A tavalyi versennyel megegyező sorrendben, a Mercedes pilótái rajtolhatnak az élről a Francia Nagydíjon. Lewis Hamilton a hétvége korábbi részében jellemzően kicsit lassabb volt Valtteri Bottasnál, de amikor számított, 286 ezreddel legyőzte.
A finn nem is tudott javítani az idején a legutolsó kísérletekor, Hamilton ellenben igen. "Ez nem könnyű pálya, a nagy bukóterek ellenére technikás. Valtteri egész hétvégén gyors volt, folyamatosan közelítettem hozzá, és az utolsó két kör volt a döntő"– nyilatkozta a címvédő.
Vele együtt Bottas is kiemelte, hogy
megfordult a szélirány, az időmérő végén fel is erősödött,
talán ez volt a meghatározó. "Lewis kiváló kört futott. Végig hihetetlenül szoros volt a meccsünk, minden a részletekről, a századmásodpercekről szólt" – tette hozzá. Megemlítette, hogy néhány kanyarban nem működött a korábban bevált íve sem.
Nem sok jel mutat arra, hogy a futamon változhatnak az erőviszonyok az élen, de némi izgalmat biztos hoz az eseményekbe, hogy Sebastian Vettel csak a 7. helyről, Max Verstappen és az egész hétvégén látványosan jó McLarenek mögül indulhat.
Az első Q3-as körét megszakította, mert az egyik felváltásnál hibázott, majd a legvégén túl lassú volt, a 3. helyet megszerző csapattársától, Charles Leclerctől több mint 0,8 mp-et kapott. "Nem hoztam ki a legtöbbet az autóból" – ismerte el.
Nehéz volt, mert nem tudom, miért, de néhány kör jó volt, máskor meg hiányzott a tapadás.
Az időmérő különleges volt abból a szempontból, hogy nem csak a három élcsapat vállalta be a közepes gumit a Q2-ből továbbjutáshoz, hogy hosszabb első etapot mehessen a versenyen – pontosabban a Red Bull csak Verstappennel tette ezt, Pierre Gaslynak a lágy gumit adta oda –, hanem a McLaren és a Renault is erre épített. Lando Norris és Carlos Sainz, valamint Daniel Ricciardo jól járt, megoldotta a feladatot, Nico Hülkenberg azonban hibázott és kiesett.
A Q1 elején volt egy jelenetsor, ami vizsgálatot igényel: Kimi Räikkönen (aki végül 12. lett) az egyik jobbosnál utolérte a poroszkáló Daniel Ricciardót, és el kellett rántania a kormányt, hogy kikerülje, amitől lesodródott a bukótérbe. Örülhetett, hogy egyáltalán irányítás alatt tartotta az autót és nem pördült meg. Emiatt Ricciardo kaphat büntetést, de a pályára visszatérve Räikkönen is feltartotta az érkező Romain Grosjeant, amit szintén kielemeztek a sportfelügyelők. "Láttam, hogy Kimi merőlegesen érkezik vissza a pályára, ezért elvettem a gázt" – mondta Grosjean. Végül senki sem kapott büntetést.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! A Francia Nagydíj időmérőjének kezdetétől már csak néhány perc választ el bennünket. Eddig toronymagasan a Mercedes a favorit, az utolsó edzést is ők húzták be az élen, bár egyelőre nem Hamilton, hanem Bottas van kicsit jobb formában.
Pénteken számos újítást teszteltek, de nem mindegyik vált be, padlólemezből például a korábbi változatot szerelték vissza az autóra. A szárnyak és a fékhűtők ellenben beváltak, azt mondják.
A képre kattintva megtekinthető galériánk a mai napról, az időmérő után tovább bővítjük.
---- separator ----gallery-content-type:b0c91a77-e4d8-4c03-8333-21b427c8d9f6---- separator ----Legfeljebb annyi, hogy a gumiknak már sok lehet ez a meleg. A levegő 25, az aszfalt 55 fokos.
Valószínű, hogy megpróbálnak a közepes keveréken továbbjutni, hogy az első etapban ne kelljen a gyorsan fogyó lágyat használniuk. A sok csúszkálást az is okozza, hogy jelenleg három különböző fajta aszfalt borítja a pályát három eltérő időpontban elvégzett burkolási munkálatból.
Kvjat előre tudta, hogy a negyedik idei motor beszerelése miatt hátrasorolás vár rá az időmérő után, a harmadik edzést követően viszont kiderült, hogy a williamses Russell ugyanerre a sorsra jut, mert új akkumulátort és vezérlőelektronikát kap. Ezt nem tervezte a csapat, a tréningen tapasztalt motorhiba miatt kényszerült erre a lépésre. A fiatal pilóta alig gyakorolhatott az utolsó tréningen a technikai probléma miatt.
18 percig tart az első felvonás, öt versenyző száll ki a további küzdelemből. Többen azonnal kihajtottak a pályára.
Erősebb lett, de úgy hírlik, különleges időmérős üzemmód még nincs benne, az majd a következő fejlesztésnél jön. A Renault szintén új V6-ost készített, egyelőre csak Ricciardónak adták oda, mert Hülkenbergnek nem akartak büntetést.
