Az első szabadedzés után a másodikra helyet cserélt az első két helyezett pilóta, a délutáni tréningen Max Verstappen zárt az élen Charles Leclerc előtt, míg a két fiatalt a Mercedes versenyzői követték Valtteri Bottas és Lewis Hamilton sorrendjében. Sebastian Vettel ezúttal csak az 5. helyezett lett.
Az edzés elején a Ferrarik álltak az élen, de a lágy gumikkal futott időmérő szimuláció csak Leclercnek állt össze, a monacói pilóta meg is döntötte Hamilton idejét a 2018-as második szabadedzésről. Vettel az első mért ponton még gyorsabb tudott lenni csapattársánál, később azonban elvette a lábát a pedálról, így nem futott értékelhető időmérős kört.
Leclercnek ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy az élen zárjon, Verstappen ugyanis az első és a harmadik szektorban gyorsabb tudott lenni, így elorozta a Ferraritól az 1. helyet, ennek azonban csak részben örülhet, mert öthelyes rajtbüntetést kap motorcsere miatt, így a pole pozíció vasárnap lényegében biztosan nem lehet az övé.
A Mercedesek egyelőre továbbra sem rúgnak labdába a tempó tekintetében,
ráadásul az ellenfeleikhez hasonlóan az Ezüstnyilak is többször elhagyták a pályát. Bottas gyakran elfékezte magát, míg Hamiltonnak inkább a helyezkedés ment nehezen, először a McLaren pilótájával, Carlos Sainz-cal értették félre egymást, majd Alexander Albon autójába rohant majdnem bele, amikor a thai pilóta levezető körön volt.
Albon sok időt vesztett a második szabadedzésen, a csapat szerint a padlólemeze sérült meg, ezért az időmérő szimulációját is csak késve tette meg (és abba is vezetői hiba csúszott), majd lerövidítve próbálta behozni a hosszú etapokra tervezett munkát. Gyaníthatóan nem tudta kihozni az autójából a benne rejlő teljesítményt, ez is magyarázza a 10. helyét. Míg Albon küszködött,
a Toro Rossóhoz lefokozott Pierre Gasly a 6. helyet hozta a csapatnak, még úgy is, hogy Danyiil Kvjattal összekoccantak, amikor az orosz pilóta a bokszból kifelé nem vette észre a csapattársát.
Az első szabadedzéshez hasonlóan Kvjat ismét műszaki gondokkal küzdött, az autóján többször is működésbe lépett a lefulladásgátló. Az utolsó percek során Kevin Magnussen alatt is felmondta a szolgálatot a Haas, de a dán pilóta vissza tudott jutni a szerelőkhöz. A rengeteg kicsúszás és vezetői hiba miatt várhatóan sokat kell még dolgozni a beállításokon, ezekre Sainz is panaszkodott a rádión.
Baleset ezúttal nem történt, eltekintve attól, hogy Kvjat nekiment a célegyenes végén a terelőtábláknak, ezeket a sportbírók igazították meg, rövid VSC-fázist előidézve. A sorrendet egyelőre nehéz olvasni, mivel a Mercedesek szinte biztosan képesek még a gyorsulásra, és Vettel eredményeiben is rengeteg tartalék lakozhat.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Orosz Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk figyelmükbe az első tréning összefoglalóját!
Az első szabadedzés során meghibásodott Valtteri Bottas autójának hátsó szárnya, és a Mercedes dolgos szerelői gyorsan takarni is kezdték az alkatrészt a kíváncsi szemek elől, akik az F1 TV segítségével szemügyre vehették volna a részleteket.
Szokásunkhoz hűen igyekszünk összegyűjteni az adott nap legjobb fényképeit. Az első csokor már meg is érkezett Szocsiból.
---- separator ----gallery-content-type:dae1ec1d-c81a-421d-a47d-f83627d18fe1---- separator ----Nincs túl meleg, hűvös sem, az esőnek most nyoma sincs. Minden adott a zavartalan szabadedzéshez.
