Odapörkölt, majd lerobbant a Renault az e heti utolsó tesztnapon

Események

Forma-1, teszt, Barcelona, Nico Hülkenberg, Renault
Renault's German driver Nico Hulkenberg gets out of his car during the tests for the new Formula One Grand Prix season at the Circuit de Catalunya in Montmelo, in the outskirts of Barcelona, on February 21, 2019. (Photo by Josep LAGO / AFP)
Vágólapra másolva!
Nico Hülkenberg elsőségével zárult a 2019-es F1-es előszezon első teszthete, amelyen már a Mercedestől is láthattunk az eddigieknél valamivel gyorsabb köröket. A Ferrari ismét rengeteget ment, ezen a téren azonban nem a vörösök, hanem a nap végén gyors egymásutánban kétszer is lerobbanó Alfa Romeo volt a legjobb.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül142 bejegyzés

Az előszezoni tesztek első hetének utolsó napjához érkezett az F1-es mezőny Barcelonában, ahol kifejezetten hűvös időjárás fogadta a csapatokat, később azonban 25 fokban is körözhettek, értékes adatokat gyűjtve. Ez volt az első nap, amelyet teljes létszámban kezdett meg a mezőny, a Williams ugyanis csak szerdán délután állt munkába, csütörtökön azonban már a nap elejétől körözött.

Hogy mennyire hidegek voltak reggel a körülmények, azt Lando Norris korai kicsúszása bizonyította, aki nagyon lassú tempó mellett is elveszítette az uralmat az MCL34-es fölött az 5-ös kanyarban, majd beleásta magát a kavicságyba. A folytatásban először szokás szerint aerodinamikai mérésekkel kezdtek a csapatok, ami a Ferrarinak nem ment teljesen zavartalanul, Charles Leclerc autójáról ugyanis leszakadt egy mérőeszköz, szerencsére a pályabírók gyorsan összeszedték.

Norris a kavicságyban kezdte a napot

A délelőtt legfontosabb történése azonban nem ez volt, hanem az, hogy

a Mercedes először futott 1:19 alatti kört, Lewis Hamilton egészen 1:17.977-ig tornázta le a legjobb idejét a C4-es gumikon,

amellyel a nap végén az ötödik helyen zárt. Nála is jobb kört autózott a délután szolgálatba álló Valtteri Bottas 1:17.857-tel, ám ő ezt már a leglágyabb, C5-ös abroncsokon érte el. A címvédő nem volt olyan szorgalmas, mint szerdán, Hamilton és Bottas összesen 115 kört ment, utóbbi pedig azt állította délelőtti nyilatkozatában, hogy a Ferrari egy kicsit előttük jár mind az egykörös, mind a versenytempó tekintetében, mindegy, hogy nem ismerik a pontos üzemanyagmennyiségeket és motorüzemmódokat. Ezek után

az ebédszünetben Leclerc kijelentette, hogy a riválisaik nem nyomják tövig a gázt, ugyanakkor ők sem, így lehetetlen megállapítani az erőviszonyokat.

Amit ilyenkor érdemes figyelni, az a megtett körök száma, amiben a Mercedes és a Ferrari is jeleskedik, a Scuderia csütörtökön lenyomta a nagy ellenfelet ezen a téren, és egészen 138 körig jutott. „Nem szeretnék sokat mondani, mert ez még csak a tesztelés, de nagyon jól érzem magam az autóban – mondta Leclerc. – A megbízhatóság jó, minden nap el tudtuk végezni a tervezett programunkat.

A vezethetőség nagyon jó.”

Hamilton egy meleg pillanatot is átélt, az egyik gyorskörében majdnem telibe trafálta a pálya közepén poroszkáló Kubicát

Annak ellenére, hogy nem lehet, azért a Red Bullnál is megkísérelték meghatározni az erősorrendet, Helmut Marko,

az energiaitalosok tanácsadója szerint is a Ferrari vezet jelenleg, utána jönnek ők és a Mercedes.

A bikásoknál az utolsó napon Pierre Gasly vezetett, és a két Mercedes-pilótához, valamint Leclerc-hez hasonlóan ő sem a köridőt hajszolta, a C3-as guminál nem is használt lágyabbat, 1:18.780-nal csak 11. lett, viszont több kört (146-ot) ment a négy nagynál. A testvércsapat Toro Rosso is remek napot zárt a megtett kilómétereket nézve, az újonc Alexander Albon 136 kört autózott, 1:17.634-es idővel ráadásul a tabellán is előkelő pozícióban, a második helyen végzett.

Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, piros zászló, sportbíró, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Franz Tost, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Barcelona, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Barcelona, George Russell, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas

A középmezőny többi csapatát vizsgálva azt gondolhatnánk, hogy a Renault volt a legjobb, mivel a délután vezető Nico Hülkenberg futotta a legjobb időt.

A német pilóta 1:17.393-at ment, amely egyben a teljes teszthét legjobbja volt, ráadásul Daniel Ricciardo is a harmadik helyen zárt 1:17.785-tel.

A körszámra (58 megtett kör) pillantva azonban már közel sem ennyire rózsás a franciák helyzete, akiket kedden DRS-gondok hátráltattak, és az utolsó napjuk sem volt zökkenőmentes,

Hülkenberg nem sokkal azután, hogy az utolsó óra kezdete előtt az élre állt, lerobbant a pályán, többet pedig már nem is láthattuk.

„Nem tettünk meg ma annyi kört, mint amennyit szerettünk volna, de ez a tesztelés része, az ilyesmi megesik – mondta Hülkenberg. – Sajnálatos volt, hogy így zártuk a napot, ki kell vizsgálnunk, hogy mi történt. Volt néhány jó etapunk, jó volt ráérezni az autóra rövidebb etapokon is, és felmérni a viselkedését különböző beállításokkal.”

– nyilatkozta Ricciardo. – Az időeredmények papíron jól festenek, de lehetetlen kontextusba helyezni őket a többiek programjának ismerete nélkül.”

A titkos favoritnak tartott Alfa Romeo ezúttal is produktív napon van túl, Antonio Giovinazzi 154 kört pakolt a C38-ba, ennél többet egyik csapat sem tett meg. Azért a nap végére őt is utolérte a balszerencse, pár perccel a kockás zászló előtt megállt alatta az autó a bokszkijáratban, majd pár perccel később a pályán ismét.

Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, piros zászló, sportbíró, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Franz Tost, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Barcelona, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Barcelona, George Russell, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas

A szintén Ferrari-motorokat használó Haast ma elkerülte a balszerencse (szerdán háromszor robbantak le), Romain Grosjean és Kevin Magnussen összesen 130 kört tett az autóba. Előbbi 1:18.5-tel, utóbbi 1:18.7-tel zárt, de ők sem hajszolták az időket, a sárga gumikon futották a legjobbjukat. A nap csalódását egyértelműen a Williams jelentette, kérdés, az előzmények után egyáltalán lehetett-e többet várni a grove-iaktól? Délelőtt Robert Kubica tett meg 48 kört az FW42-vel, nagyrészt aerodinamikai méréseket végzett, majd

délutánra átadta a volánt George Russellnek, aki azonban az első két órában a pályára sem tudott hajtani, végül pedig csupán 17 körre volt képes.

