Az időmérőre is átmentette remek hétvégi formáját Valtteri Bottas, és pályafutása hetedik pole pozícióját szerezte meg. A finn pilóta nagy csatában állta meg a helyét, mert az eddig küszködő Lewis Hamilton feljavult az időmérő végére, mindössze 0,023 másodperccel maradt el csapattársától. A küzdelem egészen az utolsó kör utolsó szektoráig nyitott volt.
„Eddig nagyszerűen alakul a hétvége. Ma is jól éreztem magam az autóban, a Q3-ban nehezemre esett összerakni a tökéletes kört, de ez is elég volt. Nem teljesen úgy alakult, ahogy szerettem volna, de rendben volt. Az autóm a hétvégén végig jól működött, de Lewis rengeteget fejlődött. Szuper szoros volt” – összegzett Bottas.
A Ferrarik a várakozások ellenére nem tudtak komolyan beleszólni az első rajtsorért vívott küzdelembe, végül az is kedvezett nekik, hogy a forgalom miatt Max Verstappen lekéste az utolsó mért körét (Sebastian Vettel is alig 10 másodperccel a leintés előtt kezdett bele), így végül az olaszok két autója indulhat a második sorból, a két Red Bull pedig a harmadikból.
A Q3-ban jól látható a csapatok erősorrendje ezen a pályán, hiszen a három élcsapat pilótái egymás mellett állhatnak majd fel a rajtsorokba, majd jön a két Renault és a két Haas, kissé kiemelkedve a középmezőny sűrűjéből. A McLaren versenyzői és Kimi Räikkönen a korábbiaknál gyengébben szerepelt,
a finn pilóta a 2016-os Magyar Nagydíj óta először nem fért be a legjobb 10 pilóta közé. Műszaki gondokkal küzdött, csapattársa, Antonio Giovinazzi hasonló okból mért kört sem tudott futni.
Az olasz fiatal mellett a mezőny egyik újonca, Alex Albon is hiányzott a mezőnyből, ő a harmadik szabadedzés végén totálkárosra törte az autóját, amit nem tudtak időre megjavítani. Így a Q1 végén mindössze három pilótának kellett küzdenie a továbbjutásért, de Lance Stroll zsinórban hetedszer is kiesett, Robert Kubica pedig harmadszor is kikapott George Russelltől.
A vasárnapi futam szempontjából meghatározó események a Q2-ben történtek, mivel a Mercedes és a Ferrari pilótái, valamint Max Verstappen közepes gumikkal jutott tovább, így a későbbi első 5 helyezett holnap a kedvezőbb, állóképesebb, sárga jelzésű abroncsokkal indulhat majd, míg a 6. kockát megszerző Pierre Gasly már a lágyakat használja majd az első etap során.
Izgalmas csatára van kilátás, mivel a Ferrarik végsebessége az egyenesben sokkal nagyobb a Mercedesek tempójánál,
a kanyarokban viszont a két Ezüstnyíl a gyorsabb, a Red Bull pedig a vártnál közelebb van a két élcsapathoz. Az eddigi teljesítménye alapján a favorit a pontverseny éllovasa, Bottas, de a 2. helyről Hamilton is jobb esélyekkel készülhet a rajtra, ahogy azt a délelőtt során elképzelhette.
„Nem adtam fel, nyomtam tovább. Valtteri az egész hétvégén villogott, én küzdöttem az autóval, de már sokkal elégedettebb vagyok. Akadt olyan pillanat, amikor 8 tizedmásodperc volt a hátrányom, ezért szenzációs, hogy végül ilyen közel kerültem. Hihetetlen eredmény ez a csapatnak. A Ferrari különösen az egyenesekben gyors, evidens, hogy mi a kanyarokban javítottuk a teljesítményünket.”
Vettel más szemszögből „rettentően gyorsnak” látta a Mercedest a kanyarokban.
„Már a Q1 elejétől úgy tűnt, hogy a Mercedes jobb helyzetben van. Szerintem jól sikerült az edzésünk, talán kicsit több volt benne, de már annak is örülök, hogy lehetett egy utolsó próbálkozásom, mert eléggé szorított az idő. Ma nem volt bennünk annyi, hogy megszorítsuk a [mercedeses] srácokat. Ha a közelükbe tudunk jutni, előnybe kerülhetünk az egyenesben, talán ott lesz mit keresnünk.”
Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kínai Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! Még korán van, de a mezőny még korábban munkához látott, a harmadik szabadedzéssel kezdődött ma is a szombati nap.
A harmadik szabadedzés végén Alex Albon nagy balesetet szenvedett, szerencsére nem sérült meg, de az autóját az idő rövidsége miatt nem tudják megjavítani, így kénytelen kihagyni a tréninget.
A harmadik nagydíjhétvége kapcsán pályabemutató sorozatunk is elérkezett a harmadik epizódhoz Bereznay Dani esport-versenyzővel.
Ezúttal is játékot hirdetünk a videóhoz kapcsolódóan, ennek részleteit az alábbi posztban találják.
A pálya 36,9, a levegő 20 fokos Sanghajban, ez kicsit hűvösebb a vártnál. Esőtől nem kell tartani, inkább a változó szélirány nehezíti majd a pilóták dolgát.
A Red Bullnak hagyományosan az időmérő a gyenge pontja, de a hétvégén az egykörös tempó alapján Max Verstappen is lőtávolban van, ha valaki hibázik, akár ő is bekerülhet az első két rajtsorba.