Ha az égiek és Vlagyimir Putyin is úgy gondolja, jövőre lehet az utolsó nagydíj a nem kifejezetten kedvelt aszfaltcsíkon Szocsiban. Az alternatíva hamarosan készen is állhat.
A tévés közvetítésen egyelőre nem látható, de az élő időmérésen már igen, megkezdődött a második szabadedzés. Egyelőre senki sem siet kifelé, Valtteri Bottas például még csak most sétált be a bokszba.
Az újonc Lando Norris hajt ki a McLarennel, sárga jelzésű közepes gumikon. A helyiek kedvence, Danyiil Kvjat követi őt.
Elérő gumitaktikával dolgoznak a McLaren pilótái, ez ilyenkor egyáltalán nem ritkaság. Sainz mögött Stroll közepessel jön.
Az ötszörös világbajnok besétált a bokszba, úgy a fejére húzta a kapucniját, mintha azt szeretné, hogy senki se vegye észre, ezt viszont kissé gátolja, hogy a pulóver piros színű, így csak az nem látta őt, aki nem akarta.
Ez nem meglepő, mert az eddig kilátogató autók közül a McLaren a legjobb, ráadásul a közepes keverékű gumi is gyorsabb a keményeknél. Norris referenciaköre 1:36.170.
Az orosz pilóta autója az első szabadedzésen is lerobbant, most azt jelentette a rádión, hogy működésbe lépett a lefulladásgátló, ami nyilvánvalóan nem üzemszerű működés.
A német pilóta elfékezte magát közepes gumikon, és kiszáguldott az aszfaltozott bukótérbe, de onnan még éppen vissza tudta kormányozni az autóját. Hasonlóan járt George Russell is, az ő abroncsai jobban megsínylették ezt az akciót.
A monacói versenyző közepes keverékű gumikkal 1:34.148-at futott Vettel közben nem tud összerakni egy mért kört, megint kicsúszott, ezúttal a célegyenes végén.
Kétszer elfékezett gumikkal is leggyorsabb volt az 1-es szektorban, de a pálya kétharmadán lassabbnak bizonyult egyelőre Leclercnél, ám így is feljött az ideiglenes 2. helyre.
Legalábbis Bottas autójára kemény gumikat szereltek, de a finn pilóta így is feljött a 3. helyre. Azt egyelőre nem tudjuk meg, hogy Hamilton mit tudna a közepesekkel, mert VSC-fázis van érvényben.
A brit pilóta éppen mért körön volt, amikor megjelent a VSC-jelzés. Danyiil Kvjat még a tréning elején fellökte az egyik terelő táblát a célegyenes végén, ezt igazították meg a sportbírók.
Az orosz versenyző a hazai nagydíján egyedi sisakfestést szeretett volna használni, de az FIA ezt nem engedte, mert már az Olasz Nagydíjon is eltért attól a megjelenéstől, amit az év elején bevetett. Ehhez képest Sebastian Vettel úgy váltogatja a sisakfestéseket, mint más az ingjét és Max Verstappen is több változatot hordott már az idén.
Vettel után Grosjean és Bottas is csúnyán elfékezte magát a tempós szakaszt lezáró lassú jobbosban, a finn pilóta vissza is tért a szerelőihez inkább.
A McLaren pilótája a "borzalmas" balanszra panaszkodik, Hamilton rádiójába egyelőre nem hallgattunk bele, de az ő autója is csúszkál, így biztosan nem boldog a viselkedésével.
Az elő szabadedzéshez hasonlóan a holland pilóta feljött a Ferrarik mögé 0,246 másodperces hátránnyal, de kisvártatva Hamilton letaszította őt a 3. helyről 0,245 másodperccel a Ferrarik mögött, vagyis a különbség 1 ezredmásodperc.
Most érdemes figyelni, hogy megdől-e a tavalyi leggyorsabb kör a második szabadedzés során. Valószínűleg igen, akkor Hamilton volt a leggyorsabb 1:33.385-tel.
