A Ferrari vezet, a Mercedes csak szenved az időmérő előtt

Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 27: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 on track during final practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 27, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem várt fejleményeket láthattunk a Német Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzésén, amelyet Charles Leclerc zárt az élen Max Verstappen és Sebastian Vettel előtt. A kánikulának nyoma sincs, megérkezett a hűvösebb idő Hockenheimbe, a Mercedesek azonban nemhogy javultak volna, még jobban lemaradtak. 
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül30 bejegyzés

Teljesen más arcát mutatta a Hockenheimring a Német Nagydíj harmadik szabadedzésére, mint tette azt az első két gyakorlás során, a beígért lehűlés ugyanis megérkezett a térségbe, a pénteki 39 fokos hőséget 23-25 fok és borús idő váltotta fel. A melegben a Ferrari tempójától elmaradó Mercedesektől a hűvösebb időben mindenki azt várta, hogy magukhoz ragadják a kezdeményezést, ez azonban olyannira nem történt meg, hogy még a Red Bull is bejött a címvédő elé.

Az időmérő előtti gyakorlás másik beszédtémáját az éjszaka folyamán megszigoródó, pálya határaiara vonatkozó szabályok jelentették, elkezdték ugyanis büntetgetni a versenyzőket azért, ha az egyes, valamint az utolsó, tizenhetes kanyarban túlságosan kiszélesítik a kijáratot, és négy kerékkel elhagyják a pályát. A szigorítás Sebastian Vettelt és Lewis Hamiltont sem kímélte.

Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Norbert Haug, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Andreas Seidl, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Jochen Nerpel, Német Nagydíj
Forma-1, Jorn Teske, Jochen Nerpel, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Jorn Teske, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Chase Carey, Német Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj, Porsche Panamera
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Német Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Hamilton, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull

A 60 perces tréning elején a hőmérő csak 25 fokot mutatott, az aszfalt pedig mindössze 34 fokos volt. Ennek a két tényezőnek az együttes hatása már a legelső mért körök során megmutatkozott, a pilóták többsége már ekkor túlszárnyalta a pénteki legjobbját.

Azt rögtön látni lehetett, hogy a Ferrari jó helyzetben lehet ma is, Charles Leclerc 1:13.1-es, első mért körével rögtön 6 tizedet adott Hamiltonnak, Valtteri Bottas pedig még ennél is többet kapott.

Még egy dologra derült fény már a tréningnek ebben a szakaszában, mégpedig arra, hogy Sebastian Vettel továbbra is csapattársa után lohol, a hazai pályán versenyző négyszeres világbajnok előbb két tizedre volt Leclerc-től, majd amikor a monacói 1:12.7-re javított, ennél is jobban leszakadt tőle.

Üde színfolt volt, hogy a Mercedes jubileumi ünneplése újabb szintre emelkedett, a csapat és a versenyzők is az 50-es évek divatjában érkeztek meg a pályára, a mérnökök öltönyben, sokan kalapban, a szerelők pedig a kor szerelőit idéző fehér overálban dolgoztak. Nagy örömüket azonban aligha lelték mindebben, az – ezen a hétvégén csak részben – Ezüstnyilak ugyanis nem tudták hozni a Ferrari tempóját, kettejük közül Hamiltonnak pedig kifejezetten viharos edzése volt.

Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004, elfékezés
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Jock Clear, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004

Az egész indult azzal, hogy Hamiltonra nem volt jó az erre a futamra készített retro stílusú barna versenyzőkesztyű, az ötszörös világbajnok kissé ingerülten kérte vissza az eredeti, fehér változatot. Ezután az első gyorsköreinek egyikében a 44-es rajtszámú Mercedes átvágtatott a 11-es kanyar rázókövén, ami miatt később darabok szakadtak le az autóról. Ha mindez nem lenne elég,

az időmérős körök előtt Hamilton autójára visszatették az ez előtt a versenyhétvége előtt használt oldalszekrény-borítást, lecserélve a tegnap kipróbált, kánikulára optimalizált változatot.

Akik nagy előrelépést reméltek a cserétől, azoknak csalódniuk kellett, az időmérő-szimulációk során a Ferrari ugyanis tovább gyorsult, Leclerc elsőre 1:12.387-et, másodikra 1:12.380-at repesztett, amit később senkinek sem sikerült megdöntenie. Vettel ugyan közelebb férkőzött csapattársához, de így is 264 ezreddel elmaradt tőle. A Mercedesek gyengélkedése mellett (Bottas csak 1:12.890-re, Hamilton pedig 1:12.793-ra volt képes)

a Red Bull meglepetésszerű feljavulása késztethette szemöldökfelhúzásra a közönséget, Max Verstappen 1:12.548-cal egyenesen a két Ferrari közé jött be.

Ugyanezt már nem volt képes kiautózni az RB15-ből a tegnap nagyot bukó Pierre Gasly, aki 1:13.324-gyel csak a nyolcadik helyen végzett.

Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Norbert Haug, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Andreas Seidl, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Jochen Nerpel, Német Nagydíj
Forma-1, Jorn Teske, Jochen Nerpel, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Jorn Teske, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Chase Carey, Német Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj, Porsche Panamera
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Német Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Hamilton, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull

Az erőviszonyok felborulása mellett akadt még egy dolog, ami akár az időmérőre is kihatással lehet, ez pedig a pálya határaira vonatkozó szabályzás, amely valamilyen oknál fogva jóval szigorúbb lett péntekről szombatra.

A versenyigazgató közlése alapján az egyes és az utolsó, 17-es kanyar kijáratán sem mehetnek át négy kerékkel a fehér vonalon a pilóták, különben törlik a körüket.

Ez megtörtént többek között Vettellel és Hamiltonnal is, de míg előbbi végső helyezésére nem volt hatással, utóbbit megfosztotta 1:12.793-as idejétől. Az ötszörös világbajnok később nekifutott egy újabb gyorskörnek, de abban csak 1:12.965-öt sikerült autóznia, amivel csak a hatodik helyet szerezte meg, még a Haasszal a körülmények változása miatt látványosan feljavuló, ötödik helyet megszerző Kevin Magnussen is megelőzte.

Ami a középmezőnyt illeti, a Haas előreugrása mindenképpen említésre méltó, ahogy a Renault szenvedése is, Nico Hülkenberg csak a tizenkettedik, Daniel Ricciardo pedig csak a tizennyolcadik helyet szerezte meg, mindössze a két Williamst megelőzve. Az első tizet az említettem mellett a hetedik helyen végző Carlos Sainz, a kilencedikként záró Kimi Räikkönen, valamint a tizedik helyen végző Romain Grosjean tette teljessé.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix
13:40
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Megjött a lehűlés

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Akik tegnap is velünk tartottak, azok szinte rá sem fognak ismerni a Hockenheimringre, a tegnapi 39 fokos forróságot mára ugyanis borús idő és 25 fok körüli hőmérséklet váltotta fel. Tegnap a Ferrarik diktálták a tempót egyetlen körön és a hosszabb etapokon is, ez azonban vajmi keveset jelent a folytatásra nézve. Hogy miért, arról a 3. edzés kezdetéig elolvashatják szokásos esélylatolgatásunkat.

A Ferrari hiába gyors, nem örülhethttp://www.gphirek.hu/f1/20190726-f1-a-ferrari-hiaba-gyors-nem-orulhet-nemet-nagydij-eselylatolgatas.html
13:46
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

A Mercedes még egy lapáttal rátett

Az autó festésével és a garázs régmúltat idéző kidekorálásával a Mercedes már így is bőségesen megünnepelte az autósport történetének 125. évfordulóját, valamint 200. jubileumi F1-es futamát, utóbbira reflektálva azonban még tovább ment, ma reggel ugyanis az 50-es éveket idéző ruházatban jelentek meg a csapat szerelői, sajtósai és mérnökei. Mit ne mondjunk, jól áll nekik!

13:50
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Ketten is túlóráztak

Az éjszaka folyamán a Williams és a Toro Rosso szerelői is dolgoztak, elhasználva ezzel az első jokerüket a szezonban, éjjel egy órától reggel kilencig ugyanis nem tartózkodhatnak az autó üzemeltetésével foglalkozó csapattagok a paddockban. Kubica autóján sérülést találtak tegnap, ezért ki kellett cserélni a túlélőcellát, hogy a Toro Rosso min dolgozott, azt egyelőre nem tudni. Egy másik pilótánál is elvégezték ugyanazt a műveletet, mint Kubicánál, a Red Bull Gasly balesete miatt kényszerült cserére, egyikük sem számíthat büntetésre.

13:54
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Schumacher Ferrarija is pályára gurul ma

Természetesen nem a harmadik szabadedzésen, hanem azután láthatják a nézők Michael Schumacher 2004-es Ferrariját, amellyel a német legenda utolsó, hetedik világbajnoki címét nyerte. Az F2004-est nem más fogja vezetni, mint a rekordbajnok Forma-2-ben versenyző fia, Mick, aki már nagyban készül a nem mindennapi eseményre.