Korábbi csapattársa szerint Hamilton ezen a hétvégén nincs formában, úgy véli, "túl messze" van a brit pilóta tempója ahhoz, hogy ma a pole pozícióért küzdhessen. (Sky Sports)
A hétvégén eddig nem láttuk, hogy a pilóták kifejezetten gyakorolták volna, de lehet, hogy az időmérőn a csapattársak segítenek majd egymásnak, és a hátsó egyenesben "meghúzzák" majd egymást. Az idei szezonra megnövelt méretű hátsó szárnyak miatt a DRS még nagyobb hatású, és a hátsó szárny légellenállása még nagyobb lett.
Hamilton most kászálódik be a Mercedesbe, miközben a két Williams, a sereghajtók már a pályán vannak. Mi mással, mint lágy gumikkal.
Ez még csak az első mért körük volt, de a Williams újonca még mindig egy oktávval a lengyel veterán előtt jár. Ez lehet Russell mesterhármasa, mivel az első két hétvégén is ő bizonyult jobbnak. Kubica a "hihetetlen" alulkormányzottságra panaszkodik.
A két Ferrari közel haladt egymáshoz, de Charles Leclerc volt előrébb, ezért az utolsó szektorban ő érte utol a gyorskörre készülő vonatot, ami előtte haladt. A monacói pilóta 1:34.069-et ért el, a német versenyző 1:33.557-tel kontrázott rá, mindketten lágy gumikkal mennek.
Valtteri Bottas ismét letette a névjegyét, 1:32.658-cal vezet, bő 4 tizedmásodpercet vert Hamiltonra, aki az utolsó kanyarból kifelé megcsúszott, és időt vesztett.
A Red Bullt hajtó Max Verstappen beugrott a Mercedesek és Vettel közé a 3. helyre, miközben Leclerc visszaesett a 11. helyre. A mért köre után "nevetségesnek" tartotta a forgalmat, ami feltartotta őt a mért körén.
A Sky Sports riportere, Ted Kravitz a csapatoktól úgy tudja, 1:34.0 lehet a továbbjutás határa, így lényegében az első 5 helyezett kivételével mindenkinek muszáj jönni még egyszer.
Leclerc-t ismét lágy gumikkal küldték ki, biztosra mennek, hogy továbbjusson, de ezzel hátrányba kerül a későbbiek során, mert egy plusz szettet kénytelen most elhasználni.
Az olasz pilóta mért idő nélkül, már a leintés előtt kiszállt az autójából, ezzel Albon mellett ő is automatikusan kiesik.
Giovinazzi és Albon automatikus kiesése után már csak három hely maradt a Q1-ben. Zsinórban hetedszer kiesett Lance Stroll, George Russell pedig harmadszor verte Robert Kubicát.
16. Lance Stroll
17. George Russell
18. Robert Kubica
19. Antonio Giovinazzi (idő nélkül)
20. Alex Albon (idő nélkül)
A finn pilóta az első, aki pályára lép a Q2-ben, az övé az egyetlen állva maradt Alfa Romeo, miután Giovinazzi az erőforrás rakoncátlankodása miatt idő nélkül kiesett a Q1-ben.
Sárga jelzésű gumikkal futja első mért köreit a Mercedes és a Ferrari, valamint Verstappen, az alsóházba tartozó Racing Point viszont lággyal küldte ki Pérezt a pályára.
Közepes keverékkel is a finn pilóta diktálja a tempót, Vettel csak fél másodpercre tudta megközelíteni, Verstappen megelőzte Hamiltont, aki 0,875 másodpercet kapott csapattársától, ebből 6 tizedet a középső szektorban.
Sainz és Norris az első körök alapján most nehezebb helyzetben van, csak a 12-14. helyen állnak, gyorsulniuk kellene a Q3-hoz. Közéjük ékelődött be Räikkönen is, aki szintén a Q3-ba pályázna.
A finn pilóta a piros jelzésű Pirellikkel haladt a pályán, de a második szektor végére nem tudott javítani az eredményén, a végén pedig le is lassított, így hiába fejezte be a kört, rajtolhat az előnyösebb, közepes keverékű gumikkal.
Bottashoz hasonlóan Vettel és Verstappen is kiment lágy gumikkal, de végül szándékosan nem javítottak, így mindannyian közepes keverékű gumikkal indulhatnak a futamon. Leclerc erre a körre nem jött ki, így megspórolta a Q1-ben elhasznált plusz gumiszettet.
A 2016-os Magyar Nagydíj óta először Kimi Räikkönen nem rajtolhat az első 10 helyezett közül. A rádión azt mondta, a motorral gondja akadt.
11. Danyiil Kvjat
12. Sergio Pérez
13. Kimi Räikkönen
14. Carlos Sainz
15. Lando Norris
Ez általában magától értetődő, de a Mercedesek tempóját látva felmerült, hogy talán a közepes keverék működik most jobban a pályán, de végül az egész mezőny lággyal ment ki.
A finn pilóta 1:31.563-mal vezet, 0,007 másodperc az előnye Hamilton előtt. Vettel bő 4 tizedet kapott tőlük, Verstappen 0,013 mp-cel veri Leclerc-t.
A további sorrend Gasly, Hülkenberg, Ricciardo, Magnussen, Grosjean.
A két Mercedes halad a vonat elején, a két Ferrari elé beállt a két Renault, de valószínűleg a 10 autó el tud majd rendeződni úgy a pályán, hogy ne zavarják egymást. Bottasnak szóltak, hogy ne engedjen el senkit maga mellett.
Nagyon izgalmasan alakult a Q3 vége, a második szektornál még úgy tűnt, Hamiltoné lehet a pole, de az utolsó szektorban lemaradt, Bottas viszont javítani tudott, így 1:31.547-tel az övé a pole pozíció!
A két Ferrari közelíteni tudott, de így is maradt 0,3 másodperc hátrányuk, a két Red Bullt viszont megelőzték. Utánuk a két Renault, majd a két Haas következik a legjobb 10 között.
Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval!