Leclerc vezetésével jelentős előnybe került a Ferrari Bakuban
2019. április 26. 14:46
Szokatlan eseményláncban alakult ki a végeredmény az Azeri Nagydíj második edzésén, ugyanis a gumikat érő enyhe terhelés lehetővé tette, hogy a versenyzők több gyors körrel is próbálkozzanak, nem fogytak ki a szuflából egy kísérlet alatt.
Az kezdettől fogva látszott, hogy a Ferrari előnyben van a Mercedesszel szemben,
a különbség tizedmásodpercekben volt mérhető, és Charles Leclerc végül közel 7 tizedet vert a 3. helyezett Lewis Hamiltonra, saját márkatársára, Sebastian Vettelre pedig több mint 3-at. A maranellóiak nem az egyenesben autózták ki az előnyt, láthatóan nagyobb felületű hátsó szárnnyal köröztek, és a végsebességben nem is voltak fölényben. Valtteri Bottas elé Max Verstappen is beférkőzött a 4. helyre.
Hamiltonnak az edzés végén volt egy necces jelenete, amikor kis híján összeütközött Kevin Magnussennel az egyik padlógázos törésnél. A Haas pilótája vélhetően nem vette észre, és felé kormányzott, nem sokon múlt a csattanás.
Jól mentek a Toro Rossók, legalábbis, amíg mentek: a kormányszervó hibája miatt időt vesztő Danyiil Kvjat 6., Alexander Albon 8. lett, de előbbi nem tartotta egy darabban az autót, az edzés második felében egy megcsúszással falhoz vágta a 7-es kanyarnál, piros zászlót kiváltva.
Az egyébként már a második volt a tréningen, a nap folyamán pedig összességében a harmadik, mivel Lance Stroll szintén előidézett egyet. Ő a bal első kerekét borotválta le a palánkon a 3-as kanyarnál, miután
túl későn próbált kihátrálni a kanyarodási manőverből és a bukótér felé venni az irányt,
de már nem maradt helye kimenekülni.
A gondviselés sokakat megóvott attól, hogy úgy járjanak, mint Stroll és Kvjat, egy idő után szinte lehetetlen volt nyomon követni, ki hol csúszott ki, szinte alig volt olyan, akinek nem volt része benne. Ennek fő oka az lehetett, hogy ezen a pályán nehéz kellően melegen tartani a gumikat.
Különösen küszködött a féktávokkal Daniel Ricciardo, de a korai percekben a Mercedesek is megjárták néhányszor a bukótereket. Majdnem Leclerc is csúnyán pórul járt egy ütközéssel, ám szerencséjére megúszta, hogy érintőre vette a falat a 7-es kanyar kijáratánál.
A délelőtti balszerencse következtében a williamses George Russell nem vehetett részt az edzésen, mert egy pilóta nem használhat két kasztnit egy nap.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat az Azeri Nagydíj péntek délutáni edzéséről készített tudósításunkban! Írhatnánk, hogy a másodikról, de az nem teljesen lenne igaz, hiszen a délelőtti tréninget bő negyedóra után le kellett fújni egy meglazult csatornafedő miatt. Azóta át kellett vizsgálni az összeset (több mint 300-at), hogy rendesen rögzítették-e őket. A másfél órás edzés a tervezett időpontban, magyar idő szerint 15 órakor elindul, de az F2 időmérőjének kezdésébe becsúszott fél óra késés.
Ő volt az, aki szerencsétlenségére áthajtott azon a bizonyos meglazult csatornafedőn, ettől megsérült az autója. Szinte vakon fog nekivágni az időmérőnek, a holnapi edzésen lesz egy órája gyakorolni előtte. A Williams most építi fel a tartalék vázat Russellnek, de egy pilóta egy nap nem használhat kettőt, ez is kizárja a részvételét a második edzésen. Hogy utána se érezze magát jól, arról a sérült akkumulátor gondoskodhat, ami potenciálisan annyira károsodott, hogy használhatatlanná vált, és ez bizonyára büntetést fog okozni a jövőben.
Az Egyforma vlog legutóbbi témája pont az F1-es autók váza volt, ezt itt tekinthetik meg:
"Független csapatként a balesetnek komoly anyagi következményei lesznek számunkra. A kasztni megrepedt, vissza kell állnunk a 3-as számúra" – mondta Claire Williams Russell balszerencséje után. Amikor arról kérdezték, a Haas 2017-es malajziai esetéhez hasonlóan indítanak-e kártérítést a pályával szemben, azt felelte, "úgy gondolom, erre sor kerül."