14:01
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas is múltat idéz

Mint kiderült, nem csak csapattagok időutaztak vissza az 50-es évekbe, hanem Valtteri Bottas is, aki a különleges overál mellé a korra jellemző barna versenyzőcipőket, valamint barna versenykesztyűket húzott. Természetesen más szempontból ezek köszönőviszonyban sincsenek azokkal a lábbelikkel és kesztyűkkel, amelyeket mondjuk Juan Manuel Fangio használt, a biztonsági előírásokból ugyanis nem engednek.

14:01
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Zöld jelzés!

Közben elkezdődött a harmadik szabadedzés, a két Haas és Alex Albon már ki is hajtott a pályára.

14:03
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Ennyira van hűvös

Tegnap ilyenkor már 35 foknál járt a levegő hőmérséklete, az aszfalt pedig jócskán 50 fokos volt. Jelenleg teljesen más a helyzet, mindössze 25 fok van 34 fokos pályahőmérséklettel.

14:06
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Egyelőre csendes a pálya

Az említett hármason kívül Kubica és Norris mentek még egy-egy installációs kört, de mért kört ők sem kezdtek, jelenleg mindenki a garázsában várakozik, valamivel több mint 5 perc telt el a 60 perces tréningből.

14:11
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Ricciardóé az első mért kört

1:15.030 alatt ért körbe a Renault ausztrálja lágy gumin, ami mindössze két századdal lassabb a tegnapi körénél, mindezt első nekifutásra. Mindez jól mutatja, hogy a forróság mennyit lassított az autókon.

14:13
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas kicsúszott

A finn első gyorskörében csak a kettes kanyarig jutott hiba nélkül, elfékezte magát, majd kifutott az aszfaltozott bukótérbe. Közben Sainz 1:14.1-gyel átvette a vezetést, nála ez 5 tizeddel volt gyorsabb, mint amit a második edzésen tudott tegnap. A pálya egyértelműen sokkal gyorsabb ma.

14:15
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Már Hamilton vezet

Az ötszörös világbajnok egyelőre 2 tizeddel elmaradt tegnapi legjobbjától, ideje 1:13.767, mögötte Sainz tanyázik, a spanyol 1:13.968-nál tart, ráadásul közepes keveréken, miközben Hamilton lágyakon köröz. Bottas 1:14.2-vel egyelőre jócskán elmaradt csapattársától.

14:17
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc az élen!

1:13.117-tel első nekifutásra 3 tizeddel döntötte meg tegnapi legjobbját a monacói, mögé Vettel sorolt be 1:13.369-cel a második helyre, mögöttük a Hamilton megelőző Hülkenberg következik 1:13.693-mal. Mindhárom autó lágy gumikat használ.

14:20
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas jól kezdett, aztán visszaesett

Az első szektorban megfutotta a leggyorsabb kört, utána azonban folyamatosan veszített, a 12-es kanyart, ahol tegnap kicsúszott, pedig el is fékezte. 1:13.785-tel még Hülkenberget sem tudta megelőzni. Ugyanez Hamiltonnak sikerült, 1:13.463-mal feljött a harmadik helyre, Leclerc-től azonban így is több mint 3 tizedre van.

14:22
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc óriásit javított

Jócskán bement 1:13 alá, 1:12.736-os ideje már 7 tizeddel jobb Hamiltonnál. Vettel is javított, de csak minimálisat, 1:13.304-gyel 568 ezredre van a csapattársától. Bottas közben a motorjára panaszkodik.

14:25
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Szétesik az autó Hamilton alatt

Legutóbbi gyorskörében igen durván ráment a rázókövekre a stadionrész bejáratán, az ismétlésen pedig az látszott, hogy a pálya leghosszabb egyenesében apró darabok repülnek le az autójáról. Nem lennénk meglepve, ha a kerékvető tehetne minderről.

14:28
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Räikkönen a negyedik

A finn feljött Hamilton mögé a lágy keveréken 1:13.529-cel a lágy gumin, mögötte 24 ezreddel pedig Albon következik. Verstappen egyelőre csak a hatodik, Gasly a tizenegyedik közepes keveréken.

14:30
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Gasly összeakaszkodott Grosjeannal

A stadionrészben mindketten elengedték a gyorskörön érkezőket, majd Grosjean nem gyorsított egyből, ezért Gasly megelőzte, a Haas pilótája viszont ezt nem nézte jó szemmel, kívülről visszabújt a Red Bull mellé, majd külső íven elment mellette. Erre mondják, hogy felesleges keménykedés, főleg egy szabadedzésen.

14:32
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Vettelnek elvették egy körét

Oda kell ma figyelniük a pilótáknak, hogy miként szélesítik ki az egyes kanyart, Vettelnek az egyik körét ugyanis elvették amiatt, mert négy kerékkel túlcsúszott a fehér vonalon. Ez nem a leggyorsabb ideje volt, úgyhogy sok mindenen nem változtat. Közben Verstappen a közepes keveréken elóhúzott egy 1:13.328-as kört, amivel feljött Vettel mögé a harmadik helyre.

