Feltépett csatornafedél miatt lefújták az F1-es szabadedzést
2019. április 26. 10:52
Mindössze 20 percig tartott az első szabadedzés Bakuban, miután George Russell autója a felvezető körén feltépett egy csatornafedelet a 3-as és a 4-es kanyar között. A Forma-1-es autók a leszorítóerő jelentős részét a padlólemez és az aszfalt közötti szívóhatás generálásával érik el, ezért utcai pályákon nem példa nélküli, hogy egyszerűen „felszívják” az ilyen alkalmakra lehegesztett csatornafedeleket.
Russell előtt több pilóta is megtett már installációs köröket, a két Ferrari néhány mért kört is futott, Charles Leclerc nagy szerencsével csak a kerekével ment rá az ominózus fedélre, de ezzel meglazította azt. A monacói pilóta volt a leggyorsabb, de természetesen az időeredmények semmilyen hasznos információval nem szolgálnak.
A Williams számára nagy csapás a baleset, mert egyébként is szűkölködnek tartalék alkatrészekben, az autó padlólemezét biztosan ki kell cserélni, és aggódhatnak a váz, valamint az erőforrás épsége miatt is. Russell szerencsére a nagy ütés ellenére nem sérült meg, és némi plusz időt is nyer, hogy a tegnapi betegségét kezeljék.
Egy nagy ütést éreztem a testemen, az egész motor rögtön leállt, tönkrement a padlólemez, és kissé aggódom a karosszéria miatt is.
„A normális versenyvonalon mentem, és ez teljesen tönkretette az edzésünket. Most nem erre lenne szükségünk” – fogalmazott visszafogottan a Sky Sportsnak. Azt Claire Williams csapatfőnök-helyettes is megerősítette, hogy az autó padlólemeze alaposan megsérült.
„Még várnunk kell, hogy kiderüljön, javítható-e a karosszéria vagy váltanunk kell-e a harmadik vázra. Egy Forma-1-es pályától az ember nem erre számítana. Le kellene csavarozni a csatornafedeleket. Ezt később megvitatjuk a versenyirányítással is” – szögezte le.
A helyzet keserű komikumát fokozza, hogy a Williamst szállító autómentő daruja nekiment egy reklámtáblát tartó hídnak, a szerkezet megsérült, és olaj kezdett folyni belőle, pont a platón álló versenyautóra. A hírek szerint a hidraulikus rendszer kenőanyaga később végigfolyt a bokszutcán is.
A történtek természetesen a Williams számára okozták a legnagyobb veszteséget, de kellemetlen a Ferrarinak is, ami Sebastian Vettel autóján a régi, Charles Leclerc autóján pedig egy új padlólemezt próbálgatott volna, de egyelőre csak 4-5 kör jutott nekik. Carlos Sainz autóján flow-vis festéket használtak, de ő mindössze egy installációs körig jutott.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a pálya hibáit sikerül-e orvosolni a második szabadedzésig, de az ellenőrzés és a munkálatok rögtön megkezdődtek, így várhatóan a második tréninggel visszaáll a normális kerékvágás Bakuban.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a szezon első igazi utcai versenyhétvégéje, az Azeri Nagydíj alkalmából! Nemsokára kezdünk az első szabadedzéssel, addig ajánljuk figyelmükbe a futamelőzetest!
Az F1-es esportsorozat magyar résztvevője, Bereznay Dani ezúttal is bemutatja a soron következő versenypályát, a bakui aszfaltcsíkot.
A videóban egy kérdést is elhelyeztünk, a helyesen válaszolók között a Hyp-R.ZONE szimulátor- és VR-terembe szóló kuponokat sorsolunk ki.
Kerékcserét gyakoroltak az amerikai istállónál, ami az orrkúpon elhelyezett szívekkel megemlékezett Kevin Magnussen egyik szponzora, a dán Anders Holch Povlsen három gyermekéről is, akik a Srí Lankán elkövetett terrortámadásban vesztették életüket.