A monacói pilóta 1:33.497-et ért el, ez jobb eredmény Lewis Hamilton tavalyi leggyorsabb körénél a második szabadedzésen. Sebastian Vettel az első szektorban mindössze 0,001 másodperccel volt lassabb csapattársánál, utána viszont forgalomba került és visszavett.
A német pilóta az első szektorban abszolút leggyorsabb volt, középen időt veszített, így a harmadikban hiába futott egyéni legjobb eredményt, csak 1:34.201-re volt képes.
Az első és a harmadik szektorban abszolút leggyorsabb volt, végül 1:33.162-vel Max Verstappen átvette a vezetést Charles Leclerc-től. Ráadásul, a holland pilóta azt mondta, nem is sikerült tökéletesen az utolsó szektora.
A német pilóta lágy gumis körei nem sikerültek jól, Hamilton egyelőre szintén majdnem 1 másodperces hátrányban van. A felvezető körén kishíján összeütközött Sainz autójával, így lehet, hogy nem volt ideális a gumik előkészítése.
A Red Bull pilótája egyelőre csak a 17. helyezett, mindössze 8 kört tett meg, és egyelőre az autója mellett áll, sisak nélkül. Valami gond lehet az autójával.
A Sky Sports információja szerint a padlólemez sérült meg, a képeken viszont látható, hogy folyadékokat tisztogatnak az autó alján.
Hamarosan az edzés kétharmadához érünk, a szokásosnál kissé később, de hamarosan indulnak a pilóták a hosszabb etapokra. Dolgoznak is serényen a szerelők Vettel autóján, feltehetőleg változtatni kell a beállításokon.
A Renault színeiben az utolsó Orosz Nagydíjára készül a német pilóta (bár ezt a Belga Nagydíjtól kezdve mindegyik helyszínről elmondhatjuk), ő már a versenyszimulációt futja alaposan megtankolt autójával.
Joe Saward szakblogger szerint Hülkenberg az anyagiak és a szerződés hossza miatt sem tudott a Haashoz szerződni. A csapat számára túl nagy összeget kért, és hároméves szerződést kötött volna, de az istálló egyelőre csak egyre akarta őt alkalmazni.
Némi késlekedés után Sebastian Vettel ismét pályára lép, pont az egyik Red Bull mögött hajtott ki. Közben a két Toro Rosso összeakadt, amikor a bokszból kiérő Danyiil Kvjat akadályozta Pierre Gasly-t.
Szinte nem múlik el kör anélkül, hogy valamelyik pilóta ne fékezné el magát vagy ne szélesítené ki a pályát. Ez megnehezíti később az etapok elemzését. A képen Antonio Giovinazzi látható, még korábbról.
A thai versenyző lágy gumikat kapott a Red Bullra, ezekkel egyéni legjobb időt futott az 1-es szektorban, utána viszont nem volt kifejezetten gyors, részben egy kicsúszás miatt sem. A hátránya még mindig 3 másodperc.
Albon már levezető körön volt, Hamilton viszont versenytempóban száguldott el mellette, közel a Red Bullhoz és a betonfalhoz is. Kevés hiányzott egy hatalmas balesethez.
Pat Fry korábban a McLaren és a Ferrari technikai igazgatója is volt, legutóbb beugróként ismét a wokingi istállónál szolgált, de James Key érkezése után elhagyta a csapatot. A Sky Sports információja szerint Fry szakértelme iránt a Williams, a Racing Point és a Renault is érdeklődik, utóbbi lehet a legerősebb kérője.
A Haas pilótáját arra utasították, hogy lassítson le, és guruljon be a bokszba, ez sikerült is neki. Ráadásul, közben leintették a tréninget.
A Red Bull színeiben versenyző Max Verstappen volt a leggyorsabb az Orosz Nagydíj második szabadedzésén a ferraris Charles Leclerc, valamint a Mercedest hajtó Valtteri Bottas mögött. Titokzatosan alakultak az eredmények, ezek egy részét a készülő összefoglalónkban, a többit a szombat reggeli Esélylatolgatásban fejtjük ki. Köszönjük szépen a figyelmet!