Elképesztően meleg, 55 fok körüli hőmérsékletű aszfalton rendezték a Francia Nagydíj második edzését, amelyen nagyon meggyűlt a legtöbb versenyző baja az autójával, szinte alig akadt olyan, akinek ne lett volna nem tervezett kormánymozdulata megcsúszás miatt, vagy ne hagyta volna el a pályát.
A két többszörös világbajnok,
Lewis Hamilton és Sebastian Vettel többször szenvedett a tapadással.
Hogy nem vették fel a ritmust, a végeredmény is mutatja, mert mindketten csapattársuk mögött végeztek, a 2., illetve a 4. helyen.
A Mercedes ezúttal Valtteri Bottas vezetésével szerezte meg az első két pozíciót, aki több mint 4 tizedmásodpercet vert Hamiltonra, Charles Leclerc-t 6,5-lel, Vettelt 7,3-mal előzte meg. A Ferrari egy körön tehát nagyon messze volt a címvédő istállótól, hiába hozott új fejlesztéseket.
Hamilton viszont egy darabig nem lehetett nyugodt:
a sportfelügyelők beidézték, amiért az egyik kicsúszása után kicsit veszélyesen folytatta útját és a mögötte érkező Max Verstappent váratlan manőverre kényszerítette,
amitől a holland elhagyta a pályát. Hamilton a 3-as kanyarnál támadta túl vehemensen a kerékvetőt, határozott ellenkormányzással kerülte el a megpördülést, ezután történt az incidens, amit végül nem szankcionáltak.
Ez a kanyar, valamint a két hátsó egyenest elválasztó sikán volt a legtrükkösebb, de a kör második felében lévő nyújtott kanyarok is feladták a leckét néhány pilótának, itt rontott Bottas és Max Verstappen, Nico Hülkenberg itt forgott meg.
A kicsúszásoktól eltekintve többnyire zavartalan volt a csapatok felkészülése, műszaki hibákról nem nagyon érkeztek hírek, csak Carlos Sainz panaszkodott fura zajokra, illetve az edzés elején Hamilton panaszkodott a nem jól kiegyensúlyozott gumikra.
Romain Grosjean volt az, akinek a zaklatott lehetett a felkészülése, mivel rögtön a legelső körében foltosra fékezte a jobb első gumiját, azt a szettet azonnal dobhatták a kukába, így értékes időt vesztett. A Haasnak többször rá is kellett szólnia, hogy térjen vissza a depóba.
A középmezőnyből a McLaren és az Alfa Romeo diktált ígéretes tempót, Lando Norris a Red Bullokat is meg tudta előzni a rangsorban.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Bő 2 órával az előző szabadedzés leintése után már kezdődik is a második tréning. Bemelegítésként ajánljuk az első összefoglalóját!
Az F1 esport-sorozatának magyar tagja ezúttal a Francia Nagydíj helyszínét mutatta be, és tanácsokat adott a számítógépes kormányok kiválasztásával kapcsolatban is.
A felvétel még az első szabadedzésen készült, Valtteri Bottas jobb hátsó gumija szenvedett a Mercedesen.
Elkezdődött az edzés, az érdeklődés viszont elég lanyha, Kvjat egyedüliként megy a pályán a Toro Rossóval. A levegő 25 fokos, az aszfalt viszont döbbenetesen forró, a hőmérséklete 56°C.
A hazai környezetben versenyző pilóta a kemény gumin jött ki, Kvjat a lágyakon hajt.
Hülkenberg viszont nem, mert a Renault egyelőre nem akarta büntetéssel sújtani a keret túllépése miatt. Ricciardo egy új fejlesztésű V6-ost kapott. Részletek itt.
A hátsó sikánban csúnyán elfékezte a jobb első gumiját, kérdéses, mennyit tud még vele menni és tud-e hasznos információkat gyűjteni. Azóta kiderült a válasz: rádión szóltak neki, hogy térjen vissza a depóba.
Pont a mezőny fele, tíz pilóta köröz jelenleg, az élmezőnyből egyelőre senki. Grosjean reklamál a Haas döntése miatt, nagyon nincs kedve máris befejezni az etapot az elfékezett gumin.
1:34.486 az ideje, a finn gyorsabb, mint délelőtt volt. Vettel megjelent a pályán.
Beriszált a Ferrari a hátsó sikánnál, aztán más autókat utolérve is bosszankodott kicsit, egyelőre nincs rendes eredménye. A közepes keverékű abroncsokat használja.
1:33.152 a közepes gumin, de nem sokkal előzte meg Norrist, akit Ricciardo követ a rangsorban.
A Sky Sports tudósítója, Ted Kravitz azt mondta, ma nem lesz döntés a ferraris montreali büntetésének felülvizsgálatában. A Ferrari új bizonyítékokat talált Vettel védelmében, ezeket délután mutatták be az ítéletet meghozó felügyelőknek.
