F1-es pályafutása során másodszor bizonyult a leggyorsabbnak az időmérő edzésen Max Verstappen, de a Mexikói Nagydíjat nem az élről, hanem csak a 4. helyről kezdheti meg, miután a Q3 utolsó méterein nem lassított Valtteri Bottas balesete helyszínén.
Verstappen úgy vesztette el a pole-t, hogy mindkét mért körével megszerezhette volna azt, ráadásul a kihágását a sportfelügyelők először nem is akarták megvizsgálni, ám a sajtótájékoztatón egyértelműen kijelentette, hogy látta a Mercedes roncsát, de nem lassított. A három rajthelyes büntetés után Charles Leclerc indulhat a pole pozícióból Sebastian Vettel és Lewis Hamilton elől.
A Red Bull pilótája az első, aki a nyári szünet óta gyorsabb tudott lenni a Ferrariknál az időmérőn (bár ezt az eredmény terén nem sikerült kamatoztatni), ez a pénteki szabadedzések eredményei alapján váratlan fordulat, mivel ő maga és a Mercedes gárdája sem számított arra, hogy az olasz autók kihívói lehetnek az egykörös tempó terén. Az Ezüstnyilak esetében a jóslat valóra vált, mivel bár
Hamilton és Bottas a Q2-ben még a leggyorsabb volt, a Q3-ban a brit pilóta már csak a 4. leggyorsabb volt, finn csapattársa pedig a 6. lett Alex Albon mögött, ráadásul az autóját is alaposan összetörte.
„Az előző versenyeken kiderült, hogy a Ferrari nagyon gyors az egyenesekben, ez így nagy fordítás volt a részünkről. Megszereztük a pole pozíciót, amit nagyon köszönök a csapatnak. Keményen dolgoztak, fejlesztéseket készítettek, és ma megmutattuk, hogy nagyon gyorsak vagyunk – hálálkodott a leintés után Verstappen, aki titkon reménykedett a pole-ban, és a versenyen is jó esélyekre számít.
Leclerc ismét összekapta magát a Ferrarinál vívott háziversenyben, Verstappen mögött a 2. lett legyőzve Vettelt, de csatájukat befolyásolta az is, hogy vissza kellett venni a tempóból a Q3 végén, a baleset nélkül a német pilóta megelőzhette volna csapattársát. Vettel jobb eredményt remélt, de így is elégedett volt a tempóval, optimistán várja a futamot.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
„Az első köröm egész jól sikerült. A másodikra változtattunk a balanszon, növeltük a leszorítóerőt az első tengelyen, ami segített az első szektorban, de az utolsóban nehezítette a vezetést, és ott megcsúszott az autó hátulja. Ezzel elvesztettem mindent, amit az első szektorban nyertem” – nyilatkozta Leclerc.
A rajt nagyon fontos lesz. Nagyon erős a végsebességünk, ezt remélhetőleg kamatoztatni fogjuk.”
A verseny szempontjából fontos részlet, hogy a két Mercedes, a két Ferrari és a két Red Bull is közepes keverékű gumikkal rajtolhat el, utánuk a 11. helyezett Sergio Pérezt lesz érdemes figyelni, aki szabadon választhat majd abroncsot, és valószínűleg szintén közepessel indulhat majd.
A nyers tempó terén jól szerepelt a két McLaren is, Carlos Sainz és Lando Norris érte el a 7-8. helyet, de lágy gumikkal indulnak, ahogy a Toro Rosso duója, Danyiil Kvjat és a betegséggel küzdő Pierre Gasly a 9-10. pozícióból. A két Renault és a két Alfa Romeo kiesett a Q2-ben, a két Haas és a két Williams pedig már a Q1-ben búcsúzott, a papírformának megfelelően.
Az időmérő során a sportfelügyelők vizsgálatot indítottak Kvjat és Ricciardo miatt, mert a két pilóta kishíján összeakadt a bokszutcában, de később bejelentették, hogy egyik versenyzőt sem büntetik meg.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Mexikói Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! Mindössze szűk másfél órája ért véget a harmadik szabadedzés, ami nem sok jót hozott a csapatoknak. Össze is foglaltuk az eseményeket.
Péntekhez hasonlóan szombaton is nedves pályán indult a szabadedzés, ez a képgalériánkban látható fotóknak is különleges hangulatot kölcsönzött.