Az újonc egyedül Kubica idejét tudta megjavítani, de ha van csapat, amelyik aztán egyáltalán nem a köridővel foglalkozik, akkor az a Williams. „Végre megjött az autó, a következő héten talán már koncentrálhatunk az első futamra való készülésre, mert bizony mindjárt itt van” – nyilatkozta Kubica.

Még vannak alkatrészek, amelyek nincsenek az autón, így meg volt kötve a kezünk. Bizonyos szempontból előreléptünk tavaly óta, más téren nem feltétlenül.”

Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, piros zászló, sportbíró, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Franz Tost, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Barcelona teszt 4. nap
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Barcelona, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Barcelona, George Russell, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Robert Kubica, Williams
Forma-1, teszt, Barcelona, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Barcelona, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas

Közvetlenül a Williamsek előtt zárt Lance Stroll a Racing Pointtal, a kanadai 72 kört autózott, de mivel a csapat bevallottan a tavalyi kasztnit használta, az ő munkájukat sem lehet igazán értékelni. A tesztelés a jövő héten hétfőn folytatódik Barcelonában a második felvonással, 4 napjuk maradt a csapatoknak, hogy felkészüljenek az ausztráliai idénynyitóra.

A 4. tesztnap eredményei Forrás: Pirelli
09:47
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Elérkeztünk az eheti zárónaphoz

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai F1-es tesztelés első etapjának utolsó napjához! Ma is percről percre közvetítünk egészen 18 óráig, utána jövünk az összefoglalóval.

09:49
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Tegnap megtört a Ferrari uralma

Az első két nap során Sebastian Vettel és Charles Leclerc végzett a köridőtáblázat élén, tegnap viszont az első három helyezett kipróbálta a C5-ös és a C4-es keverékű, lágyabb gumikat, így befurakodtak Vettel elé.

Kvjat, Ricciardo és Räikkönen PR-körökkel verte Vettelthttp://www.gphirek.hu/f1/percrolpercre/20190220-f1-eloszezoni-teszteles-2019-harmadik-nap.htmlVettelnél lassabb körrel, de Leclerc az élen tartotta a Ferrarithttp://www.gphirek.hu/f1/percrolpercre/20190219-f1-eloszezoni-teszteles-2019-masodik-nap.htmlVettel dominált, a Mercedes visszafogta magát az első tesztnaponhttp://www.gphirek.hu/f1/percrolpercre/20190218-f1-eloszezoni-teszteles-2019-elso-nap.html
09:50
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hamiltonnak is feltűnt a Ferrari tempója

Az ötszörös világbajnok azonban nem aggódott a Mercedes formája miatt. Bővebb nyilatkozatát itt idéztük.

09:55
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Íme a mai mezőny

Ha minden jól megy, a tegnap délutáni helyzethez hasonlóan ma is teljes lesz a mezőny, és végre Robert Kubica is autóba ülhet a Williamsnél.

Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari: Charles Leclerc
Red Bull: Pierre Gasly
Renault: Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg 
Haas: Kevin Magnussen, Romain Grosjean 
Racing Point: Lance Stroll
McLaren: Lando Norris
Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi
Toro Rosso: Alexander Albon
Williams: Robert Kubica, George Russell 

09:58
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Ma végre örülhet a lengyel keménymag

Robert Kubica hűséges szurkolói egész héten Barcelonában vannak, már azelőtt transzparenseket raktak ki a pályán, hogy az autó egyáltalán megérkezett volna. Megérdemlik, hogy végre láthassák kedvencüket.

10:00
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Zöld zászló! Igen hideg van

A levegő mindössze 3, a pálya 0 fokos, ez nem éppen kedvező az F1-es abroncsoknak. A motoroknak mondjuk nem rossz, de nem ilyen körülményekre kell optimalizálni.

10:02
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Norris és Grosjean rögtön a pályán

A Haas pilótája intermediate abroncsokkal ment ki, de a pálya száraz. Antonio Giovinazzi is követte őket, és jó hír, hogy egy perc késlekedéssel Robert Kubica is kihajtott a pályára C4-es gumikkal.

10:03
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Tegnap ment már a Williams, de az érdemi munka most kezdődik

Az FW42-est délutánra összerakták, de még éjszaka is érkeztek hozzá fontos alkatrészek, így az autó aerodinamikájának hangolása a mai napra marad.

10:06
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Kubica csak araszol a pályán

A lengyel pilóta nagyon lassan halad a pályán, a gumik biztosan nem tudnak felmelegedni, és alacsony tempónál is csúszkál az autója, ami feltűnően nagy hasmagassággal hajtott ki a bokszból. Most azonban szinte biztosan csak a rendszereket ellenőrzik. Kubica két kör után visszatért a szerelőkhöz. 

10:07
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Williams nem titkol semmit

Amikor az autót betolják a garázsba, ők is betakaróznak a paravánokkal, de a Williams nem olyan agresszív, mint a Mercedes vagy a Ferrari, ők már akkor eltakarják az autót, amikor megáll a szerelőállásban.

10:08
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Csak a két Honda-motoros autó nem volt még kint

Hamilton is megjelent a pályán egy installációs körre, így már csak Gasly (Red Bull) és Albon (Toro Rosso) várat magára.

10:12
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Albont csak hívni kellett

A Toro Rosso újonca is felbukktant, ezúttal nem pördült meg az első körén, hideg gumikkal, mint kedden. A délelőttös műszakból csak Gasly-t várjuk, de nemrég már ő is öltözött.

10:13
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Ma is aero-tesztekkel kezdenek a csapatok

Norris és Albon autóján az első futómű mögé szereltek aerodinamikai mérőkereteket. Ezeket a kötelező köröket várhatóan az első óra alatt letudják, amíg a pálya hideg, ezért az állapota nem reprezentatív.

10:18
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Piros zászló: Norris elásta magát a kavicságyban

Lépésben haladt a pályán, aztán a kettes szektorban egyik kanyar közepén gázt adott, megbicsaklott az autója, és a kavicságyban landolt.

10:24
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Norris már a bokszban, az autóját még mentik

10:25
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Három pilótát kellett eddig kezelni

Az F1 TV riportere, Rosanna Tennant arról számolt be, hogy a hét során három pilóta kért orvosi ellátást különböző, "hétköznapi" panaszok miatt. Furcsa, de az F1-ben is érzékenyek az emberek arra, hogy a téli felkészülés után munkába kell állni, kijött rajtuk a nátha és egyéb nyavalyák. 

10:28
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A piros előtt Gasly is megjelent

Érdekes lesz figyelni a Red Bullt a mai nap során, mert Christian Horner elárulta, hogy eddig a Kanadai Nagydíjra való hátsó szárnyat használták, ma viszont bevetik azt az alkatrészt, ami kifejezetten a barcelonai pályához passzol, így javuló teljesítmény várható majd a Red Bulltól.

10:33
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Mercedes nem készül nagy fejlesztéssel Melbourne-re

A Racefans szerint Toto Wolff elárulta, a Mercedes középutat keres a fejlesztés kitolása és az alkatrészeik finomhangolása között, ezért próbálják a lehető legkésőbb véglegesíteni a specifikációt, de egy jól kiismert autóval érkezni a szezonnyitóra. Épp ezért, Ausztráliáig nem terveznek jelentős fejlesztéseket, a W10 a mostani állapotában hasonlít a melbourne-i változatra.