Vettel 1:32.763-ra javított, közel 0,4 mp-cel előzi meg Leclerc-t. Hamilton és Bottas közben felbukkant.
A finn ideje 1:32.748 (szintén közepes gumi), majdnem 3 tizeddel gyorsabb Vettelnél, a Ferrarik közé beesett Norris. Verstappen megcsúszott a hátsó sikán második felében, el is vette a gázt.
Az élen továbbra is Bottas, 1:31.6-ra gyorsult, Verstappen feljött a 2. helyre, Gasly a 3.-ra. Leclerc megelőzte Vettelt, a Ferrarik visszatértek a bokszba.
A 7. helyen áll, és egy rádióüzenetben azt mondta, nem mindegyiket egyensúlyozták ki jól. Ez a Pirelli hibája lehet.
251 ezred hátránnyal felzárkózott Bottas mögé, a 2. helyre. A Ferrari szénája nem áll jól, többen megelőzték őket ugyanolyan vagy kemény gumin, Leclerc és Vettel hátránya 1,5 mp fölötti.
Elcsendesült a pálya, csak Hamilton és Kvjat van kint. A mezőny nemsokára érkezik az időmérő szimulációkra.
Hamilton nagyot bűvészkedett, hogy ne forogjon meg a sikán közepén vagy a kijáratánál. Még nem a lágy gumin megy.
Bizonyára nagyon türelmetlen volt már azt követően, hogy az első szett abroncsát tönkretette az első percekben és nem tölhette rendes felkészüléssel az időt. Ő már a piros csíkos abroncsokon érkezik.
Keményen támadta a kerékvetőt a 3-as kanyarnál, megcsúszott, ez a próbálkozás nem hozott sok sikert. Kvjat és Giovinazzi jön következőnek időmérő szimulációra.
Ugyanott, ahol Grosjeannak, ő is túl vehemensen támadta a jobbosban a kerékvetőt.
Kevesebb, mint 0,2 mp-et, vajon ennyire nem bírják a meleget és a terhelést a lágy gumik? Pedig a finn az összes szektorban javított a részidején.
Az egyik jobbosban nem követte az akaratát az SF90, a német csak a bukótérben fordult el. Leclerc a 3. helyet foglalta el, a hátránya több mint 8 tized Bottastól.
Hamilton a 3/4-es kanyarnál sodródott le az ívről, kemény ellenkormányzással úszta meg a megpördülést. A visszatérésekor Verstappennek le kellett menekülnie a pályáról.
A változatosság kedvéért most a bal elsőt, a pálya második felében lévő nyújtott kanyarok egyikében.
Ő az egyik elnyújtott íven csúszott le a pályáról, rengeteg a vezetői hiba, és sokat talán nem is mutattak a közvetítésben.
Egyelőre ő az, aki úgy gyors, hogy nem hibázik, több mint 4 tizeddel veri Hamiltont. Leclerc, Vettel, Verstappen, Gasly a további sorrend.
Nem szellemek bújkálnak a fejében, az autóból hall valamit furcsát. Csak a 14. helyen áll, miközben csapattársa, Norris 7.
Felzárkózott Norris mögé a 8. helyre, a McLaren ütőképesnek tűnik. Az Alfa Romeo is relatíve jó formában van eddig, a Renault egyelőre vitézkedik.
Megkezdte a versenyszimulációt, sanszos, hogy az élboly ezzel a gumitípussal próbál majd rajtolni. Ehhez a Q2-ben kellően gyorsnak kell lenniük a lágy gumis riválisokkal szemben.
Az edzés után meg kell jelennie a sportfelügyelők előtt, amiért a legutóbbi kicsúszásakor potenciálisan veszélyesen tért vissza a pályára és miatta kisodródott Verstappen.
Ha jól figyeltünk, ő az első, aki nem szimplán lecsúszott az ívről, hanem meg is pördült. Bottas az előbb a másik kategóriába lépett be.
Norris közben gyorsult és feljött az 5. helyre, megelőzve a Red Bullokat. Szép teljesítmény.
Vettel 5 kör után megszabadult tőlük, Leclerc 7 körnél jár velük. A Mercedeseken a közepes keverék van.
Az utolsó kanyaroknál utolérte az egyik Racing Point autót, amely elég ügyetlenül botorkált. Bottas lassítania kellett, hogy elkerülje az ütközést.
A végéhez közeledik az edzés, a kicsúszásoktól eltekintve többnyire zavartalanul ment a csapatok felkészülése, kevés műszaki hibát láttunk. Ne feledjük, a Hamilton-Verstappen esetet még kivizsgálják.
Bottas végzett az élen Hamilton előtt, de a gumikopás jelentősnek látszik, és a sok ma látott megcsúszás az időmérőt is izgalmassá teheti. Köszönjük a figyelmet, szombat reggel jelentkezünk a hosszú etapok elemzésével!