Bizarr lezárással Leclerc nyerte a monzai időmérőt
2019. szeptember 07. 14:46
Paródiába fulladt az Olasz Nagydíj időmérő vége, mert a versenyzők addig taktikáztak a Monzában oly fontos szélárnyékra pályázva, hogy Carlos Sainz és Charles Leclerc kivételével mindenki lekéste az utolsó javítás lehetőségét, az óra leketyegett 0:00-ra.
Mivel az utolsó(nak tűnő) kísérletek előtt Leclerc állt az élen, ez azt jelentette, hogy a Ferrari megszerezte a pole pozíciót a futamra. A Mercedes a vártnál szorosabban tapadt rájuk, Lewis Hamilton hátránya csak 39 ezred volt, és Valtteri Bottasszal együtt megelőzte Sebastian Vettelt, aki az első Q3-as körében nem kapott szélárnyékot.
Az első négyest 150 ezredmásodperc fedte le.
A sorrend tehát kivételes módon már az első Q3-as körök után kialakult. A második próbálkozásra egyszerre, az utolsó másfél percben tódult a mezőny a pályára, és mindenki arra játszott, hogy ne legyen első a sorban, hiszen akkor nem kap szélárnyékot. Ez ahhoz vezetett, hogy a kör elején összetömörültek az autók,
majd előzgetni kezdték egymást, mintha versenyen lennének, ahogy egyre jobban rezgett a léc, hogy felérnek-e időben a rajtvonalhoz.
Végül Sainz és Leclerc kivételével mindenki elkésett, a látvány teljesen szürreális volt. "Mindenki idiótának tűnt– nyilatkozta Toto Wolff a Sky Sportsnak. – Ez méltatlan volt a Forma-1-hez."
A Q3-ban így eredmény nélkül zárt Alexander Albon és Lance Stroll is, mivel az első körüktől Kimi Räikkönen balesete fosztotta meg őket: a finn megpördült a Parabolicánál, és háttal falnak csapódott, előcsalva a piros zászlókat. Bajba kerülhetett volna miatta Hamilton is, nem sokon múlt, hogy a megszakítás előtt áthaladjon a célvonalon.
"Őszintén szólva örülnöm kell az első sornak – mondta a címvédő. – Jó, hogy fel tudtuk venni a versenyt a Ferrarikkal." Bottas is elégedett volt a Mercedes tempójával, míg Leclerc azt mondta, "a második szabadedzésen egész jó volt a tempónk a versenyszimulációkon, jobbnak tűnik a helyzet, mint Spában."
Az időmérő korábbi szakaszaiban műszaki hibák okoztak meglepetéseket. Max Verstappen motorja elromlott, de sokat nem változtatott a helyzetén, hogy idő nélkül végzett, az extra erőforráselemekért járó büntetés eleve a mezőny végére száműzte a rajtrácson. Sergio Pérez autója is lerobbant a Q1-ben, így Stroll idén először megelőzte a kvalifikáción.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük kedves Olvasóinkat! Hamarosan kezdődik az Olasz Nagydíj időmérője, amelyen különleges aerocsomaggal indulnak az autók, és pozíciók sorsáról dönthet, ki milyen jól kapja el mások szélárnyékát.
Ami már most biztos, hogy Verstappen, Gasly és Norris is a rajtrács végéről indul majd a futamon új erőforráselemek miatt. A Red Bull révén így sok előzésre is kilátás van.
Egy körön megint gyors a Ferrari, de pénteken abban bízott a Mercedes, hogy lehet esélyük a pole pozícióra. Tegnap az eső is bezavart a felkészülésbe.
Az ausztrál Alex Peroni szerencsére ép bőrrel megúszta, hogy fejreállt a Parabolica kijáratánál az F3-as futamon, miután áthajtott egy hurkán. Ezeket azóta leszerelték a bukótérből, emiatt a délelőtti tréning is késve kezdődött.
Egy Pirelli-feliratú borítóval ellátott noteszbe merült a monacói pilóta pár perccel az időmérő előtt, de a kamerának azért boldogan mosolygott. Az utóbbi időben folyamatosan verte Vettelt az időmérőkön, kíváncsian várjuk, a német visszavág-e.
A levegő 22, az aszfalt 34 fokos, 15 órakor zöldre vált a lámpa a bokszutca kijáratánál.
Elindult az időmérő, a versenyzők egyelőre a garázsban várakoznak.
A 18 perces Q1-ből eltelt 1 perc, a Williams pilótája vette birtokba elsőként a pályát.
Egy csomóan kijöttek most, egymás mögött vonatoznak az autók a felvezető körön, mindenki készül a szélárnyékra. A sort vezető Gaslynak nem jut, de mint említettük, neki úgysem számít, a büntetések miatt a mezőny végéről fog rajtolni.
Giovinazzi és Räikkönen áll az első két helyen, előbbi 1:20-as időt repesztett. A Ferrarik is felbukkantak, a Mercedesek még nem.
Vettel és Leclerc nem a lágy, hanem a közepes keveréken jelentek meg. Ez érdekes, bizonyára meg akarnak spórolni egy lágy szettet későbbre.
Ezzel átmenetileg az élre állt, de jöttek a Renault-k és most ők vezetnek 2 tized előnnyel Hülkenberg-Ricciardo sorrendben.