10:35
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Ismét szabad a pálya!

Grosjean megint kisietett a pályára, ez nem is csoda, mert elektromos hibák miatt tegnap háromszor is lerobbant a Haas, ezzel sok időt vesztettek.

10:37
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Grosjeané a nap első mért köre

A Haas pilótája a C3-as, sárga gumikkal 1:23.051 alatt ért körbe a továbbra is hideg aszfalton. Gasly is követte, ő a bal hátsó futómű előtt cipel magával egy nagy mérőkeretet.

Grosjean nem sokkal később 1:21.537-re gyorsult, megjelent Ricciardo is a pályán.

10:41
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Grosjean nem tud megszabadulni a hibáktól

Tesztelés van, ezért amíg az autó egyben marad, a hibák nem számítanak annyit, mint egy versenyhétvégén, de Grosjean esetében továbbra is megfigyelhető, hogy gyakoriak az elfékezések, kisebb-nagyobb vezetői hibák. A francia pilóta már a rutinosak táborát erősíti, de így is előfordulnak botlások. Legutóbb alaposan elfékezte magát, és átvágta az 1-es/2-es kanyart, utána viszont 1:20.851-re javított.

10:43
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Kubica hatalmas mérőkereteket vitt körbe

A lengyel pilóta továbbra is a tesztpilóták keserű kenyerét eszi, lépésben halad a pályán, miközben tényleg egy kerítésre emlékeztető, hatalmas mérőkereteket visz az autóján. Egy installációs kör után visszatolják a bokszba.

10:46
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Ferrari-főnök személyesen áll a fotósok útjába

Az F1 TV riportere, Rosanna Tennant arról számolt be, hogy Mattia Binotto személyesen takarta el a kezével az egyik fotós optikáját, hogy ne készülhessen kép a Ferrariról. A riporter közben azt hallotta, ahogy a hasmagasságról beszélgetnek, majd megfigyelte, ahogy a Ferrari szikrázva száguld el a célegyenesben (tehát alacsonyan van). 

10:48
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc egyelőre nem kifejezetten gyors

Még mindig hideg van, ráadásul Leclerc-t az egyik keményebb keverékkel, valószínűleg C2-essel küldték ki a pályára. A monacói pilóta első szárnyán kisebb szenzorok látszanak, és az autó mozgása alapján Leclerc hajszolja is a Ferrarit, de lehet, hogy megtankolták az autót, mert egyelőre csak 1:22.250-nél tart, és gyakoriak az elfékezések is.

10:52
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc elhagyott egy szenzort

A ragasztószalaggal rögzített elem az első szárny véglapjáról vált le, a célegyenes előtt lazult meg, majd a 9/10-es kanyarban szedte össze egy sportbíró. A visszajátszás szerint később levált egy másik, hasonló alkatrész is, az továbbra is a pályán hever.

10:58
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Grosjean tovább javított az eredményén

Már összesen 5 pilótának van mért köre, továbbra is Romain Grosjean áll az élen, már 1:19.905-tel, C3-as gumikkal.

11:03
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Az állás az első óra után

1. Romain Grosjean (Haas), 1:19.905, 16 kör
2. Daniel Ricciardo (Renault) 1:20.719, 12 kör
3. Charles Leclerc (Ferrari), 1:21.029, 7 kör
4. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:21.223, 8 kör
5. Lance Stroll (Racing Point), 1:21.413, 6 kör
6. Pierre Gasly (Red Bull), idő nélkül, 5 kör
7. Lando Norris (McLaren), idő nélkül, 5 kör
8. Alexander Albon (Toro Rosso), idő nélkül, 5 kör
9. Robert Kubica (Williams) idő nélkül, 3 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault), idő nélkül, 0 kör
11. Kevin Magnussen (Haas), idő nélkül, 0 kör
12. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
13. Lewis Hamilton (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
14. George Russell (Williams) idő nélkül, 0 kör

11:09
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc átvette a vezetést

A monacói pilóta C2-es gumikkal van kint, néha hatalmas elfékezéseket hoz össze, de így is 1:18.832-re gyorsult, ezzel átvette a vezetést, Hamilton sincs sokkal mögötte, 1:19.029-cel most ő a 2. helyezett, szintén C2-essel.

11:11
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton az élen a Mercedesszel

A brit pilóta 1:18.800-at ért el, néhány századdal jár Leclerc előtt. Mindketten hosszabb etapot futnak, nem időmérős gumikkal.

11:14
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Mercedesnél most tekertek egyet az autón

Hamilton és Valtteri Bottas sem futott a hét korábbi napjain 1:19 alatti időt, inkább az 1:20-as eredmények voltak a jellemzők rájuk. Hamilton most is visszavett a tempóból, 1:23-at futott legutóbb, de hibázott is a célegyenes végén.

11:15
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Nagyon küszködnek a pilóták

Bő egy óra elteltével már többen is próbálnának az autójuk aktuális állapotához képest gyors köröket futni, de teljesen valószerűtlen helyeken csúszkálnak a hideg aszfalton. Ezt az sem segíti, hogy a C3-asnál lágyabb keverékeket ma még csak installációs körökre használtak a pilóták.

11:20
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Red Bull szerint gyorsabbak a Mercedesnél

Az Auto Motor und Sport az első három nap GPS adatai alapján úgy véli, egyelőre inkább a Red Bull a Ferrari kihívója, és ezzel az osztrák-brit csapatnál is egyetértenek. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az RTL-nek úgy vélte, a Ferrari gyorsabb náluk, szerinte a Ferrari pont ráérzett az új első szárnyak titkára.

11:26
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Javulások az éllovasok mögött

Ricciardo 1:19.048-cal a 3. helyre jött fel, Grosjean 1:19.304-gyel a 4. helyezett, Giovinazzi 1:20.259-cel az 5., Gasly 1:20.481-gyel a 6. helyen áll.

11:32
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc megint új etapot kezd

Ránézésre új szett C2-es gumikat kapott, most halad a felvezető körén. Cikázva melegíti az abroncsait, érdekes, hogy a hűvös időjárás ellenére ezt ritkán teszik a pilóták.

11:36
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc visszaszerezte az 1. helyet

A Ferrari pilótája nem sokat, bő 3 tizedmásodpercet vert Lewis Hamilton mai legjobbjára. 1:18.475-öt ért el, és folytatja a körözést, egyebek mellett Hamiltont is megelőzte a pályán.

11:42
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Albon egyelőre nem sokat gyakorolhat

A Toro Rosso pilótája ma mindössze 5 kört tett meg, pedig a délelőtt majdnem fele elment már. Neki nagy szüksége lenne a rutinra, mert a múlt hét előtt sohasem vezethetett még F1-es autót.

11:50
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton majdnem összeakadt Kubicával

A brit pilóta abszolút leggyorsabb első szektorral kezdte a körét, majd lassított, végül utolérte a lépésben araszoló Kubicát, és majdnem összeakadtak.

