan jelenség.
Leclerc közben lezárt egy 14 körös etapot, de javítani nem tudott közben.
Közben a korábbi négyszeres világbajnok Alain Prost, a Renault tanácsadója a Sky Sportsnak elmondta, egyelőre csak azt akarják látni a csapatnál, hogy az autó működik, a jövő héten kezdődik a teljesítmény finomhangolása.
Sőt, egynél több: 1:24.173-mal kezdett a C4-es gumikkal, aztán 1:23.037-re gyorsult. Előkerült Norris is a másik Renault-motoros autóval.
A divatvilág iránt rajongó világbajnok is elbúcsúztatta a világhírű tervezőt, Karl Lagerfeldet. Azt írta, Lagerfeld kreativitása és a divatban hagyott nyoma örökké megmarad.
Majdnem egy óra kellett nekik, de ismét megjelent a fekete-arany színű autó a pályán.
Versenyszimulációk kezdődtek, így a köridőtáblázaton nem volt sok változás.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.247, 96 kör
2. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.234, 39 kör
3. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.312, 62 kör
4. Lando Norris (McLaren), 1:19.489, 68 kör
5. Pierre Gasly (Red Bull), 1:19.814, 80 kör
6. Daniel Ricciardo (Renault) 1:19.886, 29 kör
7. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:19.928, 74 kör
8. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:19.947, 25 kör
9. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:20.046, 71 kör
10. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.433, 49 kör
11. Nico Hülkenberg (Renault), 1:22.601, 8 kör
Egy Mercedes-munkatárs egy Red Bull robogón? Mi folyik itt?
Jens Munser készíti a német pilóta, valamint Max Verstappen és Danyiil Kvjat sisakfestéseit. Vettelről köztudott, hogy nem használja többet a győztes sisakjait, és egyébként is gyakran változtat a mintán. A mester elárulta, Vettel tavaly 16 sisakfestést készíttetett, és azt is megmutatta, hogy a sisakok mellett már mini versenyautókat is készít.
A Ferrari pilótája már 102 körnél jár, ezzel továbbra is példás a maranellói paripa megbízhatósága. A másfél nap alatt már 270 kör fölött járnak. Ma Gasly áll a legközelebb Leclerc-hez, ő 82 fordulónál tart.
Az Autosport szerint a Renault azt reméli, hogy Nico Hülkenberg délután teljesíteni tud egy versenytávot, ez 66 kört jelent. Kérdés, hogy ezt egyben gondolták-e. A német pilóta legutóbb 1:25-ös kört futott, a C4-es gumikon megy, tehát valóban hosszú etapot fut.
A brit újonc következetes is, egymás után hozta az 1:26-os köröket, ez nem kiemelkedően jó, de az időkkel továbbra is érdemes fenntartásokkal bánni.
Az iSportsconnect szerint az F1 18,5 millióra növelte a követői számát a közösségi médiában, ezzel 54%-os növekedést értek el az előző szezon során, és az egyik legdinamikusabban gyarapodó sportággá vált.
A szezon során gyakran emlegetik a csapattagok a gumik működési tartományát, főleg akkor, amikor nem sikerül eltalálniuk, és az abroncsaik túl hidegek vagy túlmelegednek. A Pirelli az idén megmutatja, hogy szerintük milyen hőmérsékletek mellett működnek a legjobban az abroncsaik.
A thai pilóta többször is megpördült ma, piros zászlót is okozott, de élete első "éles" tesztjén már 89 körnél jár egy F1-es autóval, ami szép teljesítmény valakitől, aki a múlt héten vezetett először ilyen erős és bonyolult autót.
Az Autosport szúrta ki, hogy a Red Bull pilótája folyamatosan ki-be hajt a bokszutcában, nagyon ritkán tesz meg egynél több kört a pályán. Amikor igen, akkor is csak nagyon rövid etapokat megy.