---- separator ----gallery-content-type:96d5e379-2bc6-4532-aa1c-6ef71271194d---- separator ----Ahogy a harmadik szabadedzés közvetítésében is említettük, sokan megbetegedtek a csapatok tagjai közül és Pierre Gasly részvétele sem volt biztos gyomorbántalmak miatt. A Twitteren megjelent posztja szerint kórházba kerül Bob Constanduros is, aki a nagydíjak állandó helyszíni kommentátora.
Műszaki hiba akadályozta a Renault-k szereplését a harmadik szabadedzésen. Az Auto Motor und Sport megtudta, hogy mindkét autóba új MGU-K egységet kell beszerelni, de volt kéznél tartalék, így Hülkenberg és Ricciardo sem kap büntetést.
Óriási erőhatások lépnek fel, amikor a pilóták fékeznek a célegyenes végén és a hőmérsékletek is az egekbe szöknek.
Talán a pole pozíció sorsánál is érdekesebb kérdés, hogy vállalják-e az élcsapatok a Q2-ben a közepes keverékű gumikat, mert ha a sárga jelzésű abroncsokkal be tudnak jutni a Q3-ba, kedvezőbb taktikával rajtolhatnak a futamon. Az eső miatt leromlott állapotú pálya csökkenti az esélyt.
Szuzukában megszakadt Charles Leclerc pole pozíciós sorozata, ráadásul Sebastian Vettel orozta el előle az 1. rajtkockát. Pénteken Vettel jobb formában volt, a harmadik szabadedzést viszont Leclerc zárta az élen, de német csapattársa műszaki problémákkal küzdött. Vajon melyikük szerepel ma jobban?
Szinte hihetetlen, de a Mercedes legutóbb a júliusi Német Nagydíjon szerzett rajtelsőséget a Forma-1-ben, azóta Max Verstappen egyszer, a Magyar Nagydíj időmérőjén bizonyult a leggyorsabbnak, a nyári szünet óta pedig csak a Ferrari pilótái indulhattak az élről.
A monacói pilóta vezeti az idén a pole pozíciók ranglistáját, az idén eddig 6 alkalommal lett az övé a rajtelsőség. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas 4-4 alkalommal ért el szombati részsikert, Sebastian Vettel kétszer, Max Verstappen pedig egyszer.
George Russell rögtön pályára lépett, a Williams idei formáját ismerve nem meglepő módon lágy gumikkal. Csapattársa, Robert Kubica fél körrel később követte.
A '90-es évek végét idézik az első percek a Q1-ben, mindenki arra vár, hogy a sereghajtó Williams felvigyen némi gumit a pályára. Ez a feladat régen az egykori Minardi-csapatnak jutott.
Romain Grosjean megpördült a célegyenes végén, ezzel tönkre is tett egy szett lágy gumit, plusz néhány pilóta mért körét, mivel néhány másodpercre előkerültek a sárga zászlók.
Az alacsony hőmérsékletek és a gyenge tapadás miatt minden pilóta lágy gumikkal megy a Q1-ben, beleértve az élmezőnyt is.
A gond csak az, hogy az első mért kör után a lágy gumik teljesítménye jelentősen romlik, és a két Ferrari egyelőre 0,7 másodperces hátrányban van Verstappenhez képest. Lehet, hogy még egy szett gumit el kell használniuk, hogy biztosan továbbjussanak.
2 perccel a Q1 vége előtt Lance Stroll, valamint a Haas és a Williams két pilótája szerepel a kiesőjelöltek között, de nem lehet nyugodt a helyiek kedvence, Sergio Pérez sem a 14. helyen.
A Williamstől az idén már megszokott, katasztrofális formát hozta a Haas pilótapárosa is, ami Lance Stroll szinte menetrendszerű Q1-es kieséséhez hasonlóan nem folytathatja az időmérőt.
16. Lance Stroll
17. Kevin Magnussen
18. Romain Grosjean
19. George Russell
20. Robert Kubica
A Red Bull két pilótája bizonyult a leggyorsabbnak a Q1-ben. Praktikus jelentősége ennek egyelőre nincs.
Kvjat, Gasly, Leclerc, Hamilton, Vettel, Sainz, Bottas, Albon, Verstappen közepes keverékű gumikkal lépett pályára a második felvonásra.