11:52
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton közelített Leclerc-hez

A brit pilóta 1:18.518-ra gyorsult, így már csak 0,043 másodperccel lassabb a ferrari Charles Leclerc-nél, C2-es gumikkal mentek mindketten.

11:57
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Kubica továbbra is csak araszol

Az első két óra során a Williams nem, hogy éles kört nem futott, de lényegében csak mozgó sikánként közlekedik a pályán, hatalmas aerodinamikai mérőkereteket cipelve.

12:02
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Két óra után Leclerc az élen

1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.475, 33 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.518, 18 kör
3. Romain Grosjean (Haas), 1:18.893, 33 kör
4. Daniel Ricciardo (Renault) 1:18.954, 25 kör
5. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.141, 18 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.259, 20 kör
7. Pierre Gasly (Red Bull), 1:20.481, 16 kör
8. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:21.541, 13 kör
9. Lando Norris (McLaren), 1:23.874, 17 kör
10. Robert Kubica (Williams) 1:46.262, 15 kör
11. Nico Hülkenberg (Renault), idő nélkül, 0 kör
12. Kevin Magnussen (Haas), idő nélkül, 0 kör
13. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
14. George Russell (Williams) idő nélkül, 0 kör

12:07
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc és Hamilton is lágyabb gumikat kapott

A Ferrari pilótája a C3-as, sárga gumikat kapta, ez még a készlet közepén van, a Mercedesre viszont a héten talán először piros oldalfalú, valószínűleg C4-es gumik kerültek.

A brit pilóta 1:18.337-tel átvette a vezetést, de ez nem kiemelkedően jó kör. 

12:08
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Első mai képeink a galériában!

---- separator ----gallery-content-type:0dc81181-8fd8-4eb4-965e-859b32bf942f---- separator ----
12:10
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Stroll megpördült

Az eset még egy pár perccel ezelőtt történt, Lance Stroll besokallt a 3-as szektorban, az utolsó sikánban, megpördült, de egyben vissza tudta vinni az autóját a szerelőkhöz.

12:16
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Albon is rákapcsolt

Eddig 17 körnél jár ma a Toro Rosso újonca, C4-es gumikkal 1:19.763-at ért el, ezzel az 5. helyre jött fel. Ez egyelőre nem erős idő ezzel az abronccsal.

12:19
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Végre leszedték a mérőkereteket a Williamsről

Lassan 2 és fél óra után Kubica talán elkezdhet úgy vezetni, mintha egy versenyautóban ülne. Grosjean közben 1:18.959-cel megerősítette a 3. helyét C3-as gumikkal.

12:23
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Így vezetett Räikkönen Barcelonában

A finn pilóta tegnap ült az autóban, a belső kamerás felvételének egy részlete felkerült az F1 Instagram-csatornájára.

12:24
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Kubica közelít a sereghajtókhoz

A Williams még mindig az utolsó, de Kubica először 1:23-ra, majd 1:22.681-re gyorsult a C3-as, sárga gumikkal.

12:30
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hamiltonnak is van már 1:17-es köre

Mára felébredt a Mercedes, a brit pilóta 1:17.977-tel, piros, látszólag C4-es gumikon új csapatcsúcsot futott, de ez még mindig nem a hét eddigi leggyorsabb köre.

12:32
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Ricciardo megelőzte Hamiltont

A Renault pilótája is piros gumikkal futott 1:17.913-at, így néhány századdal ő állt az élre. Mozgás közben nem látni rendesen, de talán C4-es gumik ezek is.

12:39
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Az ellenfelek lelkesen üdvözölték a Williamst

A csapat tegnap "tért vissza" az F1-es mezőnybe, miután az első két tesztnapot kénytelenek voltak kihagyni az autóépítés megcsúszása miatt. Az ellenfelek a Twitteren üdvözölték őket.

Teams welcoming Williams going back on track for testing. Always great to see the comradery between them!
12:41
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A mai körszámok nem vészesek a Williamsnél

A brit istálló 24 kört tett meg eddig, igaz, ebből szinte mindegyik lassan zajlott, aero-mérések miatt. Ugyanennyi körnél jár ma a Racing Point, a Red Bull pedig kevesebbet futott.

12:53
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Nincs megállás a színfalak mögött sem

Miközben Kubica és a többiek róják a köröket, a kispados pilóták a média képviselőivel találkoznak, és egyéb háttérmunkákat végeznek.

Kubica egyébként pont most javított 1:21-re, nem sokkal azután, hogy megpördült a bokszbejárat mellett.

12:56
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Grosjean körének annyi lett

A Haas pilótája piros oldalfalú gumikon gyors körön volt, amikor utolérte Kubicát az utolsó szektorban. A lengyel pilóta a sikánban megpróbált félreállni, de így is útban volt francia ellenfelének.

Leclerc közben 1:18.0-val új egyéni legjobb kört futott ma, aztán utolérte...

Kubicát.

13:00
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Megint füstöl a Ferrari

Az első három tesztnap során nem volt jellemző a tavaly gyakran látott jelenség, a látványosan füstölő Ferrari. Délelőtt már felfigyelt a nagy füstfelhőre a Racing Point, és nem sokkal 12 óra előtt Leclerc ismét hatalmas füstöt eregetve lépett pályára.

13:05
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Renault az élen délben

1. Daniel Ricciardo (Renault) 1:17.913, 31 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.977, 31 kör
3. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.065, 51 kör
4. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.511, 37 kör
5. Romain Grosjean (Haas), 1:18.841, 53 kör
6. Pierre Gasly (Red Bull), 1:19.495, 33 kör
7. Lando Norris (McLaren), 1:19.702, 35 kör
8. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:19.755, 27 kör
9. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.026, 30 kör
10. Robert Kubica (Williams) 1:21.817, 30 kör
11. Nico Hülkenberg (Renault), idő nélkül, 0 kör
12. Kevin Magnussen (Haas), idő nélkül, 0 kör
13. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
14. George Russell (Williams) idő nélkül, 0 kör

13:06
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Ricciardo a leggyorsabb a leglágyabb gumikon

A Renault is kapott C5-ös abroncsokat, a legjobb köridő 1:17.785-re módosult. Ez sem reprezentatív kör, Ricciardo alig volt gyorsabb a C4-es körénél.

13:12
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Mercedes örül Kubicának

...a szurkolókat pedig csodálatosnak nevezték a Twitteren.

13:18
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton nem javított a piros gumikkal

Oldalfali csík nélküli piros gumikkal volt kint, ez a leglágyabb keverék, amikor megállt, úgy tűnt, hólyagosodtak, talán ezért is nem javított az eddigi legjobb körén. Délre alaposan megemelkedtek a hőmérsékletek.

13:24
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Grosjean faragott egy kissé a körén

A Haas pilótája 1:18.563-at futott az egyik piros keverékkel, de így is visszacsúszott az 5. helyre, mivel Albon beugrott a 3. pozícióba 1:18.012-vel. 

13:28
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A teszten kicsit közelebb lehet kerülni az F1-hez

A versenyhétvégéken mindig nagy a tömeg, sokszor drágák a jegyek, és a paddockba bejutni szinte lehetetlen, de a tesztelésen kicsit lazább a hangulat.