"Nagyon dühös vagyok – tette hozzá. – Amikor pályára küldünk egy autót, elvileg garantálni kellene, hogy nem sérül meg így a pályán."
Az F1-es esportsorozat magyar résztvevője, Bereznay Dani ezúttal is bemutatja a soron következő versenypályát, a bakui aszfaltcsíkot.
A videóban egy kérdést is elhelyeztünk, a helyesen válaszolók között a Hyp-R.ZONE szimulátor- és VR-terembe szóló kuponokat sorsolunk ki.
A csapatok többsége új hátsó szárnyat hozott a pályára, amelyen a 2,2 kilométeres padlógázos szakaszon sokat számít a kis légellenállás, ugyanakkor a leszorítóerőről sem szabad teljesen elfeledkezni a kanyargós részek miatt – az adatgyűjtést viszont csak most kezdhetik el. A Ferrari emellett módosította az orrkúp alatti terelőlapokat, valamint kipróbálta volna az új padlólemezt is Leclerc autóján, de az összehasonlításra csak most lesz lehetőségük, már amennyiben úgy döntenek, hogy mindenképp végre akarják hajtani, és ezzel esetleg hátrányba hozzák valamelyik pilótát a mindig fontos második edzésen.
Dieter Rencken arról számolt be, hogy Bakuba utazva az átszállásnál elkeveredett a csomagja, és sok más újságíró is így járt. A veterán újságíró poggyásza még péntek reggelre sem érkezett meg.
A Mercedesek vezetik a sort, a versenyzők szép sorban érkeznek az ellenőrző körre.
Az új versenyigazgató, Michael Masi nyilatkozott a Sky Sportsnak, és elmondta, hogy a problémát okozó csatornafedő alatti rögzítés mondta fel a szolgálatot. "Egyelőre nincs magyarázat az okára" – közölte.
Az egyik balosban nem tudott elfordulni, a menekülőútra kényszerült, ahol egy forgással irányba állította az autóját.
A Red Bullnak az új Honda motor kalibrálása miatt fontos a minél több edzésidő. A 2-es számú verziót mindkét autójuk, valamint a Toro Rossók is megkapták, elsősorban a jobb megbízhatósággal profitálhatnak vele, a teljesítménynövelés ezúttal másodlagos volt.
Ezúttal az első kanyart nem tudta bevenni. Bár kacérkodott a kísérlettel, elfordulás közben jobbnak látta, ha kiereszti a kocsit a bukótérbe. Az élen a Sauberek állnak néhány perc elteltével.
1:46.1 a közepes gumin, Magnussent és Räikkönent veri. Csak Ricciardo (lágy) és Kvjat (kemény) használ más típusú gumikat.
Előbb az egyik kerékvetőre hajtott rá túlságosan, aztán a célegyenes végi féktáv fogott ki rajta. Ricciardo bevallottan küszködik a féktávokon az idei Renault-ban, bár azt mondta, javulást tapasztal. Ehhez a vezetési stílusán is változtatni kellett.
34 ezreddel volt gyorsabb Leclerc-nél, majd Bottashoz hasonlóan nem vette be az egyik balost és tett a bukótérben egy rövid látogatást a 8-as kanyarnál.
Bottas 1 tizeddel követi élen álló csapattársát, míg Vettel a 8. helyet foglalja el – azt nem láttuk, hogy hibázott-e, vagy egyszerűen csak nehezebb a tankja.
Vajon megsérült a Ferrari? A 7-es kanyarból kijövet a bal hátsó kerekével nekiment a palánknak, és ha jól láttuk, a beriszálástól a bal elsővel is.
Stroll a bal első kerekével nekiment a falnak a 3-as kanyarnál, emiatt átmenetileg leállítják az edzést. Hamiltonhoz és Bottashoz hasonlóan megpróbált kihátrálni a kanyarodási manőverből és a bukótér felé vette volna az irányt, de elkésett, nem maradt helye kimenekülni.
Természetesen még a piros zászló előtt, 723 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál. Vettel feljött a 3. helyre, Bottas elé.
Nem sokáig lehetett autókat látni Bakuban délelőtt, de már az első edzés után összeállítottuk pénteki galériánkat, melyet a nap folyamán bővíteni fogunk.
---- separator ----gallery-content-type:49a38025-7b75-4b72-bbdc-3407f3702e64---- separator ----65 perc maradt az edzésből, egyelőre senki sem jelent meg újra a pályán. Lehet, hogy ezután rögtön az időmérő szimulációk jönnek.
A közepes gumit használják, érkezik Vettel is. Verstappen a 13. helyet foglalja el.
A Sky megtudta az okát: a kormányszervó romlott el a születésnapos pilóta Toro Rossójában.
