Bajba került a pontverseny 3. helyezettje, Charles Leclerc az USA Nagydíj harmadik szabadedzésén, mivel a cikk írásakor ismeretlen hiba miatt elfüstölt a motorja még azelőtt, hogy az első mért körét teljesíthette volna. Leclerc autója az edzés derekára ért vissza a csapathoz, ami feltehetőleg kénytelen új erőforrást beszerelni a monacói pilóta autójába.
Leclerc kiesése miatt a Ferrari lényegében végig egy autóval vett részt a szabadedzésen, Sebastian Vettel többször is a leggyorsabb volt (bár egy körét pályaelhagyás miatt törölték), azonban Max Verstappen komoly kihívójának bizonyult, olyannyira, hogy a holland pilóta volt a leggyorsabb, így a Hungaroring és Mexikóváros után Austinban is bejelentkezhet a pole pozícióért.
A Mercedesek nem remekeltek az utolsó 60 perces tréningen, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton csak a 4-5. pozíciót érte el, azonban az Ezüstnyilak valós versenyképessége nem ennyire gyenge. Mindkettejüket folyamatosan feltartották az ellenfelek az edzés végén, amikor új gumikkal az eddigi legjobb állapotú pályán próbálkozhattak, így nem tudták kihozni az autójukban rejlő valós potenciált.
A tréning meglepetése Lando Norris és a McLaren szereplése volt,
mivel a McLaren újonca Verstappenhez képest bő fél másodperces hátránnyal, de a 3. helyezett lett, és mérnöke szerint az 1-es kanyarban így is gyorsulhat még. A wokingiak ennek ellenére nem tűntek kifejezetten optimistának, azonban, ha a két Mercedes és a 6. helyezett Alex Albon összeszedi magát, az 5. helyre még pályázhatnak az időmérőn, feltéve, hogy Leclerc büntetést kap.
Az egykörös tempó terén pénteken remeklő Pierre Gasly ezúttal komoly ellenfelekre talált, Norris mellett Carlos Sainz és Kimi Räikkönen is gyorsabbnak bizonyult nála, így az időmérőn várhatóan komoly csata lesz a Q3-ba kerülésért, valamint a jobb gumitaktikát ígérő 11. pozícióért a McLaren, a Toro Rosso és az Alfa Romeo pilótái között.
Leclerc lerobbanásától eltekintve komolyabb incidens nem történt a harmadik szabadedzésen,
amelyet a mért kört teljesítő pilóták közül Sergio Pérez zárt az utolsó helyen, erre azonban az a magyarázat, hogy a mexikói pilóta büntetés miatt csak a bokszutcából indulhat, ezért megtankolva, 9-10-11 körös etapokat teljesített a lágy gumikkal, és a leggyorsabb köre is 5 másodperccel lassabb volt Verstappen eredményénél.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes estét kívánunk Kedves Olvasóinknak az USA Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítése alkalmából! A kezdés előtti percekre ajánljuk az előző két tréning összefoglalóját!
Az előző szezon kezdete óta Brian Tyler főcímzenéjével indulnak az F1-es közvetítések, de a zeneszerző és karmester élőben is előadhatta művét a hollywoodi F1-es fesztiválon.
Csütörtökön a korábbi háromszoros NASCAR Sprint Cup-bajnok Tony Stewart kalauzolta el Romain Grosjeant és a Kevin Magnussent a Stewart-Haas Racing Ford Mustangjával.
Az Auto Motor und Sport szerint a pénteki szabadedzések után az 1-es és 9-es kanyarnál próbálták elsimítani a bukkanókat, a többi problémás ponton ezt nem lehetett megtenni, mert a korábbi javítások miatt már túl vékony az aszfaltréteg.
Még ma is hűvösebb van a vártnál, de emelkedtek a hőmérsékletek. Vajon ez hogyan befolyásolja az erőviszonyokat?
A közvetítés elején egy büszke sportbíró üzent édesanyjának, együtt örülnek, hogy a fiatalember egy F1-es nagydíjon dolgozhat. Gratulálunk!
Magnussen és Norris az első a pályán. Nemsokára kiderül, mennyit sikerült javítani a pálya felületén.
Verstappen rögtön kemény gumikkal hajtott a pályára, a Red Bull pénteken hanyagolta ezt a keveréket. Lehetséges, hogy azért döntöttek így, mert ma melegebb van, mint tegnap volt.
Az Auto Motor und Sport szerint Michael Masi, az F1 versenyigazgatója elismerte, Mexikóban meg kellett volna büntetni Max Verstappent, amikor a pályát elhagyva kerülte meg a futamon Kevin Magnussent.
Leclerc pár perccel ezelőtt már beült az autóba, Vettel egyelőre még tollászkodik. Néhány installációs körtől eltekintve a pilóták egyelőre nem sietnek kifelé a pályára.
A Circuit of the Americas egyik védjegye a látványos kilátó, ami természetesen már megtelt szerencsés szurkolókkal. Valószínűleg ők látják a legjobban az eseményeket, ha vannak, mert most percek óta nem történt semmi, Max Verstappen ki is szállt az autóból.