Nem hajtja szét az autót a Ferrari pilótája, lehet, hogy arra kíváncsiak, meddig bírják a C3-as gumik, ráadásul látványosan elengedte Albont a célegyenesben, így biztosan nem az időkkel foglalkoznak. Aztán a kör végén kiállt a bokszba.
Gyűlnek a körök, a délutános műszakból egyedül Giovinazzi nem ment ki a pályára az elmúlt egy óra során.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.247, 116 kör
2. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.234, 57 kör
3. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.312, 62 kör
4. Lando Norris (McLaren), 1:19.489, 94 kör
5. Pierre Gasly (Red Bull), 1:19.814, 90 kör
6. Daniel Ricciardo (Renault) 1:19.886, 28 kör
7. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:19.928, 74 kör
8. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:19.947, 42 kör
9. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:20.046, 102 kör
10. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.433, 58 kör
11. Nico Hülkenberg (Renault), 1:22.601, 45 kör
Az Alfa Romeo pilótája az ebédszünet után először hajtott ki a pályára, valami komolyabb állítás vagy javítás vihette el az időt. Magnussen néhány századott faragott az eddigi legjobbjából, továbbra is a 2. helyezett 1:19.206-tal.
A német pilóta az ebédszünetben ült be a Renault-ba, azóta 53 kört futott eddig, 66 kör a versenytáv. Ezzel próbálják behozni a délelőtt elvesztett időt.
Nem hajszolják még az autót, de a gumihasználat terén Ricciardo úgy véli, a Renault is "játékban van" a többi csapathoz képest. Az F1-ben természetesen a nyers tempó a legfontosabb, de azzal is lehet sikereket elérni, ha az adott autó jól kezeli az abroncsokat.
Pietro Fittipaldi fejezi be a napot az amerikai istállónál, ezért Kevin Magnussen most kiszáll, hogy legyen még idő az üléscserére, és néhány körre a leintés előtt.
A Mercedes pilótája a bukótérbe keveredett az 1-es kanyarnál, majd a 3-asban inkább kitért Leclerc útjából. A Ferrari versenyzője az etapja során 1:23.5-ös körökkel kezdett, majd 1:24.0-ra lassult vissza.
...amit most éppen Nico Hülkenberg vezet, már 63 körnél jár, így lassan összejön a versenytáv teljesítése.
Bottas eddig 52 kört teljesített Hamilton délelőtti 74-éhez képest, miközben Leclerc egyedül 130-at ment eddig. A két versenytáv valószínűleg összejön mindkét csapatnak.
A Mercedes csapatfőnöke "őskáoszt" vár, ha a britek megállapodás nélkül lépnek ki az EU-ból, Christian Horner, a Red Bullnál viszont azt mondta a Crash.net-nek, hogy nem kell "világvégét" kiáltani, bármi is lesz a helyzet, alkalmazkodni fognak hozzá.
Gasly összetörte a Red Bullt az utolsó szektorban, a 10-es kanyarban elvesztette az uralmát az autó hátulja fölött. Nem volt nagy esés, de az autó ma már nem fog visszatérni.
Elsőre a hátsó felfüggesztés hibájának tűnik.
Ez pontosan a mai harmadik piros zászló Albon és Ricciardo balesetei után.
A legfrissebb hírek szerint a Williams 2019-es autója szerdán hajnali 4-5 óra között érkezhet meg Barcelonába, és várhatóan az ebédszünet után lép pályára először. Ez azt jelenti, hogy az első négynapos etapból két és felet elveszítenek.
Most emelik a Red Bullt a trélerre, miközben Gasly már a garázsban van, de ő sem sietett azzal, hogy levegye a sisakját, mérges lehet a történtek miatt.