Már a piros gumikon ment, de lehet, hogy marad bennük szufla egy újabb próbálkozásra. A 3-as kanyarnál forgott meg a német.
Leclerc 1:43.598-mal első, Vettel több mint fél másodperc hátránnyal második, Bottas és Hamilton csak utánuk jön.
Leclerc 222 ezredet javított az idején, miután a célegyenesben Vettel húzta neki a szélárnyékot.
444 ezreddel lassabb Leclercnél, feljött a 2. helyre. Közben Kvjat készülődik, úgy néz ki, nem ért véget az edzése a műszaki hibával.
1:43.196 az új etalon, 180 ezreddel volt gyorsabb csapattársánál. A Ferrarik előnye tetemes a Mercik előtt, bár Toto Wolff utalt rá, hogy péntekenként az olaszok keményebben hajtják a motort, mint ők.
A versenyzők folyamatosan javítanak az idejükön, ennek oka az, hogy gyors kanyarok híján a gumikat nem éri komoly terhelés, sőt, egy kör alatt szinte nem is lehet rendesen felmelegíteni őket. A csapatok láthatóan készültek erre, alaposan megtankolták az autókat.
Véget érhettek a rohamok, hamarosan jöhetnek a versenyszimulációk. Leclerc 1:42-es idővel áll az élen Vettel, Hamilton és Bottas előtt.
A Toro Rosso újonca az 5. helyet foglalta el, mindkét Red Bullt, a 6. Gaslyt és a 8. Verstappent egyaránt megelőzte. Igaz, Verstappen még nem kapta meg a lágy gumit.
Kicsúszott az egyik szűk bukótérbe, és eleinte úgy látszott, nem tud kikecmeregni onnan, de aztán megoldotta a feladatot.
Most vágtatott a piros színű lágy abroncson, de a kör vége felé túl nagy lendülettel érkezett meg az egyik balosba és kicsúszott.
A McLaren pilótája megelőzte Albont, a Red Bullok egyelőre nem állnak jól a tabellán.
A monumentális célegyenes fordító kanyarnál csúszott meg, talán a széltől, de ügyesen megfogta az autót. Bottas kijött a bokszból, alighanem kezdődik a versenyszimulációja.
A Red Bull pilótájának hátránya majdnem 1 másodperc Leclerctől, de ezzel megelőzte Bottas Mercedesét.
A Red Bull fiókcsapatának versenyzői a 7-8. helyen állnak, jók a kilátásaik a versenyre. A Renault és a Haas például nem túl acélos, egyik autójuk sincs a legjobb tízben. Grosjean tett egy kitérőt a bukótérben.
Norris és Pérez a következők, akik elvétettek egy kanyart, utóbbi nagy füstfelhővel érkezett meg a célegyenes végére.
Kvjat száguldása eddig tartott: a 7-es kanyarnál egy megcsúszással nekiment a falnak és letörte a bal első kerekét, de a kocsi máshol is megsérült, kicsit lángol is. Másodjára van szükség piros zászlóra az edzés folyamán, ma összesen harmadjára.
Fájhat a fejünk, hogyan értelmezzük a köridők adatait a holnap megjelenő esélylatolgatásunkban, mert a piros zászló előtt relatíve kis mintánk lesz az összevetéshez.
Most szállítják el Kvjat autóját, a csapatok további értékes időt veszítenek a felkészülésből. Az izgalmak szempontjából ez nem rossz, mert a kevesebb adattal könnyebben ronthatják el a beállításokat.
A Ferrarik álltak fel először a bokszutca végére, aztán nekilódulnak. Ricciardo autóját szerelik, számára véget érhetett a nap.
Leclerc és Bottas a lágy, Vettel és Hamilton a közepes keménységű gumit nyüstöli hosszú etapon.
Giovinazzi pihent meg egy kicsit a bukótérben, nem győzzük számon tartani a kicsúszásokat.
A lágyról a közepes abroncskeverékre váltott. Néhány perc van hátra az edzésből.
A 8-as kanyar bukóterébe csúszott, Hülkenberg autójának hátulján pedig úgy látszik, lifeg a lámpa.
Magnussen talán nem látta az egyik padlógázos törésnél, és majdnem felkente a belső oldali falra. Necces jelenet volt.
Nem változott az eredmény, Leclerc és Vettel végzett az első két helyen, a Mercedes hátránya egyelőre jelentős. Köszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire, estig folyamatosan szállítjuk a versenyzők pénteki nyilatkozatait, szombat reggel pedig jelentkezünk szokásos esélylatolgatásunkkal!