A mexikói pilóta a pénteki büntetése után mindenképpen a bokszutcából rajtol, a Racing Point kihasználja az alkalmat, hogy új alkatrészeket építsenek az autójába, mivel úgysem tudják jobban megbüntetni őt: Új MGU-H, turbó, MGU-K került be.
Az edzés majd' negyede eltelt, mire ismét autók hajtottak a pályára. Talán most már nem csak installációs körökkel múlatják majd az időt.
A Haas pilótája a pénteki balesete után lágy gumikkal kezdett, 1:36.579-cel kezdett, de felejthető kört futott. Hamarosan körbeér Bottas is lágyakkal.
Füstöl az autó a bukótérben, rádión jelenti, hogy probléma van a motorral. Egyértelmű a helyzet. VSC van érvényben.
Az első kérdés, hogy a Ferrari mikor kapja vissza az autót, a leintés után körülbelül 2 órájuk lesz motort cserélni az autóban. Feltehetőleg új erőforrást szerelnek majd be a Ferrariba, ami rajtbüntetést okoz majd.
A német pilóta több melegítő kört is futott, majd lágy gumikkal az élre állt 1:34.733-mal, de a középső szektorban nem volt gyorsabb Kimi Räikkönennél, így maradt még benne tartalék.
A finn pilóta lágyakkal átvette a vezetést 1:34.558-cal, Vettel továbbra is a 2. helyezett, de Hamilton szorosan mögötte érkezik. A két Red Bull nem futott még mért kört, Leclerc nem is fog.
Alig tudott lehúzódni az egyik Haas az egyik Mercedes útjából, ezt egy szurkolói videó örökítette meg.
A Ferrari pilótája 1:34.441-gyel visszaszerezte a vezetést, Hamilton és Bottas is nagyon igyekezett, de egyelőre csak Vettel mögé értek oda. Sokat csúszkálnak az Ezüstnyilak.
A holland pilóta elsőre nem tudott gyorsabb lenni Vettelnél, aki begyújtotta a rakétákat, és üzemmeleg gumikkal mindhárom szektorban a leggyorsabb volt, és 1:34.339-re gyorsult.
Pályaelhagyás miatt törölték Vettel legjobb körét, így 1:34.441-gyel áll egyelőre, de továbbra is ő a leggyorsabb. Leclerc autója visszaért a garázsba, a Sky Sports tudósítója, Karun Chandhok szerint még mindig füstöl a légbeömlő nyíláson át.
A Sky Italia felvételén a túlhevült fékek látszanak.
Vettel korábbi eredményénél is gyorsabb volt, 1:34.186-tal vezet a Red Bull-pilóta. Vettel is visszatért a bokszba.
A thai pilóta eddig nem villogott a köridők terén a hharmadik szabadedzésen, mindössze bő 2 tizedmásodperccel volt gyorsabb Hülkenbergnél, de most feljött a 4. helyre, Hamiltont megelőzve 0,45 másodperces hátránnyal szerepel a listán.
A német pilóta ifjú szurkolókkal találkozott, és úgy tűnik, nem tetszett neki, hogy mindketten Mercedes sapkát viseltek.
Néhány csúszkálás és pályaelhagyás is belefért a Mercedes finn pilótájának, 1:33.904-gyel az élre állt.
Mattia Binotto csapatfőnök is szemrevételezi, hogy mi történt Leclerc autójával. Vettel közben új lágy szettel ostromolja Bottas eddigi eredményét.
A Ferrari pilótája 1:33.523-ra gyorsult, Hamilton is javított, de ő így is fél másodperc lemaradásban van, Bottastól is kikap egyelőre.
A holland pilóta azonban egyelőre kénytelen beérni a 2. hellyel, amit Bottas most próbál visszaszerezni. Ha így marad, ismét három csapat négy pilótája küzdhet majd a pole pozícióért.
A Sky Sports szerint a Ferrari kommunikációs igazgatója egyelőre türelmet kért, mert nem tudják még, hogy miért füstölt el Charles Leclerc motorja.
A holland pilóta 1:33.305-tel visszaszerezte a vezetést, 2 tizedmásodperces előnye jelentősnek mondható. Ennél is érdekesebb, hogy Norris feljött a 3. helyre.
Mérnöke azt mondta Norrisnak, hogy az 1-es kanyar féktávjánál tud még időt nyerni, de a brit pilóta azzal felelt, hogy nem lát semmit, annyira ráz a pálya.
Bottas és Hamilton körök óta nem tud összerakni egy rendes próbálkozást, elsősorban nem a saját hibájuk miatt, hanem a megnövekedett forgalomban mindig fennakadnak valakin.
Hamilton a végén sem tudott javítani, Bottas pedig inkább visszatért a bokszba, így a két Ezüstnyíl meglepetésre csak Verstappen, Vettel és Norris mögött zárt a 4-5. helyen. Ez inkább azért probléma, mert nem tudták ők sem lemérni, hogy mire lehetnek képesek az időmérő előtt, ami a Red Bull és a Ferrari versenyképessége miatt izgalmasnak ígérkezik.
Köszönjük a figyelmet, folytatás nemsokára az időmérővel!