Messzire kicsúszott a bukótérbe az egyik kanyarnál, elég sokat hibázott ezen a hétvégén. Grosjeant feltartották az első mért köre végén, félő, hogy lesznek még hasonló esetek.
A McLaren kiváló tempót mutatott az edzéseken, Sainz birtokolja most is az 1. helyet, amíg nem jönnek az élmenők.
1:31.441 az ideje, Vettelnél 4 tizeddel volt gyorsabb. Aztán jöttek a Mercedesek, és Bottas az 1., Hamilton a 3. helyre furakodott be.
Az utolsó kanyarnál vesztett időt, a rázókövön korrigálnia kellett az autó farát. Alighanem emiatt nem előzte meg Leclerc-t, esetleg Bottast.
De a kiesózónában tartózkodik, ahogy Magnussen, Stroll, Kvjat és Kubica.
Bottas, Hamilton és Leclerc javított, az első három között egy tizedmásodperc sincs a különbség. Nem rossz, egyelőre.
Magnussen 17., de Grosjean továbbjutása sem biztosított, csak 14. A Williamsek kiesése borítékolható, rajtuk kívül Kvjat és a Racing Point versenyzői próbálnak iszkolni a korai búcsú elől.
Ricciardóval volt egy necces szituációja korábban, az időmérő után néznek rá a felügyelők, az érintettek kihallgatásával együtt. Megkezdődött az utolsó perc a Q1-ben.
Kvjat, Grosjean, Stroll, Russell és Kubica végzett az utolsó öt helyen, ebben a sorrendben. Grosjean hibázott a sikánnál, nem javított a végén.
A 14. helyig zuhant vissza, majdnem benyelték a Red Bull-lal azt, amit Leclerc Monacóban. Olyan sokat javult a pálya állapota, hogy rengetegen megelőzték, de szerencséjére nem elegen.
A Q1 elején megcsúszott a szélsebes jobbosnál, amikor kikerülte a rossz helyen poroszkáló Ricciardót, itt nyilván utóbbi számíthat esetleg büntetésre. Ezért került a bukótérbe (szerencséje volt, hogy nem vesztette el az uralmat az autó fölött), ahonnan visszatérve viszont megzavarta Grosjeant. Ezt is megnézik majd a felügyelők.
A Mercedesek, a Ferrarik és Verstappen a közepes gumin jöttek ki, ahogy várható volt. Gasly a lágy keveréket kapta, vele nem kockáztat a Red Bull.
Leginkább Sainz neve a meglepő a közepes gumin haladók között, nem emlékszünk, utoljára mikor próbálta meg ezt a McLaren. Megpróbálják, hátha elég gyors lesz így is Sainz.
A finn az utolsó előtti balosban csúszott meg picit, a hátránya fél másodperc Hamiltontól az első mért köröket követően.
Befutottak a többiek első eredményei is, Leclerc 3., de majdnem 1 másodpercre van Hamiltontól. Verstappen 4., Vettel 5.
83 ezreddel gyorsabb nála egy újabb gyors kört követően, csapattársa nem ment körbe újra. Verstappen szintén javított, mögé Sainz jött fel, a McLaren tényleg nagyon erős.
Valahol túllépte a pálya határait, de nem kell aggódnia, a 4. pillanatnyilag, valószínűleg továbbjut. A Ferrarik közben javítottak, Leclerc a 3., Vettel 5.
Norrist is kiküldték a közepes gumin, akinek még nem volt mért köre. Az újonc a 7. helyre került, csapattársa mögé, ő is bízhat a továbbjutásban és a kedvezőbb gumiban az első etapra. A kiesés elől most Albon, Pérez, Giovinazzi, Räikkönen és Magnussen menekül.
Kivártak és megnézték a többiek eredményeit, aztán úgy döntöttek, ők is a közepes gumin küldik pályára pilótáikat, nem kell a lágy gumi az első etapra. Ricciardo és Hülkenberg is továbbjutásra áll.
Albonnal, Räikkönennel, Pérezzel és Magnussennel együtt Hülkenberg is búcsúzik, nem volt kellően gyors a közepes gumin. Ricciardo igen.
A végén javítottak néhányan, Vettel is feljött a 2. helyre egy újabb kísérlettel.
Az élmezőny visszatért a lágy gumihoz.
157 ezreddel előzi meg Bottast, Leclerc hátránya 567 a 3. helyen. Verstappen lemaradása megnőtt.
Szokatlan hibát követett el: az egyik felváltásnál hibázott, megszakította a körét. Az üldözőbolyt nem meglepő módon a McLarenek vezetik.
3 perccel az időmérő vége előtt a versenyzők kezdenek újra pályára szivárogni, a Mercedesek közül Bottas fogja hamarabb befejezni a körét.
Bottas nem tudott javítani az idején, Hamilton viszont igen, 129 ezredet, 1:28.319-cel szerezte meg az első rajtkockát.
Leclerc megszerezte a 3. helyet, Vettel azonban Verstappentől és a McLarenektől is kikapott. Talán romlottak a körülmények az időmérő végére, amit Bottas teljesítménye is jelezhet. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval, illetve külön anyagokban jelentkezünk a főszereplők reakcióival!