Nem szakadt meg a Mercedes 2013 óta tartó pole pozíciós sorozata a Brit Nagydíjon, de a hazai szurkolók ezúttal nem örülhetnek Lewis Hamilton sikerének, mert a világbajnoki címvédő 0,006 másodperces különbséggel lassabbnak bizonyult csapattársánál, Valtteri Bottasnál. A pályacsúcs már a Q1-ben megdőlt, de Bottas a Q3-ban állította be 1:25.093-mal.
A Ferrarik egészen a második felvonásig tartották a lépést az Ezüstnyilakkal, Charles Leclerc zárta az élen a második harmadot, de a Q3-ban már nem tudták eléggé fokozni a tempót, és Leclerc is részben azért tudott közel kerülni a két Mercedeshez, mert Hamilton az első etapja során hibázott, majd a második próbálkozás során a két Mercedes nem tudott javítani az első szektorban.
A monacói pilóta így mentett valamennyit a Scuderia számára, mivel a leintés előtt nem sokkal még Max Verstappen volt a 3. helyezett, és Sebastian Vettel csak a 6. helyen zárt, miután a Q1-ben a DRS-sel küszködött, a Q2-ben pedig furcsa gumitaktikát követve először használt lágy gumikon lépett pályára, majd új lágyakkal folytatta, de akkor is csak az 5. helyezett lett.
Az élmezőnyben a két Ferrari lágy, a Mercedes és a Red Bull közepes gumikon futotta a leggyorsabb körét, így a vörösök eltértő taktikával mennek a versenyen.
A rajt így mindenképpen érdekesnek ígérkezik.
„Nagyon jó érzés, emlékeztet arra, hogy miért csinálom ezt – nyilatkozta Bottas a leintés után. – Egész hétvégén nagyon szoros volt, örülök, hogy jó kört tudtam összerakni és meglett a pole. Tudtam, hogy jó volt az első kör, de nem tökéletes. Hogy őszinte legyek, javulnom kellett volna a másodikban, de nem igazán tudtam összerakni a kört, különösen az első részét, de
örülök, hogy végül az első is elég lett. Nem egyszerű jó kört összerakni, könnyű hibázni, mindenki küszködött egy kicsit.”
Hamilton elismerte Bottas teljesítményét, és azt is, hogy ő nem futott elég jó köröket a Q3-ban. „Beáldoztam a Q2-ben azt a körömet, amelyik segített volna képet kapni arról, hogy milyen az autó. A Q3-ban hibáztam az első körben, a második pedig nem volt valami jó. Valtterinek legyen mondva, elvégezte a munkát, holnap viszont hosszú versenyünk lesz.”
A leintés után Leclerc úgy vélte, a Ferrari a Q1-ben és a Q2-ben még „elég jó volt, a Q3-ban viszont szerintem a Mercedes feltekerte a motort és nagyon gyorsak lettek. A harmadik hely volt ma az elérhető legjobb, nagyon örülök neki.”
Az eddigieknél jóval kisebb különbség alakult ki a két Red Bull-pilóta között, bár Pierre Gasly úgy sem tudott komoly veszélyt jelenteni Verstappenre, hogy már a holland pilótától veszi át a kezdő beállításokat, Vettelt viszont mindketten legyőzték, így a német pilóta az Osztrák Nagydíjhoz hasonlóan ismét kénytelen lesz felzárkózással tölteni a versenyét.
Hamilton mellett a hazaiak másik kedvence, a nemrég újra leszerződtetett McLaren-pilóta, Lando Norris is bejutott a Q3-ba, Alex Albonhoz hasonlóan neki is egy gumiszettje maradt,
de így is a 8-9. pozícióban zártak. Ezzel mindketten alaposan legyőzték csapattársaikat, hiszen Carlos Sainz búcsúzott a Q2-ben, Danyiil Kvjat pedig már a Q1-ben, a rendszeres kieső, Lance Stroll, valamint a Williams két pilótája, George Russell és Robert Kubica társaságában. Szintén kiszállt az első harmadban Kevin Magnussen, aki a tapadás hiányára panaszkodott.