Nem kapkodtak a mentéssel, de ismét szabad a pálya. Egy óra maradt hátra a mai tesztnapból.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.247, 134 kör
2. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.206, 59 kör
3. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.312, 76 kör
4. Lando Norris (McLaren), 1:19.489, 94 kör
5. Pierre Gasly (Red Bull), 1:19.814, 92 kör
6. Daniel Ricciardo (Renault) 1:19.886, 28 kör
7. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:19.928, 74 kör
8. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:19.947, 58 kör
9. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:20.046, 117 kör
10. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.433, 66 kör
11. Nico Hülkenberg (Renault), 1:22.601, 72 kör
A piros zászló után Leclerc szinte azonnal pályára lépett, őt követte a délután nem sokat tesztelő Giovinazzi is, valamint Stroll a Racing Point színeiben.
Az 1:20.480 még mindig csak az utolsó helyre elég, de a német pilóta nem időmérőt szimulál, hanem versenyszimuláción van túl. A sárga, C3-as gumik vannak az autóján, 75 kört tett meg a délután során.
Gil de Ferran, a McLaren sportigazgatója szerint egyelőre az autó ellenőrzésével foglalkoznak, hogy Melbourne-ben minden megfelelően működjön, de a pilótáik megismerése is fontos a számukra. Lando Norrist "nagyon tehetséges fiatalembernek" nevezte.
Elárulta, "lehet", hogy Fernando Alonso felbukkan a jövő héten Barcelonában.
A W10-es a finn pilótával 1:19.616 alatt ért körbe, Albon is javítani tudott 1:19.606-ra, így a Mercedes versenyzője a C3-as gumikkal a 6. helyezett marad.
A Renault pilótája 1:20.382-re módosította a mai legjobbját, Stroll továbbra is csak 1:20.433-nál tart. Fél óra van hátra, a Ferrari most küldi ki Leclerc-t egy újabb etapra a C1-es gumival.
Pietro Fittipaldi átült a Haasba, Kevin Magnussen helyére, és 1:34.681-gyel fel is iratkozott a lista aljára. A mai nap a tapasztalatszerzésről szól a számára.
A német pilótában maradt még lendület a nap végére is, 1:19.852-es köre néhány századdal jobb Ricciardo délelőtti eredményénél, igaz, az ausztrál versenyző a balesete miatt időt veszített.
Fittipaldi 1:29.433-ra gyorsult.
Leclerc az oldalfali csík nélküli, C1-es gumit használja, de ezt csak onnan tudjuk, hogy láttuk az autót álló helyzetben is. A pályán kivehetetlen, hogy van-e csík (C2) vagy nincs (C1).
A Ferrari pilótája a mai nap során 154 kört ment eddig, Vettel hétfőn 169-et, de ez így is szép teljesítmény a monacói fiatalembertől.
A Mercedes pilótája 1:19.535-re gyorsult a C3-as gumival, Norris 1:19.249-et ért el, ezzel megelőzte az 1:19.312-nél álló Giovinazzit.
A Toro Rosso pilótája 1:19.301-et futott, ő is megelőzte Giovinazzit. Jó lenne azt hinni, hogy ennyire szoros lesz a középmezőny, de ebben még korai reménykedni.
A McLaren újonca 1:18.930-cal bő 6 tizedmásodpercre megközelítette a Ferrarit, miközben Albon látványosan csúszkált a 3-as szektorban, majd csaknem összeütközött Hülkenberggel a bokszutcában.
Az utolsó percekben sokat változott a sorrend, de Charles Leclerc mai 1. helyét ez nem érintette. Most búcsúzunk a keddi végeredménnyel, de nemsokára jövünk az összefoglalóval, és holnap folytatjuk a közvetítést! Köszönjük szépen a mai figyelmüket!
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.247, 157 kör
2. Lando Norris (McLaren), 1:18.553, 104 kör
3. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.206, 59 kör
4. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:19.301, 132 kör
5. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.312, 101 kör
6. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:19.535, 89 kör
7. Pierre Gasly (Red Bull), 1:19.814, 92 kör
8. Nico Hülkenberg (Renault), 1:19.837, 95 kör
9. Daniel Ricciardo (Renault) 1:19.886, 28 kör
10. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:19.928, 74 kör
11. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.433, 79 kör
12. Pietro Fittipaldi (Haas), 1:21.849, 13 kör