A mezőny azzal a tudattal kezdte meg a felkészülést a Japán Nagydíjra, hogy bejelentették a teljes szombati program törlését, illetve az időmérő vasárnapra halasztását az érkező tájfun miatt. Az első tréningen sem a napsütésé volt a főszerep, de csapadék nem hullott, így értékelhető adatokat lehetett gyűjteni.
Legalábbis a mezőny szerencsés többségének: hidraulikai hiba miatt Antonio Giovinazzi csak 4 körig jutott, mielőtt le kellett parkolnia, s bár az Alfa Romeo úgy kalkulált, hogy az edzés vége előtt visszatérhet a pályára, ez nem történt meg. A mclarenes Carlos Sainz jobban járt, miután a bokszból kijövet rögtön lerobbant az autója, neki nem ment kukába a teljes tréning.
A fejlesztésekkel érkező Mercedes aktív, egyúttal nagyon gyors is volt.
Az edzés elejétől fogva magukhoz ragadták a kezdeményezést, a közepes gumin is volt néhány tized előnyük a lágy keveréket használó Ferrarihoz és Red Bullhoz képest. A következő szett lágyra váltva átmenetileg megelőzték őket a riválisok, de amint Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is megkapta azokat, szárnyra kaptak, és közel 1 másodpercet vertek az üldözőkre.
Az Ezüstnyilaknál egyelőre Bottas diktálja a jobb iramot, a gyors körök mindkét fordulóját Hamilton előtt zárta egy kicsivel. A finn edzése ugyanakkor nem volt zökkenőmentes, mert egyszer úgy érte utol a lelassító Charles Leclerc-t a Spoon kanyarnál, hogy hatalmasat kellett fékeznie, amitől tönkrement az adott gumiszettje.
A 3-4. helyet megszerző Ferrari ezúttal a Red Bullhoz volt közelebb.
Sebastian Vettel egy darabig lassabb időt regisztrált Leclercnél, de később megelőzte.
Az üldözőbolyban a McLaren volt a leggyorsabb, és jól ment a top 10-be két pilótát delegáló Racing Point is. A Toro Rossóhoz erre a másfél órára beugró Jamamoto Naoki megingás nélkül teljesítette az edzést, és tisztességes eredménnyel a 17. helyen végzett úgy, hogy Danyiil Kvjatnál csak 1 tizeddel bizonyult lassabbnak.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves, Virrasztó Olvasóinkat a Japán Nagydíj első szabadedzésének apropóján! A közvetítés 02.50 körül indul, addig ajánljuk figyelmükbe a futamelőzetest!
Egyelőre nincs döntés, de komoly esély van a szombati edzésnap törlésére, az FIA a biztonság kedvéért a betétfutamokat már száműzte is a programból.
Az F+1 blog helyszínen tartózkodó tudósítója szerint a japánok már megtették az óvintézkedéseket annak érdekében, hogy felkészülten várják a vihar érkezését.
De a levegő 24, az aszfalt 30 fokos, a napsütés hiányához képest ez nem rossz. A főtribünön kevesen ülnek.
Viszonylag jelentős teljesítményjavulást várnak többek közt az átalakított oldaldoboztól. A Ferrari már nem tervez nagyobb volumenű újítást, vélhetően a Mercedesnek is ez az utolsó az idén.
Csupán erre az egy edzésre vonatkozik, hogy a Toro Rossónál a 31 éves Jamamoto Naoki vezet Gasly helyén. Részleteket itt olvashatnak róla.
Sainznak a boszutcából kijövet azonnal félre kellett állnia, nem indul jól a hétvégéje.
Amíg a lerobbant McLarent visszatolják a garázsba, VSC van érvényben. Emiatt több percet vesztenek a csapatok a felkészülésből.
Az FIA döntött, és ahogy várható volt, törlik a szombati programokat a tájfun miatt. Vasárnap magyar idő szerint hajnali 3-tól rendezik a kvalifikációt.
Hamilton és Bottas is ezzel nyit. A Ferrarik egyelőre nem tértek vissza a pályára.
Az ideje 1:31.723, Bottas követi a tabellán, aztán...egyelőre senki. Mindössze Kvjat tartózkodik kint még jelenleg.
A Toro Rosso mindkét oldaldoboza előtt egy monumentális fém mérőkeret található, Kvjat mérsékelt tempóban ment egy kört.
Viszik lentebb a lécet a Mercedesek, Hamilton 1:30.8-ra gyorsult, Bottas 31.3-ra.
Norris autóján a hátsó légterelő egyik oldala virít sárgán az áramlásjelző festéktől. A brit pilóta a 3. helyet foglalta el. Közben Jamamoto is mért kört indított...
Lassan gurul vissza a boksz felé, azt mondta, a kormányszervóval van gond. Kérték, hogy ne váltson sebességi fokozatot. Hidraulikus hiba lehet.
86 ezredre csökkentette lemaradását, de most már mindketten a bokszban állnak. A Ferrariknak továbbra sincs nyoma. Ébresztő!
A hátránya 3,3 másodperc Hamiltontól, ahogy várható, egyelőre utolsó, nem számítva a műszaki hibát szenvedő Giovinazzit.
A célegyenes végi gyors jobbosnál lecsúszott az ívről, az aszfaltozott bukótérben fordult el. Nem értette, miért nem tapadt be a Renault eleje.
Az első próbálkozások után. A hátrányuk közel 1 teljes másodperc a 3-4. helyeken.
Ő közel került a Mercedesekhez, alig 2 tizedmásodperc a hátránya. A Ferrarik fél másodperc alá csökkentették a távolságot, Leclerc még mindig gyorsabb Vettelnél.
Hagibisz jön, a szombati időmérőnek annyi. De legalább nem a reménytelen körülmények között, hanem korábban hozta meg a döntést az FIA.
A Sky értesülése szerint még kb. 20 percig kell így tennie a hidraulikus hibát követően. Leclerc már 3., megelőzte Verstappent.
A finn körének első fele jól sikerült, de a Spoon kanyarnál hatalmasat kellett fékeznie Leclerc miatt, aki egy másik kocsi miatt vett vissza a tempóból. Bottasnak jobban fájhat, hogy ez a szett gumi már nem sokat fog használni.
Rögtön a tréning elején gond volt az autójával, de úgy tűnik, megkezdheti a felkészülést.
1:30.524-gyel előzi meg Hamiltont, de a korábbi Leclerc-esetből fakadóan vibrál az első gumija, kénytelen kiállni a depóba. Bizonyára módosítani kell a programján.
A beugró japán pilóta egyelőre egy kicsivel gyorsabb a Toro Rossóval, mint Russell és Kubica a Williamsszel. A középmezőnyt Norris vezeti, őt a Racing Point párosa követi.
Az autó elejével foglalkoznak a Mercedes szerelői, egy darabig biztos nem látjuk újra a finnt a pályán. Vettel érkezik egy újabb etapra, az élmezőnyből egyedüliként.
Kilábalni látszanak a nyári szünet utáni gödörből, Sainz elfoglalta az 5. helyet Vettel és Albon előtt. Räikkönen a 7. pozícióba jött fel.
1:29.720, de a nagy fordításban benne van, hogy a lágy gumit használta, amihez a Mercedesnél eddig nem nyúltak. Leclerc 2., ugyanezen a keveréken, most a Ferrarik előnye közelíti meg az 1 másodpercet.
Pérez és Stroll most 6. és 7., megelőzték Sainzot. Hamilton szintén megkapta a lágy gumit, lássuk, mit tud vele...
Durván verte a Ferrarikat, majdnem 1 másodperccel. Mindjárt befut Bottas is az új lágy gumikon.
1:28.807 az új etalon két lila és egy zöld szektor után, a finn 76 ezreddel ért körbe gyorsabban Hamiltonnál.
A három élcsapat autói párokba rendeződtek. A Mercedes kimagaslik, az 5. Verstappen kicsit több mint egy tized hátrányban van a 4. Leclerctől. Albon 6., három tizedet kapott csapattársától.
Térjenek vissza később is, mert frissítjük!
---- separator ----gallery-content-type:7e92d475-97b4-47ec-b22e-50e9c954701a---- separator ----Az edzés utolsó negyedórájába léptünk, ilyenkor már kevés mozgás várható a tabellán, mert hosszabb etapokat futnak majd a csapatok, több benzinnel.
Néhány kivételtől eltekintve mindegyik versenyző vezet. A kivételek között van Giovinazzi, akit a tréning eleje óta nem láttunk a műszaki hibája után.
A 17. helyet foglalja el, de ami lényegesebb, hogy a másik Toro Rossót vezető Kvjattól csak 1 tizedmásodpercet kapott.
A Williams kipróbált egy új első légterelőt az edzés folyamán. 2 perc maradt az edzésből.
Vége az első másfél órás gyakorlásnak, a második magyar idő szerint 7 órakor kezdődik, várjuk Önöket akkor is élő tudósításunkkal. Bottas végzett az élen Hamiltont megelőzve, a Mercedes egyelőre alaposan veri a Ferrarit. Köszönjük a figyelmet!