Óriási csatában Verstappen élete első pole-ját szerezte a Hungaroringen
2019. augusztus 03. 14:46
A Red Bull holland pilótája, Max Verstappen indulhat a pole pozícióból a vasárnapi F1-es Magyar Nagydíjon, miután kiélezett, szoros csatában legyőzte a Mercedes versenyzőit, Valtteri Bottast és Lewis Hamiltont, valamint maga mögé utasította a Ferrari pilótapárosát, a 4-5. helyezett Charles Leclerc-t és Sebastian Vettelt.
Verstappen számos rekordot tart a Forma-1-ben, egyebek mellett minden idők legfiatalabb futamgyőztese is, de a legfiatalabb rajtelső címét nem tudta elhódítani, mivel az eddigi pályafutása során az autói mindig lassabbak voltak az ellenfeleinél az időmérőkön. Ez azonban a Hungaroringen nem érvényesült, a Red Bull-Honda együttműködés első alkalommal ünnepelhet pole pozíciót.
„Ez hihetetlen! Ez még hiányzott, az autóm az egész hétvégén jól működött, és szenzációs volt. Nagyon örülök a mai eredménynek, de a verseny még előttünk van, és az a legfontosabb. A mai nap is fontos volt, ez szép siker, és nagyszerű a csapatnak is” – lelkesedett a holland pilóta, aki 0,018 másodperccel győzte le a 2. helyezett Bottast.
A 21 esztendős versenyző a múlt héten megnyerte az esős Német Nagydíjat, és a Mercedes fölényét megtörve a Red Bull hazai versenyén, az Osztrák Nagydíjon is győzni tudott, és az első rajtkockából erre a Hungaroringen is jó esélye lesz. Különösen azért, mert száraz pályás verseny esetén az ellenfeleivel azonos gumitaktikával,
közepes keverékű abroncsokon indulhat majd a 70 körös futamra.
Bár a harmadik szabadedzésen az időmérő 3. helyezettje, Hamilton volt a leggyorsabb, Verstappen az ígéretes szektoridőkkel már akkor is felhívta magára a figyelmet, és az időmérőn is végig versenyben volt az 1. helyért. A siker szempontjából nagyon fontos volt, hogy minden pillanatban hozza az eredményt, mivel a pálya állapota az edzés során folyamatosan javult.
Ez a Q2-ben rá is ijesztett a Mercedesre és a Red Bullra, a közepes keverékű gumikkal futott mért körök után pályára léptek lágyakkal is, de a köreiket végül nem fejezték be, így a versenyre szánt taktikájuk nem borult fel. Pierre Gasly esetében ismét rezgett a léc, a Q2-ből csak a 9. helyen ment tovább, de a 6. rajthelyével végül hozta a kötelezőt.
A Ferrarik ezúttal nem tudtak érdemben versenyezni a pole pozícióért, de a 4-5. rajthelynél sokkal rosszabb eredményt is elérhettek volna, mivel a 4. helyezett Leclerc a Q1-ben megpördült a célegyenesbe vezető kanyarban és a védősávhoz csapta az autójának hátulját. A Ferrarit meg tudták javítani, és az edzés során a Sky Sports úgy értesült, hogy tökéletes állapotban folytatta az edzést.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Ezt igazolta az is, hogy Leclerc pillanatokkal a Q3 vége előtt még a 2. helyezett volt, de Verstappen első mért körénél sem tudott gyorsabb lenni, és végül Bottas és Hamilton is befért elé.
„Folyamatosan próbáltuk utolérni magunkat, amióta kihagytam az első tréninget, míg a másodikon csak limitált távot tehettem meg [az időjárás miatt]. Csak ma délelőtt kezdtem elkapni a fonalat. Az időmérő egyre jobban ment, elégedett vagyok a végső köridőmmel” – nyilatkozta Bottas az időmérő után.
Csapattársa hozzátette: „Természetesen mindig az első helyet célozzuk meg, de Max és Valtteri ma kiváló munkát végzett, miközben nálam kissé félresiklottak a dolgok. Ugyanakkor még mindig jó pozícióban vagyok, hogy harcoljak a győzelemért.”
Az élmezőny után a McLaren pilótái szerepeltek a legjobban, Lando Norris újoncként is legyőzte a rutinosabb Carlos Sainz-ot, Romain Grosjean a Haas korábbi specifikációjával ismét simán verte az újabb fejlesztéseket használó Kevin Magnussent (a dán pilóta a 15. lett), Kimi Räikkönen pedig Antonio Giovinazzin tett túl nagyon, az olasz pilóta csak a 14. lett, ráadásul
Lance Stroll feltartása miatt a sportfelügyelők 3 rajthelyes büntetést osztottak ki neki.
Az időmérő a Renault-k kudarcát hozta, Nico Hülkenberg ugyan a 11. helyezett lett, de így is kikapott a McLarenektől, Daniel Ricciardo pedig már a Q1-ben kiesett, mert forgalomba engedte ki őt a csapata, és hiába próbálta megelőzni Sergio Pérezt a sorsdöntő mért köre kezdetén, a mexikói pilóta nem engedte el őt, és mindketten akadályozták egymást.