A Q2-ben ismét formába lendült Antonio Giovinazzi, aki az elmúlt négy hétvége során harmadszor győzte le Kimi Räikkönent, holnapra szabadon választhatnak gumikat a 11-12. helyen. Szintén bejutott a második harmadba Romain Grosjean, aki a Haas melbourne-i specifikációjával is legyőzte a legfrissebb változatú autót használó Magnussent.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk Kedves Olvasóinknak! Jön a Brit Nagydíj időmérője, a magyar idő szerint délben rendezett harmadik szabadedzésen a Ferrarik gyorsultak, érdekes lesz látni, hogy megmarad-e a lendületük.
Csütörtökön a 2009-es világbajnok Brawn BGP001-es vendégeskedett Silverstone-ban, ma a Red Bull szupersportautója, a Valkyrie mutatta meg magát a közönségnek.
Nemrég a Brit Nagydíj helyszínén ünnepelték a német márka autósport-történetének 125 éves évfordulóját, most a tavalyi F1-es autó mellett kiállították az első Ezüstnyilat is.
A Pirellit is meglepte, hogy tegnap 40 fok fölötti pályahőmérsékleteket mértek, ma a felhők és a záporok miatt még a 30-at sem éri el az érték.
Silverstone az F1 hazai versenye, és a szurkolók is így érzik ezt. Az idén is rengetegen látogattak ki a mezőny kedvéért.
Nincs tolongás a bokszutca végén, Verstappen autójára is csak most szerelik fel a kerekeket, de Norris és a két Haas aztán megtöri a csendet.
Magnussen a legfrissebb fejlesztéseket használja az autóján, Grosjean viszont azt kérte a csapattól, hogy álljanak vissza a melbourne-i specifikációra. A csapat szerint az új változat egyértelműen gyorsabb, de Grosjean szerint a régebbi változat jobban vezethető.
Az alacsony hőmérséklet és a kieséstől való félelem miatt minden csapat lágy abroncsokkal kezd a Q1-ben, kivéve a két Ferrarit.
A német pilóta érdeklődött a mérnökénél, hogy miért nem tudja aktiválni a DRS-t az 5-ös és a 7-es kanyar között. Választ nem kapott, de a mért körén úgy tűnik, hogy működik.
A monacói pilóta közepes keverékű gumikkal 1:25.628-at ért el, ez új körrekord, és várhatóan 1:24-ig javul majd a köridő a Q3 végéig.
A brit pilóta lágy gumikon 1:25.513-at ért el, Leclerc az első két szektorban abszolút leggyorsabb volt közepeseken, de a 3-asban végül nem, mert megcsúszott, 1:25.533-nál jár.
Grosjean, Stroll, Pérez, Russell és Kubica aggódhat, nekik mindenképpen javítaniuk kellene, de a többiek sem nyugodhatnak meg, mert javul a pálya állapota.
Az egyik csapat radarképén viszont az eső egyelőre úgy tűnt, messzebb van a pályától. Vajon meglepődünk a Q3 végéig?
Az orosz pilóta szerzett egy fekete pontot a Red Bull menedzsmentjénél, mivel a Toro Rossóval kiesett a Q1-ben. A másik meglepő búcsúzó Magnussen a 16. helyen (kicsúszott az utolsó körén), Grosjean továbbment a régebbi változatú Haasszal.
16. Kevin Magnussen
17. Danyiil Kvjat
18. Lance Stroll
19. George Russell
20. Robert Kubica
A Williams és a Racing Point pilótája 10:0-ra vezet csapattársával szemben, ha a Német Nagydíjon is legyőzik Kubicát és Strollt, biztosan megnyerik az időmérős párharcot az istállójukon belül.
