A Mercedesek bizonyultak a leggyorsabbnak a Francia Nagydíj első szabadedzésén, de az Ezüstnyilak előnye nem volt jelentős, 3 tizedmásodperces lemaradással követte őket Charles Leclerc a Ferrarival. A Scuderia pilótái már korán munkához láttak, új aerodinamikai alkatrészeket teszteltek, köztük egy új első szárnyat is.
Sebastian Vettel autójára többször is felrakták majd levették az új orrkúpot és első szárnyat, a német pilóta végül az új alkatrésszel futotta a leggyorsabb körét, de nem volt elégedett az autója viselkedésével és korábban azt is jelentette, hogy a lágy gumikkal nem lehet két mért kört futni egymás után.
A gumik ezúttal is nehezen kezelhetőnek bizonyultak, többen is panaszkodtak a gyenge tapadásra és a kopásra, ez és a szél is több kicsúszást és megpördülést okozott, de a hatalmas bukótereknek köszönhetően senki sem került nagyobb bajba, és a sárga zászlóknál súlyosabb óvintézkedésekre sem volt szükség.
A panaszosok között volt eleinte Max Verstappen is, de a holland pilóta végül befért a két Ferrari közé a Honda továbbfejlesztett motorjával,
ami Christian Horner csapatfőnök szerint nem sokkal erősebb a korábbi változatnál, viszont hosszabb ideig tudják magasabb teljesítményszinttel üzemeltetni azt. Ez elsősorban a hosszabb etapokon jön majd jól, így a szél miatt szintén megpördülő Pierre Gasly-nak sem segített sokat, a hazai pilóta a 6. helyen zárt.
Egyelőre nem hozott látványos javulást a továbbfejlesztett Renault-motor sem, Daniel Ricciardo mindössze a 9. helyezett lett mindkét McLarentől kikapva, ráadásul a korábbi változatot használó Nico Hülkenberghez hasonlóan füstöt észlelt a pilótafülkében, ami a Sky Sports szerint az aszfaltot súroló padlólemez miatt volt.
Bár átépítették a bokszutca be- és kijáratát, az új változat is okozott galibát,
Vettel és Gasly a kijáratnál kénytelen volt a bukótérbe húzódni, hogy ne akadályozza a versenytempóban érkező ellenfeleket, Hamilton és Bottas pedig a bejáratnál fékezte el magát. Már az első szabadedzésen is oda kellett figyelni a forgalomra, ez a trükkös bokszkijárattal együtt az időmérőn is fontos szerephez juthat.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Francia Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! A pálya nem messze fekszik a francia riviérától, ebből sajnos nem sok látszik, de reméljük, a versenyzés izgalmas lesz. Előzetesünket ajánljuk figyelmükbe a kezdés előtt!
A kanadai Nicholas Latifi ezúttal George Russell helyét veszi át az első szabadedzésen. Az F2-ben versenyző pilóta összesen hat alkalommal vendégeskedik a sereghajtó Williamsnél.
A brit pilóta tegnap kihagyta a Francia Nagydíj sajtónapját, éjszaka pedig elkezdett azon gondolkodni, hogy ez talán kérdéseket vet majd fel a hétvége további része során. Motivációs szöveget posztolt az Instagramra.
„Éjjel 3-kor is ébren vagyok. Már most úgy érzem, tudom mi fog holnap történni. Nagyon sok a gyűlölet a világban. Bármi is történjen, egy testvért nem lehet letörni. Felül fogok kerekedni mindenen, mindig."
„Bármivel is foglalkozol, sohase engedd, hogy bárki is elhomályosítson. Emeld fel a fejed, és menj tovább! Azok, akik vissza akarnak húzni, csak félnek a világosságtól, a kiválóságodtól, és ez kényelmetlen a számukra. Ahelyett, hogy inspirációt látnának benne, el akarják hervasztani azt. Ragyogj tovább és küzdj, a kitartásod felszabadító lesz."
A FOM elérhetővé tette a Francia Nagydíj programfüzetének digitális változatát, ami itt lapozgatható és le is tölthető.
A francia istálló bejelentette, hogy szükség esetén kölcsönadják a McLarennek a tartalékpilótájukat, Szergej Szirotkint.
Csábító a tengerpart, de reméljük, a versenyzés is leköti majd a figyelmünket.
A Renault megerősítette, hogy Daniel Ricciardo továbbfejlesztett erőforrást kap a csapat hazai versenyére, de Nico Hülkenberg nem, mert nem akarták, hogy a Paul Ricardon rajtbüntetéssel kezdje a futamot.
A francia színekben versenyző svájci pilóta az első, aki megkezdi a munkát az első szabadedzésen, Valtteri Bottas még csak most sétál be a garázsba, Latifi is várakozik még.
Az ilyenkor szokásos rutinnak megfelelően a pilóták rendszerellenőrzéseket végeznek. Vettel is kigurult a pályára, Gasly is ment már egy kört.
Vettel autójának padlólemezét és a jobb hátsó futómű elemeit flow-vis festékkel vonták be, a német pilóta elkezdett egy mért kört is, de láthatóan lassan hajt egyelőre, feltehetőleg az adatgyűjtés miatt. Sainz 1:35.909-cel vezet, Vettel 1:40.552-t futott.