A Q1-ben a szokásosnál is nagyobb csata alakult ki, mivel az idén először nem volt egyértelmű, hogy George Russell kiesik már az elején. A Williams pilótája mindent megtett, de végül a 16. helyen búcsúzott, azonban így is bő 1,2 másodperccel verte a közönségkedvenc, de utolsó helyezett csapattársát, Robert Kubicát.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Magyar Nagydíj hétvégéjének egyik legfontosabb egy órája, az időmérő edzés előtt. Ha olyan szoros lesz most is a verseny, mint délelőtt volt, nem lesz okunk panaszra!
Hétágra süt a Nap a Hungaroringen, pedig a környékről jelentettek esőt, és nem is kizárt, hogy újra megérkezik az égi áldás. A pilóták dolgát csapadék helyett olajsemlegesítő por nehezítette az első szabadedzés során. Látványos képeinket a galériában láthatják!
---- separator ----gallery-content-type:fb542c4e-1d0f-425d-ac85-b742605da092---- separator ----Az időmérőre szépen megteltek a lelátók a célegyenesben, köszönhetően a rengeteg holland és lengyel szurkolónak, akik Max Verstappen és Robert Kubica kedvéért érkeztek a Hungaroringre.
A levegő egyelőre 24, a pálya 42 Celsius fokos, ezek a Magyar Nagydíjhoz képest nem kifejezetten magas értékek. Érdekes lesz látni, hogy a Q2-ben az élmezőny milyen gumikra szavaz.
A Red Bull pilótája az imént egy tévéstábnak azt mondta, ez lehet az idei szezon során a legjobb lehetősége. Lehet, hogy a szerencsés győzelmek után a Red Bull itt önerőből is az élre állhat?
Bár a szabadedzéseken műszaki hibák és balesetek is előfordultak, az időmérőre szerencsére mindenki tökéletes autóval készülhet, legalábbis egyelőre nem kaptunk hírt arról, hogy bárkinek is problémája lenne.
A Sky Sports kommentátora, David Croft úgy konferálta fel a Hungaroringet, hogy a versenynaptár legrégebbi pályája, amit kifejezetten versenyzésre építettek.
A szabadedzések igen viszontagságosan alakultak a Hungaroringen, pénteken az időjárás, szombaton a kevés idő és a porral felszórt pálya miatt. Sokkal kevesebb kört tehettek meg a pilóták a pályán, mint normális esetben lenne.
Lance Stroll az első a pályán a Q1-ben, a kanadai pilóta az egyik kiesőjelölt, főleg, hogy a harmadik szabadedzésen a Williamsek is a vártnál jobban szerepeltek.
A hivatalos időmérés szerint 20% az eső megérkezésének valószínűsége az időmérő edzés során. Az FIA mérése szerint visszaesett a pálya hőmérséklete 40 fokra, de a Sky Sports szerint emelkedik. A célegyenesben hátszél van, de az 1-es kanyarnál már ellenszél.
Legalábbis az alsóház tagjai, akik a kieséstől tartanak. Az élmezőny még várat magára, rábízzák a sereghajtókra a pálya takarítását.
A Williams az idei szezon során még a Racing Pointoktól is alaposan elmaradt, de az F2-es bajnokság tavalyi győztese egyelőre veri Strollt. Bő 12 percük van dönteni az utolsó helyekről.
Továbbra is látható a hatalmas folt a pályán, ahol porral semlegesítették az F2-es futamon elfolyatott olajat, az autók még mindig izgágák a beláthatatlan kanyarban, amit egyébként is nehéz bevenni.
A monacói pilóta 1:16.337-tel az élre állt, Vettel nem futott tiszta kört, így az ő eredményében maradt némi idő. Átmenetileg a 2. helyezett volt, de Bottas és Hamilton is befért elé, Leclerc azonban továbbra is vezet.
1:15.817-tel feladta a leckét Leclercnek, de ez természetesen még nem a játék vége. Ez azonban ébresztő a Ferrarinak és a Mercedesnek is.
A monacói pilóta az utolsó kanyar csúcspontján megpördült, és farral a védősávnak ütközött. Nagy ütés volt, az autó lábon vissza tud menni a bokszba, de ebből még baj is lehet.
A Ferrari visszaért a bokszba, de hátsó szárnyat biztosan cserélni kell az autón, ami nem egyszerű feladat. 5 perc van hátra a Q1-ből, a Q2 végéig szerelhet a Ferrari, hogy Leclerc ne essen ki. Körülbelül 15 percük lehet.
A Sky Sports riportere, Karun Chandhok szerint sérült Leclerc diffúzora is, ezt aligha tudják megjavítani az időmérő során. Russell közben feljött a 14. helyre a Williamsszel, ez a pálya állapotának javulását jelzi.
A Williams pilótája a 15. helyezett, ő az utolsó továbbjutó egyelőre, de ő is próbál javítani, és a mögötte lévő Albon, Kvjat, Giovinazzi, Stroll és Kubica is futhat még egy-egy kört.