13:30
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc javított 2 századot

A monacói pilóta 63 körnél jár, 2 századot javítva 1:18.046 az eddigi legjobbja, ez most a 4. helyre elég.

13:31
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Ismét egy Toro Rosso az élen!

A Honda motorral szerelt autó C5-ös gumival 1:17.637-et futott, ez a mai leggyorsabb kör, sőt, rávert Danyiil Kvjat tegnapi eredményére is.

13:36
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc felhordott egy csomó kavicsot a pályára

A monacói pilóta az 5-ös kanyarban besokallt, de az autóját vissza tudta kormányozni a pályára a sóderből, viszont felhordott egy csomó kavicsot az aszfaltra.

13:38
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A hátsó futóműre kíváncsi a Williams

A bal hátsó futóműnél bekenték az autót flow-vis festékkel, majd szegény szerelők kezdhettek takarítani a bokszban, valószínűleg a padlóra is került a nyálkás anyagból.

13:41
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A paddockban vannak a szurkolók

A lelátókat elnézve az ember benyomása az lenne, hogy sokkal kevesebb néző van kint a korábbiaknál, elsőre azt is gondolhatnánk, hogy Fernando Alonso távolmaradása miatt alakult így.

Az idén viszont beengedik a jegyvásárlókat a paddockba is, az F1 TV kommentátorai szerint nagyon sok szurkoló tölti ott az idejét.

13:50
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Albon lefulladt, majd elindult

A Toro Rosso listavezetője rajtgyakorlat közben lefulladt, de újra tudta indítani az autóját. Az egész autót bevonták flow-vis festékkel.

13:53
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Új képekkel bővült a galériánk!

---- separator ----gallery-content-type:0dc81181-8fd8-4eb4-965e-859b32bf942f---- separator ----
13:55
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc lenyom még egy rövid etapot

A Ferrari pilótája C2-es gumikat kapott, csúszkál a pályán, de egy rövid etap még belefér a 13 órakor kezdődő ebédszünet előtt.

14:04
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Ismét a Honda zárt az élen, legalábbis délelőtt

1. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:17.637, 45 kör
2. Daniel Ricciardo (Renault) 1:17.785, 34 kör
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.977, 58 kör
4. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.046, 76 kör
5. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.511, 57 kör
6. Romain Grosjean (Haas), 1:18.563, 64 kör
7. Pierre Gasly (Red Bull), 1:19.495, 52 kör
8. Lando Norris (McLaren), 1:19.543, 48 kör
9. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.026, 41 kör
10. Robert Kubica (Williams) 1:21.542, 48 kör
11. Nico Hülkenberg (Renault), idő nélkül, 0 kör
12. Kevin Magnussen (Haas), idő nélkül, 0 kör
13. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
14. George Russell (Williams) idő nélkül, 0 kör

14:06
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Íme, ahogy Hamilton majdnem nekiment Kubicának

A Williams még a teszteléshez képest is lassan ment, Hamilton pedig versenytempóban érkezett, pont a pálya egyik legrosszabb pontján érte utol a szokásosnál szélesebb Williamst.

14:11
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Így kezdődött újra Kubica F1-es pályafutása

A lengyel pilóta 2017-ben és 2018-ban már több F1-es teszten részt vett életveszélyes ralibalesetéből felépülve, de hivatalos, főállású versenyzőként ma vezethette először az idei autóját, a Williams FW42-est.

14:17
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A nagyok kimaradtak az F1-es sorozatból?

Nagy lelkesedést váltott ki a Netflix és az F1 közös sorozata, ami március 8-án jelenik meg az előfizetéses szolgáltatáson. A hangulatos előzetes drámai elemeket is tartalmaz, de várhatóan kompromisszumokat is, mert az ismert F1-es fotós, Darren Heath szerint a Ferrari és a Mercedes nem vett részt a sorozat elkészítésében.

14:21
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Érdemes odafigyelni a részeg Räikkönenre

A finn pilóta az FIA tavalyi díjátadóján feltűnően jókedvű volt, a szurkolóknak is szívesen adott autogramot, miután a hivatalos ceremónia során elfogyasztott némi vodkát. Akkor még nem tulajdonítottunk ennek nagy jelentőséget, de így utólag visszanézve mulatságos, ahogy Räikkönen már Alfa Romeót emleget, holott akkor még nem tudhattuk, hogy a Sauber felveszi az olasz autógyár nevét.

Actually Kimi drunk reveals already in FIA Gala 2018 prize giving that it is gonna be Alfa Romeo not Sauber he is gonna drive for in 2019! from r/formula1
14:26
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Piros gumi kell az 1:18 alatti körhöz

Illetve, az nem biztos, hogy kell, de a ma délelőtt során csak C4-es és C5-ös gumival sikerült 1:18 alá jutni.

14:40
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas: A Ferrari előrébb tart

Délután a finn pilóta veszi át Hamilton helyét a Mercedesnél, délelőtt azonban még volt ideje nyilatkozni, többek között a Ferrari tempójáról is beszélt és azt mondta, mindegy, hogy nem tudjuk az üzemanyagmennyiségeket és a használt motorüzemmódokat, a Ferrari így is, úgy is gyors, és szerintük egy kicsivel a Mercedes előtt tart jelenleg. Hozzátette, hogy természetesen részletes kalkulációt az erőviszonyokról még ők sem tudtak végezni.

14:44
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc még nyilatkozik

Délután is a fiatal monacói lesz szolgálatban a Ferrarinál, jelenleg azonban még sajtótájékoztatót tart. Lehet, hogy nem véletlenül állítja több, helyszínen tartózkodó újságíró is, hogy Maurizio Arrivabene távozásával már most érzékelhetően nyitottabbak a vörösök a kommunikációra, egyúttal jobb hangulat is uralkodik az istállóban.

14:49
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Változások délutánra

Ahogyan megszokhattuk a Renault-nál és a Mercedesnél ezúttal is felesben dolgoznak, előbbinél Hülkenberg jön Ricciardo, utóbbinál Bottas Hamilton helyére. Ezen kívül még két helycsere lesz, a Williams FW42-es volánjánál George Russell váltja Kubicát, míg a Haasnál Magnussen ül be Grosjean helyett.

15:00
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Zöld!

Elindult az első barcelonai teszthét utolsó napjának második felvonása, a csapatoknak 4 órájuk maradt arra, hogy elvégezzék az erre a hétre tervezett programjukat (a Williams kivételével, ők már réges régen lemondhattak erről), utána legközelebb jövő hét hétfőn körözhetnek. A levegő 25, a pálya 28 fokos, ezek a legjobb körülmények, amelyek a hét során fogadták a pilótákat, ezért ne lepődjünk meg, ha különösen sokat fognak körözni ezen a délutánon.

15:02
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Giovinazzi már a pályán is van

Az Alfánál is bizonyára tisztában vannak a remek körülményekkel, már ki is küldték az olaszt, egyelőre ő az egyetlen pilóta, aki munkához látott.

15:07
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Meg van tankolva az Alfa

Giovinazzi a C3-as gumin 1:24.883-mal kezdett, a következő köre 1:24.425, az azutáni 1:24.804 volt, ez bő 6 másodperccel marad el a délelőtti legjobbjától.