Az első bakui futam idején mindössze 34 ezer széket helyeztek el a pálya körül, manapság viszont már nagyobb az érdeklődés az Azeri Nagydíj iránt. Daniel Ricciardóra és Nico Hülkenbergre is nagy tömeg várakozott.
Az Auto Motor und Sport szerint Sebastian Vettel az első szabadedzésen még a Ferrari korábbi padlólemezét, Charles Leclerc viszont az újat használja majd.
Mozgalmasan alakult az F2 szabadedzése a bakui pályán, íme a végeredmény:
Esőtől nem kell tartani, szép, napos idő fogadja a mezőnyt Bakuban.
Az orosz pilóta ma 25 esztendős, ennek apropóján bizonyára pontszerzésben reménykedik a hétvégén.
Romain Grosjean nem sokat várakozik, rögtön ki is küldték a pályára. A bokszutca kissé poros, Karun Chandhok, a Sky riportere szerint nem olyan szeles az időjárás, mint szokott lenni.
Egymás után hajtanak ki a pilóták a pályára, elsősorban a kisebb csapatoktól, a Ferrarinál még készülődnek, a glóriát és ezzel a pilótafülkét is fóliával fedték be.
A bokszba most visszatérő Red Bullon jól látható, hogy a hátsó szárnya alacsony leszorítóerőre van állítva, a Renault is hasonló konfigurációt választott. A Ferrarit lesz majd érdemes figyelni, ők meredekebb szárnyat hoztak.
Carlos Sainz autójának hátulját, a diffúzor környékét flow-vis festékkel vonták be, majd rögtön eldugták a garázsba. Ők is új fejlesztést vizsgálhatnak.
Közepes gumikkal rögtön mért kört is kezdett. Valóban nagy leszorítóerővel kezd a Ferrari, így igen látványos, amikor kinyitja a DRS-t. Strollt a 15-ös kanyarban törmelékre figyelmeztették.
A Ferrari pilótája 1:49.134-gyel, közepes gumikon kezdett, közben megérkezett Vettel is a pályára, a hírek szerint a régi padlólemezzel.
George Russell autója a 3-as és 4-es kanyar között feltépett egy csatornafedelet, ami nagy károkat okozott az autóban és rengeteg törmelék hever a pályán is. Charles Leclerc autója is összeszedett némi szemetet.
Az Auto Motor und Sport lefényképezte Vettel (balra) és Leclerc (jobbra) padlólemezét is, amit a Ferrari összehasonlítana az első szabadedzés során, de most lehet, hogy hosszabb ideig állni fog az edzés, miközben ketyeg az óra.
20 perc telt el a szabadedzésből, kérdés, hogy mennyi idő kell a csatornafedél lehegesztéséhez, és kell-e ellenőrizni az összes többit.
A Sky Sportsnak viszont azt mondta, az erőforrás rögtön megállt az ütés után, és aggódnak a karosszéria épsége miatt is. Nekik biztosan véget ért a szabadedzés, kérdés, hogy a többiek mikor mehetnek újra.
Charlie Whiting váratlan halála óta még mindig ideiglenes versenyigazgató felel az F1-es hétvégék lebonyolításáért az ausztrál Michael Masi személyében. Ez a helyzet nagy kihívás a számára, mert nyomást helyez rá, hogy minél gyorsabban újra kellene indítani az edzést, viszont alaposan meg kell bizonyosodnia arról, hogy a pálya biztonságos.
A Russell autóját szállító autómentő daruja túl magasan állt, és nekiment az egyik reklámtáblát tartó hídnak. A szerkezet megsérült, és most olaj folyik ki belőle, pont a platón álló Williamsre.
A versenyirányítás tájékoztatása szerint nem indítják újra a szabadedzést, amely során mindössze a két Ferrari futott mért köröket. A Williams most érkezett vissza a bokszutcába, Michael Masi pedig személyesen ellenőrzi a csatornafedeleket.
Ezzel most köszönjük a figyelmet, a közvetítést befejezzük, de a szokott időben indulunk a második szabadedzéssel, a további fejleményeket pedig hírekben dolgozzuk fel.