Sanghajban ritkán fogadja ragyogó napsütés a mezőnyt, azonban a pénteki első szabadedzésen ez volt a helyzet, jóllehet, a viszonylag hűvös időben (20 °C alatti hőmérséklet) néhányan megszenvedtek a gumik bemelegítésével. Ehhez fűződött a tréning leglátványosabb hibája, Lance Stroll megpördülése, aki a célegyenesre fordulva piruettezett, de az ő autója sem sérült meg.
A rangsor élén a Ferrari szendvicsbe fogta a tabellát vezető Lewis Hamiltont,
az élen végző Sebastian Vettel kicsit több mint 2 tized előnnyel előzte meg a címvédőt,
valamint saját csapattársát, Charles Leclerc-t.
A másik mercedeses, Valtteri Bottas lemaradása több mint 7 tizedre rúgott Vetteltől, Max Verstappen is beférkőzött elé a Red Bull-lal, amely abban bízik, hogy ezúttal nem nyúl mellé a beállításokkal, mint Bahreinben.
Stroll megpördülését leszámítva csak egy-két pályaelhagyás történt. A nagy vesztes egyértelműen az Alfa Romeo pilótája, Antonio Giovinazzi volt, aki mindössze 2 kört tudott megtenni és lépéshátrányba került, mert elszállt az erő az autójából.
A csapat szerint ezt motorbeszerelési hiba okozta.
A Kínai Nagydíj a második edzéssel folytatódik 8 órától.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, reméljük, minél többen velünk tartanak az álmatlanságban szenvedők vagy azok közül, akiknek egyéb elfoglaltsága van e korai órákban. Hivatalosan ez az ezredik versenyhétvége a Forma-1-es világbajnokságban, azzal nem untatnánk Önöket, milyen számolási viták voltak arról, tényeg ez tekinthető-e az ezrediknek. Ajánljuk helyette futamelőzetesünket!
...nemsokára. A Renault bejelentette, hogy a bajokat okozó kinetikus motorgenerátorból egy új változatot vet be saját gyári, illetve a McLaren autóiban, emiatt Sainz már ezen a hétvégén rajtbüntetésre számíthat, mert a harmadik versenyre elpuffogtatta a kétdarabos keretet, nyilván nem saját hibájából.
A hátsó egyenes 1,2 kilométer hosszú, ennél hosszabb nincs a szezonban, úgyhogy itt feketén-fehéren kiderül, mennyivel jobb a Ferrari erőforrása a többiekénél, ha hinni lehet a Bahreinben terjedni kezdő álláspontnak a vörösök lóerőfölényéről. A riválisoknak egyelőre fogalmuk sincs, milyen trükkel ért el hirtelen ekkora javulást a Scuderia.
A szmog és/vagy a felhők miatt ez gyakran nincs így Sanghajban a F1 idején. A levegő 15 fokos, az aszfalt ellenben kellemesen aránylag meleg, 30.
A C2, C3, C4 keverék elérhető a hétvégén, a teljes skála három középső darabja, ez a trió lesz a leggyakoribb az idényben.
Heten máris pályára gördültek, köztük Vettel és Leclerc.
2006-ban volt az első versenyük, összességében ez a 250. nekik, vagyis a Forma-1 fennállásának negyedében részt vettek. Korábban ők voltak a Minardi, amivel még régebbre nyúlik vissza a faenzai történelem.
A Sky szerint a kocsi hátuljára, a padlólemez mögé rakták az aerodinamikai nyomásviszonyok feltérképezését segítő eszközt. Stroll a hátsó szárnyán cipelt egy ilyet.
Amelyre mindenki más kilátogatott már, de ebben a pillanatban senki sem vezet. Mért köridőről egyelőre nem számolhatunk be.
Ezt jelentette a bemelegítő körében, most szerelik a Red Bullját. Giovinazzi szintén kiszállt a járművéből, továbbra sincs akció.
Jobb híján figyelmükbe ajánljuk a csütörtöki napról készített galériánkat, ugyanis továbbra sincsenek autók a pályán.
Russell és Kubica óta Räikkönen is kijött, utóbbi a kemény gumin, előbbi kettő a közepesen.
1:36-os idővel vezet a dán, Sainz 1:37-et ment. Hirtelen mindenki megjelent, az eddig hiányzó Mercedesek is.
Az egyik balosban egy picit korrigálnia kellett, de az 1:35.988 bőven elég volt az 1. helyhez. A közepes gumit használta.
Az egyik balosban egy picit korrigálnia kellett, de az 1:35.988 bőven elég volt az 1. helyhez. A közepes gumit használta.
Viszont ő a lágy keveréken futja az etapját, a 2. helyre besoroló Bottasszal együtt. Leclerc, ahogy várható volt, bejött Vettel mögé.
A célegyenesre fordító balosban forgott meg, a nem üzemmeleg abroncsokat okolta.
1:35.395-re szorította le a lécet, közel 2 tizedet vert Hamiltonra. Egyedül Giovinazzi áll a bokszban.
A képernyőn még nem sokat szerepelt, de bő 1 tizedre megközelítette Vettelt a rangsorban, a második jelenleg.
Hamilton 35.102-re javított, Bottas 43 ezredre felzárkózott hozzá. Úgy néz ki, mindketten így zárják első etapjukat.
Az extra gumiszetett eddig lehetett használni, a versenyzők pár percre most visszatérnek a garázsba.
Az F1 a millennium apropóján készített egy videós összeállítást olyan rekordokról, amelyek valószínűleg nem fognak megdőlni.
Elég jól elvegyültek a különböző csapatok tagjai a köridőrangsorban, igaz, ez az edzés nem annyira mérvadó.
Russell és Kubica újra pályán. Giovinazzinak még nincs ideje az Alfa Romeóval, úgy tűnik, valamilyen probléma sújtja.
A Renault ausztrál pilótája jelenleg a 15. helyet foglalja el, csapattársa, Hülkenberg 8.
A 3. helyre lépett a lágy gumin, noha volt egy kis elfékezése a körben és az egyik kanyart is kiszélesítette.
Az ok az, hogy a szünet előtt csak hárman, Hamilton, Bottas és Hülkenberg futották a legjobb idejüket a lágy gumin, most viszont szinte mindenki azokat használja.
1:33.911 az új szintidő, Leclerc 3., a lemaradása 256 ezred.
A thai újonc autója keresztbe akart állni az egyik balosnál, de ügyesen megfogta, elkerülte a megpördülést.
Pontosabban az Alfa Romeóját, a szerelők próbálják kideríteni, miért ment el az erő. Az olasz lépéshátrányból várja a hétvége további részét.
Kvjat és Magnussen van most csak kint a pályán.
A bokszutca végén hajtják végre, Pérezzel együtt. Megint éledezik a mezőny.
Kiderült, hogy Hülkenberg, Ricciardo és Norris az MGU-K mellett turbóból és MGU-H-ból is frisset kapott. A Ferrarikba és a Haasokba új vezérlőekelektronikát szereltek.
Az edzés utolsó 10 percében hosszabb etapok várhatók, Hamilton másodpercekkel lassabb a legjobb idejénél, hiába használja a lágy gumit.
Rádión jelentette, hogy az első és a hátsó tengelyen hasonló mértékben fogynak az abroncsok.
Giovinazzi kivételével mindenki a pályán tartózkodik, az olasznak lesz mit pótolnia délután – feltéve, ha sikerül megjavítani az autóját.
Vettel maradt az élen Hamiltont megelőzve, a 3. Leclerc lett, majd jön Verstappen és Bottas. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval! A második tréninggel 8 órától folytajtuk.