Russell, a Williams újonca megérdemelte volna a továbbjutást, de az utolsó pillanatban Hülkenberg kiütötte őt, de így is az első lett a kiesők között. A sportfelügyelők viszont vizsgálni kezdték a 13. helyezett Giovinazzit.
16. George Russell
17. Sergio Pérez
18. Daniel Ricciardo
19. Lance Stroll
20. Robert Kubica
Pérez éppen az utolsó mért körére készült az utolsó kanyarban, amikor Ricciardo aggódni kezdett, hogy nem ér fel a kör kezdetére, kívülről megpróbált előzni, de a mexikói pilóta ezt nem hagyta, és mindketten akadályozták egymást, majd mindketten kiestek.
Giovinazzi esetét az időmérő után vizsgálják a sportfelügyelők, ő Strollt akadályozhatta az 5-ös kanyarban.
Az utolsó percek során alaposan felborult a sorrend a pálya állapotának javulása miatt. Ezt sugallja, hogy a Q3 is csak a legvégén dől majd el.
Így tesz a két Red Bull és a két Ferrari is. Az élmezőny egyelőre azonos taktikát követ, érdekes lesz látni, hogy lágyakkal meg tudják-e lepni őket a középmezőny tagjai.
A monacói pilóta rögtön a Q2 elején kihajtott a pályára, feltételezhetően jó állapotban van az autója, különben lett volna még idejük javítani azt.
A Mercedes pilótája által futott 1:15.548 már az abszolút legjobb köridőt is ostromolja, azt George Russell futotta szintén Mercedesszel a tavalyi teszten.
Hamilton és Verstappen között egyelőre mindössze 0,025 másodperc a különbség, Bottas 0,121 másodpercre van csapattársától, Leclerc veri Vettelt, a hátránya 0,259 másodperc.
Hülkenberg viszont csak 0,2 másodpercre van Gaslytól, így lehetséges, hogy a Renault rá tudja kényszeríteni a Red Bullt, hogy a következő etapra váltsanak piros jelzésű lágy abroncsokra.
Karun Chandhok, a Sky Sports riportere szerint a Ferrarinál arról beszélnek a rádión, hogy Leclerc autójának adataiban minden rendben lévőnek tűnik.
A 7. helyezett Pierre Gasly közepes keverékű gumikkal 0,873 másodperccel lassabb egyelőre Hamiltonnál, a 11. helyezett, már kieső Albon egyelőre 1,139-cel. Norris már befért a Red Bull elé a McLarennel, lágy gumikon.
Nem kockáztat a Mercedes és a Red Bull sem, bevetik a lágy gumikat, de valószínűleg nem fejezik majd be a köreiket, csak akkor, ha muszáj.
Az FIA szerint 4 fokkal emelkedett a pálya hőmérséklete 44 fokra. A Ferrarik közben nem váltottak lágy gumikra, közepesekkel mentek ki a hajrára.
Maradtak a közepes gumikkal futott idők, a Mercedesek, Ferrarik és Red Bullok közepes keverékű gumikon indulnak majd, bár Gasly csak a 9. idővel jutott tovább.
Mindkét McLaren bejutott a Q3-ba, de ugyanazzal a motorral egyik Renault sem.
11. Nico Hülkenberg
12. Alex Albon
13. Danyiil Kvjat
14. Antonio Giovinazzi
15. Kevin Magnussen
12 perc áll rendelkezésre, hogy az első 10 helyezett döntsön a pole pozícióról, ezért most akár 5 pilóta is harcban lehet. A két Mercedes, a két Ferrari és Max Verstappen.
Beborult az égbolt, szóltak Sainznak, hogy gyorsan visszaeshet a pálya hőmérséklete. Ez meg is történt, most csak 41 fok.
Az első Q3-as etapok alapján Max Verstappen a leggyorsabb a Red Bull volánja mögött! Valtteri Bottas egyelőre veri Lewis Hamiltont, Sebastian Vettel gyorsabb Charles Leclercnél. Az élmezőnyt Pierre Gasly egészíti ki. A további sorrend: Lando Norris, Carlos Sainz, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean.
Sok rekordot átírt, de minden idők legfiatalabb rajtelsője nem tudott lenni, amikor a tavalyi Mexikói Nagydíjon Daniel Ricciardo elorozta tőle a pole pozíciót. Max Verstappen még sohasem indult az élről az F1-ben, talán pont a Hungaroringen fog megtörni a jég? Az előnye egyelőre 0,178 másodperc.
Készül a mezőny az utolsó mért körökre, mindenki helyezkedik, de már könnyebb a helyzet, mert csak 10 autó mehet a pályán. A pálya hőmérséklete 40 fokra esett vissza, ez a Q1 elején volt ilyen.
A holland pilóta mérföldkövet ünnepelhet a Hungaroringen, pályafutása első pole pozícióját szerezte, hihetetlenül szoros csatában. 1:15.017-tel új pályacsúcsot futott, 0,018 másodperccel verte Bottast, és 0,197 másodperccel Hamiltont. Leclerc, Vettel, Gasly, Norris, Sainz, Grosjean, Räikkönen a top 10 sorrendje.