14:35
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Magnussen elégedett az új Haasszal

Tegnap reménytelenül lassú volt a legújabb fejlesztésű autóval, 1.3 másodpercet kapott a szezon eleji változatot használó Grosjeannál, ma viszont egyelőre 3 tizeddel gyorsabb. Günther Steiner szerint semmit nem változtattak a kocsin, valószínűleg szimplán a lehűlés az oka. Magnussen jelenleg a kilencedik, Grosjean a tizenötödik.

14:36
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Verstappen elfékezte magát

A tizes kanyarban szaladt le a bukótérbe közepes keveréken, majd vissza is tért a bokszba. Räikkönennek is törölték egy körét, de neki sem a leggyorsabbat, továbbra is az ötödik az Alfa finnje.

14:39
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton autóján nagyon dolgoznak

Kicsit vicces látni, ahogy öltönyben sürögnek-forognak a Mercedes 50-es évekből teleportált mérnökei, akiknek egyelőre nem sok mosolyt látni az arcán, mert nemcsak a tempója nincs meg egyelőre Hamiltonnak és Bottasnak, előbbinek le is kellett venni a motorborítását. Talán visszateszik a régi változatot, amit ezelőtt a versenyhétvége előtt használtak?

14:42
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Jönnek az időmérős körök

A két Ferrari már a pályán is van friss lágy gumin, Ted Kravitz, a Sky Sports riporterének jelentése szerint Vettel autóján is jelentős változtatásokat hajtottak végre. Eközben az is bizonyossá vált, hogy a Mercedes visszaváltott a karcsúbb oldalszekrényekre, lévén ma már nincs olyan meleg. Ezzel vajon gyorsabban lesznek Hamiltonék?

14:44
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Javítottak a Ferrarik, továbbra is Leclerc a gyorsabb

1:12.387 az új etalon a monacói részéről, akihez közelebb került a négyszeres világbajnok, lila első szektort is futott, a pálya második és harmadik felében azonban nem tudta tartani a lépést, 1:12.644-gyel 257 ezredre jött fel a csapattársra a második helyen.

14:46
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas hozzá sem szagolt a Ferrari idejéhez

Javított a Mercedes finnje, az első szektorban csak 15 ezredre volt Leclerc-től, a kör végére azonban 5 tizedre nőtt a lemaradása. 1:12.890-nel jelenleg a harmadik helyen áll.

14:47
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Megjöttek az első képek

Íme az első fotók a Német Nagydíj hétvégjének szombati napjáról.

---- separator ----gallery-content-type:3dce52f5-9fe7-4a57-954b-9d64d358aca5---- separator ----
14:49
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Megérkezett a Red Bull!

Nem tudjuk, honnan húzta elő ezt a kört Verstappen, mindenesetre 1:12.548-cal feljött 168 ezreddel Leclerc mögé. Gasly ezzel szemben Bottast sem tudta megelőzni, 1:13.324-gyel az ötödik.

14:52
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton körét törölték

Bármennyire is igyekezett a Mercedes világbajnoka, négy tizeddel elmaradt Leclerc-től, ráadásul utólag el is vették az idejét, mert túlságosan kiszélesítette az utolsó kanyart, így Hamilton jelenleg csak a nyolcadik. Vetteltől is elvettek egy 1:12.7-es kört, ő azonban 1:12.644-gyel maradt a harmadik.

14:55
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Grosjeannak motorgondja lehet

Legalábbis elsőre úgy tűnt, most azonban megoldódni látszik a helyzet. Az egyes kanyarból kifelé érzett valamint a főtengelyen, aztán a csapat javasolt neki egy beállítást, amivel egyidejűleg a francia közölte, hogy mégsincs nagy gond.

14:57
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton javított

Elment egy újabb gyorskörre az ötszörös világbajnok, és bár a live timinggal még nem sikerült megértetniük, hogy törölték az idejét, mivel három sárga szektort futott, mégis javított, 1:12.965-tel feljött a hatodik helyre.

15:03
július 27, 2019
Vágólapra másolva!

Vége az edzésnek!

Ennyi volt a harmadik szabadedzés, amelyet Leclerc zárt az élen Verstappen és Vettel előtt, a Ferrari tehát átmentette pénteki tempóját szombatra, miközben a Mercedes hátraesett. A további sorrend: Bottas, Magnussen, Hamilton, Sainz, Gasly, Räikkönen, Grosjean. Köszönjük figyelmüket, tartsanak velünk a 14:50-kor kezdődő, időmérő edzésről szóló közvetítésünk során is!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!