Mindkét Mercedes közepes keverékű gumikkal ment ki, így látható, hogy el akarják kerülni a lágy keveréket a futamon.
A Ferrari pilótája és a két Red Bull is közepes keverékű gumikat kapott, Vettel meglepetésre lágyakkal kezd. Leclerc 1:25.646-tal vezet, ez a korábbi próbálkozásánál kissé gyengébb.
Vettel a többieknél később jött ki, és a lágy gumik miatt lehet, hogy a Ferrari kompenzálni akar valamilyen problémát. A német pilóta egyelőre csak a 8. helyezett.
Szóltak a holland pilótának, hogy vigyázzon az abroncsaira, mert ezekkel kezdi majd a futamot. Többször ő nem jön már ki a Q2-ben.
A Sky Sports riportere szerint azért volt Vettel lassú a Q2-es körében, mert használt abroncsokon futott. Kevesebb, mint 2 perc van hátra, Vettel megy még egy mért kört.
A német pilóta az 5. helyen továbbjutott, de ennél is érdekesebb, hogy Leclerc is futott egy új pályacsúcsot a lágy gumikkal, így a két Ferrari végül lágy gumikkal kezdi majd a futamot. Így döntöttek végül az élmezőnyben mindenkinél, csak Lewis Hamilton esetében nem.
A Renault-nál most megnyugodhatnak, mindkét autójuk bejutott a Q3-ba, a McLarennél elsősorban Sainz miatt búslakodhatnak.
11. Antonio Giovinazzi
12. Kimi Räikkönen
13. Carlos Sainz
14. Romain Grosjean
15. Sergio Pérez
Utoljára 2012-ben fordult elő, hogy Silverstone-ban nem a Mercedes egyik autója indult a pole pozícióból, akkor Fernando Alonso és a Ferrari zárta az élen a szombatot. Indul a Q3!
Nekik nem maradt elég abroncsuk két etapra, a második próbálkozás során csatlakoznak majd a Q3 többi tagjához.
Hamilton csúnyán megcsúszott a mért köre során, de így is a 2. helyezett Bottas mögött, igaz, 0,252 másodperces hátránnyal, a finn pilóta 1:25.093-mal új pályacsúcsot futott.
A 3. helyezett egyelőre Verstappen, a Ferrarik nem tudtak előrelépni, Leclerc a korábban is mutatott 1:25.6-os tempójával egyelőre a 4. helyezett, Gasly veri Vettelt.
A McLaren pilótája még csak 19 éves, és nincs esélye a dobogóra, de bejutott a Q3-ba, és Albonhoz hasonlóan lényegében üres pályára engedték ki. Nagy ováció fogadta a közönségtől, ahol még kínai szurkolói is vannak. Norris egyelőre a 8. helyezett.
A két Mercedes nem kezdett jól az első szektorban a második próbálkozás során, de Hamilton később javítani tudott, viszont nem eleget: 0,006 másodperces hátránnyal kikapott csapattársától, de így is újabb Mercedes első sor alakult ki Silverstone-ban.
Leclerc úgy tűnt, belerondíthat az Ezüstnyilak napjába, de végül csak a 3. helyezett lett a két Red Bull és a gyengén szereplő Vettel előtt. A további sorrend Ricciardo, Norris, Albon, Hülkenberg, Giovinazzi.
Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!
A két Mercedes nem kezdett jól az első szektorban a második próbálkozás során, de Hamilton később javítani tudott, viszont nem eleget: 0,006 másodperces hátránnyal kikapott csapattársától, de így is újabb Mercedes első sor alakult ki Silverstone-ban.
Leclerc úgy tűnt, belerondíthat az Ezüstnyilak napjába, de végül csak a 3. helyezett lett a két Red Bull és a gyengén szereplő Vettel előtt. A további sorrend Ricciardo, Norris, Albon, Hülkenberg, Giovinazzi.
Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!