15:09
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc realista

Még sokat kell tanulnia és hosszú út áll előtte – mondta Leclerc az újságíróknak az ebédszünetben, de természetesen igyekszik minél hamarabb felvenni a tempót és fejfájást okozni Mattia Binotto csapatfőnöknek azzal, hogy elkezdi ráncigálni Vettel bajszát.

15:10
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Red Bull is megjelent

Gasly is megkezdte a délutáni munkát, miközben Giovinazzi tovább köröz, már 1:25 fölé lassultak a köridejei. 

15:12
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Fél óráig biztosan nem jön a Williams

A csapat jelenleg Kubicáról állítja át az autót az újonc Russellre, aki azt nyilatkozta, hogy 25-30 percig még biztosan nem fog pályára hajtani az ilyenkor szokásos procedúrák elvégzése miatt. Gasly 1:19.606-tal kezdett a C3-as gumin.

15:15
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Gasly lelassult

Korábban sem sokkal maradt el 1:19.495-ös legjobbjától Gasly, aki egy töltő/hűtőkör után ismét nekirugaszkodott, de ezúttal csak 1:21.390-et autózott. Közben Lance Stroll is megjelent a Racing Pointtal, így már három autó van a pályán.

15:18
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Kubica vicces kedvében van

„Az idén nagyobb a problémánk, mégpedig az, hogy nem volt autónk” – válaszolta Kubica arra a kérdésre, hogy sikerült-e kiküszöbölni a tavalyi autóval fellépő gondokat. Egyelőre nem sokat tudott mondani az FW42-esről, miután még csak egy délelőttöt töltött el benne, és azt is nagyrészt aerodinamikai munkával töltötte. 

15:21
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Nagyon stabil a Red Bull

1:21.390, 1:21.234, 1:21.247, így alakultak Gasly legutóbbi körei, miközben Giovinazzi és Stroll visszatért a bokszba, Magnussen és Leclerc pedig csatlakozott Gaslyhoz.

15:24
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Magnussen 1:20 alatt kezdett

1:19.837-es kört futott egészen pontosan a dán, amivel egyből lenyomta Strollt és Kubicát a C3-as gumin. Magnussennek kedden idő előtt be kellett fejeznie a körözést, mert gondja akadt a fejtámaszával, kíváncsian várjuk, hogy a Haasnak sikerült-e azóta megoldania a problémát.

15:27
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas megtette első köreit

1:20 fölött kezdett a Hamiltont váltó finn a C2-es gumin, legjobb köre 1:20.253, amivel csak Kubicát tudta egyelőre megelőzni. Gasly időközben nagyon visszalasult, előbb 1:23 fölötti köröket kezdett autózni, legutóbb pedig már csak 1:24.0-át ment.

15:32
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Itt a listavezető

Ebből sokan egy Ferrarira vagy Mercedesre gondolnának, de nem, az újonc Alex Albon az, aki C2-es gumin hajtott ki a pályára. Bottas időközben bejött a bokszba, Gasly azonban továbbra is kint, egyszer benézett 1:24 alá, majd jóval 1:24 fölötti kört ment, hogy aztán 1:23.885-nél állítsa meg a stoppert. Hová tűnt a kezdeti stabilitás?

15:35
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Gaslynak lefőtt a gumija

A köridejeinek szórásából ítélve rendesen elfogyaszthatta a C3-as keveréket, úgyhogy inkább bejött a bokszba, majd eltűnt a Red Bull paravánokkal takart garázsában. Jelenleg csak Magnussen rója a köröket, az imént Stroll hajtott ki a bokszból, hogy egy kis társaságot adjon neki.

15:38
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Csigalassú a Toro Rosso

Amilyen gyors volt délelőtt, megtankolva most annyira elmarad a többiektől Alex Albon, aki a 8-as kanyarból kifelé rátette a fűre az STR14 bal kerekeit. 1:25.8-cal kezdett a C2-es gumin, majd jött egy 1:25.5, utána pedig egy 1:26 fölötti idő is.

15:40
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas villantott egyet

Rendesen odavert a finn, aki 1:18.380-nal feljött az 5. helyre, de nem is ez a nagy szó, hanem az, hogy mindezt a C2-es keveréken tette. Ez az idő csak 4 tizeddel lassabb Hamilton két fokozattal lágyabb gumin futott délelőtti idejénél.

15:43
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas faragott az idején

Nem sokat, csak 2 századot, 1:18.356-ra vitte lejjebb a lécet egy hűtőkör után.

15:46
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Gasly visszatért és javított

Korábbi hosszú etapjához hasonlóan ismét a C3-as gumin jelent meg a Red Bull franciája, és 1:19.202-vel nagyjából 2 tizedet faragott a legjobbján, de maradt a 8. helyen.

15:50
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Red Bull megint lelassult

Ez is egy hosszabb etap lehet Gaslynak, aki már 1:21-es időket fut a C3-as gumin. Lassan leszokunk arról, hogy bemondjuk, milyen gumi van a Red Bullon, ma ugyanis nem is használtak mást, csak a sárga oldalfalút.

15:55
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Ferrari is hosszú etapot megy

Leclerc is a C3-as gumit használja, az utóbbi percekben pedig jelentősen visszaesett a tempója, 1:21.812, 1:22.157, 1:22.928 az utóbbi három köre, miközben Gasly is 1:22 fölött jár már. Magnussen jóval gyorsabban megy náluk, 1:19.389-re javított a C3-as gumin, de maradt a 9. pozícióban.

16:02
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Három óra van a leintésig

Túlvagyunk a délutáni etap első óráján, sok változás nem történt az élmezőnyben, ami a legjobb köröket illeti, Bottas C2-es gumin futott köre azonban így is említésre méltó. A Renault és a Williams egyelőre nem jött ki az ebédszünet óta, Russell egy kicsit optimista volt azzal a fél órával.

1. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:17.637, 66 kör
2. Daniel Ricciardo (Renault) 1:17.785, 34 kör
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.977, 58 kör
4. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.046, 90 kör
5. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:18.356, 11 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.511, 86 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:18.563, 64 kör
8. Pierre Gasly (Red Bull), 1:19.202, 83 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.389, 18 kör
10. Lando Norris (McLaren), 1:19.543, 59 kör
11. Lance Stroll (Racing Point), 1:20.026, 47 kör
12. Robert Kubica (Williams) 1:21.542, 48 kör
13. Nico Hülkenberg (Renault), idő nélkül, 0 kör
14. George Russell (Williams) idő nélkül, 0 kör

16:07
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Stroll majdnem javított

Mindössze 6 ezreddel maradt el a kanadai az eddigi legjobbjától a C2-es gumin. Rajta kívül Leclerc, Giovinazzi, Norris és Albon köröznek, egyikük sem fut 1:23.8-nál jobb köröket.

16:09
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Nem volt rossz a Ferrari tempója

Leclerc bejött a bokszba Albonnal egyetemben, a monacói 15 kört tett meg a C3-as keveréken, összességében pedig elég meggyőző tempót diktált. Giovinazzi és Norris vannak a pályán.