Az időmérő leintése után a sportfelügyelők megvizsgálnak egy bokszutcai esetet Kvjat és Ricciardo között, valószínűleg a bokszból való kihajtás során renitenskedtek.
Bottas kicsúszott a stadionban, miután kívülről próbálta megkerülni Norrist, de elfékezte magát. Büntetés ebből nem lesz, de panaszkodás még lehet. A finn pilóta egyelőre kieső helyen áll.
Az élmezőny mind a hat pilótája az első helyekre került közepes keverékű gumikkal is, a 6. helyezett Albon így is fél másodperccel gyorsabb a 7. helyen lévő Péreznél, aki már már lágyakkal közlekedik. A mexikói pilóta kisebb versenybe keveredett Hülkenberggel, mert nem akarta elengedni ellenfelét a stadionban.
A középmezőnyben a 11. helyezett Carlos Sainz egyelőre igen jól helyezkedik, mert bár kiesőjelölt, de közepes keverékű gumikkal futotta a körét, előtte pedig Pérez, Hülkenberg, Norris és Ricciardo lágyakkal juthat tovább. Ráadásul, 4 tizeddel gyorsabb Räikkönen és Giovinazzi lágy gumis eredményénél.
A Ferrarik és a Red Bullok elővigyázatosságból lágy gumikkal mentek ki, de valószínűleg, ha nem muszáj, inkább nem fejezik majd be a köreiket, a Mercedes pilótái azonban kitartanak a közepes keverék mellett. Ez Oroszországban bevált nekik.
A McLaren végül nem hajtott közepes keverékű gumikkal a 11. helyre, Norris és Sainz is befurakodott az első 10 közé lágy gumikkal.
A Mercedesek gyorsultak az új közepes keverékű gumikkal, a Ferrarik és a Red Bullok azonban szándékosan nem javítottak, így ők is közepesekkel rajtolhatnak vasárnap.
Nem léphet pályára a Q3-ban a helyiek kedvence, Sergio Pérez, ez azonban aligha szomorítja el őt, mert hazai versenyén szabadon választhat majd gumit a 11. helyről indulva.
11. Sergio Pérez
12. Nico Hülkenberg
13. Daniel Ricciardo
14. Kimi Räikkönen
15. Antonio Giovinazzi
A visszajátszás alapján úgy tűnik, Kvjatot nem biztonságosan engedték ki a gyors sávba pont Ricciardo elé, az ausztrál pilóta azonban nem vette el a lábát a gázról, és megpróbált ellenfele elé kerülni, ezért ráhajtott a záróvonalra is.
A két Mercedes az élen Bottasszal kihajtott a pályára, így először Hamilton kap szélárnyékot. Kicsit később jött a két Ferrari is, a Red Bull pedig komisz módon beszúrta Verstappent a Scuderia két autója közé. Vettel nem kap szélárnyékot, Leclerc-t akadályozhatja Verstappen.
Szoros a csata a pole pozícióért, Max Verstappen 1:14.290-nel egyelőre az élen áll, Charles Leclerc 0,114 másodperccel lassabb nála, Vettel 0,26 másodpercet kap, de a két Mercedes és Albon is fél másodpercen belül van. Bottas számára nem jó hír, hogy egyelőre ő a leglassabb az élmezőnyben.
A további sorrend: Sainz, Kvjat, Gasly, Norris.
Legalábbis a felvezető körön. Albon, Leclerc, Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen sorban mennek a pályán a pilóták. Vajon, mi lesz a sorrend a leintéskor?
A finn pilóta az utolsó kanyarban alaposan a falhoz csapta a Mercedest, ezzel nem tudott javítani a 6. helyén. Max Verstappen a pályán mögötte haladt, és a sárga zászlók közepette új pályacsúcsot futott. Ezzel egyelőre az övé a pole pozíció, de ez egyértelműen szabálytalan. Más kérdés, hogy ha esetleg elvennék a leggyorsabb körét, akkor a 2. leggyorsabb köre is pole pozíciót érhet, mert Leclerc és Vettel nem tudott javítani.
Hamilton egyelőre a 4. helyezett Albon, Bottas, Sainz, Norris, Kvjat és Gasly előtt.