Csapattársához hasonlóan lágy gumikkal megy, de az ő autóján nem látni a jellegzetes, zöld festéket. Egyelőre ő is lassabb Sainznál egy másodperccel.
A thai pilóta egyelőre ki is száll a Toro Rossóból, közben a szerelők az orrkúp aljára szerelnek egy mérőkeretet.
Kívülről nehéz látni, hogy mit csinálnak a Ferrarinál, az autóik hol gyorsabban, hol lassabban mennek, Vettel most megelőzte Leclerc-t a pályán. Valószínűleg különböző helyzeteket próbálnak szimulálni, és mérik az aerodinamikai hatásokat. Vettel autóján új első szárny is van.
A jobb első abroncsán egy nagy csík látható, és a rádión is jelentette, hogy valami gondja van. "A gumik már meghaltak" - mondta.
A német pilóta eddig az új hátsó szárnyat tesztelte, most váltottak vissza a régire. Rögtön vissza is tért a pályára.
A Toro Rosso pilótája a bukótérben találta magát, ezzel a hétvégén először előcsalta a sárga zászlókat. A nagy bukóterek miatt ártalmatlan hiba volt.
A német pilóta a rádión jelentette, hogy lágy gumikkal nem lehet két mért kört futni egymás után. Hülkenberg közben azt jelezte, hogy "megy itt egy kis barbecue", ezzel arra utalt, hogy füstöt észlelt a pilótafülkében.
Az ötszörös világbajnok elsőre egy 1:36-os körrel kezd, egyelőre lassabb Vettelnél is, aki a visszajátszás szerint a bukótérbe hajtva engedte el őt és Norrist, miközben kifelé tartott a bokszból.
1:34-695-tel a Mercedes pilótája átvette a vezetést Lando Norristól, aki egy megcsúszás miatt szintén a bukótérben járt.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint azért füstölt az előbb a Renault, mert a padlólemez eleje súrolta az aszfaltot. A csatorna szakértői furcsállják, hogy onnan a füst be tud jutni a pilótafülkébe.
Verstappen közben arra panaszkodik, hogy nagyon csúszkál az autója.
Elcsendesedett most a pálya, hiszen 3 perc híján elérkeztünk az edzés feléhez. Verstappen gyorsult ugyan, de továbbra is Bottas áll az élen a Mercedesszel és közepes gumikkal.
A pilóták továbbra is hűsölnek a garázsokban, miközben a nézők sülnek a napsütésben.
Flow-vis festékkel kenték be az első szárny jobb oldalát és a lengőkarokat, valószínűleg az outwash-hatást vizsgálják az alkatrészeken.
A Red Bull pilótája 1:34.271-gyel átvette a vezetést, közben elődje, a Renault-t vezető Daniel Ricciardo kiszélesítette a pályát.
Jól illusztrálja az eredmények eddigi komolyságát, hogy a MLarent vezető Lando Norris lágy gumikkal visszaszerezte a vezetést 1:34.110-zel.
A finn pilóta csapattársához hasonlóan lágy gumikkal jelent meg a pályán, 1:33.7-tel átvette tőle a vezetést 0,3 másodperces előnnyel, és Gasly is beugrott Hamilton elé a sorrendben. Kezd élénkülni a forgalom, Verstappennek már lassítania is kellett a célegyenes előtt. Az autóján a diffúzort flow-vis festékkel kenték be.
Az ötszörös világbajnok 1:33.272-re gyorsult, Verstappen néhány pillanatra a 2. helyezett volt mögötte, de Bottas alig 1 tizedmásodpercnyi hátránnyal feljött a csapattársa mögé.
Verstappen és Gasly is forgalommal küzd, a holland pilóta ki is ment a bokszba.
Hamilton vezet 1:32.738-cal (majd kicsúszott), Bottas 0,069 másodperces lemaradással a 2. helyezett, és hosszú távolmaradás után előkerült Charles Leclerc is, egyelőre 3 tizedes hátránnyal a 3. helyen áll.
A német pilóta az új első szárnnyal próbálkozik, de nehezen vezethetőnek tűnik az autója, és a rádión is azt mondta, hogy valami nem stimmel az autója elején.
A német pilóta hátránya 1 másodperc a Mercedesekhez képest, Verstappen is befért elé. Grosjean kiszállt az autóból és a bokszfalról figyeli az eseményeket.
A német versenyző ismét megkapja a régi változatot, ez elsősorban ott érhető tetten, hogy a véglap kerékhez közelebbi vége nincs kivágva.
A holland pilóta és francia csapattársa is megúszta az esetet, bár Gasly nem volt messze a faltól.
A Mercedes pilótája 0,069 másodperccel előzte meg csapattársát, Valtteri Bottast, és jó 3 tizeddel a Ferrari vezető Charles Leclerc-t. Azzal kapcsolatban nem lettünk okosabbak, hogy a Ferrari újításai beválnak-e, az viszont látszik, hogy a gumikkal ismét nehéz lesz majd bánni a hétvégén.
Hamarosan összefoglalóval és további hírekkel is jelentkezünk! Köszönjük a figyelmet!