16:15
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas hibázott

A C3-as keveréken jelent meg a Mercedes finnje, a tempójáról egyelőre azonban semmi nem derült ki, miután stabilan 1:30 fölötti köröket fut, az egyikben pedig belenyalt a 8-as kanyar bukóterébe. Talán majd most.

16:17
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Gyorsult a Mercedes

Legalábbis Bottas alatt, aki végül csak futott egy gyors kört a sárga oldalfalú Pirelliken, de nem javított annyit, amennyit a lágyabb gumitól várhatna az ember, ezzel együtt 1:18.130 az új legjobbja, amivel maradt az ötödik.

16:24
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Gaslynak jobb volt az etapja Leclerc-énél

Leszámítva a gyors első kört, valamint a hűtőköröket a Red Bullnál, valamint azokat a köröket, amelyekben a Ferrari forgalomba került, 1:22.8-as átlag jön ki Leclerc-nél, míg 1:22.5-ös Gaslynál. Mindketten a C3-as gumit használták, de természetesen az üzemanyagszintekről és motorüzemmódról semmit sem tudunk.

16:29
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Magnussen javított

Három tizedet faragott le a legjobb idejéből a dán a C3-as gumin, 1:19.079 az új legjobbja, amivel átugrotta Gaslyt és feljött a 8. helyre. Leclerc és Norris van kint a pályán a Haason kívül.

16:33
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Megvan az első 100 körös pilóta

Talán nem meglepő, hogy a Ferrarit vezető Charles Leclerc az, aki elsőként elérte ma ezt a számot. Mögötte Gasly jön a Red Bull-lal, miközben a csapatok terén is a vörösök vezetnek, a Mercedes a tegnapi szorgos napja után ma egyelőre csak 78 körnél tart.

16:35
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Gasly visszaelőzte Magnussent

Csakazértis leírjuk, a C3-as gumin van a Red Bull, amelynek volánjánál bejutott 1:19 alá a francia, 1:18.780-nal visszaszerezte Magnussentől a 8. helyet.

16:38
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Megvan a Mercedes eddigi leggyorsabb köre

Az egész teszten nem futott még olyan jó kört a címvédő, mint amilyet Bottas az imént a C4-es gumin. A finn 1:17.955-nél állította meg a stoppert, amivel 2 századot vert Hamilton délelőtti idejére, egyúttal feljött harmadiknak. Közben Stroll is javított a 11. helyen, 1:19:664-gyel bement 1:20 alá a C2-es gumin.

16:41
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Megjelent a Renault

Egy órával és 40 perccel a délutáni szakasz kezdete után Nico Hülkenberg is előmerészkedett a Renault garázsából, egyelőre nem tudni, mi volt a késlekedés oka. A Williams még mindig sehol.

16:43
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Kubica előtt kezd Hülkenberg

Első körével átugrotta a Williamst délelőtt vezető lengyelt és 1:20.820-szal iratkozott fel a tabellára C2-es gumin. 

16:47
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hüllkenberg javított

1:20.095 a Renault pilótájának új legjobbja, amivel továbbra is a 12. helyen van. A McLarennél közben kerékcserét gyakoroltak Norrisszal, de nem egészen olyat, amilyet a versenyeken megszokhattunk, a csapatnak ugyanis csak a fele van jelenleg szolgálatban, így jóval kevesebb emberrel zajlott a csere. A másik fele éjszakai műszakos és 17 órakor kezd.

16:49
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Red Bull tanácsadója elégedett

Helmut Marko a Sky Sportsnak nyilatkozva azt mondta, hogy soha nem volt még ilyen jó felkészülése a Red Bullnak és a Toro Rossónak sem. Szerinte is a Ferrarié a leggyorsabb autó, utána jönnek ők és a Mercedes. Optimista azt illetően, hogy az idén nem csak a hozzájuk illő pályákon lesznek képesek futamot nyerni.

16:52
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc elfékezte magát

Mondjuk ez nem újdonság, elég sok ilyet láthattunk ma a Ferrari pilótájától, ez azonban egy igen nagy elfékezés volt a hátsó egyenesben, be is jött utána a bokszba. Közben Leclerc után Gasly és Giovinazzi is átlépte a 100-as határt, előbbi 103, utóbbi 102 körnél tart.

16:56
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Végre itt a Williams

Majd' két órát vesztegelt a garázsban az FW42-es, miközben a többiek köröztek, Russell azonban végre kihajtott a pályára. A zaklatott kezdés után aligha ilyen folytatásban reménykedtek.

16:58
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Magnussen 1:19 alatt

A C3-as gumin 1:18.720-at futott a Haas versenyzője, amivel ismét megelőzte Gaslyt. A Williams egy installációs kör után visszatért a bokszba.

17:04
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Mindenki volt már a pályán

Azt mondjuk nem gondoltuk volna, hogy mindezt csak a délutáni tesztelés harmadik órájának kezdetén mondhatjuk el, de a Williams és a Renault megvárakoztatott minket. Továbbra is Albon vezet, immár négy pilóta van 1:18 alatt, Russellnek pedig továbbra sincs mért köre. Valamivel kevesebb, mint két óra van hátra az eheti tesztelésből.

1. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:17.637, 84 kör
2. Daniel Ricciardo (Renault) 1:17.785, 34 kör
3. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.955, 23 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.977, 58 kör
5. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.046, 113 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.511, 107 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:18.563, 64 kör
8. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.720, 34 kör
9. Pierre Gasly (Red Bull), 1:18.780, 103 kör
10. Lando Norris (McLaren), 1:19.543, 89 kör
11. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.664, 59 kör
12. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.095, 9 kör
13. Robert Kubica (Williams) 1:21.542, 48 kör
14. George Russell (Williams) idő nélkül, 1 kör

17:05
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hülkenberg a lovak közé csapott

A C3-as gumin jött ki a Renault pilótája, és futott egy 1:18.649.-es időt, amivel feljött a 8. helyre, majd visszatért a bokszba.

17:10
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Russell feliratkozott a tabellára

Újra kijött a Williams, ezúttal mér kört is futott a C3-as gumin, mégpedig 1:23.018-at, ami 1,5 másodperccel volt lassabb Kubica délelőtti legjobbjánál, második nekifutásra Russell azonban már jobbat ment a lengyelnél, 1:21.287-tel három tizedet adott a csapattársnak.

17:12
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas javított

Ránézésre a C5-ös gumin van a finn, aki 1:17.857-et ment, nagyjából 1 tizedet javított tehát saját legjobbján, maradt a harmadik helyen.

17:18
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Russel ellépett Kubicától

Pár sikertelen kísérlet után újra javított az idején a Williams újonca, már 1:20.997-nél jár a C3-as gumin, ezzel 5 tizeddel gyorsabb már Kubicánál. Közben Leclerc vadonatúj C3-as gumikon hajtott ki a bokszból.

17:21
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hülkenberg benézett 1:19 alá

A C3-as gumin javított a német, 1:18.397-tel feljött a 6. helyre Leclerc mögé. Nagyjából 7 tizeddel van elmaradva Ricciardo délelőtti legjobbjától, de ne felejtsük el, az ausztrál a C5-ös keveréken autózta a legjobbját.