Legalábbis a közvetítésben nem mutattak kanyarlevágást, elrontott féktávot. Bottas és Hamilton elkezdte a mért körét, előbbi ad szélárnyékot csapattársának.
1:20.126 az új szintidő a második gyors körével, Vettel is javított, 6. 2,5 másodperc hátránnyal. Meglepő, de a Mercedesek nem tudták megelőzni Hülkenberg Renault-ját, Bottasnak egyetlen ezred hiányzott hozzá, holott egyforma abroncsokat használtak.
5 perccel a Q1 vége előtt rajta kívül Grosjean, Pérez és a Williamsek állnak kieső pozícióban.
Megkotlott a Racing Point, úgy néz ki, Pérez idén először ki fog kapni Strolltól az időmérőn. Pénteken már okozott egy megszakítást vezetői hibával.
A piros zászló miatt nem fejezhette be a körét, amellyel előrébb léphetett volna a 6. helyről, az első két szektorban ugyanis gyorsult.
Gyorsan elszállították a lerobbant autót, 4:34 van hátra.
Mindenki az utolsó pillanatra tartogatja az utolsó lövését. Csak nehogy valaki pórul járjon a forgalommal...
A Ferrari nem bízza a véletlenre, lágy gumin pályán a német. A piros zászló előtt már szóltak neki, hogy javítania kell, a 6. hely nem életbiztosítás.
A motorerő gyengülésére panaszkodik. Nem kap jó híreket a Red Bull, ugyanis Albon egyik korábbi idejét is törölték, és ő nincs a pályán.
Grosjean, Pérez, Russell és Kubica esett ki, valamint Verstappen, aki nem tett meg mért kört. Pérez az autó meghibásodása miatt vérzett el.
Látható, hogy Kubica megint nagyon lemaradt Russelltől a mezőny végén.
Másfél perccel a Q2 kezdete után a Toro Rosso versenyzője gurul először pályára. Az aszfalt 38 fokra melegedett.
Tehát ezen kezdheti meg a versenyt a mezőny első fele a vasárnapi futamon, nem próbálkoznak a tartósabb közepes keverékkel.
9 ezredmásodperc a különbség közöttük, Bottas 3 tizedet kapott csapattársától. Räikkönen elkövetett egy hibát, az első Lesmóban kicsúszott a kavicságyba egy megcsúszást követően.
1:19.553, 153 ezredet vert Hamiltonra. Ricciardo megint villantott a Renault-val, Bottas előtt áll a 4. helyen.
Stroll, Norris Giovinazzi, Gasly, Räikkönen áll kieső helyen, utóbbi mért kör nélkül az iménti kicsúszása miatt.
Megint csend honol, amíg az utolsó két perchez nem érünk. A továbbjutó helyeken színes az állás, nem rendeződtek párokba a csapatok autói.
Nem akarja elengedni a Ferrarikat, Leclerc csak nehezen előzte meg, Vettelnek meg egyelőre nem is sikerült.
Albon az első a sorban, neki nincs szélárnyéka. Ő a 6. helyen áll, de próbál javítani.
A 10. helyre lépett fel, csupán 2 ezreddel előzte meg csapattársát, Giovinazzit. Magnussen, Kvjat, Norris és Gasly esik még ki az olasszal.
Gyorsult az utolsó körében, egy tizeddel előzte meg Leclerc-t. Ez figyelmeztetés lehet a Q3-ra.
A két Mercedes pályára gördült, őket a két Ferrari követi. De Hamiltonék félreálltak egy próbarajtra, Vettel meg lecsúszott az első sikánnál a bukótérbe, így a német megy elöl.
Leclerc 39 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál, a szélárnyék hiányában Vettel hátránya csak 150 ezred. Ugyanakkor úgy tűnt, négy kerékkel elhagyta a pályát az 5-ös számú Ferrari a Parabolicában, elvehetik a körét.
Megszakították az időmérőt, mert a finn háttal a falnak csapódott a Parabolicában – az egyik edzésen már megcsinálta ugyanezt a mutatványt.
A piros zászló pillanatában még nem fejezték be a körüket, így Ricciardo, Hülkenberg és Sainz megelőzi őket.
Most emelik trélerre az összetört Alfát. A Sky szerint Bottas megelőzte volna Vettelt, ha érvényes a köre, nagyon kevéssel ért késve a célvonalhoz a piros zászló előtt.
16:07-et írtak ki az újrakezdés időpontjának. De néhány percig bizonyára marad a csönd és megint csak az utolsó percekben élénkülnek meg az események.
És ahogy megjósoltuk, egyelőre kivárnak a csapatok. Az utolsó köröknél döntő lesz a szélárnyék.
Hülkenberg vezeti a sort Stroll előtt, nekik legalább nem kell aggódniuk, hogy felérnek-e időben a vonalra. Vajon mindenkinek sikerül?
Tömörül a mezőny, mindenki pengeélen táncol: kell a szélárnyék, de időben fel kell érni a vonalhoz. Vettel megunta a tötyörgést és a mezőny élére állt, aztán Sainz tette ezt.
Leclerc és Sainz kivételével senki sem ért fel időben a rajtvonalra, letelt az idő a nagy játszmázás közben. Leclercé a pole, Hamilton és Bottas indul mögüle. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval!