Zavartalan körülmények közepette, váratlan események nélkül zajlott a Kínai Nagydíj második szabadedzése, amelyen Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak, mindössze 0,027 másodperccel megelőzve az első edzést az élen záró Sebastian Vettelt. A 3. helyezett kisebb meglepetésre Max Verstappen lett, ráadásul a holland pilóta közelíteni is tudott az élen állóhoz.
A csapattársak között nagy különbségek alakultak ki az élmezőnyben, Bottas bő 7 tizedmásodpercet vert Hamiltonra, Vettel pedig 8-at Charles Leclerc-re, utóbbinak az az oka, hogy a monacói pilóta kihagyta az időmérő szimulációt, és hosszú etapra indult, majd műszaki hiba miatt idő előtt kénytelen volt befejezni az edzést.
Hasonló volt a helyzet a Red Bullnál is, ott Pierre Gasly volt jelentősen lassabb Verstappennél, holott a holland pilóta is küszködött a sebességváltójával, erre az edzés vége felé megoldást találtak, a leintés után viszont ismét panaszkodott a kuplungra és a váltó működésére. Sokáig rostokolt a bokszban Danyiil Kvjat is, de végül felzárkózott csapattársa, Alex Albon mögé.
Első ránézésre jól szerepelt a Renault és a McLaren is,
hiszen Nico Hülkenberg az 5. helyezett lett a 6. pozíciót elfoglaló Carlos Sainz előtt, a hátrányuk azonban a szokásos, 7-8 tizedmásodperc körül alakult, így elsősorban Leclerc és Gasly visszacsúszása javította számukra az összképet.
Nem alakult jól a tréning a Haas számára, Kevin Magnussen és Romain Grosjean mindössze a 16-17. helyet szerezte meg, ráadásul a francia pilóta autóján megint eltört a terheléstől az első szárny, ekkor törmeléket szórt a pályára, ez megakadályozta Hamiltont abban, hogy igazán gyors kört fusson az időmérő-szimulációja során.
Lance Stroll több pilóta életét is megnehezítette,
Vettel morgott is azért, mert feltartotta őt, majd később Bottas, Gasly és Kimi Räikkönen is beragadt a Racing Point mögé, ami egy körön szintén nem volt gyors, Stroll a 14. lett, a 15. helyre odaérő csapattársát verve.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Jó reggelt kívánunk! Hamarosan jövünk a Kínai Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésével, addig elöljáróban ajánljuk figyelmükbe a (nekünk) hajnali események összefoglalóját.
Bár akadnak, akik tagadják, az F1 álláspontja szerint ez a sportág történetének 1000. nagydíjhétvégéje. Összegyűjtöttük, hogy mire érdemes figyelni Sanghajban.
A Kínai Nagydíjra is készítettünk pályabemutató videót Bereznay Dániel esport-versenyzővel, aki ezúttal a sanghaji pályán ment körbe.
Folytatódik a nyereményjátékunk is, ennek részletei az alábbi posztunkban találhatók.
Egy gyors kávé még belefér, és indul a második szabadedzés!
Charles Leclerc bahreini motorhibájára válaszul a Ferrari új vezérlőelektronikát készített, és adott a gyári pilótáknak, valamint a Haas versenyzőinek. Azt egyelőre nem tudni, hogy az Alfa Romeo autóiban miért nem cseréltek.
Zöldre váltott a lámpa, és az edzés egyik nagy kérdése, hogy a pálya hogyan reagál majd. Általában a kevésbé használt aszfaltok is gyorsulnak a felgumizás hatására, Sanghajban viszont ezúttal nincs sok betétfutam, így lehetséges, hogy a pálya nem javul annyit, amennyit egyébként szokott.
A Sky Sports szakértője, Anthony Davidson felidézett egy sportautó-futamot, ahol az első szabadedzés első körében született meg itt a hétvége legjobb köre.
Az alsóház kezdett munkába, Norris, Grosjean, Magnussen, Giovinazzi a sorrend egyelőre, de ezzeknek az időknek egyelőre nincs nagy jelentősége.
Annak annál inkább, hogy Magnussen autójáról kisebb alkatrészek törtek le az egyik kerékvetőn áthajtva.
Vettel keménnyel, Leclerc közepessel ment ki a pályára, a német pilóta ezért csak átmenetileg vezetett, Leclerc 1:34.271-es köre fél másodperccel jobb volt az övénél. Hamilton közben megpördült a bokszból kifele menet.
Hideg gumikon mindkét Mercedes-pilóta megpördült. Először Hamilton, majd Bottas is, bár a finn pilóta a melegítő körön ekkor már túl volt. Bottas feljött a 2. helyre Leclerc és Vettel közé.
Ennek az egyik oka, hogy alaposan elfékezte magát a hosszú egyenes végén, ehhez az is kellett, hogy két autó mellett is elszáguldjon. Egyelőre a 4. helyezett, alig előzi meg Sainzot.
A Mercedes pilótája összeszedte magát és az autóján, 1:34.226-tal átvette a vezetést, 0,045 másodperccel felülmúlva a Ferrari eredményét.
A Red Bull 0,4 másodpercet kapott az első szabadedzésen, most Verstappen egyelőre 0,312 másodperccel lassabb egyelőre Hamiltonnál a 3. helyen. Gasly viszont ugyanolyan, közepes gumikkal egy másodperccel le van maradva csapattársa mögött.
Mérnökétől udvariasan azt kérte, hogy készítsenek neki elő egy sötétebb sisakrostélyt, mert a lemenő Naptól nem lát elég jól. Vették az üzenetet.
Nincs most nagy mozgás a pályán, Danyiil Kvjat autóját bakokra tették, és szétszedték, közben Lando Norris feljött a 13. helyre kemény gumikkal. Megkérdezték tőle, hogy menne-e még egy kört, mert üres a pálya, és igennel felelt. A Sky közben úgy tudja, Kvjat legalább negyedórát a bokszban tölt.
Leclerc és Hamilton már kihajtott a pályára új gumikon, Kubica már gyorskört is teljesített lágy abroncsokkal, de ezekkel is csak a 13. helyig jutott, átmenetileg.
A német pilóta 1:33.357-tel átvette a vezetést lágy gumikon, Hamilton erre elsőre csak 0,68 másodperccel lassabb körrel tudott reagálni. Grosjean szintén lágyakkal a 13. időt futotta, de törött szárnnyal fejezte be a körét. Ez szokatlan, pedig a csapat is láthatta már a bokszbejárat előtt a hibát.
A középső szektorban abszolút leggyorsabb volt, 0,027 másodperccel maga mögé utasytotta a Ferrarit. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke közben a Sky-nak elismerte, nem tudják, hogy mitől tört el Grosjean szárnya. A csatorna riportere, Karun Chandhok szerint Hamilton feladta a körét, miután áthajtott Grosjean autójának törmelékein.
A holland pilóta lágy gumikkal az első szektorban abszolút leggyorsabb volt, után 0,221 másodpercnyi hátrányt összeszedett, nagyrészt az utolsó kanyarban, ahol alaposan megcsúszott.
A monacói pilóta egyelőre nem időmérő szimulációt fut, hosszabb etapon van lágy gumikkal, ezért is csúszott vissza a 7. helyre, Hülkenberg és Sainz mögé.
Közben a visszajátszáson látható, hogy Grosjean első szárnya a célegyenes végén, a bukkanókon áthaladva tört el (a képen a hajtűkanyar előtti féktáv látható).
Lehet, hogy nem tudjuk meg, mire képes ma Hamilton egy körön, mert a gyorskörét feladta Grosjean szárnytörése miatt, most pedig közepes keverékű abroncsokkal tér vissza a pályára.
Közben Kvjat is megtett egy installációs kört az újra összerakott Toro Rossóval.
Nem teljesen sportszerű egy szabadedzésen szúrópróbaszerűen összehasonlítást tenni a pilóták között, de érdemes megjegyezni, hogy Nico Hülkenberg ismét jobban áll csapattársánál, Daniel Ricciardónál. Az ausztrál pilóta még mindig nem tudott lendületbe jönni a Renault-nál.
Egyelőre nem tudni, hogy valami gond van-e vagy csak megpihen az utolsó harmad előtt. A legutóbbi etapja mindössze 6 kör volt.
Beragadt egy Racing Point mögé, és az autót Force Indiának nevezve kifogásolta, hogy pénteken miért "versenyeznek" vele. Időt vesztett ezzel.
A monacói pilóta levette a sisakját és sapkát húzott helyette, mérnökeivel beszélget a garázsban. A Sky Sports riportere, Karun Chandhok szerint szétszedték az autót, de nem mondták meg, hogy mi lehet a gond.
Tanácsot kért a mérnökétől a sebességváltásokkal kapcsolatban, de úgy tűnt, GianPiero Lambiase sem igazán értette, hogy mit szeretne a pilótája. Verstappen és Sainz lágy gumikon van kint, Bottas keményekkel megy.
Mérnökével a háttérben diskurálva állítgatják a sebességváltó kapcsolóit, a legutóbbi rádióüzenet szerint a le- és a felváltás is javult. Ritka elégedett visszajelzés Verstappentől.
Már a garázsból is kisétált, a vendéglátó épület felé haladva kapta el őt a Sky Sports. Leclerc elmondta, még nem tudják, hogy mi a gond az autójával. Vettel továbbra is a pályán van.
A német pilóta kemény gumikkal, megtankolva halad az edzés végén, úgy tűnik, a Ferrari nem változtatott a taktikán Leclerc kiesése után sem, nem próbálta ki ezúttal a közepes gumikat.
Stroll közben mozgó útakadályként Gasly-t, Bottast és Räikkönent is feltartja.
Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, a második szabadedzés végén már nem volt nagy mozgás a köridőtáblázaton, az rejtett érdekességeket a délután megjelenő esélylatolgatásunkban emeljük majd ki.
Egy körön Bottas volt a leggyorsabb Vettel, Verstappen, Hamilton, Hülkenberg, Sainz, Leclerc, Norris, Ricciardo és Gasly előtt, de a monacói pilóta autója az edzés utolsó harmadában lerobbant, értékelhető időmérő-szimuláció nélkül. A további részleteket hamarosan összefoglaljuk!
Köszönjük a figyelmet!