17:24
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc nem a köridőre hajt

1:20 fölötti időket megy a C3-as gumin, miközben a Red Bullra először tettek fel ma más keveréket a sárga oldalfalúnál, Gasly a C2-es gumin jött ki. Továbbra is Albon vezeti a teballát, a Toro Rosso újonca 94 körnél tart, ami nem rossz.

17:28
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Létezik a Rich Energy terméke

Sokan azt is kétségbe vonták, hogy egyáltalán létezik olyan energiaital, amelyet a Haas új főszponzora állít elő, mivel egy sima szupermarketben nem lehet sehol sem kapni. Az Auto Motor und Sport szakírója Barcelonában talált egyet, majd feltette a költői kérdést, hogy a Brexit után vajon mennyibe fájna bevinni egy dobozzal Nagy-Britanniába, az üdítőt ugyanis Ausztráliában gyártják.

17:33
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hülkenberg javított egy keveset

A C4-es gumikat pakolták fel a Renault-ra, amivel a német 1:18.248-at ért el, de maradt a hatodik helyen, majd bejött a bokszba. Jelenleg Leclerc, Gasly, Norris és Albon rója a köröket, a McLaren az 1:21-es, a többiek az 1:23-as tartományban autóznak.

17:34
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Értékes alkatrészek halála

Valami ilyesmi címet lehetne adni annak a videónak, amely megmutatja, hogy Leclerc Ferrarijáról miként szakadtak le a mérőszenzorok délelőtt. Túl nagy jóstehetség nem kell hozzá, hogy megállapítsuk, ezeket aligha használja már a Scuderia.

17:37
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Ez közel volt

Az F1 hivatalos Twitter-csatornája közzétette Lewis Hamilton délelőtti fedélzeti kamerás felvételét a pillanatról, amikor az ötszörös világbajnok kis híján telibe találta gyorskörén Kubica Williamsét. Mit mondjunk, nem sok hiányzott...

17:41
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hülkenberg átvette a vezetést!

A C5-ös gumit is feltették az utóbbi időben egyértelműen a minél gyorsabb körre hajtó Renault-nál, Hülkenberg pedig nem is okozott csalódást, közel 1 másodperccel jobb kört ment, mint korábban a C4-esen, és 1:17.393-mal letaszította az élről Albont. Ez a tesztelés eddigi legjobb ideje.

17:50
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Lesz 1:16-os kör?

Ez alighanem csak azon múlik, hogy a Ferrari, a Mercedes, vagy a Red Bull is felteszi-e valamelyik piros oldalfalú keveréket egy gyorskör erejéig. Jelenleg minden pályán levő pilóta hosszú etapot fut, Albon, Giovinazzi és Gasly 1:23-as, Magnussen 1:24-es köröket autózik, a Red Bull a C2-es, a többiek a C3-as gumin vannak.

17:57
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A kombinált legjobb sincs 1:17 alatt

A legjobb szektorokat összeadva 1:17.104-es kört kapunk, tehát még így sincs meg az 1:16-os kör. Az első szektorban Alboné, a másodikban Ricciardóé, a harmadikban Hülkenbergé a legjobb idő.

17:59
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

Hülkenberg alatt megállt a Renault a pályán.

18:02
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Hülkenberg az utolsó sikánban állt meg

18:09
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Jön a zár(ó)óra

Miközben a lerobbant Renault felkerült a trélerre, hogy visszaszállíthassák a bokszba, szinte észrevétlenül megkeződött a 2019-es előszezon első teszthetének utolsó órája. Az élen az imént a piros zászlót előidéző Nico Hülkenberg áll, mögötte Albon és Ricciardo. Öten vannak 100 kör fölött, a legtöbb kilómétert Giovinazzi tette meg eddig (136 kört autózott), mögötte Gasly és Leclerc áll 131-131 körrel.

1. Nico Hülkenberg (Renault), 1:17.393, 24 kör
2. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:17.637, 112 kör
3. Daniel Ricciardo (Renault) 1:17.785, 34 kör
4. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.857, 34 kör
5. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.977, 58 kör
6. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.046, 131 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.511, 136 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:18.563, 64 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.720, 53 kör
10. Pierre Gasly (Red Bull), 1:18.780, 131 kör
11. Lando Norris (McLaren), 1:19.543, 116 kör
12. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.664, 72 kör
13. George Russell (Williams), 1:20.997, 12 kör
14. Robert Kubica (Williams) 1:21.542, 48 kör

18:11
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Zöld!

Magnussen és Bottas azonnal kihajtott, 49 perce maradt a csapatoknak.

18:18
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Norris javít

A várva várt 1:16-os körökre egyelőre senki nem feni a fogát, de a McLaren újonca azért ment egy 1:19.387-et a C3-as gumin, de maradt a 11. helyen.

18:23
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Újabb képekkel frissült a galériánk

---- separator ----gallery-content-type:0dc81181-8fd8-4eb4-965e-859b32bf942f---- separator ----
18:24
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc felirat nélküli gumikon jelent meg

A Pirelli C3-as keverékhez hasonló kísérleti gumijával jött ki a Ferrari pilótája, hogy hozzátegyen még pár kört a meglévő 131-hez. Rajta kívül Albon és Giovinazzi van kint.

18:31
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

A Red Bull is kísérletezik

Leclerc után Gasly is a D3-as név alatt futó jelöletlen gumin jelent meg, miközben Norris 1:19.187-re javította a legjobbját a C4-es keveréken. Kevesebb, mint fél óra van hátra.

18:38
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Egyre biztosabb a Renault elsősége

Jelenleg Bottas, Albon, Russell és Gasly vannak kint a pályán, de egyikük sem a két leglágyabb keverék valamelyikén, a Williams ráadásul ismét visszatette a nap eleje óta nem látótt mérőkeretet...

18:44
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Csak hárman a pályán

Tűzijáték helyett alighanem álmos befejezést kapunk az első teszthét végén, Bottas 1:21.6-os, Gasly 1:22.5-ös kört ment legutóbb, Magnussen pedig csak most jött ki a bokszból.

18:49
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Norrisban lehet bízni

A McLaren újonca az egyedüli, aki javítani szeretne a jelek szerint, és nem csak szeretne, de meg is tette, bement 1:19 alá, 1:18.431-gyel feljött a 11.-ről a 7. helyre a C4-es gumin.

18:53
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

A nap legszorgosabbja, Antonio Giovinazzi megállt a bokszutca kijáratánál, harmadszor is előcsalogatva a piros zászlót a zárónapon.

18:57
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Újra szabad a pálya

Hamar visszatolták az Alfát a garázsba, úgyhogy bő 3 percre még újraindult a tesztelés. Sok mindenre ez aligha lesz elég.

19:00
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Újabb piros!

Ki nem találnák, ismét Giovinazzi az, ezzel talán rekordot állított fel az olasz. Ezzel már tényleg vége a tesztnek.

19:04
február 21, 2019
Vágólapra másolva!

Ennyi volt a hétre

Köszönjük egész heti figyelmüket, azért ne menjenek még messzire, hamarosan jövünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal. Viszontlátásra a jövő héten, amikor újabb négy napnyi élő közvetítéssel jelentkezünk!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!